Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin juuri Helsingin Ullanlinnaan ja itkettää:(, haluan pois täältä.

Vierailija
26.01.2020 |

Oli varmaan aikamoinen läppä tämä Ullanlinnaa arvoalueena pitely. Täällä liikkuu aina todella huonokäytöksistä porukkaa ja naapurit kauhean ylimielisiä. Asuntoni on vanha ja ruma. Palveluihin pitkä matka kun on vain surkeat yhteydet. (Ratikka ja bussi). Missään ei vehreyttä ja tunne kun olisi ihan kivimaailmassa.

Miksi tein elämäni huonoimman päätöksen?!
Kaipaan taikaisin Haagaan:(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, muutin itä-Helsingistä Punavuoreen, 5v jälkeen takaisin itään metsänreunaan. Nyt on hyvä.

Vierailija
2/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista. Itsekin muutin nimenomaan Haagasta Ullanlinnaan eikä mua saisi mikään takaisin sinne periferiaan. Rakastan kun kaikkialle on kävelymatka, en käytä julkisia nykyään juuri koskaan. Ja mulla on kyllä ihan superkämppä ja supernaapurit.

Harmi kun sun kokemus on tuo. Ehkä se siitä ajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missän ei vehreyttä?

Kaivopuisto ja rannat on kivenheiton päässä!

Uunisaareen pääset nyt sillan kautta. ( kun ei jäitä)

Muuttaisin milloin tahansa takaisin Ullanlinnaan, jos voisin.

Vierailija
4/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh.

Vierailija
5/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea keksiä, millä kadulla Ulliksessa esimerkiksi puistot olisivat muka kaukana. Niitä kun on joka puolella. Ruokakauppojakin tulee äkkiseltään mieleen kuusi kappaletta, ihan ilman ratikkaa tai bussia. Lähipalveluita on mielestäni todella hyvin tuon kokoiselle maatilkulle, joka on kävelymatkan päässä keskustasta.

Itse omistan pienen ja soman kämpän ko. kaupunginosassa eikä ole myyntiaikeita. Mut no, muuta ihmeessä pois, jos ahdistaa, on niitä asuntoja muuallakin.

Vierailija
6/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Hälssingin voisi lohkaista irti mantereesta ja tuupata ulapalle.

Vierailija
7/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoista. Itsekin muutin nimenomaan Haagasta Ullanlinnaan eikä mua saisi mikään takaisin sinne periferiaan. Rakastan kun kaikkialle on kävelymatka, en käytä julkisia nykyään juuri koskaan. Ja mulla on kyllä ihan superkämppä ja supernaapurit.

No sieltä nyt ihan kaikkialle ole kävelymatka.

Vierailija
8/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusitieltä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ympyröissä on.

Vierailija
9/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Hälssingin voisi lohkaista irti mantereesta ja tuupata ulapalle.

Anna kun arvaan: asut Kouvolassa?

Vierailija
10/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusitieltä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ympyröissä on.

Eli semmoinen egosentrinen maailmankuva :)

Vierailija
11/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se vehreyden puute johtua vuodenajasta? :D Odota 3 kk...

Vierailija
12/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluihin pitkä matka, anteeksi mitä? Ihan Manskullekin pääsee ratikalla esim. Eiran sairaalan edestä vajaassa 10 minuutissa. Kaivopuistoon taitaa jokaisesta Ullanlinna kolkasta olla enintään juuri se sama 10 minuuttia kävellen. Huonokäytöksisiä ihmisiä ei taida juurikaan olla esim. Kontulaan verrattuna.

Vierailija
13/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää miksi kukaan haluaa asua kerrostalossa. Ihan sama missä se kerrostalo sijaitsee. Ja ennenkuin joku tulee solvaamaan, niin Helsingissä asun ja ihan kalliilla, hyvällä alueella.

Vierailija
14/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missän ei vehreyttä?

Kaivopuisto ja rannat on kivenheiton päässä!

Uunisaareen pääset nyt sillan kautta. ( kun ei jäitä)

Muuttaisin milloin tahansa takaisin Ullanlinnaan, jos voisin.

Sama täällä. Siellä on edelleen minulle tärkeitä paikkoja, joihin olisi kiva mennä kävellen.

Vierailija
15/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sieltä pois pääsee muuttamaan? 🙂

Vierailija
16/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää miksi kukaan haluaa asua kerrostalossa. Ihan sama missä se kerrostalo sijaitsee. Ja ennenkuin joku tulee solvaamaan, niin Helsingissä asun ja ihan kalliilla, hyvällä alueella.

Moni ei voi käsittää miksi joku haluaa asua omakotitalossa. Osalle rivitaloelämä on käsittämätöntä. Kolmas ei ymmärrä vuokra-asujia. Ja tarina jatkuu.

Makuasioita - tärkeintä että on omaan elämäntilanteeseen sopiva ja mieleinen ratkaisu. Tai haave jota tavoitella.

Vierailija
17/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin ymmärrän, että ulkopaikkakuntalainen muuttaa alueelle, josta ei sitten pidäkään. Mutta että sinä Haagassa asuneena et tiennyt, millaista Ullanlinnassa on? 

Vierailija
18/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei voi käsittää miksi joku haluaa asua omakotitalossa. Osalle rivitaloelämä on käsittämätöntä. Kolmas ei ymmärrä vuokra-asujia. Ja tarina jatkuu.

Makuasioita - tärkeintä että on omaan elämäntilanteeseen sopiva ja mieleinen ratkaisu. Tai haave jota tavoitella.

Joku veti herneen nenäänsä ja heti. Kun kaikkihan haluavat tietenkin asua Helsingin keskustan tuntumassa ja me muut, ketkä ei siellä asuta ollaan vaan kateellisia. Olen muuten asunut ja ikävä ei kyllä sinne ole.

Vierailija
19/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä on isompi ruokakauppa?

Vierailija
20/29 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kirjoitti:

Minä jotenkin ymmärrän, että ulkopaikkakuntalainen muuttaa alueelle, josta ei sitten pidäkään. Mutta että sinä Haagassa asuneena et tiennyt, millaista Ullanlinnassa on? 

Mielikuva ei aina vastaa totuutta. 

Ap, kokeile asua n. vuosi, jos ei siinäkään ajassa rupea tuntumaan kivalta niin muuta pois. Voi olla alkujärkytys ja tämä vuodenaika mikä vaikuttaa. Ja aina pääsee pois, Helsingissä eivät taida omistajatkaan jäädä loukkuun, mutta etenkin vuokralaisena on helppo vaihtaa asuinaluetta vaikka kerran vuodessa.