Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani ei saa keskustella coronasta :D Kuulemma aiheetonta pelottelua ja paniikinlietsontaa. Koitin kysellä miten avokonttorilla on varauduttu ja mitä tehdään jos porukka alkaa sairastua. Ketään ei kiinnosta ja kollegat jankkaa "Ei se tänne tule mantraa". Kaikki mahdolliset kausiflunssat ja norot tarttuu hetkessä siellä kaikkiin, miksei siis tämä corona.
Porukka tulee aina kipeänä töihin ja olen aina pelokas sen vuoksi. Kukaan ei halua olla saikulla ja jättää muita pulaan plaplaplaa. Näitä sankareita, jotka sitten tartuttaa muut.
Ei minkään ja olen sentään ruokakaupassa töissä. Media kuulemma lietsoo paniikkia, ei ole hätää eikä edelleenkään pikkusyyn takia (esim. yskä) tarvitse jäädä sairaslomalle.
Mulla on jo kädet kuivuneet käsidesistä, joka pitää ostaa itse.
Käsidesi ei kuivata
Vierailija kirjoitti:
Siis kuunnelkaa nyt mikä meininki Wuhanissa on keskellä yötä. Kylmäävää älämölöä.. ja mä tykkään kauhuleffoista.
Huutoa kiinni naulattujen ovien takaa.
On kyllä vauhti päällä tässä ketjussa. Tänään aamulla palstan auetessa, oltiin sivulla 902, nyt jo sivulla 947. 1000 menee rikki huomenna. Ellei ihmeitä tapahdu, on 10000 pelkkää paperia.
Italialaismedioiden mukaan vahvistettujen tautitapausten määrä on jo yli 220. Noin sataa sairastunutta hoidetaan sairaalassa, heistä 23 on tehohoidossa. Luvut ovat nousseet nopeasti.
Siitähän se tauti alkaakin multipotentisti levitä, kun sataa sairastunutta hoidetaan sairaalassa. Eivät taida olla ilmaeristyksessä. Lääkärit ja hoitajat sairastuu ja levittää tautia toisiin potilaisiin.
Pitäisi olla kyllä sellainen systeemi, että ne hoitajat, jotka hoitavat koronapotilaita, hoitavat vain koronapotilaita. Lisäksi koronahoitajat pitäisi laittaa sellaiseen karanteeniin, että kotoa ei saa poistua. Hallituksen tulisi toimittaa ruokapaketit hoitajille ja lääkäreille sairaaloihin, josta he lähtiessä ottaisivat eväät mukaan kotiin.
En voi uskoa tätä maailmanlopun lietsontaa.
Kumipäät vauhdissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lausunto voisi olla repliikki fiktiivisestä elokuvasta "Korona saapuu Hölmölään"
Voisiko joku ihana tehdä meemin "meanwhile in Finland" , jossa koronakaaoksen keskellä suomalainen pesee käsiään ilman maskia ja hymyilee nätisti?
Tai in Finland we have this thing called "washing hands" :p
Haluatteko oikeasti, että nuoret alkaa pitää käsihygieniaa nolona?!
Tässä pidetään THL:lää nolona <3 Olisi unelma häpäistä THL ulkomailla tuolla tavalla. Ehkäpä oppivat tekemään paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäiseltä kaikki ffp2 ja ffp3 suojaimet lopussa. Missähän niitä vielä myydään hyllytavarana?
Tilaa netistä
Kaikilla ei ole luottokorttia tai siellä katetta, ei taitoa tilailla netistä tai edes nettiä. Siksi maskeja pitäisi olla kaikille saatavilla kivijalkaliikkeissä.
Miten ihmisillä on yhä edelleen tuota väärää tietoa että netistä ei voisi tilata ilman luottokorttia? Kyllä voi ja myös ulkomailta. Ihan esimerkiksi Visa Electron, Visa Debit jne. riittää. Ja siellä sivulla mistä tilaa ei tarvitse olla mainintaa että Electron tms. kelpaa ihan vain valitsee maksutavaksi luottokortin ja siihen kirjoittaa sen ei-luottokortissa tiedot.
Meneekö siitä joku veloitusmaksu vai pelkkä ostosten hinta?
Vierailija kirjoitti:
Nythän se selvis, miksi hallitus ei tee mitään.
He odottavat, että Suomen talous pysähtyy koronan vuoksi. Siitä löytyy sitten se syyllinen, mikä selittää että miksi työllisyystavoitteet ei täyty. Korona !
Jo pelkästään maailman koronahuolet saavat suomen taloudenkin sakkaamaan.
Maapallo kiittää myös, kun talouskasvu hiipuu. Ja siitähän sitä nyt ollaan huolissaan. Kasvusta, joka ei perustu mihinkään ja joka kiskotaan tulevien sukupolvien selkänahasta.
Onneksi valmistauduin ajoissa!, täälläpäin kaikki hengityssuojat loppu apteekeista ja rautakaupoista. Myös lähikaupassa säilykehyllyt etenkin hernekeittojen kohdalta oli aika tyhjillään :D
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vauhti päällä tässä ketjussa. Tänään aamulla palstan auetessa, oltiin sivulla 902, nyt jo sivulla 947. 1000 menee rikki huomenna. Ellei ihmeitä tapahdu, on 10000 pelkkää paperia.
Kaikki juuri katosivat ostamaan hengityssuojaimia :D
Vierailija kirjoitti:
Italialaismedioiden mukaan vahvistettujen tautitapausten määrä on jo yli 220. Noin sataa sairastunutta hoidetaan sairaalassa, heistä 23 on tehohoidossa. Luvut ovat nousseet nopeasti.
Siitähän se tauti alkaakin multipotentisti levitä, kun sataa sairastunutta hoidetaan sairaalassa. Eivät taida olla ilmaeristyksessä. Lääkärit ja hoitajat sairastuu ja levittää tautia toisiin potilaisiin.
Pitäisi olla kyllä sellainen systeemi, että ne hoitajat, jotka hoitavat koronapotilaita, hoitavat vain koronapotilaita. Lisäksi koronahoitajat pitäisi laittaa sellaiseen karanteeniin, että kotoa ei saa poistua. Hallituksen tulisi toimittaa ruokapaketit hoitajille ja lääkäreille sairaaloihin, josta he lähtiessä ottaisivat eväät mukaan kotiin.
Nyt olet jo lääkäreiden ja hoitajien työn asiantuntija, sinut pitäisi ottaa suunnittelemaan ja johtamaan hommia.
Ja tietenkin hoitajat pitää suljea koteihin. Ja Hallitus (??) Toimittaa ruuat. Saisivat kuitenkin lähteä sieltä sairaalasta?
Miten ihmeessä. Ihmisiä tartuttamaan.
En tajua tätä Typeryyden määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin hengityssuojia. Ffp 3 äsken 5 kpl. Paketissa luki . Niissä luki shijiazhuang, he ei, china.
Voiko noita käyttää???
Paljon noi maksaa? Vois ostaa myös kertakäyttöhanskoja
En ottaisi riskiä, jos siitä saisi ittensä hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani ei saa keskustella coronasta :D Kuulemma aiheetonta pelottelua ja paniikinlietsontaa. Koitin kysellä miten avokonttorilla on varauduttu ja mitä tehdään jos porukka alkaa sairastua. Ketään ei kiinnosta ja kollegat jankkaa "Ei se tänne tule mantraa". Kaikki mahdolliset kausiflunssat ja norot tarttuu hetkessä siellä kaikkiin, miksei siis tämä corona.
Porukka tulee aina kipeänä töihin ja olen aina pelokas sen vuoksi. Kukaan ei halua olla saikulla ja jättää muita pulaan plaplaplaa. Näitä sankareita, jotka sitten tartuttaa muut.
Ei minkään ja olen sentään ruokakaupassa töissä. Media kuulemma lietsoo paniikkia, ei ole hätää eikä edelleenkään pikkusyyn takia (esim. yskä) tarvitse jäädä sairaslomalle.
Tarttuu ilmateitse, joten käsidesisi on yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa tätä maailmanlopun lietsontaa.
Ei kai kukaan maailmanloppua lietso. Eräänlainen viruksen aiheuttama ihmiskunnan harvennus vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuunnelkaa nyt mikä meininki Wuhanissa on keskellä yötä. Kylmäävää älämölöä.. ja mä tykkään kauhuleffoista.
Huutoa kiinni naulattujen ovien takaa.
Siis oks siel oikeesti käyty naulaa jengiltä ovet kiinni? :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa epidemian iskiessä monen perinnönsaanti aikaistuu muutamalla vuodella.
Edunvalvojilla riittää hommia, jos sekä isovanhemmat että vanhemmat sattuu meneen samalla kertaa ja perijät on alaikäisiä.
Aika moni tulee olemaan perintöverojen kanssa pulassa jo pelkästään toisenkin vanhemman kuollessa, jos perintö on suurimmaksi osaksi asunto tms. jossa pitäisi ehkäpä itsekin vielä asua. Mistä ne kymmenet tuhannet eurot perintöveroon?
Niin. En tiedä. Ehkä persut jakavat ihan hyvää hyvyyttään pari kymppiä armorahaa orvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ohje. Pese saippualla kädet. Pistä käsidesi, pue kertakäyttöhanskat. Käsittele niillä esim. Raha yms. Ota hanskat pois käsidesi rasvaus ja tauko. Sitten sama taas. Kaupoissa työntekijöillä näkyy kertikset käsissä.
https://www.smh.com.au/national/australian-coronavirus-vaccine-goes-int…
Jotakin toivonpilkahdusta. Eläinkokeisiin rokotteen osalta mentäneen jo tällä viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo kädet kuivuneet käsidesistä, joka pitää ostaa itse.Tarttuu ilmateitse, joten käsidesisi on yhtä tyhjän kanssa.
Onhan se puolet vähemmän riskiä, eli kannattaa kuitenkin :)
19egee ja risat paketti, keltainen paketti. . Ostin yhden tuollaisen ja kaksi mustaa pakettia toisenlaisia suojaimia ja yhden paketin iisi kumihanskoja 5,90 euroa, 100 kpl paketissa. Tuo Hebei onkin Pohjois Kiinassa. Onneksi.