Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin
Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni hautajaisissa kävi kylän puliukko, kun isä oli häntä auttanut. Ei ollut pukua päällä, mutta hänen läsnäolonsa oli jo suuri kunnia isääni kohtaan.
Hienoa, kun tuli isääsi muistaman.
Puliukon tulo ei kuitenkaan sulje pois hautajaisetikettiä.
Eipä tuossa tullut mieleen mitkään etiketit vaan isästäni oikeasti pidettiin ja se oli minulle tärkeää vaatteiden sijaan. Kuulostat kylmältä ja tärkeivevältä ihmiseltä.
Miksi olet menossa naisystäväsi sukulaisen hautajaisiin? Kauan olette seurustelleet? Tunsitko vainajan?
Huvittavaa millaisella raivolla naiset suhtautuvat miesten pukeutumiseen, kun kuitenkin faktaa on se, että suomalaiset naiset pukeutuvat itse kuin venäläiset torimummot
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa millaisella raivolla naiset suhtautuvat miesten pukeutumiseen, kun kuitenkin faktaa on se, että suomalaiset naiset pukeutuvat itse kuin venäläiset torimummot
Täällä on myös naiset puolustaneet ap:n pukeutumista, minkä sinä tiedät aivan hyvin. Huvittavaa, millaisella raivolla tuot naisvihaasi esiin, vaikka saat sen itse aikaiseksi harvinaisen valikoivalla lukutaidollasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on myös naiset puolustaneet ap:n pukeutumista, minkä sinä tiedät aivan hyvin. Huvittavaa, millaisella raivolla tuot naisvihaasi esiin, vaikka saat sen itse aikaiseksi harvinaisen valikoivalla lukutaidollasi.
Suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua = täyttä faktaa.
Toki sinun mielestäsi se on naisvihaa, naisuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja takkina löytyy joku perus musta talvitakki.. sitä nyt ei kovin pitkään tarvitse pitää. Sen aikaa kun ruumis kannetaan kirkosta..
AP
Miehen pukuun kuuluu sisätiloissakin takki, siis puvun takki, eikä sitä juhlatilaisuuksissa riisuta, ellei juhlien isäntä sitä omaansa riisu ensin. Sisällä, kirkossa/kappelissa tai muistotilaisuudessa ei olla pelkässä kauluspaidassa.
Ja hautajaisissa miehillä on musta kravatti. Kuvioton ja matta.
Saman väännön kävin mieheni kanssa pappani hautajaisten tiimoilta. Prismasta haettiin housut, takki ja kauluspaita, olisikohan jotain 100e maksanut yhteensä. Käy sitten kaikkiin tuleviin juhliin aina oman lapsen ristiäisistä omiin hautajaisiin jos huolehtii linjoistaan.
Mieheni marssi Dressmannille ja pyysi myyjältä koko asukokonaisuuden hautajaisia varten. Oli kantajana, kertoi sen, katsoivat kaiken hanskoja ja kaulahuivia myöten. Musta-harmaaraidallisen krakan kanssa kotiutui kaupalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni hautajaisissa kävi kylän puliukko, kun isä oli häntä auttanut. Ei ollut pukua päällä, mutta hänen läsnäolonsa oli jo suuri kunnia isääni kohtaan.
Hienoa, kun tuli isääsi muistaman.
Puliukon tulo ei kuitenkaan sulje pois hautajaisetikettiä.
Toivoisin että sinunlaiset jäisivät tulematta hautajaisiini. Mieluummin ne puliukot kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki sinä naisvihaaja oletit minun tehneen diagnoosin naisvihasta sillä, mitä sanoit naisten pukeutumisesta. Asioiden vääristely mielivaltaisesti tarkoitusperiesi mukaiseksi ei yllättänyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki sinä naisvihaaja oletit minun tehneen diagnoosin naisvihasta sillä, mitä sanoit naisten pukeutumisesta. Asioiden vääristely mielivaltaisesti tarkoitusperiesi mukaiseksi ei yllättänyt yhtään.
Suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua. Kovin menee fakta tunteisiin.
Minunsta se on vainajan viimeinen kunnioitus sen mukaan pukeudutaan siististi ja asiaan kuuluvalla tavalla. Jos vainajan toive esim ei pukukoodia niin sillä mennään.
Aikomukset tuppaavat paistaa pukeutumisesta läpi, myös surijoilla.
Ihminen joka ei viitsi eikä välitä pukeutua etiketin mukaan lähettää vähän eri vibat kuin köyhä tai narkki josta näkee että on yrittänyt parhaansa vaikkei pystynytkään tarkkaan etikettejä noudattamaan. Tai vainajalle todella läheinen ihminen joka on surussaan unohtanut itsestään huolehtimisen.
Minäminäminäjaminunmukavuus-asenne eroaa näistä tilanteista selvästi ja kirkkaasti.
Kun hautajaisissa ei ole pitämässä kivaa, tuomassa esiin omaa tyylitajua, seurustelemassa sukulaisten ja kavereiden kanssa kakkukahvien äärellä...vaan saattamassa ihmistä viimeiselle matkalle. Pukeutuminen ja käytös sen mukaan. On olemassa ihmisiä joita hyvät tavat eivät kiinnosta, mutta muiden ihmisten seurassa ei ole kovin hyödyllistä erottua svistymättömyydellään.
Vierailija kirjoitti:
Aikomukset tuppaavat paistaa pukeutumisesta läpi, myös surijoilla.
Ihminen joka ei viitsi eikä välitä pukeutua etiketin mukaan lähettää vähän eri vibat kuin köyhä tai narkki josta näkee että on yrittänyt parhaansa vaikkei pystynytkään tarkkaan etikettejä noudattamaan. Tai vainajalle todella läheinen ihminen joka on surussaan unohtanut itsestään huolehtimisen.
Minäminäminäjaminunmukavuus-asenne eroaa näistä tilanteista selvästi ja kirkkaasti.
Kun hautajaisissa ei ole pitämässä kivaa, tuomassa esiin omaa tyylitajua, seurustelemassa sukulaisten ja kavereiden kanssa kakkukahvien äärellä...vaan saattamassa ihmistä viimeiselle matkalle. Pukeutuminen ja käytös sen mukaan. On olemassa ihmisiä joita hyvät tavat eivät kiinnosta, mutta muiden ihmisten seurassa ei ole kovin hyödyllistä erottua svistymättömyydellään.
Myöskään m u l k k u m a i s u u d e l l a ei kannata erottua - tai ainakaan sen ei pitäisi olla kannattavaa tai edes ensimmäisenä mielessä rakkaan ihmisen hautajaisissa. Mutta niin vain täälläkin "sivistyneet" ihmiset näyttävät intopinkeänä, miten ollaan pesunkestäviä m u l k k u j a. Tätä on hankalaa käsittää, mutta yritän parhaani jatkaa elämääni tietäen, että joudun jakamaan hengitysilman edellä mainittujen ulokkeiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas palstamammat, missä tilanteessa mies saa tulla manspleinaamaan teille, kuinka teidän pitää pukeutua? Sopiiko tämä myös näin päin?
Sopii.
Aina kun menen miehen kanssa tilaisuuteen, jossa on lähinnä hänen sukulaisiaan/asiakkaitaan/ystäviään kysyn nimenomaan häneltä 'onkohan tämä mekko ja nuo korkkarit ok' - joskus hän sanoo, että vaikkapa 'Laita ihmeessä jotain rennompaa' tai 'se mekko xx mikä tuli polviin asti voisi olla sopivampi' - enkä minä siitä kitise. Miksi kitisisin?
Käskeekö miehesi laittamaan kaikkiin juhliin sen yhden ja saman epämukavan mustan vaatteen?
Jos ei, niin vertauksesi ei oikein toimi
Mun mielestä kengät on epämukavat, joten saanko tulla ilman kenkiä.
Mun mielestä rintsikat on epämukavat, joten saanko tulla ilman rintsikoita.
Mun mielestä kaikki muu materiaali kuin trikoo on epämukavaa, joten saanko tulla sellaisessa.
jne.
No lähestulkoonhan te naiset pukeuduttekin juuri niin kuin haluatte.
Mutta miehen pitää pönöttää mustassa puvussa. Kas kun ette jo synnytyslaitoksella laita miehiä mustaan pukuun.
Emmehän pukeudu vaan etiketin mukaisesti. Ei se ole niin vaikeaa muille kuin ulisija-uhriutujille. Naurattava olet.
Puhut etiketistä, vaikka räksytät minkä kerkiät. Hupaisaa.
Kerro toki, miten sinä naisena pukeudut hautajaisiin.
Paraskin puhuja 😂Olet haukkunut ihmisiä joka viestissäsi. Kaiken huippu oli haudalle kuseminen. WT-juntti todellakin olet 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua. Kovin menee fakta tunteisiin.
Osaavatpas. Sinä se olet paskaisissa sammareissasi juhliin tunkemassa. Häpeäisin, jos olisin äitis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aikuisella miehellä kuuluu olla yksi tumma puku kaapissa. Se kun käy kaikkiin juhlatilanteisiin. Vai oletko sä Ap niitä ihmisiä, joka menee esim. häihinkin farkuissa?
Nähtävästi aloittajan naisystävän ei kannata haaveilla kovin kummoisista häistä, jos tumman puvun hankkiminenkin on noin vaikeaa.
Että oikein mustassa puvussa naimisiinkin. Huhhuh.
Kas kun ei vielä tuhkaa niskaan, että varmasti on ankeaa. Mistä muuten päättelit, että aloittaja on edes menossa naimisiin tämän naisen kanssa?
Suurin osa miehistä menee naimisiin mustassa puvussa eikä näe siinä mitään ongelmaa. Sinä voit naida vasemman kätesi vaikka uimapuvussa.
Vuokraa tai lainaa. Ja et laita valkoista paitaa hautajaisiin, sanoohan sen jo järkikin.
"Opiskelija-parka"-tyyppiset nillittäjät voivat miettiä että onko hautajaisissa päätähtenä jonkun avec, vai omaiset ja vainaja. Omaisia kunnioitetaan, jos omainen antaa pukukoodin, sinä noudatat sitä tai et mene.
"Valitettavasti minulla on tiukka rahatilanne, joten en pääse paikalle. Lämpimimmät surunvalitteluni." ja mahdollinen adressikortti ovat täysin hyväksyttävä vaihtoehto myös, jos olet vartavasten kutsuttu (etkä pelkkä avec) mutta et pääse tulemaan.
Jonkun rakas läheinen on kuollut. On heidän päätettävissään surevatko he siististi pukeutuneina vai onko tärkeämpää, että jokainen pääsee paikalle pukeutui miten hyvänsä. Hautajaiset ovat osa omaisten suremisprosessia, heidän ohjeillaan siis mennään. Jos naisystäväsi ei halua että lätystelet paikalle lenkkareissa ja tarjoilijan tamineissa (valkoinen paita+mustat farkut) niin sitten hommaat puvun tai jätät hautajaiset väliin. Niihin ei ole pakko mennä.
Ei vaikuta siltä että kunnioitat naisesi surua kauheasti. Varaudu siihen että hän lemppaa sinut, koska et osoita haluavasi olla mukana hänen elämänsä vaikeissa hetkissä, tukena ja turvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sitä pukua pitkäaikaishankinta, jota voit sitten käyttää muissakin sukujuhlissa ja arvokkaammissa tilaisuuksissa. Lenkkarit eivät ole sama asia kuin kävelykengät. Ennen muinoin edes vähänkään tasokkaampaan ravintolaan ei päässyt sisälle missään tennareissa.
Ennen muinoin vähänkään tasokkaampaa ravintolaan ei päässyt naiset sisälle ilman miesseuralaista.
eikä mies ilman pukua ja kravattia
60-luvulla ainakin miehillä piti olla pikkutakkia ja kravatti, joita vuokrattiin/ annettiin.
Nainen ei ilman miestä sisään päässyt.
Nainen ilman hametta = ei missään nimessä sisälle
Mitä tämä liittyy nykyajan hautajaispukeutumiseen?
Toivoakseni ette yritä luoda jotain yhteneväisyyttä 60-lkuun.
Kyllä portsarit vielä 1980-luvullakin katsoivat asiakkaiden pukeutumisen perään eli silloin ei olisi päässyt sisään missään hupparissa, repeleisissä farkuissa ja valkoisissa tennarissa, etenkin jos oli kyse ns. yökerhosta tai jostain vähän tasokkaammasta ravintolasta.
Olen ennemmin "saamaton", kuin rahaton huonosti istuvassa luteisessa uff:n puvussa tilaisuudessa, joka kestää alle tunnin. Ja josta oikeat surijat muistavat vainajan, eikä muiden pukeutumista.