Miten laihat voivat syödä keksin tai suklaan lihoamatta?
Miksi ylipainoisen pitäisi sitten elää 1200 kalorialla?
Jos oot ylipainoinen, onko niin ettet voi enää koskaan syödä tällaista?
Kommentit (54)
Kyse on myös kulutuksesta. Tuntemani isot ihmiset vain istuvat paikallaan, laihemmat nousevat tuolista ja kävelevät...
Kukaan ei liho yhdestä keksistä. 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei liho yhdestä keksistä. 🤦♀️
Ei niin, siinä on vain noin 50 kaloria. Ja jos päivän muut ruokailut ovat normiannoksia, ihminen liikkuu edes kohtalaisesti eikä päivän kokonaiskalorimäärä hipoa huippulukemia, niin miksi ei yhtä keksiä per päivä voisi syödä lihomatta? Ravintoaineita tai kuitua (vai onkohan kaurakeksissä?) kekseistä ei juurikaan irtoa eli melkoisen tyhjiä kaloreita sisältävät. Jos niinkuin ajattelee asiaa puhtaasti terveellisyys edellä.
Ne syö yhden keksin joskus, ei keksipakettia päivässä.
Siksi, että kukaan ei lihoA!!!!!!!!!
ei kukaan ylipainoinen liho 1200 kalorista. jos on yli 20kg ylipainonen niin kroppa kuluttaa jo levossa enemmän, koska vaatii enemmän työtä pitää elossa painavampi ihminen.
Kyse on tasapainosta ja kohtuudesta. Harva lihoo merkitäväsi yhdestä keksistä. Kyse ei ole siiä, ettetkö lihavampi syödä joskus yhden keksin, muta jos hän syö yhden keksin niin hänen on huomioitava samalla miä muuta hän syö ja/ -tai juo. Eikä yhtä keksiä voi nauia jokaista ei keksilajia kerralla tai saman päivän aikana.
Kun ottaa yhden pari keksiä, ja syö muuten terveellisesti niin ei siinä kyllä paino nouse. Itse olen normaalipainon alarajoilla ja syön monesti pari suklaa välipalakeksiä päivässä kahvitauolla. Muuten ihan normaalia terveellistä kevyttä ruokaa ruokarytmin mukaisesti.
Voi kuka tahansa syödä yhden keksin tai suklaan lihomatta. Mutta jos niitä jatkuvasti lappaa sisäänsä, niin silloin aletaan vaatia jo kulutustakin, ettei lihomista tapahdu.
Periaatteessa on hyvin yksikertainen neuvo, minkä avulla saat syödä niin paljon kuin haluat, etkä silti liho: Kulutat itsestäsi vain kaiken sen, minkä olet syönytkin!
Voi ällötys tuota lihoamis sanaa. Mikä panee ihmiset käyttämään tuota sanaa lihomisen sijaan? Mikä?
Samperin lihoajat.
Vierailija kirjoitti:
Voi ällötys tuota lihoamis sanaa. Mikä panee ihmiset käyttämään tuota sanaa lihomisen sijaan? Mikä?
Samperin lihoajat.
Olisiko murrejuttu? Kielitoimiston sanakirjan mukaan sekä lihoa että lihota ovat oikein.
Koska vatsa ei ole venynyt suureksi tai nälän tunne turtunut, niin yksi suklaalevy saa niin täyteen ettei päivällistä tarvitse syödä. Minä eilen leivoin piirakkaa päivällä, söin siitä kaksi palaa ja päivällinen oli kolmas. Iltapalakin oli samaa mitä aina, en ahminut mitään.
Minä olen laiha ja syön joka päivä suklaapatukoita ja kahvileipää.
Koska kukaan tässä maailmassa ei lihoa. Toiset lihovat, toiset eivät liho. Lihominen on yleistä, toiset säästyvät lihomiselta ja voivat syödä lihottavia mutta eivät lihoattavia ruokia. Joku taas lihoo jo keksin näkemisestä. Taivutus on hyvä osata niin lihomisen estämiseksi kuin kirjoittaessakin.
No mä olen entinen ylipainoinen, nykyään normaalipainoinen. Voin ihan hyvin syödä keksiä tai suklaata tarjottaessa. Se on se määrä, mikä ratkaisee. Ylipainoisena levyllinen suklaata ei tuntunut missään, nykyään neljä palaa on ihan maksimi.
Olen itse 42v, 172 cm, 62 kg, kolme lasta. Kuuntelin just eilen yleareenasta kuinka siellä joku suomalainen lihavuustutkija, olikohan etunimi Kirsi kertoi ihailtavan kansantajuisesti miksi jotkut ovat lihavia ja jotkut eivät.
Kuulemma maailmassa on vain muutama SATA ihmistä, jooden geenistö on sellainen että kroppa lihoo pienestäkin kalorimäärästä. Mutta että se mikä lihavia ihmisiä oikeasti lihottaa on erilailla toimiva ruokahalunsäätelysysteemi. Kuulemma lihavilla on vaikeuksia saada kylläisyyden tunne ruokailun aikana. Lisäksi kertoi, että jos lihavan laittaa pitämään ruokapöiväkirjaa vaikkei ole dieetillä, niin lihava automaattisesti korjaa päiväkirjanpidon aikana ruokailuaan parempaan suuntaan, koska häpeä. Hoikilla ihmisillä tällaista ilmiötä ei ole. Nää on ihan tieteellisesti tutkittuja juttuja. Ruokapäiväkirjaa käytetään paljon lihavuuden hoidossa.
