Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Tervehdys!
Olin täältä poissa n. viikon.
Kyllästyin lukemaan vähättelyjä tilanteesta.Olen ollut koko ajan selvillä siitä, että pandemia tulee. Perustelut saa jäädä.
Kihisin voimatonta raivoa thl.n munattoman
meiningin kanssa. Mitä helkkaria niistä rajoitustoimista enää sitten on, kun virus on levinnyt maahan? Ei mitään.Yritin kirjoittaa tästä, mutta tuli halveksivia kommentteja, että luulenko olevani viisaampi kuin thl. Luulen.
Totuus on se, että tämä maa häviää taistelun 1. erässä. Mitään ei ole tarpeeksi. Edes niitä pirun maskeja ei saada hankittua niin että niitä riittäisi. Ei vieläkään testejä, ei karanteeneja. Viidakon lait tulevat voimaan.
Ihmettelen syvästi, että kukaan joka ymmärtää yhtään virusten leviämisestä, ei ole tätä tajunnut.Mutta kas, kyllä on tunnelma muuttunut ketjussa. Täällä valmistaudutaan kuo.l.emaan ja täyteen sekasortoon. Positiivista on me-henki, ihmisten hyvyys. Vielä jokunen defentikko yrittää ponnettomasti vähätellä.
Oma tilanteeni? Ei perhettä. Ikää 50+, N. Krooninen sairaus. Ei hyvät kortit. Toisaalta elämän parhaat ajat on osaltani nähty. Rakkaimmat jo manan majoilla tai muilla mailla. Joten mikäpä tässä on odotellessa. Käy miten käy. Tosin keuhkokuumeeseen hengen heittäminen ei liene niitä kivoimpia tapoja lähteä. Mutta minkäs sille voi. En odota terveydenhuollolta suuria.
Kai kaikki ymmärtävät, että THL peittelee lähestyvää katastrofia, koska resurssit loppuvat kättelyssä.
Tästä kirjoitti asiantuntevasti eräs tehohoidon ammattilainen 10 sivua takaperin.Mun ainoa tiedonlähde on yhä Dr. John Campbell.
Hän päivittää tilannetta tiuhaan. Suosittelen.
Vinkki: omaksi hyväkseen voi tehdä paljonkin: ruokaa, unta, vitamiineja, hyvä kunto, hygienia, joukkojen välttäminen ja kaikenlaisten infektioiden karttelu.
Dr. Campbell kertoi tästä ajat sitten ja linkkasin videon tänne.
Mitä luulet että tulee tapahtumaan? Itseäni väsyttää enemmän ne jotka pitävät Koronaa kuin jonain ruttona ja luulevat että kaikki lähteet salailevat numeroita. Vähättelijät ovat ärsyttäviä ja sieltä tyhmimmästä päästä, kuten myös ne jotka oikeasti luulevat että tämä tulee pyyhkimään ihmisiä mennen tullen kuin rutto aikoinaan. Ja sitten se että jotkut kehtaavat epäillä ja haukkua, että WHO salailee ja kumartelee Kiinalle eikä tee mitään. Luuletteko että WHO ainoastaa on Coronan kimpussa? Maailmassa on niin paljon tappavampia ja hirvittävämpiä sairauksia kuin Corona joita WHO joutuu vahtimaan ja taistelemaan vastaan, esim yksi tärkeimistä jota he ovat vahtineet paljon myös, on Malaria. Vaikka Corona on vakava uhka, niin se ei tarkoita että WHO ja muut lääketieteeliset järjestöt voi unohtaa ja tiputtaa kaiken muun pöydältä ja keskittyä vain Coronaan, koska siinä vaiheessa monet muut virukset voi päästä leviämään huomaamattomasti ja sitten meilä oikeasti on suuri katastrofi käsillä.
Ja sinä et juuri auta tässä asiassa yhtään, ensinnäkin sinä itse puhut asiasta tavalla, että olet sata varma että Corona tulee olemaan niin jättimäinen katastrofi ja se skenaario mikä Suomessa tulee olemaan, on juuri se kaikista pahin. Älä ihmettele miksi ihmiset on valmiita kuolemaan ja luovuttamaan, kuin asiasta puhutaan juuri tavalla, että mitään ei ole tehtävissä ja että Corona on kuin rutto. Ja ennenkuin joku alkaa höpisemään että vähättelen, olen lammas, olen unessa tai mitä nyt muuta millä tavalla ihmisiä jotka eivät usko pahimpaan skenaarioon kohdellaan. Kuten eräs ihminen täälä sanoi, että tämä keskustelu on kuin vertaustukiryhmä, mutta myös molemmat ääripäät ovat myös päässeet tänne valloileen. Nuo ääripäät eivät auta yhtään niitä jotka ovat oikeasti fiksuja ja loogisia, jotka kertovat hyviä neuvoja miten kannattaa varautua ja mitä kannattaa vältää. Ja niitä jotka oikeasti tuovat uutisia tänne oikeista luotettavista lähteistä. Se että ei usko kaikkein pahimpaan skenaarioon, ei tarkoita että pitää tätä asiaa mitättömänä ja ei muka näkisi niitä vaaroja mitä tämä virus tuo tullessaan.
Onhan se jo selvää, että tämä on hävitty taistelu.
Tutkijat raapivat päätään, kun tauti on levinnyt Kiinan ulkopuolella sellaisille alueille joilla ei ole löydetty yhteyksiä tartunnan saaneisiin. Tauti siis saattaa levitä muutenkin kuin ihmisten kautta. Samoin Kiinassa on huomattu, että tauti on levinnyt kerrostalossa huoneistosta toiseen, ehkä ilmateitse.
Se on nyt vain ajan kysymys, koska se leviää Suomessa epidemiana. Jos kerran kasvosuojaimet loppuvat, ostakaa nyt pitkiä ohuita huiveja. Kun tautia on liikkeellä, kääritte huivin suun suojaksi moninkertaisena kun lähdette ulos ja kotiin tullessa laitatte sen pesukoneeseen, ja otatte uuden puhtaan käyttöön seuraavalla kerralla.
Kannattaa ostaa valmiiksi kuumetta alentavia särkylääkkeitä ennen kuin ne loppuu apteekeista.
Vierailija kirjoitti:
Tervehdys!
Kyllästyin lukemaan vähättelyjä tilanteesta.Olen ollut koko ajan selvillä siitä, että pandemia tulee. Perustelut saa jäädä.
meiningin kanssa. Mitä helkkaria niistä rajoitustoimista enää sitten on, kun virus on levinnyt maahan? Ei mitään.Yritin kirjoittaa tästä, mutta tuli halveksivia kommentteja, että luulenko olevani viisaampi kuin thl. Luulen.
Totuus on se, että tämä maa häviää taistelun 1. erässä. Mitään ei ole tarpeeksi. Edes niitä pirun maskeja ei saada hankittua niin että niitä riittäisi. Ei vieläkään testejä, ei karanteeneja. Viidakon lait tulevat voimaan.
Ihmettelen syvästi, että kukaan joka ymmärtää yhtään virusten leviämisestä, ei ole tätä tajunnut.Mutta kas, kyllä on tunnelma muuttunut ketjussa. Täällä valmistaudutaan kuo.l.emaan ja täyteen sekasortoon. Positiivista on me-henki, ihmisten hyvyys. Vielä jokunen defentikko yrittää ponnettomasti vähätellä.
Oma tilanteeni? Ei perhettä. Ikää 50+, N. Krooninen sairaus. Ei hyvät kortit. Toisaalta elämän parhaat ajat on osaltani nähty. Rakkaimmat jo manan majoilla tai muilla mailla. Joten mikäpä tässä on odotellessa. Käy miten käy. Tosin keuhkokuumeeseen hengen heittäminen ei liene niitä kivoimpia tapoja lähteä. Mutta minkäs sille voi. En odota terveydenhuollolta suuria.
Kai kaikki ymmärtävät, että THL peittelee lähestyvää katastrofia, koska resurssit loppuvat kättelyssä.
Tästä kirjoitti asiantuntevasti eräs tehohoidon ammattilainen 10 sivua takaperin.Mun ainoa tiedonlähde on yhä Dr. John Campbell.
Vinkki: omaksi hyväkseen voi tehdä paljonkin: ruokaa, unta, vitamiineja, hyvä kunto, hygienia, joukkojen välttäminen ja kaikenlaisten infektioiden karttelu.
Dr. Campbell kertoi tästä ajat sitten ja linkkasin videon tänne.
Minä olen samaa mieltä. Paljostako vetoa että who tulee lausumaan sanat " matkustusrajoitykset eivät enää tässä vaiheessa toimisi, tartuntoja on niin paljon eri alueilla". Ja THL toistaa ne samat sanat.
Matkustakelkaa te WHO:n kanssa samassa ideologisessa veneessä olevat edelleen ympäri Euroopan ja saatte taudin.
Miten jotkut jaksaa kiihkoa tästä.
CNN; Etelä-Koreassa 2 uutta kuoleman tapausta ja 123 uutta tartuntaa. Ei osoita mitään laantumisen merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervehdys!
Dr. Campbell kertoi tästä ajat sitten ja linkkasin videon tänne.Komppaan täysin.
Kiva kuulla, kaikkea hyvää, pidä huoli itsestäsi ja rakkaistasi jos heitä on.
Mä häivyn taas.
Odotan kuitenkin kiinnostuneena, milloin thl tai mikä taho nyt lieneekään vastuussa kansalaisten ohjeistamisesta vaarallisen pandemian sattuessa, herää eloon ja toimintaan.
Erkkikin tajuaa, että karanteeneilla, testauksilla, liikkumisrajoituksilla olisi voitu
hidastaa taudin leviämistä maassamme ja
säästää kärsimystä, vaurioita ja ihmishenkiä.
Mutta kun ei niin ei.
Aina on ollut ja tulee olemaan epidemioita. Länsiihminen vain luulee että ihminen joskus saavuttaa jonkun ihan tilan jossa ei enää kuolla ja sairastuta.
Olen ruvennut syömään korostetun terveellisesti, nukkumaan pitkään ja myös urheilun määrää on vähän lisätty.
Tuo voi auttaa taudin kohdatessa, kun kroppa on terveempi ja vahvempi.
Kyllä palsta mammat tietää miten koronat tulisi hoitaa 🙄
Kiina ja Afrikka ovat kovasti edistäneet suhteita ja Kiinalla paljon liiketoimintaa A frikassa.
Ihmeellistä, ettei Afrikassa ole juuri tautitapauksia.
Suojeleeko WHO salaa Afrikkaa? Onko portit Kiinasta Afrikkaan ollut sittenkin WHO opastuksesta kiinni?
Sanoipa thl ja who mitä tahansa eristystoimien ja matkustusrajoitusten haitoista, niin silti on selvää, että Hong Kong näyttää selättävän taudim rajoituksillaan!
Hong Kong esti Kiinalaisten pääsyn maaperälleen.
Italiassa nyt jo 79! Sen yhden tollon syytä joka meni loumastamaan kiinalaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruvennut syömään korostetun terveellisesti, nukkumaan pitkään ja myös urheilun määrää on vähän lisätty.
Tuo voi auttaa taudin kohdatessa, kun kroppa on terveempi ja vahvempi.
Huolehdi myös d.vit. saannista - parantaa vastustuskykyä (dr. Campbell)
As a result, many international airlines, including African ones, have reduced or suspended their flights towards mainland China. Ethiopian Airlines is resisting pressure to stop all its flights towards China by taking a managed risk approach. Despite the fact that EgyptAir suspended all its flights towards China, Egypt still recorded its first COVID-19 case recently. Hence, this not only shows that stopping all flights to and from China may not be the right approach, but it will also not fully prevent the spread of the virus.
CNN: Kiinan presidentti on 'syvästi kiitollinen' Bill ja Melinda Gatesin säätiölle siitä avusta, jonka he antavat taistelulle coronaa vastaan. Bill ja Melinda Gatesin säätiö antoi 100 miljoonaa dollaria corona viruksen vastaiseen taisteluun ja tutkimustyöhön.
Mä olisin halunnut tietää miten Suomessa oltaisiin bisnestä tehty jos kaikki liikenne olisi pysäytetty viikoiksi, kuukausiksi. Ihan vain varalta. Ymmärrettekö miten riippuvaisia nykyaikana olemme ulkomaankaupasta? Tuonnista ja viennistä ja ei siinä kotimaan kauppakaan kukoista jos ihmiset kyhjöttää kotonaan viikkokausia. Ei ole realistista hei. Siinä menee yritykset nurin ja ihmisiltä työpaikat, suurempia menetyksiä tapahtuu kuin jos osa kuolisi koronaan.
Italiassa on todella hyvä terveydenhuolto, ja Corona-viiruksen leviämiseen varauduttiin huolella ja nopeasti. Mutta tämä oli silti odotettavissa, sillä Italiassa n.330 000 kiinalaista ja 50 000 kiinalaisten aktiviteettia. Ne on vähän eri lukuja kuin kiinalaiset Lapissa.
Miksi thl ei nyt anna lausuntoa, jossa ohjeistetaan hygieniaa, käsketään olla matkustamatta.
Nyt kun Italiassa on niin paljon tapauksia, niin milloin aletaan Suomessa testata Alpeilta (pohjoisitalia) palaavia nuhaneniä?
Vierailija kirjoitti:
Sanoipa thl ja who mitä tahansa eristystoimien ja matkustusrajoitusten haitoista, niin silti on selvää, että Hong Kong näyttää selättävän taudim rajoituksillaan!
Hong Kong esti Kiinalaisten pääsyn maaperälleen.
Italiassa nyt jo 79! Sen yhden tollon syytä joka meni loumastamaan kiinalaisen kanssa.
Mahdollisesti levittäjät ovat olleet (myös?) kaksi kiinalaista turistia Roomassa tammikuun lopulla. Järjellä ajatellen tuskin viruksen levittäjä selviää ikinä kun on kyse turistikohteesta.
Eniten mua ihmetyttää se että miksi WHO ei ole jo julistanut tätä pandemiaksi kun tämä selvästi täyttää jo kaikki WHO:n itse määrittelemät pandemiakriteerit.
Dr. Campbellia suosittelen minäkin seuraamaan.
Katsoin tänä aamuna yhden kanadalaisen (Canadian prepper) videon, jossa oli kerrottu miten kauan(3 päivää) kaupoissa riittää tarvikkeet kun paniikki iskee ja kaikki käyvät kaupassa yhtä aikaa. Mielenkiintoista oli myös kommentti siitä miksi hallitus valehtelee/ei kerro asioita. Näyttää siltä että monessa maassa on sama tilanne tämän suhteen. Hän kertoi ettei hallituksella ole vaihtoehtoa jos tilanne on paha, koska ihmiset menisivät paniikkiin ja tilanne pahenisi entisestään. Ainoa mitä voi tehdä, on että hienovaraisesti vihjataan kotivaraan (tämä on jo tehty Suomessa).
Olen hieman eri mieltä onko tuo asian piilottelu se oikea vaihtoehto, ihmisiä pitäisi valmistella tulevaan pikkuhiljaa uutisoinnilla ja ohjeilla. Mutta ehkä tuo selittää miksi eri maat toimii miten toimii tässä tilanteessa. Tosin pelkään, että Suomi ei ole tätä näin strategisesti miettinyt vaan tosiasiassa tätä ei vaan ole mietitty ollenkaan kun "ei voi tulla meille".