Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin

Vierailija
26.01.2020 |

Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.

Kommentit (335)

Vierailija
141/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas palstamammat, missä tilanteessa mies saa tulla manspleinaamaan teille, kuinka teidän pitää pukeutua? Sopiiko tämä myös näin päin?

Etiketin kertominen ei ole mitään 'spleinaamista. Ap ei ole tavannut naisystävänsä perhettä ilmeisestikään. Näin ollen kannattaa kuunnella naisystävää siinä, kuinka kyseiseen tilaisuuteen kannattaisi pukeutua. Tilanne ei muutu, vaikka sukupuolet vaihdettaisiin toisinpäin.

Vierailija
142/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä päin Suomea vaikutat, mutta esim. Dressmannilta saa puvun 160 eurolla kirppareilta tai kierrätyskeskuksesta saa taatusti muutamalla kympillä.

SInänsä mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravatti ovat ihan ok, mutta entäs yläosa? Pelkkä pikkutakki ei ole kallis investointi.

JA älä herran tähden lenkkareita laita. Kai sinulla kunnon kengät on?

Tässä kannattaa ottaa huomioon, että Dressmannin massatuotantopuvut käyvät lähinnä vain niille, jotka ovat normaalipituisia ja normaalivartaloisia. Jos on yhtään käynyt kuntosalilla, menee muokkauskustannuksiin vähintään saman verran kuin itse puvuntakkiin

jos kerran olet niin perseaukinen niin miksi et opettele ompelemaan niinkuin me muutkin. valmista pukua voi myös muokata jos oikein vaikeaksi menee

jos et jotain osaa niin osta

jos ei ole rahaa maksaa ukopuoliselle niin opettele äläkä vingu täällä kuin lelllitty pikkupentu

t. mies

Te muutkin? Todella harva mies osaa ommella ylipäänsä. Osaavatkin hallitsevat pääasiassa vain napin ompelemisen ja housujen lyhentämisen. Puvuntakin laajentaminen hartioista on ihan eri kaliiperin homma - siksi se niin paljon maksaakin. Ei sitä käytännössä osaa muut kuin ammattilaiset

ostaa hartioista ja käsistä sopivan takin. se ei ole kuitenkaan tärkein edes.. housun lahkeita taas ei ole liian vaikea edes poropeukalon itse lyhentää, jos kerran on niin vaikeaa niin vie vaika äidille lahkeet ommeltavaksi 

Kommentistasi voi päätellä, miten vähän tiedät vaatteiden muokkauksesta.

Jos harteikas, hoikka mies ostaa harteista sopivan puvun takin, niin rinnasta alaspäin koko takki on muokattava uuteen uskoon. Tämä vaatii vuoren purkamisen, muotolaskosten uudelleen ompelemisen jne. Äärimmäisen harva ihminen kykenee työhön, johon pukuompelijat koulutetaan.

Myös lahkeista näkee välittömästi, jos poropeukalo on ne itse ommellut. Vain poropeukalo ei näe omassa työnjäljessään mitään kummallista, joten taidat olla itse poropeukalo.

Jos minun pitäisi päättää, onko kohteliaampaa mennä hautajaisiin mustissa farkuissa, valkoisessa kauluspaidassa ja mustassa kravatissa vaiko muka-hienossa itse tuunatussa ja siten rähjäisen näköisessä puvussa, niin valitsisin ensimmäisen vaihtoehdon.

Vuorin purkaminen, ei vuoren.

Auto-correctin virheellisestä korjaamisesta johtuneeseen kirjoitusvirheeseen takertuminen kertoikin kaiken olennaisen tämän keskustelun tasosta. Kyllä sinun nyt kannattaa olla itsestäsi ylpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joku voinut tuolle Matti Ahteen pojallekin voinut kertoa että laittaa valkoisen paidan ja mustan solmion? https://im.mtv.fi/image/7702456/landscape16_9/792/446/139e942272ceec892…

Todella törkeän näköistä.

Mitä törkeää tuossa muka on? Asialliset mustat vaatteet.

Vierailija
144/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas palstamammat, missä tilanteessa mies saa tulla manspleinaamaan teille, kuinka teidän pitää pukeutua? Sopiiko tämä myös näin päin?

Sopii.

Aina kun menen miehen kanssa tilaisuuteen, jossa on lähinnä hänen sukulaisiaan/asiakkaitaan/ystäviään kysyn nimenomaan häneltä 'onkohan tämä mekko ja nuo korkkarit ok' - joskus hän sanoo, että vaikkapa 'Laita ihmeessä jotain rennompaa' tai 'se mekko xx mikä tuli polviin asti voisi olla sopivampi' - enkä minä siitä kitise. Miksi kitisisin?

Käskeekö miehesi laittamaan kaikkiin juhliin sen yhden ja saman epämukavan mustan vaatteen?

Jos ei, niin vertauksesi ei oikein toimi

Sun kaltaiselle vänisijälle puhtaat kalsaritkin on epämukavat 🤣😂 ohis

Vierailija
145/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joku voinut tuolle Matti Ahteen pojallekin voinut kertoa että laittaa valkoisen paidan ja mustan solmion? https://im.mtv.fi/image/7702456/landscape16_9/792/446/139e942272ceec892…

Hautajaisissa miehen asu on musta puku, valkoinen paita ja musta solmio. Hautajaiset ovat täysin väärä paikka tuoda esiin "omaa tyyliään" ja "individualismiaan". Olisi Hilkallekin ollut varmasti kivempi jos oma poika olisi edes sen verran kunnoittanut isänsä hautajaisia että olisi vaivautunut vetämään ylleen oikeat vaatteet.

Vierailija
146/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin eilen kuvia Matti Ahteen hautajaisista. Antti Rinteellä sininen puku ja sinikirjava kravatti, vainajan pojalla joo, musta puku, musta paita ilman kravattia. Erotttautui kantajista selvästi, kun kaikki muut olivat asiallisesti pukeutuneet.

Sinunlaistasi en missään nimessä haluaisi hautajaisiini.

Vierailija
147/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa miehen asu on musta puku, valkoinen paita ja musta solmio. Hautajaiset ovat täysin väärä paikka tuoda esiin "omaa tyyliään" ja "individualismiaan". Olisi Hilkallekin ollut varmasti kivempi jos oma poika olisi edes sen verran kunnoittanut isänsä hautajaisia että olisi vaivautunut vetämään ylleen oikeat vaatteet.

Tuskin Hilkkaa tuollaiset pinnalliset asiat häiritsi.

Vierailija
148/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten Hilkalla oli prioriteetit kunnossa, toisin kuin sinulla ja muilla vinkujilla.

Vierailija
149/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa niin tyttis voinee auttaa ostoksessa? Tai jos asusi ei kelpaa niin jätät menemättä, eihän se sinun sukulaisesi ole?

Jos ei edes naisystävälleen kelpaa sellaisena kuin on, niin kannattanee jättää kyseisen naisen kanssa kaikki muukin väliin.

Kyllä! Munkin pitää kelvata mun poitzxikselle semmosen kun mä oon. Mitä turhia vaatteita! Alastomuus on kaunista ja me kaikki näytetään samoilta, eix je?

Ei todellakaan tarvitse. Siitähän tuossa kommentissa oli kysymys, vaikka et sen vertaa tajunnut.

Kyllä tajuan ja tuosta on nimenomaan kyse. Minä, minä, minä, uniikki lumihiutalem muuta ei sun päähäsi mahdu...

Vierailija
150/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minusta ihan hyvältä. Pääasia, että vaatteet on tummaa ja eivät herätä huomiota. Kengät käy myös. Hautajaisisa ehkä vähiten kiinnitetään huomiota vaatteisiin (ellei ne sitten ole aivan epäsopivat tilaisuuteen).

Pukupakko pitäisi jo purkaa, ihan turhaa. Vaikka naisena kyllä vähän kadehdinkin sitä puvun helppoutta, inhoan etsiä aina jotain uutta juhliin päälle. Ja puku on varmasti mukavampi kuin mekko ja korkkarit (joista jälkimmäiset olenkin tässä kypsässä 34 v. iässä hylännyt...)

Vierailija
151/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran otan kantaa asiaan, että meidän perheessä miehet pukeutuvat vauvasta vaariin mustaan pukuun.

Muun lainen pukeutuminen ei tulisi edes pikkuvauvalla kyseeseen.

Sukuumme tulisi porttikielto heti, jos jonkun ehkä jopa tulevaksi aiottu puoliso tulisi farkut ja lenkkarit jalassa "kunnioittamaan" mitä tahansa "tilaisuutta".

Jokainen tietysti tyylillään.

Jos ei ole ajatustakaan tulla sukuun tai suku on traditioista piittaamatonta, sen kun vain farkut jalkaan.

Vierailija
152/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii.

Aina kun menen miehen kanssa tilaisuuteen, jossa on lähinnä hänen sukulaisiaan/asiakkaitaan/ystäviään kysyn nimenomaan häneltä 'onkohan tämä mekko ja nuo korkkarit ok' - joskus hän sanoo, että vaikkapa 'Laita ihmeessä jotain rennompaa' tai 'se mekko xx mikä tuli polviin asti voisi olla sopivampi' - enkä minä siitä kitise. Miksi kitisisin?

Käskeekö miehesi laittamaan kaikkiin juhliin sen yhden ja saman epämukavan mustan vaatteen?

Jos ei, niin vertauksesi ei oikein toimi

Sopivan kokoisessa puvussa ei ole mitään epämukavaa. Miehillä ei ole ollut missään vaiheessa historiassakaan epämukavia vaatteita. Ohis

Vierailija
153/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa niin tyttis voinee auttaa ostoksessa? Tai jos asusi ei kelpaa niin jätät menemättä, eihän se sinun sukulaisesi ole?

Jos ei edes naisystävälleen kelpaa sellaisena kuin on, niin kannattanee jättää kyseisen naisen kanssa kaikki muukin väliin.

Kyllä! Munkin pitää kelvata mun poitzxikselle semmosen kun mä oon. Mitä turhia vaatteita! Alastomuus on kaunista ja me kaikki näytetään samoilta, eix je?

Ei todellakaan tarvitse. Siitähän tuossa kommentissa oli kysymys, vaikka et sen vertaa tajunnut.

Kyllä tajuan ja tuosta on nimenomaan kyse. Minä, minä, minä, uniikki lumihiutalem muuta ei sun päähäsi mahdu...

Et selvästikään tajunnut, mutta jatka yrittämistä, kun ei kerran selvästikään parempaa tekemistä ole.

Vierailija
154/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, tiukkapipoja. Tämä jäbä kun heittää lusikan nurkkaan, niin monttubileissä on pukukoodi vapaa. Rock-henkisyys tietenkin plussaa. Alkoholitarjoilu löytyy tottakai. Bileissä soitetaan ainakin Motörhead - God Was Never On Your Side.

Koetko oikeasti, että Jumala suhtautuu noin? Luin sanoituksen uteliaisuudesta.

Vierailija
155/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran otan kantaa asiaan, että meidän perheessä miehet pukeutuvat vauvasta vaariin mustaan pukuun.

Sukuumme tulisi porttikielto heti, jos jonkun ehkä jopa tulevaksi aiottu puoliso tulisi farkut ja lenkkarit jalassa "kunnioittamaan" mitä tahansa "tilaisuutta".

Jos ei ole ajatustakaan tulla sukuun tai suku on traditioista piittaamatonta, sen kun vain farkut jalkaan.

On ne palstamammat kovia, kun oikein koko suvun asioista päättävät. Kivat voimafantasiat. 

Vierailija
156/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin eilen kuvia Matti Ahteen hautajaisista. Antti Rinteellä sininen puku ja sinikirjava kravatti, vainajan pojalla joo, musta puku, musta paita ilman kravattia. Erotttautui kantajista selvästi, kun kaikki muut olivat asiallisesti pukeutuneet.

Kotoahan tapakulttuuri lähtee. Tuolla rahvaan omaisuus oikein loisti. Eikö poika voinut vaikka Googlesta tarkistaa miesten pukuetiketin hautajaisiin? Mutta jotenkin tuo sopi sosiodemokraattisiin hautajaisiin.

Vierailija
157/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä antaisin porttikiellon teidän suvulle noin pinnallisista ajatuksista. Siistiltä voi näyttää ilman pukuakin.

Vierailija
158/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Ahteen pojan pukeutuminen oli aika yllättävä ratkaisu, ei kovinkaan etiketin mukainen.

Ihmettelen aika lailla, muttei se (pukeutuminen) kuitenkaan pyhitä tuollaista asua Heinäluoman kravaatti mukaan lukien uudeksi etiketiksi hautajaisiin.

Vierailija
159/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pukeutuu kuten kokee kunniottavaksi. Itse tapasin tulevan vaimoni perheestä suurimman osan vaimon isoäidin hautajaisissa. Säästin rahaa ja ostin mustan puvun, vaikka olihan se opiskelijalle melko iso satsaus. Koin kuitenkin asian tärkeäksi. Tuli hyvä mieli, kun hautajaisissa vaimon isoisä kiitti henkilökohtaisesti minua vainajan kunnioittamisesta ja totesi vielä, että oli ilo tavata.

Vierailija
160/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion loppuelämäni mennä joka ikiseen "juhlatilaisuuteen" takuuvarmasti jossain muussa, kuin mustassa puvussa. Kiitos tämän ketjun. Miesten on aika vaatia oikeuksia pukeutumiseensa.

Ja ei, minua ei kiinnosta, pahoittaako joku siitä mielensä.