Jos peilaana asioita itseeni, niin totean, että minulla on hyvä ruokahalunsäätelysysteemi. Aamuisin minun tekee mieli aamupalaa. Lounasaikaan lounasta, iltapäivällä jäätelöä, päivällisaikaan päivällistä. Annokseni esim lounaalla on isoja, mutta onpa paljon salaattiakin. Töissä on jatkuva hedelmätarjoilu, syön välipalaksi nälän ylllättäessä vaikka kaksi mandariinia ja pam!, jaksan vielä tunnin lounaaseen. Koskaan, siis ikinä, en syö pussillista karkkia, suklaalevya, jätskipakettia kerralla. Vältän superkaloripommeja kuten makkaraperunat,munkit, viinerit. Joskus, tyyliin kerran kuussa voin ottaa sellaisenkin. Tähän vielä lisättäköön, että olen innokas kävelijä: noin 25-30km/viikko. Kaloreita tulen polttaneeksi myös isoa omakotitaloa ympäri ravatessa ja lasten hommia hoitaessa. Mies kun huitelee maailmalla työhommissaan 😱 Istumatyötä tekevänä teen töissä taukojumppaa usein, vessassa kyykkyjä, portaikossa kevyttä porrastreeniä. Juu, olen aika aktiivinen 😇
Hanna
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 42v, 172 cm, 62 kg, kolme lasta. Kuuntelin just eilen yleareenasta kuinka siellä joku suomalainen lihavuustutkija, olikohan etunimi Kirsi kertoi ihailtavan kansantajuisesti miksi jotkut ovat lihavia ja jotkut eivät.
Kuulemma maailmassa on vain muutama SATA ihmistä, jooden geenistö on sellainen että kroppa lihoo pienestäkin kalorimäärästä. Mutta että se mikä lihavia ihmisiä oikeasti lihottaa on erilailla toimiva ruokahalunsäätelysysteemi. Kuulemma lihavilla on vaikeuksia saada kylläisyyden tunne ruokailun aikana. Lisäksi kertoi, että jos lihavan laittaa pitämään ruokapöiväkirjaa vaikkei ole dieetillä, niin lihava automaattisesti korjaa päiväkirjanpidon aikana ruokailuaan parempaan suuntaan, koska häpeä. Hoikilla ihmisillä tällaista ilmiötä ei ole. Nää on ihan tieteellisesti tutkittuja juttuja. Ruokapäiväkirjaa käytetään paljon lihavuuden hoidossa.
Jos peilaana asioita itseeni, niin totean, että minulla on hyvä ruokahalunsäätelysysteemi. Aamuisin minun tekee mieli aamupalaa. Lounasaikaan lounasta, iltapäivällä jäätelöä, päivällisaikaan päivällistä. Annokseni esim lounaalla on isoja, mutta onpa paljon salaattiakin. Töissä on jatkuva hedelmätarjoilu, syön välipalaksi nälän ylllättäessä vaikka kaksi mandariinia ja pam!, jaksan vielä tunnin lounaaseen. Koskaan, siis ikinä, en syö pussillista karkkia, suklaalevya, jätskipakettia kerralla. Vältän superkaloripommeja kuten makkaraperunat,munkit, viinerit. Joskus, tyyliin kerran kuussa voin ottaa sellaisenkin. Tähän vielä lisättäköön, että olen innokas kävelijä: noin 25-30km/viikko. Kaloreita tulen polttaneeksi myös isoa omakotitaloa ympäri ravatessa ja lasten hommia hoitaessa. Mies kun huitelee maailmalla työhommissaan 😱 Istumatyötä tekevänä teen töissä taukojumppaa usein, vessassa kyykkyjä, portaikossa kevyttä porrastreeniä. Juu, olen aika aktiivinen 😇
Hanna
Niin? Mikä viestisi pointti oli? Lihavat valehtelevat, mutta sinä olet hyvä ihminen ja kyykkäät töissä vessassa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanna
Niin? Mikä viestisi pointti oli? Lihavat valehtelevat, mutta sinä olet hyvä ihminen ja kyykkäät töissä vessassa...?
Siinä selvitys miksi jotkut on lihavia ja miksi minä hoikka. Olen hoikka koska syön oikein ja liikun oikein. Teininä meinasin lihoa, mutten liikkunut enkä syönyt oikein.
Hanna
Ps. olen muuten lenkillä juuri nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanna
Siinä selvitys miksi jotkut on lihavia ja miksi minä hoikka. Olen hoikka koska syön oikein ja liikun oikein. Teininä meinasin lihoa, mutten liikkunut enkä syönyt oikein.
Hanna
Ps. olen muuten lenkillä juuri nyt
Ansaitsisit jonkun palkinnon kyllä tuosta oivalluksesta! 😱 että.. sitä lihoo jos syö liikaa ja... urheilu kuluttaa kaloreita?!?
Ehkä ne syövät vain yhden keksin, eikä "yksi nyt" ja "vielä yksi" 10 min päästä ja "enää yksi" hetken päästä jne. Et sinäkään lihoa yhdestä keksistä.