Haluaako mies erota minusta? Käytös on outoa.
Mies itse oli todella innokas kanssani suhteeseen, lähes palvoi ja suunnitteli asioita pitkälle tulevaisuuteen.
Olen tavannut hänen vanhemmat, lapset (tulemme hyvin toimeen) ja ystävät.
Hän on hehkuttanut minua ja ollut täysin sitoutunut suhteeseemme.
On ollut ylä-ja alamäkiä, aina ollaan riitojen jälkeen sovittu ja menty eteenpäin.
Olemme matkustelleet ja seuraavia matkoja suunnitellaan, olemme muuttamassa yhteen ja kaikki on tuloillaan, asiat on mietitty aika pitkälle yhteiselon suhteen.
Nyt joudun vielä olemaan aika paljon poissa hänen luotaan ennen yhteenmuuttoa. Asun eri paikkakunnalla ja tahdon tehdä nyt töitä aika paljon, jotta tulot ovat säännölliset.
Joudun olemaan välillä poissa reilun viikon emmekä näe, soittelemme vain ja laitamme viestiä.
Minun mielestäni vajaa pari viikkoa on aika lyhyt aika ja sen pitäisi kyllä kestää suhdetta ilman rakoiluja. Tosin olin kuukauden miehen luona lähes putkeen ja kai kerkesi tottumaan läsnäolooni ja nyt aloitin työt uudestaan ja niitä on paljon.
Ensimmäiset päivät meni hyvin, mies kertoi ikäväänsä ja rakkauttaan, vaihdoimme kuulumisia päivittäin.
Perjantaina vielä mies kaipasi niin paljon ja sanoi, että kyllä me jaksetaan vielä viikko erossa toisistamme vaikka vaikeaa tekee, rakastaa jne.
Kunnes sitten eilen äänensävy muuttui ihan totaalisesti. Kuulostin kuulemma ärsyttävältä puhelimessa, ei tiedä mistään mitään mikä häntä vaivaa, käski minun katsoa peiliin. Ei mitään oma-aloitteisuutta ole ollut pariin päivään yhteydenotossa hänellä. Ei tiedä jaksaako parisuhdetta, ei tiedä haluaako erota. Yhtäkkiä vaan häntä otti päähän ja sanoi kyllä olevansa väsynyt.
Tosi hämmentävää kuitenkin? Mitä helvettiä?
Luulin oikeasti että meillä menee hyvin ja olen ollut todella innoissani tulevasta.
Tänäänkään ei tiennyt oikein mitään kun kyselin eilisestä ja kuitenkin puhuttiin mitä kaikkea tehdään kun nähdään. Tai minä kyselin ja mies vaan oli, että joojoo, mennään ja tehdään vaan mutta ei vain ole jotenkin läsnä. Ihan poissaoleva ollut jo jonkin aikaa ja nyt pahentunut.
Kärsiikö hän eroahdistusta kenties?
Mies tekee paljon töitä ja on aika loppu ollut pitkän aikaa. Hän on myöskin vähän masentunut varmaan uupumuksesta johtuen ja mielialat vaihtelee, testot ovat alhaalla.
Välillä on tosi pahalla tuulella ja saattaa sanoa ihan mitä vain, hetken päästä rauhoittuu ja pyytää anteeksi.
Tosi ahdistavaa kuitenkin kun en tiedä mitä tässä pitää ajatella ja täytyykö varautua todenteolla sitten siihen, että hän ei haluakaan jatkaa kanssani.
Vaikea sovittaa nyt työt ja parisuhde, luulisi että suhde kestäisi tällaiset tilanteet mutta on kyllä arvelluttavaa.
Kommentit (94)
Ikävä, mustasukkaisuus, työstressi, yleinen paha mieli.
En usko että on ihan yhtäkkiä on jättämässä. Purkaa vaan sinuun omaa pahaa mieltään. Asiat normalisoituu varmaan kohta.
...ellei mies omaa narsistista piirteitä ja osoita mieltään ja kerjää huomioita kääntämällä takkia tuol tavalla yhtäkkiä ihan vaan sääliä ja extra huomioita saadakseen. Oma isäni käyttäytyi juuri noin.
Toki yhdestä kerrasta ei voi vetää johtopäätöksiä. Mutta mikäli tulee tavaksi niin tuo on vain henkistä väkivaltaa kiukutella syyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä, mustasukkaisuus, työstressi, yleinen paha mieli.
En usko että on ihan yhtäkkiä on jättämässä. Purkaa vaan sinuun omaa pahaa mieltään. Asiat normalisoituu varmaan kohta.
