Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse eroon suhteesta narsistiin

Vierailija
25.01.2020 |

Koen sen vuoksi olevani heikko ja huono nainen :( vertaistukea vailla.. Mistä sitä voimaa saisi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaikeaa. Mene terapiaan.

Vierailija
2/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu.

Vierailija
4/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei olekaan helppoa. Omastani eroon pääsy kesti vuosia. Valmistele ja suunnittele ero salassa.  Säästä rahaa jos tarvitsee, etsi asuntoa, mieti kaikki käytännön asiat valmiiksi. Varmuuden vuoksi pidä pakopakkaus jossakin piilossa (eli vaatteita, rahaa, henkkarit jne. ) siltä varalta, että et voi lähteä suunnitelmallisesti, vaan joudut hädässä pakenemaan. Jonain päivänä se oikea hetki koittaa, ja silloin sulla on käytännön asiat järjestettynä jo niin, että voit vain poistua. Kyllä se onnistuu! Mitään et tietenkään sekopäälle kerro etkä kenellekään muullekaan oman turvallisuutesi vuoksi. Jos lapsia mukana kuviossa, suunnittele vielä tarkemmin!

Vierailija
5/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääset uusi maailma aukeaa.

Vierailija
6/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimii,

Vierailija
7/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaannu. Suuntaa ajatukset ja teot muualle. Jätä riitelemään yksikseen.

Aurinkoa😊

Vierailija
8/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Tuhannet ihmiset ympäri maailman kamppailee saman asian parissa.

Vierailija
9/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Avaa vähän lisää, millainen tilanne sinulla? Kauan olette olleet yhdessä? Kiristääkö puolisosi jollain? Onko lapsi

Vierailija
10/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä kiinni lähteminen. Täällä narsistiksi sanotaan mitä erilaisimpia puolisoita. Mitä ap sinä tarkoitat, kun sanot narsistiksi? Mikä estää eron?

Vierailija
11/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ensin googlaisit "läheisriippuvuus".

Vierailija
12/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon ei pääse, kun ei halua päästä. Teot kyllä seuraavat tahtoa. Ja jokainen saa tahtoa tai olla tahtomatta mitä haluaa. Siltä osin ei ole pakko muuttua.

Vierailija
13/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älö pelkää yksinoloa. Se on ihanaa upeaa.

Vierailija
14/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pääse, en tule koskaan pääsemäänkään. En ole missään tekemisissä, ja käyn terapiassa. Olen ajatellut niin, että vaikka minua kusetettiin ja kiusattiin, oli oma rakkauteni kuitenkin aitoa ja syvää. Kannan sitä mukanani.

Vierailija
15/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti viihtyy toisen narsistin kanssa

Tarvitsette molemmat hoitoa

Vierailija
16/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus otat ja lähdet. Sanot vaan että nyt täytyy ottaa omaa aikaa ja älä soittele perään. Sitten vaan lähdet etkä vastaa puhelimeen tai avaa ovea.

Vierailija
17/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti viihtyy toisen narsistin kanssa

Tarvitsette molemmat hoitoa

Voi olla, mutta harvemmin molemmat sinne hakeutuvat.

Vierailija
18/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun halusin jättää narskun, eri tavoin tein kanssani elämisen mahdollisimman hankalaksi narskulle. En tehnyt hänen vuokseen mitään ylimääräistä, toin hänen huonoa käytöstään esiin kaveriporukoissa jne. Toki tässä pitää olla varovainen, on tarkka raja, jossa pitää mennä, ettei itse saa vaikka lyöntiä. Mutta loppuijen lopuksi ap varmasti keksit keinoja, joilla voisit ärsyttää narkua menemättää kuintekana rajan yli. Ja jos hän esim. sättii sinua jostain tekemättömästä kotityöstä, et ota sättimistä vastaan, sanot vain, että ei ole isun hommasi ja kävelet pois. Et siivoa kotona, teet vain omia mieliruokiasi, et tarjoa rahallisesti mitään narskulle, säästät omille salatileille.

Kannattaa myös kertoa rehellisesti kahden kesken narskun käytöksestä kaikille ystävillesi ja perheellesi jne. Narsistin teot ovat hänen häpeänsä, eivät sinun. Kun kerrot niistä, oma päätöksesi lähdöstä kirkastuu ja voit saada heiltä myös konkreettista apua, esim. majapaikan tai apua muuttoon jne.

Minun tapauksessasini monien riitojen jälkeen narskuhan lähti, eikä hankalan eroprosessin jälkeen ole koskaan enää tarvinnut kuulla siitä hullusta. Tein tuon noin siksi, että olen myös kuullut kauhutarinoita niistä, jotka ovat lähteneet ja saaneet vuosiksi vainoajan riesakseen. Oli turvallisempaa saada narsku itse luulemaan, että ero on hänen ideansa. Pari teeskenneltyä itkupuhelua vielä perään soittelin eron jälkeen, niin ai ai kun hivelin hänen itsetuntoaan, mutta tein samalla itsestäni hänen silmissään säälittävän. Tunteet ovat narskusta säälittäviä ja säälittävän ihmisen kanssa narsku ei halua olla. Onneksi pääsin eroon!

(laitoin tämän toiseenkin ketjuun lyhempänä). 

Vierailija
20/23 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme lähdössä ystäväni isoihin juhliin toiselle paikkakunnalle. Juhlat sovittu jo ajat sitten ja minulle todella tärkeä ystävä. Tarkoitus oli jäädä kaupunkin yöksi, koska ei mitään järkeä tehdä toisin, iltajuhlat kun olivat. Sitten juuri ennen lähtöä koko päivän täysin terveenä ollut mies alkaa valittaa, että hän on tulossa kipeäksi, täytyy jättää juhlat väliin. Tässä kohtaa olin jo alkanut harkita eroa ja tämä juhlien tai minun kavereideni tapaamisten lähellä tulevat yllätysesteet olivat tulleet tutuiksi. En siis taipunut, harmittelin vain tilannetta ja sanoin lähteväni yksin sitten. No tämä ei tietenkään sopinut, sanoi, että lähdetään vaan ja menään hänen autollaan, hän ajaa (teki minut riippuvaiseksi hänen kyydistään).

Sitten automatkan aikana alkoi inttää, että hän ei halua jäädä yöksi, kun on tulossa kipeäksi. Siitä sitten kiisteltiin ajomatka, monta kertaa myös ehdotin, että hän lähtee ja minä jään yöäksi, mutta jälleen ei kelvannut. Olimme ajaneet 2h kyläpaikaan ja muutaman kilometrin matkan päästä sitten herralla palaa lopullisesti käämit. Kääntää auton ja sanoo, että nyt lähdetään kotiin, hän ei tule juhliin enkä minäkänä saanut mennä. Ei auttanut mitkään anelut tai itkut, ajoi vaan äänettä kohti kotia, ei suostunut päästämään ulos autosta, eli käytännössä kaappasi minut. Ajoimme taajamassa ja hän pian pysähtyi valoihin. Tässä kohtaa vedin käsijarrun päälle, hyppäsin ulos ja nappasin laukkuni takakontista. Hän tietenkin huutaa minulle, että olen hullu ja mihin olen menossa. Kävelin pois päin ja soitin taksin ja ajoin kaverin juhliin. Kun seuraavana päivänä palasin mies oli vaisu ja mökötti. Kuitekin kun kyselin miten loppuilta oli hänen osaltaan mennyt, kertoi menneensä parhaan kaverinsa kanssa baariin ja tulleensa sieltä vasta aamuyöstä. Että sellainen sairastuminen herralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan