Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin
Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion loppuelämäni mennä joka ikiseen "juhlatilaisuuteen" takuuvarmasti jossain muussa, kuin mustassa puvussa. Kiitos tämän ketjun. Miesten on aika vaatia oikeuksia pukeutumiseensa.
Ja ei, minua ei kiinnosta, pahoittaako joku siitä mielensä.
Ihan vapaasti saat osoittaa olevasi juntti.
Jos kuvittelet, että jonkun tuulipuku-av-mamman mielipiteet pukeutumisestani kiinnostaa minua, niin metsään menee.
En jaksa lukea koko ketjun 11 sivua, mutta jos joku ei ole vielä esittänyt, että voisit kokeilla saisitko vuokrattua puvun pukuvuokraamosta.
Tuli mieleen eräs miespuolinen kanttori pääkaupunkiseudulla.
Kanttorienhan täytyy pukeutua virkansa puoleta tiketin mukaisesti.
Oli musta poolopaita ja tummanharmaa puku.
Hautajaisissa.
Erittäin tyylikäs kokonaisuus ilman kravattia.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjun 11 sivua, mutta jos joku ei ole vielä esittänyt, että voisit kokeilla saisitko vuokrattua puvun pukuvuokraamosta.
Raha on ilmeisesti este vuokraamiseen.
Minä laitan pukukiellon hautajaistestamenttiini. Minun hautajaisiini ei tulla vaatteilla koreilemaan.
Pitää tulla omana itsenä ihan arkivaatteissa. Se on paras kunnioitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas palstamammat, missä tilanteessa mies saa tulla manspleinaamaan teille, kuinka teidän pitää pukeutua? Sopiiko tämä myös näin päin?
Sopii.
Aina kun menen miehen kanssa tilaisuuteen, jossa on lähinnä hänen sukulaisiaan/asiakkaitaan/ystäviään kysyn nimenomaan häneltä 'onkohan tämä mekko ja nuo korkkarit ok' - joskus hän sanoo, että vaikkapa 'Laita ihmeessä jotain rennompaa' tai 'se mekko xx mikä tuli polviin asti voisi olla sopivampi' - enkä minä siitä kitise. Miksi kitisisin?
Käskeekö miehesi laittamaan kaikkiin juhliin sen yhden ja saman epämukavan mustan vaatteen?
Jos ei, niin vertauksesi ei oikein toimi
Mun mielestä kengät on epämukavat, joten saanko tulla ilman kenkiä.
Mun mielestä rintsikat on epämukavat, joten saanko tulla ilman rintsikoita.
Mun mielestä kaikki muu materiaali kuin trikoo on epämukavaa, joten saanko tulla sellaisessa.
jne.
No lähestulkoonhan te naiset pukeuduttekin juuri niin kuin haluatte.
Mutta miehen pitää pönöttää mustassa puvussa. Kas kun ette jo synnytyslaitoksella laita miehiä mustaan pukuun.
Emmehän pukeudu vaan etiketin mukaisesti. Ei se ole niin vaikeaa muille kuin ulisija-uhriutujille. Naurattava olet.
Puhut etiketistä, vaikka räksytät minkä kerkiät. Hupaisaa.
Kerro toki, miten sinä naisena pukeudut hautajaisiin.
Musta puku. Simppeliä. Hyvin istuva, laadukasta materiaalia, säädyllinen jne. Ota oppia.
Sinulle täytyy puhua niin, että ymmärrät. Vaikeata se kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion loppuelämäni mennä joka ikiseen "juhlatilaisuuteen" takuuvarmasti jossain muussa, kuin mustassa puvussa. Kiitos tämän ketjun. Miesten on aika vaatia oikeuksia pukeutumiseensa.
Jos kuvittelet, että jonkun tuulipuku-av-mamman mielipiteet pukeutumisestani kiinnostaa minua, niin metsään menee.
Pikemminkin sinä siinä tuulipuvussa keekoilet :'D
ohis
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa.
juu juu mutta ap meinaakin mennä farkuissa, ei puvussa ollenkaan
Ihminen voi mennä missä hyvänsä asussa siunaustilaisuuteen.
Se ei ole ulkopuolisten ongelma kuinka pahasti hän siellä itsensä mokaa.
Täällä on tullut enemmän kuin tarpeeksi vihjeitä siitä, miten kannattaisi pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas ajamassa miehiä ahtaaseen toksiseen muottiin.
Sinun ei ole mikään pakko suostua naisten vaatimiin muotteihin. Itse asiassa eroaisin noin vanhanaikaisesti ajattelevasta naisesta.
Niin kauan kuin naisilla ei ole pakollista virallista tasan yhtä vaatetta hautajaisiin, naisilla ei ole myöskään oikeutta sanella miesten pukeutumista yhdessäkään tapauksessa.
Musta puku on sairas ja väsynyt meemi, jonka luopumisesta suosittelen ihan kaikkia miehiä.
kyllä naisillakin on hautajaisiin pukukoodi. ja miehen puvun ei ole pakko olla nykyään musta, harmaa tai tummansininen käy ja on monikäyttöisempi jatkossa. jos ei ole pukua käy vaikka siisti tumma villatakki, mutta ei paitahihasillaan.
Toivottavasti naiset ovat samaa mieltä parin kymmenen vuoden päästä pukeutumisesta ja sen ehdottomuudesta, kun tulette kulkemaan burkhat päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin sinä siinä tuulipuvussa keekoilet :'D
ohis
Ei kun p*skaiset sammarit on sen juttu...
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sitä pukua pitkäaikaishankinta, jota voit sitten käyttää muissakin sukujuhlissa ja arvokkaammissa tilaisuuksissa. Lenkkarit eivät ole sama asia kuin kävelykengät. Ennen muinoin edes vähänkään tasokkaampaan ravintolaan ei päässyt sisälle missään tennareissa.
Ennen muinoin vähänkään tasokkaampaa ravintolaan ei päässyt naiset sisälle ilman miesseuralaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas ajamassa miehiä ahtaaseen toksiseen muottiin.
Sinun ei ole mikään pakko suostua naisten vaatimiin muotteihin. Itse asiassa eroaisin noin vanhanaikaisesti ajattelevasta naisesta.
Niin kauan kuin naisilla ei ole pakollista virallista tasan yhtä vaatetta hautajaisiin, naisilla ei ole myöskään oikeutta sanella miesten pukeutumista yhdessäkään tapauksessa.
Musta puku on sairas ja väsynyt meemi, jonka luopumisesta suosittelen ihan kaikkia miehiä.
kyllä naisillakin on hautajaisiin pukukoodi. ja miehen puvun ei ole pakko olla nykyään musta, harmaa tai tummansininen käy ja on monikäyttöisempi jatkossa. jos ei ole pukua käy vaikka siisti tumma villatakki, mutta ei paitahihasillaan.
Edelleenkin, sinä siis olet se ylin ja suurin käskyttäjä, joka päättää muiden ihmisten ja varsinkin miesten pukeutumisesta? Millä oikeudella? Ja ei, mikään etiketti ei ole vastaus tähän.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on jostain syystä joku luulo, että niitä vuokrapukuja saa ihan kympillä parilla.. Kyllä ne yleensä satasia velottaa.
Kokemuksella.
Onneksi on Kauko Röyhkä ja oli myös 90-luvun alku, jolloin mun piirin ukot pukeutuivat kaukoröyhkästi arkena ja juhlana.
Ei tarvinnut jännittää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas palstamammat, missä tilanteessa mies saa tulla manspleinaamaan teille, kuinka teidän pitää pukeutua? Sopiiko tämä myös näin päin?
Sopii.
Aina kun menen miehen kanssa tilaisuuteen, jossa on lähinnä hänen sukulaisiaan/asiakkaitaan/ystäviään kysyn nimenomaan häneltä 'onkohan tämä mekko ja nuo korkkarit ok' - joskus hän sanoo, että vaikkapa 'Laita ihmeessä jotain rennompaa' tai 'se mekko xx mikä tuli polviin asti voisi olla sopivampi' - enkä minä siitä kitise. Miksi kitisisin?
Käskeekö miehesi laittamaan kaikkiin juhliin sen yhden ja saman epämukavan mustan vaatteen?
Jos ei, niin vertauksesi ei oikein toimi
Sopivan kokoisessa puvussa ei ole mitään epämukavaa. Miehillä ei ole ollut missään vaiheessa historiassakaan epämukavia vaatteita. Ohis
Näinpä. Joskus vastaavanlaisessa ketjussa nainen kyseli, että onko pakko laittaa hautajaisiin korkkarit. Naisella oli joku jalkavika tms joten korkkareilla liikkuminen oli hänelle vaikeaa, kivuliasta ja epämukavaa. Ketjussa oli mies, joka kiljui koko ajan uhriutumista, etikettiä ja säädyllisyyttä väittäen, etteivät korkokengät ole mitään miesten pukuun verrattuna. Taitaa olla sukua tälle pellelle 🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa.
juu juu mutta ap meinaakin mennä farkuissa, ei puvussa ollenkaan
Juujuu, ja sitten maestro tekee itsestään ... pellen.
Lycka till.