Kun ihmisestä liikkuu vääriä, ilkeitä juoruja, mitä kannattaa tehdä?
Kannattaako alkaa taistella koko maailmaa vastaan? Vai antaa juorujen laantua? Vai oikaista mahdollisimman laajalti?
Kommentit (105)
"Kaikkein parasta, jos tietenkin jaksaa elää ja olla suht normaalisti kaikesta huolimatta. Jouruilijat ja kiusaajat voittaa jos eristäytyy."
Miksi he voittaa, jos eristäytyy?
Kirjotin ite noi ylemmät, missä sanoin et kova kovaa vastaan ja rikosilmoa kehiin, kuvatut jutut löytyy kyllä laite-etsinnässä mikä tehdään epäillylle puhelimeen tutkinnan aikana. Valitettavasti kaikki ei usko hyvällä, sillon täytyy yrittää muita keinoja :/ Mua kiusattiin kymmenen vuotta, peruskoulusta amiskan ekaan kunnes joku napsahti ja päätin ettei kukaan pilaa mun elämää enää! Voimia ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova kovaa vastaan, jos on jotain todisteita niin rikosilmoitusta kunnian loukkauksesta. Loukkaavan tiedon levitys on laitonta, huom vaikka olisikin totta mutta jos on omiaan aiheuttamaan kohteelle vahinkoa tai harmia! Itse olen toiminut juuri näin, oikeudenkäynti on tulossa kun käsittelyajat on valitettavasti tosi pitkiä :/ Tsemppiä ap tiedän miten paskalta toi tuntuu!!
Asioita voi hoitaa puhumallakin.
Mutta kun on yritetty puhua ja vastassa on mykkäkoulu, kiusaamista sekin.
Kiusaajaa ei pidä sääliä. Ei olis varmaan kannattanut alottaa mitään niin halpamaista ku kiusaaminen
Vierailija kirjoitti:
"Kaikkein parasta, jos tietenkin jaksaa elää ja olla suht normaalisti kaikesta huolimatta. Jouruilijat ja kiusaajat voittaa jos eristäytyy."
Koska sitähän ne haluaa.
Kiusaaja on antanut ilmeisesti luvan vastata kovilla aloittaessaan kiusaamisen. Oikeudenkäynnit on vielä lieviä vaikeuksia mihin kiusaajaelämäntavalla voi joutua kohdatessaan oikean kohteen
Suosittelen kiusaajia käyttämään aivoja ja kiusattuja noudattamaan lakia kuitenkin ...
kannattaa elää omaa elämää normaalisti ja katkaista kaikki yhteydet pahanpuhujiin,jossain vaiheessa valheet paljastuu.se on pahuutta ja pimeyttä keksiä valheita muista. demonista.
myös on rikos esim.väärä ilmianto joka esim,vaikuttaa töihin.kannattaa kerätä todisteita, kuvakaappaukset somesta,nauhoitukset jne jos aikoo oikeuteen.esim.työpaikkakiusaus jutuissa.todisteet vaikea saada.
jos joku tuttu uskoo valheet ,jotka tietää että on valhetta ,niin ei ole ystävä, vaan kanssa rikollinen.
menesty, iloitse, ole näkyvä,älä jää nurkaan pelkäämään ,vaan luota että ihmiset tajuaa että ei pidä paikkaansa kaikki jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitähän ne haluaa.
Minä elän niin, ettei kukaan ulkopuolinen tiedä mitä teen. Kiusaajia usein kiinnostaisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa olet toivottavasti riittävän kypsä ymmärtämään ettei tuollaisilla asioilla ole elämässä mitään merkitystä.
Kiitos. Nyt kuitenkin tuntuu aika maailmanlopulta, kun juttujen lisäksi myös salakuvausta.
No se onkin jo vittumaisempi juttu.
En voi muuta sanoa kuin että tuttua on minullekin. Ikävä kyllä. Kiusaajani ja heidän porukkansa ihmiset ilmeisesti pistivät joskus juorut liikkeelle ja ne saivat isot mittasuhteet. Levisivät eräälle minulle tutulle paikkakunnalle ja muuttokaan ei auttanut. Näin olen nyt itse joutunut elämään tämän kanssa jo pitkään. Jotkut ihmiset haluavat vaan tuhota toisten elämää ja itsekään en olisi uskonut miten tämä kaikki menee ja miten minulle vieraat ihmiset, jotka eivät edes minua tunne ryhtyvät mukaan siihen kaikkeen.
