Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin

Vierailija
26.01.2020 |

Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.

Kommentit (335)

Vierailija
301/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://niinatar.fi/vuokrapuvut/

Tämähän se.

Naisten on helppoa tempaista se kauhtunut 10 euron tunika niskaansa jota käyttävät arkenakin.

Mutta miesten pitää sitten pukeutua juuri niin kuin naiset päähänpinttymiensä kanssa jaksavat ulista

Tunge se kauhtunut tunikasi sinne, minne päivä ei paista. Monissa hautajaisissa olen käynyt ja yhdelläkään naisvieraalla en ole nähnyt kauhtunutta tunikaa. Moinen olisi yhtä etiketin vastainen kuin farkut. Oikeasti kuvittelet, että naiset voivat pukeutua, kuinka tahtovat? Kuinka harhainen voi aikuinen (?) ukko olla?

Voi kultapieni. Vaatekaapissani ei ole kauhtunutta tunikaa, kuten jokaisella suomalaisella muumimammalla.

Ne lääkkeet kannattaa ottaa ihan joka päivä. Jaksuja verisuonten katkomiseen päässäsi. 

Tulen menemään jatkossakin hautajaisiin vainajan takia, en sinun silmääsi miellyttämään. 

Vierailija
302/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin elänyt opiskellessa sellaisessa köyhyydessä, että tiedän 160euron voivan olla aivan liian iso raha nyhjäistäväksi tyhjästä. Ne, jotka eivät tilanteeseen osaa samaistua, voivat olla hiljaa.

Onko sinulla esim. vanhempia, ystäviä tai sukulaisia, joilta saisit puvun ja kengät lainattua? Tai vaihtoehtoisesti jopa saisit rahat ainakin puvun takin ostoon vaikka mielensä pahoittaneelta tyttöystävältä?

Jos mikään muu ei onnistu kuin mainitsemissasi tamineissa hautajaisiin meno, ja joku siitä herneet nenään vetää, niin saattaa olla aika todeta, että ympärilläsi on vääriä ihmisiä. Kyllä minun isän hautajaisissa oli sukulaismiehiä muutenkin kuin vain pukuihin ja puvun kenkiin pukeutuneena eikä kenelläkään olisi käynyt mielessäkään siitä pahastua.

Itsekin olen mustaa pukua lainannut tuttavaperheen pojalle hautajaisiin.

Ystäväperheessä oli talvihautajaiset, sinne katseltiin sitten meiltä vähän enemmän vaatetta niin minulta kuin rouvaltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset taas ajamassa miehiä ahtaaseen toksiseen muottiin. 

Sinun ei ole mikään pakko suostua naisten vaatimiin muotteihin. Itse asiassa eroaisin noin vanhanaikaisesti ajattelevasta naisesta.

Niin kauan kuin naisilla ei ole pakollista virallista tasan yhtä vaatetta hautajaisiin, naisilla ei ole myöskään oikeutta sanella miesten pukeutumista yhdessäkään tapauksessa.

Musta puku on sairas ja väsynyt meemi, jonka luopumisesta suosittelen ihan kaikkia miehiä. 

kyllä naisillakin on hautajaisiin pukukoodi. ja miehen puvun ei ole pakko olla nykyään musta, harmaa tai tummansininen käy ja on monikäyttöisempi jatkossa. jos ei ole pukua käy vaikka siisti tumma villatakki, mutta ei paitahihasillaan.

Edelleenkin, sinä siis olet se ylin ja suurin käskyttäjä, joka päättää muiden ihmisten ja varsinkin miesten pukeutumisesta? Millä oikeudella? Ja ei, mikään etiketti ei ole vastaus tähän. 

Etiketti säätelee sekä naisten että miesten pukeutumista. Käyttäydyt kuin auktoriteettiongelmainen teini.

Jaa. Jos sinä näet jonkun miehen hautajaisissa jossain muussa vaatetuksessa kuin mustassa puvussa, niin mitä sitten? Mitä aiot tehdä? Miten tämä vaikuttaa sinun elämääsi? Kerro ihan omin sanoin. 

Kuvitteletko sinä, että se on naisistakaan aina mukavaa pukeutua mustaan jakkupukuun tai vastaavaan? Hautajaisissa ei ole kuitenkaan kyse siitä, mikä on minusta kivaa. Ilman hautajaisia minulla ei olisi yhtään mustaa vaatetta. Pidän väreistä. Pitäisikö minun olla välittämättä mistään ja pukeutua kanariankeltaiseen vain "koska mä tykkään ja haluan, koska minäminä"?

Voi kultapieni. Onko noin hankalaa vastata kysymyksiin?

Miten siis toimit, jos näet hautajaisissa miehen muutoin kuin mustaan pukuun ahdettuna?

