Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin

Vierailija
26.01.2020 |

Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.

Kommentit (335)

Vierailija
181/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä aikuisella miehellä kuuluu olla yksi tumma puku kaapissa. Se kun käy kaikkiin juhlatilanteisiin. Vai oletko sä Ap niitä ihmisiä, joka menee esim. häihinkin farkuissa?

Nähtävästi aloittajan naisystävän ei kannata haaveilla kovin kummoisista häistä, jos tumman puvun hankkiminenkin on noin vaikeaa.

Vierailija
182/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilaisuuksia jonne farkut ei käy ja yksi niistä on hautajaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion loppuelämäni mennä joka ikiseen "juhlatilaisuuteen" takuuvarmasti jossain muussa, kuin mustassa puvussa. Kiitos tämän ketjun. Miesten on aika vaatia oikeuksia pukeutumiseensa.

Ja ei, minua ei kiinnosta, pahoittaako joku siitä mielensä. 

Oikeuksia! LOL! Valita kuule ihan miehille sen etiketin laatimisesta. Jätä tulematta, juntti.

En ole ollut päättämässä etiketistä. Joten juntin kommentti oli taas nollatasoa.

Ja tuskin tulisin sinun hautajaisiisi, jos musta puku olisi pääsyvaatimuksena. 

Kävisin ehkä kusella haudallasi. 

Sanot toista juntiksi ja itse puhut haudalle kusemisesta? Pukeudu mihin pukeudut, mutta paskasta ei tule timanttia pelkällä kääreellä :D ohis

Vierailija
184/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion loppuelämäni mennä joka ikiseen "juhlatilaisuuteen" takuuvarmasti jossain muussa, kuin mustassa puvussa. Kiitos tämän ketjun. Miesten on aika vaatia oikeuksia pukeutumiseensa.

Oikeuksia! LOL! Valita kuule ihan miehille sen etiketin laatimisesta. Jätä tulematta, juntti.

En ole ollut päättämässä etiketistä. Joten juntin kommentti oli taas nollatasoa.

Ja saisit mm. sakot haudan häpäistystä. Etiketti on silti miesten laatima ja päättämä, joten uhriutumisesi ainoastaan huvittaa.

eri

Lähteet? Etiketti on muuttunut tuhansia kertoja ihmisten historian aikana. 

Lisäksi musta puku, josta te muumiot pidätte lestadiolaisten ohella kynsin ja hampain kiinni, on ollut miesten käytössä vain muutamia vuosikymmeniä. 

Syytät miehiä tiukasta muotista, mutta miesten pitää sitten ahtautua siihen tiukkaan muottiin?

Avaatko hiukan logiikkaasi?

Vierailija
185/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran otan kantaa asiaan, että meidän perheessä miehet pukeutuvat vauvasta vaariin mustaan pukuun.

Muun lainen pukeutuminen ei tulisi edes pikkuvauvalla kyseeseen.

Sukuumme tulisi porttikielto heti, jos jonkun ehkä jopa tulevaksi aiottu puoliso tulisi farkut ja lenkkarit jalassa "kunnioittamaan" mitä tahansa "tilaisuutta".

Jokainen tietysti tyylillään.

Jos ei ole ajatustakaan tulla sukuun tai suku on traditioista piittaamatonta, sen kun vain farkut jalkaan.

Minä antaisin porttikiellon teidän suvulle noin pinnallisista ajatuksista. Siistiltä voi näyttää ilman pukuakin.

Hienoa, ettei tarvitse sinua suvussa nähdä, jos mielestäsi sivistynyt, asiallinen pukeutuminen on pinnallista.

Onneksi italialaisen mieheni suvussa ei olla yhtä tiukkapipoja kuin teidän suvussa.

Entä omasi, joka on kai suomalainen?

Vierailija
186/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas palstamammat, missä tilanteessa mies saa tulla manspleinaamaan teille, kuinka teidän pitää pukeutua? Sopiiko tämä myös näin päin?

Sopii.

Aina kun menen miehen kanssa tilaisuuteen, jossa on lähinnä hänen sukulaisiaan/asiakkaitaan/ystäviään kysyn nimenomaan häneltä 'onkohan tämä mekko ja nuo korkkarit ok' - joskus hän sanoo, että vaikkapa 'Laita ihmeessä jotain rennompaa' tai 'se mekko xx mikä tuli polviin asti voisi olla sopivampi' - enkä minä siitä kitise. Miksi kitisisin?

Käskeekö miehesi laittamaan kaikkiin juhliin sen yhden ja saman epämukavan mustan vaatteen?

Jos ei, niin vertauksesi ei oikein toimi

Mun mielestä kengät on epämukavat, joten saanko tulla ilman kenkiä.

Mun mielestä rintsikat on epämukavat, joten saanko tulla ilman rintsikoita.

Mun mielestä kaikki muu materiaali kuin trikoo on epämukavaa, joten saanko tulla sellaisessa.

jne.

Vierailija
187/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas palstamammat, missä tilanteessa mies saa tulla manspleinaamaan teille, kuinka teidän pitää pukeutua? Sopiiko tämä myös näin päin?

Sopii.

Aina kun menen miehen kanssa tilaisuuteen, jossa on lähinnä hänen sukulaisiaan/asiakkaitaan/ystäviään kysyn nimenomaan häneltä 'onkohan tämä mekko ja nuo korkkarit ok' - joskus hän sanoo, että vaikkapa 'Laita ihmeessä jotain rennompaa' tai 'se mekko xx mikä tuli polviin asti voisi olla sopivampi' - enkä minä siitä kitise. Miksi kitisisin?

Käskeekö miehesi laittamaan kaikkiin juhliin sen yhden ja saman epämukavan mustan vaatteen?

- osta laadukas ja oikeaa kokoa oleva puku niin ei ole epämukava (ainakaan sen epämukavampi kuin joku 'vedä koko ilta vatsa sisään'- pikkumusta ja tarpeettoman korkeat korkkarit.

- mies saattaa pärjätä koko aikuisikänsä sillä yhdellä mustalla puvulla - kaikki juhlat.

- kukaan ei kuitenkaan pakota miestä hankkimaan vain sitä yhtä pukua - ihan vapaasti voit hankkia uuden puvun tai pelleasun vaikka jokaiseen juhlaan.

- aika moni nainen haaveilee siitä, että meillekin olisi ok aina käyttää Vain sitä yhtä ja samaa 'pikkumustaa' tms jakkupukua, juhlan luonteesta riippumatta.

Älä siis uhriudu, se ei toimi.

Vierailija
188/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä aikuisella miehellä kuuluu olla yksi tumma puku kaapissa. Se kun käy kaikkiin juhlatilanteisiin. Vai oletko sä Ap niitä ihmisiä, joka menee esim. häihinkin farkuissa?

Nähtävästi aloittajan naisystävän ei kannata haaveilla kovin kummoisista häistä, jos tumman puvun hankkiminenkin on noin vaikeaa.

Että oikein mustassa puvussa naimisiinkin. Huhhuh.

Kas kun ei vielä tuhkaa niskaan, että varmasti on ankeaa. Mistä muuten päättelit, että aloittaja on edes menossa naimisiin tämän naisen kanssa? 

Vierailija
189/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei sulle niitä juhlatilaisuuksia tule. Hajoa siihen mustaan pukuusi, pelle.

Vierailija
190/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii.

Mun mielestä kaikki muu materiaali kuin trikoo on epämukavaa, joten saanko tulla sellaisessa.

jne.

No lähestulkoonhan te naiset pukeuduttekin juuri niin kuin haluatte.

Mutta miehen pitää pönöttää mustassa puvussa. Kas kun ette jo synnytyslaitoksella laita miehiä mustaan pukuun. 

Vierailija
191/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii.

tämä kommentti. 

en minäkään voisi mennä tietynlaisiin tilaisuuksiin mieheni käsipuolessa pukeutuen mustiin farkkuihin ja biletoppiin. sellainen on tökerö nuoren tytön karaokebaari asu. tiettyihin tilaisuuksiin pukeudutaan tietynlailla.

Vierailija
192/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei sulle niitä juhlatilaisuuksia tule. Hajoa siihen mustaan pukuusi, pelle.

Avaatko vähän surkeaa elämääsi, jos jonkun miehen pukeutuminen saa peräreikäsi noin riekaleiksi?

Vierailija
193/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saisit mm. sakot haudan häpäistystä. Etiketti on silti miesten laatima ja päättämä, joten uhriutumisesi ainoastaan huvittaa.

eri

Lähteet? Etiketti on muuttunut tuhansia kertoja ihmisten historian aikana. 

Lisäksi musta puku, josta te muumiot pidätte lestadiolaisten ohella kynsin ja hampain kiinni, on ollut miesten käytössä vain muutamia vuosikymmeniä. 

Syytät miehiä tiukasta muotista, mutta miesten pitää sitten ahtautua siihen tiukkaan muottiin?

Avaatko hiukan logiikkaasi?

Pukeutuminen voi olla persoonallista, mutta farkut ja lenkkarit ovat tietysti ehdoton no-no puhumattakaan siitä, ettei olisi pikkutakkia!!!

Esim. tumma puku ja poolopaita ovat hyvä yhdstelmä kuten huivi kravatin sijaan valkoisen paidan kanssa yhdistettynä tummaan pukuun.

Vierailija
194/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Pentin 34 vuotta vanha musta puku onkin niin komea. Kyllä palstamamman kelpaa esitellä Penttiä sukulaistytön häissä, kun sillä on se musta puku.

Aivan käsittämätöntä, että naisilla on tällaisia päähänpinttymiä vielä vuonna 2020. 

Ei se ole mikään naisten päähänpinttymiä, vaan osa etenkin sivistyneistä miehistä ymmärtää mitä asiallinen tilanteen mukainen pukeutuminen tarkoittaa. Yhden hyvän tumman puvun hankkiminen ei tarkoita sitä että pitäisi pukeutua joka päivä pikkutakkiin ja solmioon kuten miespolitiikoilta tavallisesti edellytetään. Esimerkiksi yliopistolla professoritkin voivat pukeutua hyvin arkisesti paitsi jos kyseessä on joku erityinen juhlatilaisuus. Häät ja hautajaiset ovat yleensä varsin harvinaisia tilaisuuksia ellei kyseessä ole poikkeuksellisen laaja suku ja ystäväpiiri. Jos tulee kutsu Linnan juhliin, niin frakin voi vuokrata eikä sitä ole pakko ostaa omakseen.

Vierailija
195/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii.

jne.

No lähestulkoonhan te naiset pukeuduttekin juuri niin kuin haluatte.

Mutta miehen pitää pönöttää mustassa puvussa. Kas kun ette jo synnytyslaitoksella laita miehiä mustaan pukuun. 

Emmehän pukeudu vaan etiketin mukaisesti. Ei se ole niin vaikeaa muille kuin ulisija-uhriutujille. Naurattava olet.

Vierailija
196/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot toista juntiksi ja itse puhut haudalle kusemisesta? Pukeudu mihin pukeudut, mutta paskasta ei tule timanttia pelkällä kääreellä :D ohis

Totta. Lihapulla on lihapulla vaikka hajuvedessä.. ja jos on juntti sisältä niin se paistaa kyllä vaatteiden alta nopeasti. Silti myös juntin olisi hyvä yrittää olla  edes yhtenä päivänä vähemmän juntti ja pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla asiallisesti.

Vierailija
197/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän surkeaa elämääsi, jos jonkun miehen pukeutuminen saa peräreikäsi noin riekaleiksi?

Sinunhan se saa kun täällä huudat ja raivoat. Oma elämäsi on megasurkeata. Kaikki täällä nauravat sinulle.

Vierailija
198/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että on haastavaa löytää halvalla mutta yritä edes. Meillä oli taannoin hautajaiset ja löysin miehelle ja pojalle alle 50 eurolla puvut ja juhlakengät, niin uskomatonta kuin se onkin.

Laitoin paikalliseen fb-kirppikseen ilmoituksen josta sain puvun takit, paikalliselta kirppikseltä löytyi loput. Tämä kirppis siis sellainen jonne viedään myyntiin ja ne lajitellaan aiheittan, miesten housuja ja kauluspaitoja oli ihan uudenveroisia muutamalla eurolla. Kengätkin löytyi 5,- pari vaikka miehen koko 47 niin löytyi.

Tiedän että kävi uskomaton tuuri mutta voihan sinuakin onnistaa.

Vierailija
199/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kyllä konservatiivisia.

Vierailija
200/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti saat osoittaa olevasi juntti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan