Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin
Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.
Kommentit (335)
Olenkin jo odottanut, että joku pappi tai pappina esiintyvä henkilö tulee tähän kertomaan "oikean".[/quote]
Niin, minulla on todella pitkä ja intensiivinen kokemus puheena olevasta asiasta sekä kaupunki- että maaseutukontekstissa.
Keskimäärin ihmisillä onneksi ei tarvitse aivan jatkuvasti vainajien ja surevien äärellä olla. (Olisi mukavaa joskus hetkeksi myös voida unohtaa kuolevaisuutensa...) Sen takia halusin tuoda hiukan reaalitodellisuutta juuri tähän ilkeäksi muuttuneeseen ja polarisoituneeseen ketjuun, jonka aiheesta minullakin olisi jotakin faktapohjaista sanottavaa.
Tietysti nykyihminen haluaa keskustella omilla ehdoillaan eli keskiössä on minä itse ja se suuri oma tunne, faktoilla ei niin väliä. Näinkin voi ja saa toki toimia.
Minullakin on vain yksi mielipide josta ei kenenkään tarvitse olla samaa mieltä.
Läsnä ololla kunnioitetaan vainajaa, eikä kirjaimellisella pukeutumisella. Ap:n suunnittelema asu on oikein hyvä. Täällä varmasti nyt kotkottavat jotkut 70- kymppiset ahdasmieliset, viime vuosisadalle jääneet täti-ihmiset, jotka eivät piittaa hautajaisten todellisesta merkityksestä ja menevät itse vain arvostellakseen muiden pukeutumista. Hautajaisissa kunnioitetaan vainajaa, eikä muita vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas ajamassa miehiä ahtaaseen toksiseen muottiin.
Sinun ei ole mikään pakko suostua naisten vaatimiin muotteihin. Itse asiassa eroaisin noin vanhanaikaisesti ajattelevasta naisesta.
Niin kauan kuin naisilla ei ole pakollista virallista tasan yhtä vaatetta hautajaisiin, naisilla ei ole myöskään oikeutta sanella miesten pukeutumista yhdessäkään tapauksessa.
Musta puku on sairas ja väsynyt meemi, jonka luopumisesta suosittelen ihan kaikkia miehiä.
kyllä naisillakin on hautajaisiin pukukoodi. ja miehen puvun ei ole pakko olla nykyään musta, harmaa tai tummansininen käy ja on monikäyttöisempi jatkossa. jos ei ole pukua käy vaikka siisti tumma villatakki, mutta ei paitahihasillaan.
Kerro toki lisää tästä naisten pukukoodista. Kaikki käy siitä tokmannin tunikasta tissivakotoppiin?
musta tai tumma mekko tai jakkupuku, vähintään polveen asti tai tummat housut. ei avonainen yläosa, tummat kengät,käsivarret peitetty, hiukset kiinni jos pitkät, ei koruja paitsi vihkisormukset, vain hillitty meikki tai ilman meikkiä.
Olitko tekemisissä hänen ukkinsa kanssa? Jos et ja olisit puhtaasti avec tyttö ystävällesi on ok jättää menemättä
Ilmeisesti naisystäväsi ei ole puliukkosuvusta ja heikäläisethän pukeutuvat tummaan pukuun hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sitä pukua pitkäaikaishankinta, jota voit sitten käyttää muissakin sukujuhlissa ja arvokkaammissa tilaisuuksissa. Lenkkarit eivät ole sama asia kuin kävelykengät. Ennen muinoin edes vähänkään tasokkaampaan ravintolaan ei päässyt sisälle missään tennareissa.
Ennen muinoin vähänkään tasokkaampaa ravintolaan ei päässyt naiset sisälle ilman miesseuralaista.
eikä mies ilman pukua ja kravattia
Miksi tälle alapeukkuja, tämähän oli oikeasti käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Läsnä ololla kunnioitetaan vainajaa, eikä kirjaimellisella pukeutumisella. Ap:n suunnittelema asu on oikein hyvä. Täällä varmasti nyt kotkottavat jotkut 70- kymppiset ahdasmieliset, viime vuosisadalle jääneet täti-ihmiset, jotka eivät piittaa hautajaisten todellisesta merkityksestä ja menevät itse vain arvostellakseen muiden pukeutumista. Hautajaisissa kunnioitetaan vainajaa, eikä muita vieraita.
No mutta kun joillekin tädeille hautajaiset ja näemmä keskustelupalsta ovat elämän jännittävintä antia juuri tuon takia. Ihana päästä sättimään ja arvostelemaan muita kun ei ole muuta elämää. Yritetään ymmärtää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sitä pukua pitkäaikaishankinta, jota voit sitten käyttää muissakin sukujuhlissa ja arvokkaammissa tilaisuuksissa. Lenkkarit eivät ole sama asia kuin kävelykengät. Ennen muinoin edes vähänkään tasokkaampaan ravintolaan ei päässyt sisälle missään tennareissa.
Ennen muinoin vähänkään tasokkaampaa ravintolaan ei päässyt naiset sisälle ilman miesseuralaista.
eikä mies ilman pukua ja kravattia
60-luvulla ainakin miehillä piti olla pikkutakkia ja kravatti, joita vuokrattiin/ annettiin.
Nainen ei ilman miestä sisään päässyt.