Menetkö räksyttämään tämän miehen pukeutumisesta, vai mulkoiletko sieltä ihraisten luomiesi alta?

Soitatko peräti koko suvun naisten juoruringin läpi? Miten sinulla voikin mennä jonkun miehen pukeutuminen noin ihon alle? 

Vierailija
304/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei taida paljon yli 20-vuotias olla. Niin naurettavan teinimäinen ja tietämätön asenne. No koeta kasvaa ja jätä ne hautajaiset ennemmin väliin kuin menet sinne farkuissa.

Vierailija
305/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä aikuisella miehellä kuuluu olla yksi tumma puku kaapissa. Se kun käy kaikkiin juhlatilanteisiin. Vai oletko sä Ap niitä ihmisiä, joka menee esim. häihinkin farkuissa?

Nähtävästi aloittajan naisystävän ei kannata haaveilla kovin kummoisista häistä, jos tumman puvun hankkiminenkin on noin vaikeaa.

Että oikein mustassa puvussa naimisiinkin. Huhhuh.

Kas kun ei vielä tuhkaa niskaan, että varmasti on ankeaa. Mistä muuten päättelit, että aloittaja on edes menossa naimisiin tämän naisen kanssa? 

Kukin tyylillään.

Tiesitkö muuten, että vielä 200 vuotta sitten (en tiedä milloin tyyli muuttui) ainakin täällä saaristossa naisen vihkiasu oli musta.

Siitä voi sitten itse kukin pohtia miksi...

Ja täällä päin kyllä sulhasilla melkein poikkeuksetta musta puku, saketti tai frakki - parissa häissä ollut suomalainen kansallispuku ja kerran saamelaisten. Siis missä itse ollut vieraana.

Vierailija
306/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei taida paljon yli 20-vuotias olla. Niin naurettavan teinimäinen ja tietämätön asenne. No koeta kasvaa ja jätä ne hautajaiset ennemmin väliin kuin menet sinne farkuissa.

Varmasti sitä kasvamista auttaa se, että tuntematon ja äärimmäisen kakaramaisesti käyttäytyvä mielensäpahoittaja nuhtelee ja haukkuu. Asiansa voi esittää monella tapaa, ja sinun valitsemasi tapa kertoo sinusta ja paljon.

Vierailija
307/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä tuolla asulla voi mennä, jos on ihan pakko. Mutta jokaisella aikuisella miehellä pitäisi olla musta puku. Olen nähnyt huonommissakin vaatteissa ihmisiä hautajaisissa yms. Mutta on kyllä aika wt.

Asioiden nimittely wt:ksi vasta wt:tä onkin.

Vierailija
308/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele sitä pukua pitkäaikaishankinta, jota voit sitten käyttää muissakin sukujuhlissa ja arvokkaammissa tilaisuuksissa. Lenkkarit eivät ole sama asia kuin kävelykengät. Ennen muinoin edes vähänkään tasokkaampaan ravintolaan ei päässyt sisälle missään tennareissa.

Ennen muinoin vähänkään tasokkaampaa ravintolaan ei päässyt naiset sisälle ilman miesseuralaista.

eikä mies ilman pukua ja kravattia

60-luvulla ainakin miehillä piti olla pikkutakkia ja kravatti, joita vuokrattiin/ annettiin.

Nainen ei ilman miestä sisään päässyt.

Nainen ilman hametta = ei missään nimessä sisälle

Mitä tämä liittyy nykyajan hautajaispukeutumiseen?

Toivoakseni ette yritä luoda jotain yhteneväisyyttä 60-lkuun.

Kyllä portsarit vielä 1980-luvullakin katsoivat asiakkaiden pukeutumisen perään eli silloin ei olisi päässyt sisään missään hupparissa, repeleisissä farkuissa ja valkoisissa tennarissa, etenkin jos oli kyse ns. yökerhosta tai jostain vähän tasokkaammasta ravintolasta.

Puhut aivan kuin 80-luku olisi lähimenneisyyttä. :D

Vierailija
309/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatemyyjä kirjoitti:

Aikuisella miehellä musta puku on ainoa etiketin mukainen asu hautajaisissa.

Ainoastaan jonkun muumion mielestä, joka ei ole päässyt kotikyläänsä tai Tallinnaa pidemmälle. 

Vaikka sinä et pidä etiketistä, niin se ei ole edelleenkään muuttunut.

Miten muuten sinusta naisten pitäisi sitten pukeutua hautajaisiin, kun alaoeukutat kaikkia saamiasi vastauksia? Samanlaiseen pukuun kuin miehet? Samettihousuihin ja villapaitaan?

Vierailija
310/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatemyyjä kirjoitti:

Ainoastaan jonkun muumion mielestä, joka ei ole päässyt kotikyläänsä tai Tallinnaa pidemmälle. 

Miten muuten sinusta naisten pitäisi sitten pukeutua hautajaisiin, kun alaoeukutat kaikkia saamiasi vastauksia? Samanlaiseen pukuun kuin miehet? Samettihousuihin ja villapaitaan?

Se on minulle täysin yhdentekevää, miten sinä pukeudut. En katko verisuonia päästäni yhdenkään naisen pukeutumisen takia. Vaikka olisit siinä kulahtaneessa tunikassasi ja legginseissäsi. 

Pukeudun vain itseäni varten, en sinun silmääsi miellyttääkseni. 

Vierailija
311/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen mies 16-vuotta täytettyään ostaa tumman puvun. Ja niin usein kuin kasvaa entisestä ulos.

Ihan siitä syystä, että rippijuhlia, häitä ja hautajaisia alkaa tulla omaan elämään ja sinne ei mennä enää niissä vaatteissa joihin pukeuduit lapsena.

Tämä kerrotaan jo hyvän käytöksen kirjoissa.

Tumma puku ei ole kallis investointi. Kirppariltakin löytää.

Vierailija
312/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mies 16-vuotta täytettyään ostaa tumman puvun. Ja niin usein kuin kasvaa entisestä ulos.

Ihan siitä syystä, että rippijuhlia, häitä ja hautajaisia alkaa tulla omaan elämään ja sinne ei mennä enää niissä vaatteissa joihin pukeuduit lapsena.

Voi jeesus. Olen ostanut mustan puvun ainoastaan työtäni varten, ja yksissäkään hautajaisissa en ole ollut mustassa puvussa. Olen nyt maailman huonoin ihminen. 

Milloinkas te naiset lukisitte sitä kultaisen käytöksen kirjaa, ja vielä eläisittekin sen mukaan?

Vierailija
313/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän käytöksen kirjoissa kerrotaan myös monen monta muutakin asiaa, joita tumma puku sitä tumma puku tätä -vauhkoajat rikkovat täällä autuaasti. Kaksinaismoralistit vauhdissa.

Vierailija
314/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatemyyjä kirjoitti:

Se on minulle täysin yhdentekevää, miten sinä pukeudut. En katko verisuonia päästäni yhdenkään naisen pukeutumisen takia. Vaikka olisit siinä kulahtaneessa tunikassasi ja legginseissäsi. 

Niin juuri: minäminäminäminä ja vielä kerran minä. Ölilöliölliööö naiset sitä ja tätä. Olet trolliksikin saatanan tyhmä.

Ohis

Vierailija
315/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän käytöksen kirjoissa kerrotaan myös monen monta muutakin asiaa, joita tumma puku sitä tumma puku tätä -vauhkoajat rikkovat täällä autuaasti. Kaksinaismoralistit vauhdissa.

Haudalle kuseskelun puolustajathan ei sitä riko 😅

Vierailija
316/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olis mun mieheni, niin en tosta ottais pulttia. Mustat farkut on perhepiirin hautajaisissa ihan ok.

Vierailija
317/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele sitä pukua pitkäaikaishankinta, jota voit sitten käyttää muissakin sukujuhlissa ja arvokkaammissa tilaisuuksissa. Lenkkarit eivät ole sama asia kuin kävelykengät. Ennen muinoin edes vähänkään tasokkaampaan ravintolaan ei päässyt sisälle missään tennareissa.

Entä jos ei just nyt ole laittaa yhtään rahaa pukuun, vaikka se vuosikausia menisikin?

Pyydä pukurahat vanhemmiltasi. Ymmärtänevät, ettei opiskelijalla varaa hankintaan mutta hautajaisissa oltava. Jokaisella miehellä hyvä olla, muutakin käyttöä tälle varmasti tulee.

Vierailija
318/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatemyyjä kirjoitti:

Niin juuri: minäminäminäminä ja vielä kerran minä. Ölilöliölliööö naiset sitä ja tätä. Olet trolliksikin saatanan tyhmä.

Ohis

Muistahan hengittää. Itkettääkö? 

Vierailija
319/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatemyyjä kirjoitti:

Ei, juhlissa se ei ole koskaan noin. Siellä pukeudutaan juhlakalua varten. Muuten jäädään kotiin. Äitisi ei opettanut edes tätä? Jos naisten pukeutumisella ei muka ole mitään väliä, niin miksi sitten vaahtoat siitä koko ajan?

Vierailija
320/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatemyyjä kirjoitti:

Ohis

Muistahan hengittää. Itkettääkö? 

Naurattaa. Te naistenvihaajat olette aina samanlaisia. Huumoria teistä kyllä saa 🤣