Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Siis kuunnelkaa nyt mikä meininki Wuhanissa on keskellä yötä. Kylmäävää älämölöä.. ja mä tykkään kauhuleffoista.
Vierailija kirjoitti:
https://twitter.com/Amine_Xamiro/status/1231986380361916416
Ei juma mikä video xDDD Korona kiristää hermoja
Suomessa tuommoinen olisi mahdotonta. Videossa karanteenialueelta poispyrkivää ihmistä kohdellaan epäkunnioittavasti. Kuin eläintä.
CNN kertoo USA:n tapauksista:
CDC has confirmed 53 cases of novel coronavirus in the US
There are now 53 confirmed cases of novel coronavirus in the United States, the US Centers for Disease Control and Prevention said Monday.
These include 36 people who were aboard the Diamond Princess cruise ship, three people repatriated from China and 14 US cases.
This reflects an increase in 18 cases from Friday, all among Diamond Princess passengers. At the time, CDC officials said that there were additional passengers who had tested positive for the virus in Japan and would likely be added to the official US count once those test results had been adjudicated.
The 14 US cases include eight in California, one in Massachusetts, one in Washington state, one in Arizona, two in Illinois and one in Wisconsin. Among these cases, there are two instances of person-to-person transmission, one in Illinois and one in California.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lausunto voisi olla repliikki fiktiivisestä elokuvasta "Korona saapuu Hölmölään"
Voisiko joku ihana tehdä meemin "meanwhile in Finland" , jossa koronakaaoksen keskellä suomalainen pesee käsiään ilman maskia ja hymyilee nätisti?
Tai in Finland we have this thing called "washing hands" :p
Haluatteko oikeasti, että nuoret alkaa pitää käsihygieniaa nolona?!
Vierailija kirjoitti:
Onko virus muuntautunut? Italiassa jo 7 kuollutta...
Ne olis muutenkin kuolleet kohta..
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäiseltä kaikki ffp2 ja ffp3 suojaimet lopussa. Missähän niitä vielä myydään hyllytavarana?
Motonet.
Mä oon jo vähän hamstrannut...
Eniten mua huolestuttaa miten äidinmaidon korvike tulee riittämään vauvalle jos joutuu olemaan pitkään käymättä kaupoissa. Varsinkin ku meillä vauva tarvitsee erikoiskorviketta maitoallergian takia. Eli korvike haetaan apteekista. Viimeksi ku kävin ostamassa apteekissa oli vaan pari purkkia. Tätä korviketta saa kyllä jostain prismoistakin mutta sitten ei kyllä saa kela korvausta ja hinta tosi kova. 35€ 800g purkki korvike jauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuunnelkaa nyt mikä meininki Wuhanissa on keskellä yötä. Kylmäävää älämölöä.. ja mä tykkään kauhuleffoista.
Tuo VOI myös olla ihmisten tapa "viettää aikaa". Joskus Suomessakin törmännyt vastaavaan, että yksi huutaa ja toinen vastaa. Toki kyse voi myös olla todellisesta hädästä.
Ostin hengityssuojia. Ffp 3 äsken 5 kpl. Paketissa luki . Niissä luki shijiazhuang, he ei, china.
Voiko noita käyttää???
Vierailija kirjoitti:
Ostin hengityssuojia. Ffp 3 äsken 5 kpl. Paketissa luki . Niissä luki shijiazhuang, he ei, china.
Voiko noita käyttää???
Hebei siis.
COVID-19 Saturday 22 Feb
245 t. näyttökertaa
Dr. John Campbell
302 t. tilaajaa
Seuraavaksi
Automaattinen toisto
23.08
COVID-19 Sunday afternoon 23 Feb
Dr. John Campbell
268 t. näyttökertaa
Uusi
11.01
Protect self and family
Dr. John Campbell
Recommended for you
18.22
Monday morning news
Dr. John Campbell
63 t. näyttökertaa
Uusi
11.35
Sharp rise in coronavirus cases alarms world health officials
Channel 4 News
468 t. näyttökertaa
Uusi
13.49
15 Items Every Prepper Should Horde for SHTF
SensiblePrepper
Recommended for you
5.50
Viruses vs. Bacteria | What's The Difference?
Dr. Finch's Lab
Recommended for you
5.03
New coronavirus cases show no link to China | DW News
DW News
1 milj. näyttökertaa
Uusi
17.51
Coronavirus: How WHO Corruption Helped It Spread
China Uncensored
Recommended for you
Uusi
7.25
Coronavirus (COVID-19) Pandemic - How Bad Is It? (LARGEST Study to Date)
Doctor Mike Hansen
Recommended for you
Uusi
2.22
Coronavirus update: U.S. health officials prepare for spread at home
CBS This Morning
223 t. näyttökertaa
Uusi
2.01
Chinese scientists says COVID-19/coronavirus could have originated from government ...
ARIRANG NEWS
Recommended for you
Uusi
10.06
Coronavirus Epidemic Update 24: Infections in Italy, Transmissibility, COVID-19 Symptoms
MedCram - Medical Lectures Explained CLEARLY
10 t. näyttökertaa
Uusi
Kommentteja • 4 618
Lisää julkinen kommentti…
Luis Alvarez
WHO timeline:
WHO: "Asymptomatic transmissions are not confirmed, so only screen people with symptoms".
WHO: "China has everything under control, no need to ban travel from China".
WHO: "Give us 700 million $ to combat misinformation from independent media. Only listen to us, ignore scientists in Germany and Australia.".
WHO: "People who say it's airborne are conspiracy theorist trolls. No need to raise travel alerts."
WHO: "Many countries are sadly not prepared for a serious outbreak." (I wonder why!)
WHO: "Ok it's bad but it's your fault for not giving us enough money.".
Etelä-Koreassa siis 833 tapausta ja 7 kuolemaa. Presidentin mukaan lähipäivät tulevat olemaan kriittisiä, ja nyt yrittävät vielä kaikkensa estääkseen leviämisen. USA:n armeijan työntekijän lapsikin sairastuneiden joukossa.
https://www.nytimes.com/2020/02/24/world/asia/china-coronavirus.html
Neljässä päivässä on tartunnat siis nelinkertaistuneet Koreassa.
Vierailija kirjoitti:
Joku oli kirjoittanut kiinaksi vastauksen, että tekevät tuota koska heillä on tylsää. Yksi huutaa ja nopeasti muut vastaavat. Porukka on siellä sisätiloissa ympäri vuorokauden, joten eipä ihme että löytyy monenlaisia aktiviteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo VOI myös olla ihmisten tapa "viettää aikaa". Joskus Suomessakin törmännyt vastaavaan, että yksi huutaa ja toinen vastaa. Toki kyse voi myös olla todellisesta hädästä.
Tiesin sen kyllä, olen harrastanut itsekin samaa. Siis huutoon vastaamista huudolla. Mutta kun tietää (osan) mitä tuolla nyt tapahtuu eli koronakaranteeni niin tulee vähän eri vibat.
Ostakaa mämmiä kotivaraksi pakkaseen. On ravinteikasta ja rasian muoto on hyvä pakkaseen, mahtuu monta lootaa päällekkäin. On myynnissä jo monissa pisteissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuosta ääntelystä joku leffa tulee mieleen, niin se on Invasion of the Body Snatchers.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani ei saa keskustella coronasta :D Kuulemma aiheetonta pelottelua ja paniikinlietsontaa. Koitin kysellä miten avokonttorilla on varauduttu ja mitä tehdään jos porukka alkaa sairastua. Ketään ei kiinnosta ja kollegat jankkaa "Ei se tänne tule mantraa". Kaikki mahdolliset kausiflunssat ja norot tarttuu hetkessä siellä kaikkiin, miksei siis tämä corona.
Porukka tulee aina kipeänä töihin ja olen aina pelokas sen vuoksi. Kukaan ei halua olla saikulla ja jättää muita pulaan plaplaplaa. Näitä sankareita, jotka sitten tartuttaa muut.
Pitäiskö siis jättää kevätvaatteet ostamatta, jos vaikka kuolee? No sit voi jättää ne kaurahiutaleetkin. Vai kotiinko pitää jo jäädä? Töissäsi jos ihmiset huolehtii käsihygieniasta ja köhivät hihaan, niin oot aika turvassa. Voit toki irtisanoutua, jos käy ylivoimaiseksi.
Niinpä :(
Kaupungilla näkee myös huoletonta porukkaa, shoppaillaan jo kevääksi vaatteita jne.
Kaupassa keskimääräinen tallaaja ei myöskään selvästi osta mitään varastoon, en ainakaan itse ole huomannut ketään muuta joka ostaisi esim. paljon kuivatuotteita (varmaan siis jotkut ostavat, mutta suurin osa ei).
Eli aikamoinen ryntäys esim. ruokakauppoihinkin on täällä tulossa. Tyyliin Milanossa heti hyllyt tyhjinä. Ja voi sitä järkytystä, jos yhtäkkiä tulee määräys pysyä kotona... ei pääse edes salille, eikä shoppailemaan enää eikä leffaan... OMG.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä tilanteessa poliittisesti epäkorrektia todeta että jos ja kun koronavirus saapuu Suomeen oikein henkselit paukkuen, toivottavasti ne jotka olivat huutelemassa että "ei koske Suomea ja ei mitään syytä millään tavalla rajoittaa matkustamista" jne. saisivat pöpön ja vielä siten että joutuisivat kunnolla henkihieveriin mutta heille sanottaisiin että valitettavasti ei ole nyt hoitopaikkoja sairaaloissa vapaana?
En siis totea niin. Kysyn vaan.
No se kertoo vain sinusta, että näin toivot. Kai sinulla on siihen joku syy.
Ajattelet, että siitäs sait kuten lapsena ajateltiin.
Ajattelet että oli rumaa, kun ei uskonut kuten minä uskoin.
Ajattelet että sairastuminen on yleensäkin seurausta vääristä ajatuksista.
Ja ennenkaikkea nautit ajatuksesta, että Minä tiesin, Nyt sitten saa kärsiä. Tämä jankkaus saa vihdoin kliimaksin. Oi miten upeaaaaaa!
Mielestäni tämä viesti on kaiken tämän lietsonnan ydin. Hekumointia. Sattuis nyt jotain edes.
Mikä pettymys, kun lätsähtää.
Ollaanko nyt ihan varmoja ettei tää olis sittenkin ilmateitse tarttuva? Sen verran ärhäkästi tarttuu...
Joo, tulee olemaan hirveä kohtalo lapsille. Koti myydään ja lapset ripotellaan eri paikkoihin huostaan. Kyllä aion suojautua ihan täysillä, ettei minun valmiiksi huonot keuhkot saa tuota sairautta.