Joskus huudellaan ns päin naamaa tai naureskellaan. Muuten en edes ehkä tietäisi kaikesta. Kyllähän tämä kaikki ahdistaa ja on surullista. Usko ihmisiin on mennyt. Joskus mietin, että kaikki pitäisi selvittää ja saada joku oikeus asiaan, mutta melko mahdotonta. Ei minulla ole todisteita. Elämä on ole mitään reilua. Itsekään en ole tehnyt mitään pahaa ja kaikki puheet valhetta.
Nettikiusaaminen on vielä jotenkin kasvotonta.
Mutta kun aikuinen yli 50-vuotias mies tulee kasvotusten pilkkaamaan minua, aikuista naista, puheviastani. Kaiken muun tekemänsä lisäksi. Siinä hetkessä hälveni kaikki epäilyn rippeetkin. Surullista, suru siis siitä, miten aikuinen ihminen elää illuusiossa, että "näin satutetaan toista ihmistä", aikuinen mies. Ymmärtämättä, että hän paljasti itsensä ja luonnehäiriönsä ihan avoimesti minulle. Sen jälkeen olen tuntenut lähinnä sääliä häntä kohtaan ja paranemisprosessini lähti kunnolla käyntiin.
Ehkä kannattaa muuttaa pois isompaan kaupunkiin.
Vaihtaa ystävät parempiin, sellaisiin joita ei kiinnosta juoruilijat. Ja jotka eivät usko juoruilijoita.
Tai sitten lisätä tosiaan vettä myllyyn, jotta juoruilijatkin havahtuu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
En voi muuta sanoa kuin että tuttua on minullekin. Ikävä kyllä. Kiusaajani ja heidän porukkansa ihmiset ilmeisesti pistivät joskus juorut liikkeelle ja ne saivat isot mittasuhteet. Levisivät eräälle minulle tutulle paikkakunnalle ja muuttokaan ei auttanut. Näin olen nyt itse joutunut elämään tämän kanssa jo pitkään. Jotkut ihmiset haluavat vaan tuhota toisten elämää ja itsekään en olisi uskonut miten tämä kaikki menee ja miten minulle vieraat ihmiset, jotka eivät edes minua tunne ryhtyvät mukaan siihen kaikkeen.
Joskus huudellaan ns päin naamaa tai naureskellaan. Muuten en edes ehkä tietäisi kaikesta. Kyllähän tämä kaikki ahdistaa ja on surullista. Usko ihmisiin on mennyt. Joskus mietin, että kaikki pitäisi selvittää ja saada joku oikeus asiaan, mutta melko mahdotonta. Ei minulla ole todisteita. Elämä on ole mitään reilua. Itsekään en ole tehnyt mitään pahaa ja kaikki puheet valhetta.
Aivan kamalaa, voimia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa olet toivottavasti riittävän kypsä ymmärtämään ettei tuollaisilla asioilla ole elämässä mitään merkitystä.
Kiitos. Nyt kuitenkin tuntuu aika maailmanlopulta, kun juttujen lisäksi myös salakuvausta.
No se onkin jo vittumaisempi juttu.
Sivusta tähän. Minua on myös kuvattu. Kaupassa ja kadulla monta kertaa. Onhan tuokin ahdistavaa. Sanalla en kuvitellut mitään ja totta tuo kaikki. Heidän käytöksensä jo paljasti sen kaiken.
Minulta ei kommentteja ketjussa.
[Hyödyllinen aihe varmasti monelle].
Totean:
oikein hyvää yötä!👋
Sitä selvisi koulukiusaamisesta, toivottavasti tästäkin, se suhde on nyt entinen. Mutta mustamaalaus alkoi. Ottaahan se aikaa ja tarvitaan voimia, että tästä pääsee jotenkin yli ja eteenpäin. Olo on vainoharhainen, eikä oikein luota kehenkään.
Se mitä ap kerroitkin, eli jos kiusaajilla ja porukoillaan on päihdeongelmaa niin sekin kertoo heidän omasta pahasta olostaan kuten myös kiusaaminen. Ei välttämättä lohduta, mutta ainakin se on totuus etteivät he kovin onnellisia ainakaan itse ole. Jos on elämässä asiat hyvin ei yleensä tahdo pahaa toisille, jopa melko tuntemattomille ihmisille.
Itse olen kotoisin hyvin pieneltä paikkakunnalta ja valitettavasti tiedän mitä tuo juoruilu pahimmillaan on. Sitä on joskus vaikea ohittaa, kun se vaikuttaa jo päivittäiseen elämään ja olemiseen ihmisten ilmoillakin.
Kiitos vastauksista, aika yksin tässä on ollut. Hyviäkin ihmisiä on olemassa siellä jossain. Tämä antaa hiukan toivoa.
Joo ole hyvä vain jos pelastaa elämäsi.