Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihmisestä liikkuu vääriä, ilkeitä juoruja, mitä kannattaa tehdä?

Vierailija
25.01.2020 |

Kannattaako alkaa taistella koko maailmaa vastaan? Vai antaa juorujen laantua? Vai oikaista mahdollisimman laajalti?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suoraan kysytään niin oikaise. Jos puhutaan vain selän takana niin nouse juorujen yläpuolelle. Äkkiä ne laantuu ja tulee uutta juoruttavaa.

Vierailija
2/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu juoruista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna laantua ja muuta pois paikkakunnalta.

Vierailija
4/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin miettinyt muuttoa kunhan lapset on tarpeeksi aikuisia. Olisi kevyttä aloittaa puhtaalta pöydältä ilman ihmisten ennakkoluuloja. Täällä se ei enää onnistu.

Vierailija
5/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää pökköä pesään. Kun juoruaja asettuu sinua vastaan ison väkijoukon edessä totea asian oikea laita ja haasta oikeuteen. Todennäköisesti on paljon muitakin juoruja, jotka muutkin tietävät. Muut haluavat pelastaa oman nahkansa, joten ilomielin paljastavat todellisen juoruajan tekoset. Kunhan ensin esität, että tiedät kaikesta. Muista poliisi.

Vierailija
6/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta vai jostakusta muusta? Itse olen valitettavasti vain hiljaa kuullessani väitteitä joiden todenmukaisuudesta en ole varma. Ehkä kyselen lähteistä, mutta en aina viitsi olla nihkeä.

Vierailija
7/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta mennä mukaan koko juttuun paisuttelemaan asioita. ;)

Vierailija
8/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta vai jostakusta muusta? Itse olen valitettavasti vain hiljaa kuullessani väitteitä joiden todenmukaisuudesta en ole varma. Ehkä kyselen lähteistä, mutta en aina viitsi olla nihkeä.

Valitettavasti juorut ovat minusta. Ikävä asia, mikä painaa mieltä matalaksi.

-ap

Vierailija
9/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on jostain toisesta henkilöstä, kysy miksi hän haluaa aiheuttaa kohteelle pahaa levittämällä juorua eteenpäin, kun ei ole itse todistanut tai varmistanut juorun paikkansapitävyyttä. Juoruilijoita pitää muistuttaa, että on olemassa sellainen asia kuin paikkansapitämätön juoru. Moni unohtaa tällaisen itsestäänselvyyden.

Vierailija
10/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti juorut ovat minusta. Ikävä asia, mikä painaa mieltä matalaksi.

-ap

Kuka sinusta juoruilee? Tiedätkö alkuperäisen lähteen josta juoru lähtenyt liikkeelle? Tokihan ihmiset puhuu ja kyselee ja jos joku väittää tietävänsä, niin häntä uskotaan ja kerrotaan eteenpäin. Lopulta ei edes tiedetä totuutta, mutta juorun aloittaja on päässyt tavoitteeseensa.

Vierailija
11/105 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookiin ilmoitus, että sinusta on levitelty ilkeitä juoruja, joita ei pidä uskoa?

Juorujen toistamisessa kannattaa olla tarkkana, ettei vahingossa vain vahvista sitä mielikuvaa, että ne olisivat totta.

Vierailija
12/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs narsisti läheiseni kertoo ilkeitä juoruja jotta pääsee tonkimaan tietoja juoruilunsa kohteesta. Hyvin tietää puhuvansa paskaa toisesta ja idea onkin saada se juorujen kuulija oikaisemaan asioita ja kertomaan mitä sille ihmiselle oikeasti kuuluu. Erehdyin oikaisemaan ja jälkeenpäin vasta tajusin, että siitähän oikeasti oli kyse. Nyt tiedän, että tuollaiselle ei tarvitse sanoa mitään muuta kuin, että älä puhu paskaa. Mitään ei pidä mennä selittelemään.

Vierailija
13/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus

Vierailija
14/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ikävien juorujen kohteena. Levittäjinä ex ja hänen uusi. Kyllähän se satutti, mutta päätin olla välittämättä. Minulle riittää, että itse TIEDÄN.

Vierailija
15/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pokkaa riittää niin paisuttele tarinaa epäuskottavaksi. 

"Näin APn pettävän miestään italialaisen miehen kanssa!"

"Vain italialaisen? Oli siellä espanjalainen ja ranskalainenkin mukana." *sarkastisella äänellä*

Tietysti pitää vaan ottaa huomioon vastapuoli, joku ottaisi tuollaisen tosissaan.

Vierailija
16/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska ei ole mitään todisteltavaa. Jotkut ihmiset ovat täynnä vihaa tai haluavat muuten vaan tehdä toisen elämästä helvettiä ja monet tietysti uskovat näitä, koska ovat helposti manipuloitavissa. Tietääpähän kenen kanssa ei tarvitse olla tekemisissä sen jälkeen.

Vierailija
17/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on myös juoruttu. Kaikkein kurjimmalta tuntui, kun työpaikalla esimies lähti mukaan tähän. "Tavisjuoruajista" en piitannut, mutta esimiehelle annoin palautetta (mun sellaisia asioita oli vatvottu työpaikalla, jotka vaan hänen tiedossa), että hänen ei pitäs lähteä juoruamisiin mukaan ja jos (minkä nyt sanoi perusteluksi) häneltä kysellään, niin sanoa, että ei kommentoi kenenkään henk.koht. asioita, jotka hänelle luottamuksella kerrottu. Paskaa tämmönen.

Vierailija
18/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on myös juoruttu. Kaikkein kurjimmalta tuntui, kun työpaikalla esimies lähti mukaan tähän. "Tavisjuoruajista" en piitannut, mutta esimiehelle annoin palautetta (mun sellaisia asioita oli vatvottu työpaikalla, jotka vaan hänen tiedossa), että hänen ei pitäs lähteä juoruamisiin mukaan ja jos (minkä nyt sanoi perusteluksi) häneltä kysellään, niin sanoa, että ei kommentoi kenenkään henk.koht. asioita, jotka hänelle luottamuksella kerrottu. Paskaa tämmönen.

Hyvä että olit määrätietoinen ja annoit palautetta. Ei pidä alistua.

Vierailija
19/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en seurustele juoruämmien kanssa, olivat mitä sukupuolta tahansa.

Eli koko juoruamisen ja panettelun genre on mulle tuttu vain tältä palstalta, jossa ilmiannan ja poliisille ilmoitan kaikki näkemäni nimeltä mainittuihin ja tunnistettaviin henkilöihin käyvät vihaketjut.

Ei kiinnosta, mitä minusta mahdollisesti juorutaan. Juoru lienee merkki siitä, että sen kohde on kiinnostava ja kadehdittu, mutta myös osoitus levittäjien pienuudesta ja näiden oman elämän sisällöttömyydestä.

Pohjanmaalla sanotaan, että sitä enemmän paska haisee, mitä enemmän sitä sekoittaa. Pysyn erossa paskasta.

Vierailija
20/105 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pokkaa riittää niin paisuttele tarinaa epäuskottavaksi. 

"Näin APn pettävän miestään italialaisen miehen kanssa!"

"Vain italialaisen? Oli siellä espanjalainen ja ranskalainenkin mukana." *sarkastisella äänellä*

Tietysti pitää vaan ottaa huomioon vastapuoli, joku ottaisi tuollaisen tosissaan.

Ei tuo ole juoru. Juoru on sellainen, jota kerrotaan selän takana. Usein niillä on taipumuksena kantautua korviin kolmannen tai neljännen tahon kautta. Ei kukaan juoruaja tule päin naamaa sanomaan, että näin Ap:n pettävän miestään ranskalaisen kanssa. Ehei. Juoruaja levittelee valheita ympäriinsä, usein vannottaa vielä, että ethän nyt kerro kenellekään minun sanoneen. Siinä vaiheessa kun juorun kohde tulee tietoiseksi itseään koskevista väitteistä, se juttu voi olla jo kymmenien tiedossa, eikä juorun lähdekään ole aina selvillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme