Haluaako mies erota minusta? Käytös on outoa.
Mies itse oli todella innokas kanssani suhteeseen, lähes palvoi ja suunnitteli asioita pitkälle tulevaisuuteen.
Olen tavannut hänen vanhemmat, lapset (tulemme hyvin toimeen) ja ystävät.
Hän on hehkuttanut minua ja ollut täysin sitoutunut suhteeseemme.
On ollut ylä-ja alamäkiä, aina ollaan riitojen jälkeen sovittu ja menty eteenpäin.
Olemme matkustelleet ja seuraavia matkoja suunnitellaan, olemme muuttamassa yhteen ja kaikki on tuloillaan, asiat on mietitty aika pitkälle yhteiselon suhteen.
Nyt joudun vielä olemaan aika paljon poissa hänen luotaan ennen yhteenmuuttoa. Asun eri paikkakunnalla ja tahdon tehdä nyt töitä aika paljon, jotta tulot ovat säännölliset.
Joudun olemaan välillä poissa reilun viikon emmekä näe, soittelemme vain ja laitamme viestiä.
Minun mielestäni vajaa pari viikkoa on aika lyhyt aika ja sen pitäisi kyllä kestää suhdetta ilman rakoiluja. Tosin olin kuukauden miehen luona lähes putkeen ja kai kerkesi tottumaan läsnäolooni ja nyt aloitin työt uudestaan ja niitä on paljon.
Ensimmäiset päivät meni hyvin, mies kertoi ikäväänsä ja rakkauttaan, vaihdoimme kuulumisia päivittäin.
Perjantaina vielä mies kaipasi niin paljon ja sanoi, että kyllä me jaksetaan vielä viikko erossa toisistamme vaikka vaikeaa tekee, rakastaa jne.
Kunnes sitten eilen äänensävy muuttui ihan totaalisesti. Kuulostin kuulemma ärsyttävältä puhelimessa, ei tiedä mistään mitään mikä häntä vaivaa, käski minun katsoa peiliin. Ei mitään oma-aloitteisuutta ole ollut pariin päivään yhteydenotossa hänellä. Ei tiedä jaksaako parisuhdetta, ei tiedä haluaako erota. Yhtäkkiä vaan häntä otti päähän ja sanoi kyllä olevansa väsynyt.
Tosi hämmentävää kuitenkin? Mitä helvettiä?
Luulin oikeasti että meillä menee hyvin ja olen ollut todella innoissani tulevasta.
Tänäänkään ei tiennyt oikein mitään kun kyselin eilisestä ja kuitenkin puhuttiin mitä kaikkea tehdään kun nähdään. Tai minä kyselin ja mies vaan oli, että joojoo, mennään ja tehdään vaan mutta ei vain ole jotenkin läsnä. Ihan poissaoleva ollut jo jonkin aikaa ja nyt pahentunut.
Kärsiikö hän eroahdistusta kenties?
Mies tekee paljon töitä ja on aika loppu ollut pitkän aikaa. Hän on myöskin vähän masentunut varmaan uupumuksesta johtuen ja mielialat vaihtelee, testot ovat alhaalla.
Välillä on tosi pahalla tuulella ja saattaa sanoa ihan mitä vain, hetken päästä rauhoittuu ja pyytää anteeksi.
Tosi ahdistavaa kuitenkin kun en tiedä mitä tässä pitää ajatella ja täytyykö varautua todenteolla sitten siihen, että hän ei haluakaan jatkaa kanssani.
Vaikea sovittaa nyt työt ja parisuhde, luulisi että suhde kestäisi tällaiset tilanteet mutta on kyllä arvelluttavaa.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parisuhteen pitää olla paljon soljuvampaa kuin sinulla ap! Tuntuu, että teidän suhde liian töksähtelevää, johtuen miehestä. Sinä vaikutat fiksulta, ajattelevalta ja empaattiselta. Uskoisin, että miehesi ei ole sinulle se oikea. Huomaat sen, kun löydät rinnallesi miehen, kuka arvostaa sinua ja arvostaa myös itseään (miehesi vaikuttaa henkisesti hyvin epävarmalta, jokin hylkäämiskokemus hänellä saattaa olla lapsuudesta.. Tunne, ettei riitä omana itsenään).
Tämmöisiä ajatuksia minulta. Kiva kun uskallat täällä kertoa tarinaasi, voi auttaa muitakin samassa tilanteessa olevia :)
Kiitos!
No miehellä on kyllä oikeasti aika hankalaa itsensä kanssa. Tiedän, että joskus omien tunteiden kanssa on vaikea sopeutua ja parisuhteessa se tuppaa tulemaan esiin, ei niin hyvällä tavalla. Mies on itkenyt kyllä seurassani ja ne harvat kerrat ovat kyllä kullanarvoisia. Kertoi pitkän aikaa sitten suhteestaan äitiinsä.
Kuulemma aina jotenkin väheksyi häntä ja sitten taas ylensi hänen veljeään. Hän ei pidä äidistään, suorastaan inhoaa eikä ole kuulemma oikein koskaan tahtonut tulla toimeen hänen kanssaan.
Olen miettinyt, johtuisiko tästä hänen tunnekuohut. Koska oikeasti on monesti pelännyt minun hylkäävän hänet ja häntä ahdistaa ajatus siitä. Siksi myös ego on joskus ihan sairaan läpitunkeva ja ihan liian vahva yrittää olla vaikka hän on kuitenkin aika herkkä.
En tiedä mikä kriisi on nyt meneillään...
Aina hänellä ollut pitkiä suhteita, tai no kaksi suhdetta ja molemmat vuosia kesti ja avioeroon päättyivät. Toinen miehen halusta ja toinen exän halusta.
Ap
Nyt kannattaa henkäistä hetki rauhassa ja miettiä suhdetta realistisesti. Tuo ei ole ihan normaalia käytöstä, vaan aika paljon red flageja. Hyvä että pysähdyt miettimään ennen yhteenmuuttoa, koska ero on helpompi ennen sitä.
Tiuskiminen ja kiukuttelu ei ole ok, vain jos tosi harvoin ja pahoittelee. Mutta tuo miten tylysti puhuu sulle ei ole ok.
Teillä on liikaa ikäeroa.... mies on jo keski-iän kriisissä ja läpikäynyt eroja, sinä vasta nuori aikuinen. Mies varmaan pelkää että lähdet lätkimään jonkun nuoremman kanssa ja siksi hyvittelee käytöstään. Minusta sinun kannattaisikin etsiä joku nuorempi eikä yrittää ymmärtää niin kovasti. Teillä on liikaa kokemusperäistä ikäeroa.
Mun neuvo onkin että mies hankkisi keskusteluapua, terapiaa, jotain että tunnekuohut saa kuntoon. Pitäisi tehdä positiivista kehittymistä asiassa ennen mitään yhteenmuuttoja. Jos ei ole narsku, voi oppia kypsemmäksi käytökseltään.
Luulin aloituksen ja parin viestin perusteella että mies on jtn 19v. Mutta onkin paljon sua vanhempi ja silti noin teini. Red flag kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Kuulostaa miehen vaihdevuosilta.
Ja testot alhaalla, kuten ap kertoi - kuullostaa toosi huonolta suhteelta...
Sä pistät työsi parisuhteen edelle ja miehesi on tajunnut sen. Teillä on liian vähän yhteistä parisuhde aikaa ja miehesi saattaa epäröidä haluatko sinä varmasti samaa kuin hän.
Kuulostaa hankalalta. Koko se teidän suhde kuulostaa hankalalta, en minä ainakaan sopeutuisi suhteeseen, jossa ollaan viikkoja näkemättä toista, jotenkin tuntuisi, että pohja putoaisi pois. Kaikki eivät ole kaukosuhteita varten. Mutta en tiedä onko tämä teidän ongelmien syy vai jokin muu.
Joka tapauksessa ei tuo nyt toimi. Teidän täytyy keskustella syvemmin ja jos ette löydä keskusteluyhteyttä niin ei tuosta oikein mitään tule. Mitä jos kirjoittaisit kirjeen? Ja pyytäisit vastauksen kirjeenä. Kun monasti puhuessa ei aina saa sanottua kaikkea mutta kirjoitettuna tulee mietittyä paremmin.
Ja tuo ulkonäköasia on nyt ihan roskaa. Kysy siltä suoraan ihan noin se. Jos joku haluaa suhteeseen vain jonkun fitness tyypin kanssa niin on lähtökohtaisesti sairas naismaku, koska fitness harrastajat ovat lähtökohtaisesti ruoka-ongelmaisia, koska se nyt vaan ei ole normaalin terveen naisen rakenne (sen lisäksi että näyttävät yököttäviltä)
Vierailija kirjoitti:
Sä pistät työsi parisuhteen edelle ja miehesi on tajunnut sen. Teillä on liian vähän yhteistä parisuhde aikaa ja miehesi saattaa epäröidä haluatko sinä varmasti samaa kuin hän.
Hmm..
No olin kuukauden työttömänä kun uupumus tuli vastaan tolkuttoman työmäärän ja jatkuvasti eri kaupunkeihin matkustamisen vuoksi ja olin miehen luona tuon kuukauden sitten.
Oli pakko aloittaa työt uudestaan, pakko on saada elantonsa jostain, en miehenkään tuloilla todellakaan aio elää vaikka hänellä todella hyvät tulot onkin eikä kukaan täysjärkinen sellaista katselisikaan.
Joten nyt teen töitä, tulot ovat säännölliset ja saan säästettyä tulevaan matkaamme, muuttomme jne. Tosin nyt näyttää kyllä tosi huonolta sen suhteen että mitkään suunnitelmat edes toteutuu kun näin vaikeaksi menee.
Ihan taas tässä mietin, että mitähän hittoa on tapahtunut, miehen käytös osaa yllättää joka kerta.
Hain vielä paikkakunnalta jo töitä jonne olen/olin muuttamassa miehen luokse keväämmällä..
Ap
Samaa mieltä kuin jotkut edellä: neljänkympin käännekohta elämässä. kuulostaa vahvasti siltä, että terapia tekisi miehelle hyvää. Alhaiset testot ja mielialan vaihtelut voi kieliä jonkinasteisesta masennuksesta (netistä löytyy hyviä masennustestejä, suuntaa antavia. Myös tunnelukko testit mielenkiintoisia)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin jotkut edellä: neljänkympin käännekohta elämässä. kuulostaa vahvasti siltä, että terapia tekisi miehelle hyvää. Alhaiset testot ja mielialan vaihtelut voi kieliä jonkinasteisesta masennuksesta (netistä löytyy hyviä masennustestejä, suuntaa antavia. Myös tunnelukko testit mielenkiintoisia)
Juu, varmasti jokin kriisi päällä ja vielä oma yritys ollut vasta suht. lyhyen aikaa jne. Paljon stressiä hänelläkin. Sitten lisätään kaikki pelko ja muu esimerkiksi suhdettamme kohtaan jota hän turhaan epäilee tai no tuo käytös vääjäämättä tietenkin johtaa siihen ns. "hylkäämiseen" jos jatkuu.
Haluaisin niin tukea miestä ja ymmärtää mutta kun ei tunnu saavan itsekään selkoa tilanteestaan. On jotenkin hukassa ja ailahteleva...
En oikein tiedä mitä voisin tehdä kun ehkä hän ottaa minunkin tukeni jotenkin liian nöyryyttäksi ylpeydelleen tai sitten ei vain ymmärrä yksinkertaisesti itsekkään itseään.
On vähän sellainen mies, että sauna ja olut on sitä parhainta miehen terapiaa eikä lääkäriinkään suuntaa paitsi vasta kun hengen hädässä.
Ap
Fysiologinen tosiasia on se, että rakastunut ihminen on hormonihumalassa, jonka aikana pettäminen on todennäköisempää kuin muulloin. Jos mies on sinuun kovin rakastunut, mutta hänen rakkautensa kohde ei ole läsnä, se energia on helppo kohdistaa toiseen läsnäolevaan objektiin. Se, että äänesi ärsyttää miestä, tarkoittaa, että hänen hormonihuurullaan on toinen kohde.
Vierailija kirjoitti:
Fysiologinen tosiasia on se, että rakastunut ihminen on hormonihumalassa, jonka aikana pettäminen on todennäköisempää kuin muulloin. Jos mies on sinuun kovin rakastunut, mutta hänen rakkautensa kohde ei ole läsnä, se energia on helppo kohdistaa toiseen läsnäolevaan objektiin. Se, että äänesi ärsyttää miestä, tarkoittaa, että hänen hormonihuurullaan on toinen kohde.
Haha, en minä ainakaan rakastuneena todellakaan katso toisia miehiä. En vaikka meillä on viikko tai kaksi väliä näkemisestä. Kyllä haaveilen vain siitä omasta kullasta. En usko tähän teoriaan.
Ap
Nyt ei kyllä hyvältä näytä. Mies on epävakaa ja saa sinut epäilemään itseäsi ja käytöstäsi. Aina on hyvä tietty miettiä omaakin osuuttaan, mutta kyllä tuossa miehessä on nyt jotain ihan perustavaa laatua pielessä. Tilanne ei tule tuosta helpottamaan vaikka muuttaisittekin yhteen, todennäköisesti päinvastoin. Tuollaisille ihmisille tulee aina syitä kiukutteluun, etkä koskaan tiedä milloin seuraava pommi jysähtää. Parisuhteen ei kuulu olla sellaista.
Vedä nyt kunnolla happea ap ja laita yhteenmuuttoajatukset jäihin. Se on todennäköisesti parasta mitä itsellesi voit tehdä, vaikkei se nyt ehkä siltä tunnukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Kuulostaa miehen vaihdevuosilta.
Niin minustakin. Ikä?
Mies on nelikymppinen, minä vajaa 30v.
Ap
Et sitten ole miettinyt, miksi nelikymppinen mies ei ole pariutunut? No tuon luonteen takia häntä ei ole huolittu. Älä ihmeessä ota noin vanhaa miestä, jos olet alle 30-vuotias. Etsi kunnollinen mies itsellesi. Hän ei kohtele sinua hyvin. Seuraavan kerran, kun hän sanoo, että sinä olet ärsyttävä, vaikka olet ystävällinen, päätä suhde. Mies madaltaa itsetuntosi manipuloinnillaan.
Ei kuulosta siltä että koskaan saisit tasapainoista suhdetta tuon miehen kanssa. Kaikki kertomasi viittaa siihen että on aika ottaa jalat alle.
Hyvä että pohdit nyt tätä, etkä vasta kun olette muuttaneet yhteen.
Tuosta ei hyvää seuraa, lähde kun vielä voit.
Vastaus otsikon kysymykseen: älä mieti haluaako mies erota. Sinun kannattaa tehdä se itse.
Mitä diagnooseja miehellä on? Persoonallisuushäiriö? Päihdeongelma? Ei kuulosta ihan normaalilta käytökseltä. En jaksaisi tuommosta. En näkisi mitään mieltä yrittää, vaikka olisikin sitä "hyvää tiimiarkea", kun voisi myös olla hyvässä ja toimivassa parisuhteessa.