Nainen ilman hametta = ei missään nimessä sisälle
Mitä tämä liittyy nykyajan hautajaispukeutumiseen?
Toivoakseni ette yritä luoda jotain yhteneväisyyttä 60-lkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ole ylin käskyttäjä, mutta hyvät tavat edellyttävät että edes yrittää. minulle on sama miten mieheni pukeutuu syntymäpäiville, häihin tai teatteriin, mutta hautajaisissa menee raja. jos ei sinne pukeudu asianmukaisesti ei ole minun mieheni.
Turpa kiinni äläkä märise, paskaa syövä tautiemakko. Työnnä se musta puku perseeseesi.
voi sinua höpönassu, älä ota niin vakavasti. en katso sinua pahalla silmällä vaikka menisit valkoisessa hameessa, tapparan paidassa ja reinotossuissa.
Täysmustalla puvulla ei ole juuri muuta käyttöä. Minusta tumma puku (tai bleiseri vaikka mustien farkkujen ja kenkien kanssa) käy , kun on valkoinen paita ja musta solmio, mitkä eivät maksa paljon.
Siis jos ei ole kyse jostain valtiollisista hautajaisista.
Vierailija kirjoitti:
En käy enää missään juhlissa enkä hautajaisissa. Olen tältä palstalta oppinut, että et teet niin tai näin, niin aina väärin. Sisko kuoli kolme vuotta sitten. Ei ollu kaapissa sopivia hautajaisvaatteita, joten en mennyt hautajaisiin. Eipä tarvinnu kenenkään nyrpistellä nokkaansa. Saivat siskon monttuun ilman minuakin.
voi raasua. kauheaa uhriutumista tässäkin kommentissa.
Musta printti paita ja mustat verkkarit ja lenkkarit...kyllä niillä pärjää normi hautajaiset eiks vaan...
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen miehen vaatekaapista tulisi löytyä tumma puku. Sillä voi mennä oikeastaan ihan mihin tahansa juhliin ylppäreistä, häistä ja hautajaisista aina Linnan juhliin asti.
Naisilla on paljon hankalampaa, kun käytännössä pitää olla eri asut eri mittaisilla helmoilla ja -hihoilla juhlan luonteen mukaan. Ja sitten tietenkin hautajaisiin mustaa, häihin muuta kuin valkoista, häihin mielellään hattu jne.
Kansallispukukin käy kaikkeen. Naisella kanssa. Ei tarvitse helmoja miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin jo odottanut, että joku pappi tai pappina esiintyvä henkilö tulee tähän kertomaan "oikean".
Niin, minulla on todella pitkä ja intensiivinen kokemus puheena olevasta asiasta sekä kaupunki- että maaseutukontekstissa.
Keskimäärin ihmisillä onneksi ei tarvitse aivan jatkuvasti vainajien ja surevien äärellä olla. (Olisi mukavaa joskus hetkeksi myös voida unohtaa kuolevaisuutensa...) Sen takia halusin tuoda hiukan reaalitodellisuutta juuri tähän ilkeäksi muuttuneeseen ja polarisoituneeseen ketjuun, jonka aiheesta minullakin olisi jotakin faktapohjaista sanottavaa.
Tietysti nykyihminen haluaa keskustella omilla ehdoillaan eli keskiössä on minä itse ja se suuri oma tunne, faktoilla ei niin väliä. Näinkin voi ja saa toki toimia.
Minullakin on vain yksi mielipide josta ei kenenkään tarvitse olla samaa mieltä.
Niin, hienoa, kun on niin.
Onnea kaikkien jonninjoutavien asioiden kanssa.
Kun ihminen aloittaa kirjoituksensa "niin", hän on epäuskottava.
Näin vaan on.
Ostin työttömänä mustan puvun osamaksulla pari vuotta sitten. Ärsytti maksaa 300 euroa yksiin hautajaisiin. No voi sitä vieläkin käyttää jos tulee aihetta. Ja markettipuvut ei mahdu 2m miehelle.
Miesten puvut ovat niin ajattomia, että second hand-puku ajaa asiansa. On vain saamattomuutta, jos asia ei hoidu.
Hirveä ketju ja kauhea nainen sulla ap. Mä olen joutunut käymään liian usein läheisten hautajaisissa ja aina niissä on miehiä, joilla on puku ja toisaalta miehiä, joilla ei ole pukua. Korrekti ja siisti voi olla ilmankin. Eli mäkeen tuo nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miesten puvut ovat niin ajattomia, että second hand-puku ajaa asiansa. On vain saamattomuutta, jos asia ei hoidu.
Tarkoittanet tylsiä. Sama puku, sama malli, sama väri, joka ukolla. Ja tietenkin mustaa. Jos joku oikein villiksi heittäytyy, tumman sinistä.
Lainaa kaverilta puku ja kengät, tai osta second handista. Ainakin täällä pikkukaupungissa tulisi maksamaan puku ja kengät noin 30€, ja ihan uuden veroisina. Kunnoitat arvokasta juhlaa asiallisella pukeutumisella. On noloa jos on paita ja solmio ilman pikkutakkia ja nahkakenkiä, ei ole aikuisen juhla-asu.
Jos menet juhliin vajaasti pukeutuneena, se häiritsee seuralaistasi koko ajan.