...ellei mies omaa narsistista piirteitä ja osoita mieltään ja kerjää huomioita kääntämällä takkia tuol tavalla yhtäkkiä ihan vaan sääliä ja extra huomioita saadakseen. Oma isäni käyttäytyi juuri noin.
Toki yhdestä kerrasta ei voi vetää johtopäätöksiä. Mutta mikäli tulee tavaksi niin tuo on vain henkistä väkivaltaa kiukutella syyttä.
Olen pahoillani puolestasi isäsi käytöksestä.
Molemmat mainitsemasi vaihtoehdot voivat olla kyllä totta. Monen asian olen laittanut miehen väsymyksen piikkiin.
On ennenkin puhunut ihan ihmeellisiä esimerkiksi töistä saavuttuaan kun olen siivonnut koko talon ja tehnyt ruokaa niin hän on saattanut vain rojahtaa sängylle ja sanonut ettei jaksa kuunnella ketään, varsinkaan minua. Ei tiedä tekeekö naisella yhtään mitään ja että pitäisikö mun lähteä. Ihan kylmä ollut minua kohtaan ja tiuskii.
Sitten tunnin tai kahden päästä taas normaali ja sanoo, ettei halua luopua minusta.
Välillä ottaa päähän ja en itsekään kaikista helpoin ihminen aina ole, loukaannun ja mies vielä ärsyyntyy siitäkin.
Sitten kun menee hyvin, niin menee oikeasti hyvin ja toimimme arjessa hyvänä tiiminä. On ollut ihanaa ja sitten nämä vaikeat tilanteet, jotka joskus tulee ihan puskista. Jos miehellä on ollut huono päivä tms, ei paljoa sanoja säästele.
Ymmärrän oman tilan tarvitsevuuden mutta jotenkin hankala luottaa kun tuo ahdistava kylmyys on joskus tosi tylyä.
Nyt kun olen ollut yhteydessä häneen joka päivä, tottakai haluan huomioida ja osoittaa ajattelevani häntä. Laittanut muutaman viestin, huomenet ja hyvänyön toivotukset toisinaan ja soittanut joka päivä. Niin eilen kuulemma toimintani on ollut painostavaa ja ei jaksa ketään tai mitään ja mun pitäisi kattoa peiliin. Seuraavassa lauseessa minussa ei kuitenkaan ole oikeasti mitään vikaa ja sanoo olevansa tosi loppu vaan.
Ap
Juokse ja lujaa. Kuullostaa tosi erikoiselle käytökselle. Rakastunut mies ei oikuttele tai juonittele.
Se on pettänyt sua. Ex suhteessani miehelläni oli tapana aloittaa minun haukkuminen ja minulle kiukuttelu aina sen jälkeen kun oli käynyt vieraissa. Kai se sillä tavalla oikeutti pettämisensä kun minä olin niin hirveä, mukamas. Ei kai hän nyt kivaa ihmistä pettäisi mutta kun lähes demonisoi minut pettämisten jälkeen, niin kai se sitten oikeutti hänen mielessään hänen tekonsa.
Oliko hiehen puolelta ns. "salamarakastuminen"? Voi olla, että nyt yhtäkkiä tunteet vain katosivat, yhtä nopeasti kuin olivat tulleet.
Mulla oli yksi vähän vastaava suhde, kaikki oli alusta asti helppoa ja kivaa, oltiin aina yhdessä kun voitiin, molemmilla lapsia, mutta minun asui kokonaan (vain viikonloppuja joskus isällään) luonani. Yht äkkiä mies muuttui oudoksi ja halusi mm että lähtisin Aasiaan työmatkalleen mukaan, minä en nähnyt siinä järkeä kun emme olisi ehtineet olla perillä paljoakaan yhdessä. Reissun jälkeen hän valitti, että tunteet kuolee kun ei olla koko ajan yhdessä, en halunnut muuttaa heti yhteen...sitten kahden viikon sisään käytös muuttui, ei viestaillut eikä soitellut olin aika ymmälläni. Viimeisen kerran kun vietimme yhdessä viikonlopun olisi halunnut mun ovelta lähteä takaisin luokseen vielä ja pyysi minua mukaan, sen jälkeen katosi elämästäni ja soitin viimeisen puhelun niin väkisin sain kaivaa, että halusi erota.... välillä mietin vieläkin, että mitähän oikeasti tapahtui, mutten kaipaa tai mulla ei ole mitään tunteita. Luulen, että löytyi joku joka halusi 24/7 suhteen kanssaan...mies myös usein hoki, että on mulle liian mitätön, että kun minä olen niin hehkeä kaunis...
Voisiko miehellä olla toinen suhde? Olla naimisissa tms? Jotain asiaa selvittää mitä sinä et tiedä ja on epävarma omasta tulevaisuudesta?
En kyllä suunnittelisi yhteistä tulevaisuutta moisen tyypin kanssa. Hankalaa ja raskasta tulee olemaan. Aina on "syy" käyttäytyä huonosti, on väsynyt, on stressiä jne. Ei osaa käsitellä vastoinkäymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi vähän vastaava suhde, kaikki oli alusta asti helppoa ja kivaa, oltiin aina yhdessä kun voitiin, molemmilla lapsia, mutta minun asui kokonaan (vain viikonloppuja joskus isällään) luonani. Yht äkkiä mies muuttui oudoksi ja halusi mm että lähtisin Aasiaan työmatkalleen mukaan, minä en nähnyt siinä järkeä kun emme olisi ehtineet olla perillä paljoakaan yhdessä. Reissun jälkeen hän valitti, että tunteet kuolee kun ei olla koko ajan yhdessä, en halunnut muuttaa heti yhteen...sitten kahden viikon sisään käytös muuttui, ei viestaillut eikä soitellut olin aika ymmälläni. Viimeisen kerran kun vietimme yhdessä viikonlopun olisi halunnut mun ovelta lähteä takaisin luokseen vielä ja pyysi minua mukaan, sen jälkeen katosi elämästäni ja soitin viimeisen puhelun niin väkisin sain kaivaa, että halusi erota.... välillä mietin vieläkin, että mitähän oikeasti tapahtui, mutten kaipaa tai mulla ei ole mitään tunteita. Luulen, että löytyi joku joka halusi 24/7 suhteen kanssaan...mies myös usein hoki, että on mulle liian mitätön, että kun minä olen niin hehkeä kaunis...
Juu. Aika tutulta kuulostaa.
Paitsi, että meillä on ollut aika paljonkin matkaa välillämme. Usein olen ollut viikkoja poissa varsinkin alkuun. Silti mies aina halusi odottaa ja näimme joka kerta kun vain mahdollista, tuli luokseni tai minä hänen luokseen. Kaikki aika yhdessä mistä vaan saatiin raavittua. Ihania suunnitelmia, hauskanpitoa ja töitä. Nyt kun näistä on tulossa konkreettisia niin eroahdistus tuntuu olevan ylitsepääsemätöntä.
Mies kyllä hyvin usein mitätöi itseään ja ihmettelee miksi olen hänen kanssaan. Kehuu minua todella kauniiksi jne.
Jotenkin epävakaata, toisena hetkenä on todella macho ja kertoo kuinka hänellä olisi jonossa odottamassa x määrä naisia.
Nämä yleensä on humalalaisen puheita ja taas pyytelee anteeksi kun loukkaannun. Vannoo ettei toistu, haluaa olla kanssani ja oon mahtava jne.
Juuri eilen yritin kylvää mitä hän haluaa oikeasti, että enhän todellakaan voi muuttaa jos tämä on näin epävarmaa.
Ei osannut sanoa mitään ja jotain ympäripyöreää vain puhui omasta voinnistaan ja sanoi, että hän haluaa miettiä rauhassa...
Kai täytyy hakea vaan tavarat, tuntuu etten jaksa tätä jatkuvaa ailahtelua. Pommi tulee kun luulen asioiden olevan varmasti raiteillaan.
Ap
Tasapainoton ihminen, jonka kanssa elämä tulee olemaan hankalaa. Tuosta se ei helpotu, vaan pahenee.
Kuulostaa siltä, että olet ihmisenä sellainen jonka hän haluaa, mutta ulkonäöltäsi et. Periaatteessa haluaisi olla kanssasi, mutta ahdistaa ettei voi sitten enää saada sen näköistä naista jollaisen haluaisi.
Tietää, että tuskin tulee muutenkaan saamaan tai hänen luonteensa ei miellyttäisi häntä. Paremman näköisillä kun tuppaa olemaan enemmän vaatimuksia.
Jos hän pääsee yli näistä ajatuksista, tulee hänestä varmasti oiva mies sinulle. Olethan luonteeltasi hänelle harvinaisen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet ihmisenä sellainen jonka hän haluaa, mutta ulkonäöltäsi et. Periaatteessa haluaisi olla kanssasi, mutta ahdistaa ettei voi sitten enää saada sen näköistä naista jollaisen haluaisi.
Tietää, että tuskin tulee muutenkaan saamaan tai hänen luonteensa ei miellyttäisi häntä. Paremman näköisillä kun tuppaa olemaan enemmän vaatimuksia.
Jos hän pääsee yli näistä ajatuksista, tulee hänestä varmasti oiva mies sinulle. Olethan luonteeltasi hänelle harvinaisen hyvä.
Aika hyvä analysointi.
Olen kaunis ja nuori, en tahdo kuulostaa liian ylpeältä mutta kaiken kauniin pinnan alla on myös hyvä sydän. Olen hyvin ymmärtäväinen, elämää nähnyt paljonkin karuine puolineen ja aina sinnikkäästi noussut. Sydän on paikoillaan ja tahdon aidosti hyvää miehellekin vaikka kärsii ties mistä, jostain mitä en tiedä mutta aavistan joitakin asioita, olen silti halunnut hyväksyä hänen vaikeatkin hetket. Hänen entinen on fitness, kaunis hänkin.
Minä taas en ole tarpeeksi hänelle sitten varmaan vartaloani kun katsoo, en huonokaan mutta en varmaan riittävä.
Olen todella halukas kyllä kehittämään itseäni urheilullisesti miehenkin kanssa mutta jotenkin tunnen kuitenkin alemnuudentunnetta koska en oikeasti varmaan sittenkään riitä vaikka olen kuinka mahtava muuten, varsi ei vain ole täydellinen.
Tuo vo olla siis kyllä mahdollista mitä ilmaisit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä analysointi.
Olen kaunis ja nuori, en tahdo kuulostaa liian ylpeältä mutta kaiken kauniin pinnan alla on myös hyvä sydän. Olen hyvin ymmärtäväinen, elämää nähnyt paljonkin karuine puolineen ja aina sinnikkäästi noussut. Sydän on paikoillaan ja tahdon aidosti hyvää miehellekin vaikka kärsii ties mistä, jostain mitä en tiedä mutta aavistan joitakin asioita, olen silti halunnut hyväksyä hänen vaikeatkin hetket. Hänen entinen on fitness, kaunis hänkin.
Minä taas en ole tarpeeksi hänelle sitten varmaan vartaloani kun katsoo, en huonokaan mutta en varmaan riittävä.
Olen todella halukas kyllä kehittämään itseäni urheilullisesti miehenkin kanssa mutta jotenkin tunnen kuitenkin alemnuudentunnetta koska en oikeasti varmaan sittenkään riitä vaikka olen kuinka mahtava muuten, varsi ei vain ole täydellinen.
Tuo vo olla siis kyllä mahdollista mitä ilmaisit.
Ap
Voi jumankekka nyt! Jos mies ei tykkää vartalostasi niin joutaakin mennä. Ei voi olla noin lapsellinen kukaan, ei kukaan aikuinen mies. Se on jännä kun tällä palstalla syy miehen outoon käytökseen on ihan aina naisen puutteellinen ulkonäkö, aina.
Ja miten sinä ap nielaiset tuollaisen jutun? Eiköhän kyse nyt ole vähän jostain muusta kuin hänen eksänsä fitness bodysta. Ehkä hän vain siellä yksin ollessaan kelaa vähän enemmän mitä oikein elämältään haluaa. Joku kriisi.
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Kuulostaa miehen vaihdevuosilta.
Niin minustakin. Ikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Kuulostaa miehen vaihdevuosilta.
Niin minustakin. Ikä?
Mies on nelikymppinen, minä vajaa 30v.
Ap
Kyllä parisuhteen pitää olla paljon soljuvampaa kuin sinulla ap! Tuntuu, että teidän suhde liian töksähtelevää, johtuen miehestä. Sinä vaikutat fiksulta, ajattelevalta ja empaattiselta. Uskoisin, että miehesi ei ole sinulle se oikea. Huomaat sen, kun löydät rinnallesi miehen, kuka arvostaa sinua ja arvostaa myös itseään (miehesi vaikuttaa henkisesti hyvin epävarmalta, jokin hylkäämiskokemus hänellä saattaa olla lapsuudesta.. Tunne, ettei riitä omana itsenään).
Tämmöisiä ajatuksia minulta. Kiva kun uskallat täällä kertoa tarinaasi, voi auttaa muitakin samassa tilanteessa olevia :)
Viimeksi kun näimme niin ei olisi millään halunnut viedä minua asemalle ja kyseli, että tuunhan takaisin ja että hänellä tulee ikävä jo nyt.
Oikeasti on aika raastavaa olla erossa mutta vielä raastavampaa on tällainen epämääräinen kiukuttelu kun ei pääse edes keskustelemaan toisen kanssa ja hokee vaan että ei tiedä mikä on ja haluaako erota.
En vain ymmärrä.
Ap