Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihmisestä liikkuu vääriä, ilkeitä juoruja, mitä kannattaa tehdä?

Vierailija
25.01.2020 |

Kannattaako alkaa taistella koko maailmaa vastaan? Vai antaa juorujen laantua? Vai oikaista mahdollisimman laajalti?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookiin ilmoitus, että sinusta on levitelty ilkeitä juoruja, joita ei pidä uskoa?

Juorujen toistamisessa kannattaa olla tarkkana, ettei vahingossa vain vahvista sitä mielikuvaa, että ne olisivat totta.

Kukaan tervejärkinen ei julkaise fb:ssä noin wt-meiningillä tiedotteita. Fb:ssä on suurimmalla osalla kavereita ei tuttavapiireistä jopa vuosikymmenten ajalta. Miksi haluaisi tiedottaa näille kaikille, että on ollut juorujen kohteena.

Vierailija
22/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota asioiden vääristelyä tapahtuu psykiatrisessa hoidossa paljon, mutta ennen sitä ne antaa sellaisen diagnoosin että ei niitä uskomattomia asioita kukaan usko, sairasta touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikaisisin. On vain hyvä asia että ihmiset saa tietää, että joku tyyppi on juorulija. Sellaiset ansaitseekin potkun nilkkaan ja moni on varmasti tyytyväinen siihen ettei kukaan sen jälkeen usko tämän tyypin mahdollisesti myös hänestä levittämiä juoruja. Yleensä juoruilijat juoruaa lukuisista ihmisistä. Näille tyypeille se on kai ainoa sosiaalisuuden tapa. Eivät osaa muita tapoja. Toki on sitten niitä, jotka ottaa kohteeksi jonkun yhden tyypin . Ne on ehkä enemmänkin kiusaajia ja juoruissa erityisesti korostuu se miten kaikki yritetään saada vihaamaan, inhoamaan, säälimään tms. tätä yhtä kohdetta. Motivaatio tällaiseen on erilainen: kateus, joku hampaankoloon jäänyt asia, ihmissuhdeasiat , työpaikasta tai asemasta taistelu jne. Yksinkertaisimmillaan joku voi olla kateellinen vaikka vain siitä että joku ihminen on tykätty ja itse ei ja ryhtyä mustamaalaamaan häntä sen takia. Tällaisia juoruja on vaikeampi oikoa tuntemattomille, jos kiusaaja muuten vaikuttaa ihan kivalta. Silti kannattaa yrittää. Tuntemattomiin ne juorut uppoaa ja lähtee leviämään helposti, jos ovat kohuttavia. Oikaisu antaa kuitenkin heillekin ajateltavaa ettei asiat välttämättä olekaan niin. Kohteelle läheiset toki tietää muutenkin millainen kohde on ja pitääkö asiat paikkansa vai ei. Paras oikaisu onkin jos sen tekee kohteen lisäksi joku kohteelle tunnetusti läheinen ihminen. Siitä tulee vakuuttavin mielikuva siitä miten asiat oikeasti on.

Vierailija
24/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin omaa käytöstäsi. Oletko ilkeillyt ja puhunut pahaa jostain ihmisestä elämäsi aikana? Oletko ilkkunut ja nauranut jollekin? Tuollainen käytös on voinut saada tyypin levittämään sinusta kuulemaansa juorua. Vähän niinkuin potut pottuina, kun tulee tilaisuus saattaa sinut huonoon valoon. Aina ei ole kyseessä kateus.

Vierailija
25/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet välittämättä. Itse tiedät asian laidan ja se riittää. Ne ihmiset, jotka tuntevat sinut, tietävät, mikä olet ja tuskin uskovat, jos juorussa ei ole perää. Toki voit lähteä oikomaankin, mutta sitten kannattaa huolehtia, että sinulla on esittää oikeat todisteet. Ettei käy kuin tälle yhdelle kohujulkkikselle, että esitti "todisteita", joilla ei ollut itse totuuden kanssa mitään tekemistä ja ihmiset ovat entistä vakuuttuneempia, että juoru pitää paikkaansa. Kun voisi helposti todistaa, että ei pidä. Jos ei oikeasti pidä. Mutta koska ei todista, niin ilmeisesti pitää.

Vierailija
26/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systemaattiset maineeenpilaamiskampanjat ovat persoonallisuushäiriöisten ihmisten touhua. Itse olen joutunut tällaisen uhriksi. Nyt minua vihaavat täysin tuntemattomat ihmiset, jotka eivät tunne minua enkä minä heitä.

Vierailija
27/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosta, mutta selän takana.

Vierailija
28/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ensin omaa käytöstäsi. Oletko ilkeillyt ja puhunut pahaa jostain ihmisestä elämäsi aikana? Oletko ilkkunut ja nauranut jollekin? Tuollainen käytös on voinut saada tyypin levittämään sinusta kuulemaansa juorua. Vähän niinkuin potut pottuina, kun tulee tilaisuus saattaa sinut huonoon valoon. Aina ei ole kyseessä kateus.

