Miksi alkoholistit kuvittelevat voivansa ottaa "lasillisen viiniä ruoan kanssa"?
Koska eihän ne voi. Se lähtee lapasesta ja sitten pyöritään paskat housussa ojan pohjalla tai maataan sairaalassa tai muuta vähemmän mukavaa. Ketä he yrittävät fuulata noilla jutuillaan? Itseään vissiin.
Kommentit (52)
Tänään tapasin yhden juopon, joka on ollut kuivilla pari vuotta. Sössi aikanaan elämänsä, mutta pääsi kuiville ja sai asiat järjestykseen. Nyt tuntuu taas itsepetos voittaneen, koska kun kehuin häntä raittiudesta, sanoi hän naureskellen että kyllä hän voi sen "lasillisen viiniä ruoan kanssa ottaa". Että ei ole ongelmaa sen kanssa. Olin suorastaan tyrmistynyt. Kaveri on sitä sorttia juoppoja, että yksikin ryyppy laukaisee ja sitten mennään todella syvälle. Ilmeisesti hän on valmis heittämään kaiken tehdyn työn hukkaan. Lapset ja kaikki.
Ap.
Koska se alkoholi on elämän ainoa ja suurin rakkaus. Siitä luopuminen kokonaan on hirvittävä ajatus. Vaikka kyllä on ainoa keino toipua. Ei alkoholisti pysty pitämään juomista hanskassa, vaan määrät ja taajuus alkavat aina kasvaa kunnes vain se alko on se asia, joka rytmittää elämää ja jonka ympärillä kaikki keskittyminen pyörii.
Kokeilen saako sanalla Adblock ketjun poitettua
Vierailija kirjoitti:
Välimerellinen elämäntyyli ;)
LOL.
Kaikkihan ottavat "lasillisen viiniä ruuan kanssa".
Minä tunnen yhden.
Se en ole minä.
Juon ruuan kanssa aina vettä.
Viini nautitaan erikseen.
Viiniasiantuntijat katkolla on varmaan hassu näky.
Työkaverina oli aikanaan yksi ex-deeku, joka oli ollut kuivilla tyyliin 5 vuotta tai enemmänkin. No jostakin syystä hän hairahtui pikkujouluissa juomaan "lasillisen viiniä ruoan kanssa" ja se hörppy johti lopulta tyypin avioeroon ja potkuihin töistä, tiettävästi lopulta asunnottomuuteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverina oli aikanaan yksi ex-deeku, joka oli ollut kuivilla tyyliin 5 vuotta tai enemmänkin. No jostakin syystä hän hairahtui pikkujouluissa juomaan "lasillisen viiniä ruoan kanssa" ja se hörppy johti lopulta tyypin avioeroon ja potkuihin töistä, tiettävästi lopulta asunnottomuuteenkin.
Merellinen aamiainen heti herättyä veneen alla lol.
Voi ottaa jos on selkärankaa jättää ottaminen siihen yhteen lasilliseen. Näinhän me ei-alkoholistitkin toimimme.
En kuvittele moista. Tiedän etten koskaan juo vain yötä annosta.
Sinun tietämyksesi alkoholismista on melko suppea. Mä olen todellakin alkoholisti eikä mulla ole koskaan paskat housussa. Huomennakin ihan ajokuntoisena starttaan autoni 8.20. ja lähden töihin. Viime yönä dokailin neljään asti, tänään juonut kolme annosta. Ens viikolla olen raittiina neljä päivää.
Alkoholismia ei ole vain yhdenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Sinun tietämyksesi alkoholismista on melko suppea. Mä olen todellakin alkoholisti eikä mulla ole koskaan paskat housussa. Huomennakin ihan ajokuntoisena starttaan autoni 8.20. ja lähden töihin. Viime yönä dokailin neljään asti, tänään juonut kolme annosta. Ens viikolla olen raittiina neljä päivää.
Autoile sinä vaan tenukeppi, kunnes jäät kiinni känniajeluistasi. Se päivä tulee vielä. Olet nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoile sinä vaan tenukeppi, kunnes jäät kiinni känniajeluistasi. Se päivä tulee vielä. Olet nolo.
Et säkään kyllä kovin tasapainoiselta vaikuta...
Tunnen selvästi vähemmän alkoholisteja kuin ap, mutta yksikään heistä ei kuvittele tuollaista. Kyllä ne tietävät juovansa kaiken mitä saavat juotavaksi haalittua, eikä heillä mitään muuta tavoitetta olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen selvästi vähemmän alkoholisteja kuin ap, mutta yksikään heistä ei kuvittele tuollaista. Kyllä ne tietävät juovansa kaiken mitä saavat juotavaksi haalittua, eikä heillä mitään muuta tavoitetta olekaan.
Sama juttu.
Ne alkoholistit keitä tunnen eivät kyllä yleensä kuvittele voivansa ottaa vain yhden. Tietävät kuinka asiat kohdallaan ovat, ja kun on ollut tilanteita että sitä yhtä on tuputettu, ovat joko kieltäytyneet, tai sitten ottaneet enemmän kuin sen yhden.
Paha sanoa, kun en ole kärsinyt alkoholismista. Mutta miksei voisi, jos löytyy riittävästi itsekuria. Entisenä tupakoitsijana voisin aivan hyvin vetää kyllä kessun tai kaksi ilman, että jäisin tupakkaan uudelleen kiinni. Ei ole vain intressiä polttaa enää edes sitä yhtä.
Ehkäpä se alkkis uskottelee itselleenkin, että homma ei ole mikään big deal jos ottaa lasillisen vieläpä sen ruoan kanssa.
Vitsi on siinä, että juopoille se on.
Kun alkoholisti ottaa laskin viiniä hän - toisin kuin normaalit ihmiset - kokee vastustamatonta tarvetta saada lisää. Niinpä hän on tilanteessa, jossa yksi on liikaa ja tuhat liian vähän. Alkoholisti alkaa yleensä ulostamaan alleen ja tärisemään, toiset näkevät näkyjäkin.
Lasillinen viiniä ruoan kanssa ei heille sovi.
Aa niin joo.