Kyllä ne juoruämmien uhrit on yleensä niitä kilttejä ja rehtejä. Kiusaajat luulevat että saavat mellastaa ilman, että uhrit pistää takaisin.

Vierailija
29/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne juoruämmien uhrit on yleensä niitä kilttejä ja rehtejä. Kiusaajat luulevat että saavat mellastaa ilman, että uhrit pistää takaisin.

Näin se menee. Otan osaa, ap, tiedän tunteen.

Minulla oli muinoin 10 vuotta sitten poikaystävä, joka otti minusta kuvia. Ei alastomana, mutta hyvin vähissä vaatteissa. Kun meillä meni suhde poikki, hänen lähelleen ilmestyi pari tyttöä, jotka alkoivat lähetellä minulle viestejä, joissa kertoivat nähneensä minusta sellaisia kuvia, joista käy selväksi, millainen ihminen minä olen.

Ihan täysin minulle tuntematon mies tuli kerran baarissa juttelemaan. Vähän aikaa juteltuamme hän kysyi, pitääkö ne huhut paikkansa, että maksusta irtoaa. Kävelin seuraavana arkipäivänä poliisilaitokselle, jossa kuulin, että mikään rikoksen tunnusmerkistö ei täyty. Jos tämä exäni olisi halunnut nostaa syytteet siitä, että hänen puhelimestaan on luvatta menty katsomaan kuvia, niin sitten olisi ollut mahdollista nostaa jokin syyte. Poliisi vielä muistutti, että hän on saattanut printata niitä kuvia esim. asuntoonsa, missä käyneet ihmiset ovat voineet niitä nähdä ja vetää vääriä johtopäätöksiä.

Aikanaan nuo huhut tuntuivat laantuneen, eikä ole enää kuvat ponnahtaneet esiin.

Vierailija
30/105 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilla juoruilijan puolesta, että hän heräisi ja saisi synnin tunnon sekä tekisi parannuksen.

Vierailija
31/105 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruajat välttelee isoja ryhmiä, jossa heidän juorunsa tulisi julki. Koettua.

Vierailija
32/105 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on kyseessä kateus.

Kostonhimo jäädessä rannalle ruikuttamaan. On nähtt.

Vierailija
33/105 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa vanha ketju ylös. 

En todellakaan tiedä mitä tehdä enää?

Vierailija
34/105 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut ikävien juorujen kohteena. Levittäjinä ex ja hänen uusi. Kyllähän se satutti, mutta päätin olla välittämättä. Minulle riittää, että itse TIEDÄN.

Samaistun. 

Vierailija
35/105 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Otan osaa, ap, tiedän tunteen.

Minulla oli muinoin 10 vuotta sitten poikaystävä, joka otti minusta kuvia. Ei alastomana, mutta hyvin vähissä vaatteissa. Kun meillä meni suhde poikki, hänen lähelleen ilmestyi pari tyttöä, jotka alkoivat lähetellä minulle viestejä, joissa kertoivat nähneensä mi

Mulla liittyy myös salakuvasta, näiden perättömien juttujen lisäksi. 

Vierailija
36/105 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaa se pahin juoruaja pyörätuoliin loppuiäkseen.

Vierailija
37/105 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisia ihmisiä kyseessä. Kiusaajalla kunnon tukijoukot taustalla, keille juoruillut minusta.

Haaveilen muutosta muualle. 

Vierailija
38/105 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

;D toimittiin ennen vanhaa ... ;D Olisikin kiva päästä vähän selvittämään. Lain mukaisissa rajoissa. Mitään en eikä kannata käyttää enkä suosittele kenellekään, suoraan voi puhua.

Se o ku kaikki ei oo samanlaisia. :) Siispä suosittelen suorapuheista toimintaa ja hyvää keskusteluyhteyttä ja kommunikaatiota. 

Vierailija
39/105 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukijoukot on pelkkiä ynisijöitä kun asiat ottaa puheeksi pitää vaan saada juorukello kiinni itse teossa

Vierailija
40/105 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta vai jostakusta muusta? Itse olen valitettavasti vain hiljaa kuullessani väitteitä joiden todenmukaisuudesta en ole varma. Ehkä kyselen lähteistä, mutta en aina viitsi olla nihkeä.

Valitettavasti juorut ovat minusta. Ikävä asia, mikä painaa mieltä matalaksi.

-ap

Kuka sinusta juoruilee? Tiedätkö alkuperäisen lähteen josta juoru lähtenyt liikkeelle? Tokihan ihmiset puhuu ja kyselee ja jos joku väittää tietävänsä, niin häntä uskotaan ja kerrotaan eteenpäin. Lopulta ei edes tiedetä totuutta, mutta juorun aloittaja on päässyt tavoitteeseensa.

Monesti on niin että juorujen kohde ei itse tiedä, että mitä hänestä puhutaan. Välillä ihmetyttää että ovatko ihmiset oikeasti niin hölmöjä että uskovat kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme