Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
168101/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään juttelin Venäläissyntyisen naisen kanssa joka on opettajana Suomessa. Oli ollut joulun aikaan Venäjällä. Kyselin kuinka Korona siellä.

Jotenkin ymmärsin etei siellä oikein pidetä kovin vakavana.

Hänkin puhui vain flunssan kaltaisesta taudista.

Hänen mukaansa Venäjällä on paljon tartuntoja muttei kovin vakavia suurimmalla osalla.

Kertoi puhuneensa paikallisen lääkärin kanssa joka oli sanonut ettei itse ota rokotetta. Ei kuulemma kovin paljon hyötyä.

Trollille tiedoksi, että venäläissyntyinen kirjoitetaan pienellä.

Vierailija
168102/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla vielä ihmisiä, jotka eivät ole kertaakaan käyneet esim. kaupassa vuoden aikana? Jos niin sitten voi sanoa ettei voi mennä äänestämään. 

Minusta äänestyspaikoilla on aina isot turvavälit, saati nyt korona-aikaan. Toki jos haluaa aina pelätä niin siitä vain. Jos oikeasti haluiaisi äänestää, niin pukisi vaikka avaruuspuvun päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
168103/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon kavereita hoitoalalla. Täällä pikkupaikassa alkaa olla osa jo rokotettu jopa 2. annoksella. Monella eka annos mennyt ok, toisesta annoksesta kova kuume ym. ei pysy edes jalkeilla.

Kohta alkaa ikäihmisten rokotus täällä, miten he kestänevät tuollaisen kuumeen? Itsekin olen jo valmiiksi sairaaloinen, tuntuu että en kestäisi kovaa kuumetta kun jo arki on minulla tosi huonovointista.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/fimea-suomessa-on-kuollut-11-ihmist…

"

Neljälle potilaista nousi kuume rokottamista seuraavina vuorokausina. Rokotteen myötävaikuttavaa roolia ei voida täysin poissulkea, vaikka heidän katsotaan menehtyneen pitkälle edenneisiin perussairauksiin, Fimea kertoo.

Fimean mukaan kuumeen tapaiset rokotteen yleiset haittavaikutukset voivat heikentää hauraiden vanhusten terveyttä."

Vierailija
168104/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi voida netissä äänestää.

Ja naija.

Vierailija
168105/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kukaan valmis menemään sydän leikkaukseen, jos kirurgit ja sairaanhoitajat eivät käyttäisi maskeja ideologisista syistä ?

Oikeastaan evvk, en ole koskaan ajatellut. Luotan että hoitavat homman, en ala päsmäröimään, miten työnsä tekevät.

Mutta,  kun näkisit etteivät he käytä kirurgisia suu ja -nenäsuojaimia, eikö se yhtään epäilyttäisi ?

Ei ihminen nukutettuna paljoa näe :)

Vierailija
168106/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On idioottimaista uskoa maskin suojaavan ihmisiä tartunnalta tai tartuttamista mutta kyllä se jotain suojaa muttei tartuntaa, joten ei ole järkeä käyttää ja on vahingollinen käyttäjälleen.

Viruksia on ihmisessä esim flunssa miljoonia ja mijoonia, sellainen sairas ihminen kun aivastelee ja pärskii, ne sadatuhannet virukset lentävät ilmaan, oli maski tai ei, ja lähietäisyydellä olevat ihmiset saavat tartunnan oli maskia tai ei.

Miksi pitää vääntää rautalangasta, ettekö ymmärrä ei siellä sairaan suusta pöllähdä kolmea virusta vaan satojatuhansia.

Näyttäkää mulle se yli 70 v riskiryhmään kuuluva vanhus joka ajattelee vain omaa napaansa ja haluaa että Suomen lapset lopettavat harrastukset, liikkumiset, juhlat jne elämisen ja maskitetaan (rääkätään), kuka mummo tai pappa haluaa tälläistä omille lastenlapsilleen kuka kertokaa, kuka astuu esiin? EI kukaan jos sellaisia mummoja, pappoja, vanhuksia on, ovat he häpeissään omasta itsekkyydestään, piilossa pysyvät.

Minut se on ainakin todistettavasti suojannut. Juttelin koronapositiivisen kanssa, mutta ei tarttunut, maskit molemmilla.

Miksi et käytä aivojasi? Kun ihmisellä on flunssa ja hän ei yski ei kukaan saa tartuntaa, kun ihmisellä on flunssa ja hän yskii, lentää ilmaan satoja tuhansia viruksia oli sitten maski tai ei ja vieressä oleva oli sitten maski tai ei saa tartunnan.

Ja koska ei ole olemaasa oireetonta koronaa, flunssaa, influenssaa niin ne ihmiset jotka on testattu korona positiiviseksi eivät kuitenkaan ole korona sairaita, siis heillä ei ole koronaa, eivät tartuta ketään koska ei ole mitä tartuttaa. Nuo skeida testit ovat täysin epäluotettavia jotka sanoo," ei korona potilasta korona potilaaksi "

Korona-oireita on muitakin kuin flunssa, esim. ripuli.

Mä taas itse yskin aina vähän, johtuu astmasta. Älä sekoita ja yksinkertaista asioita.

Vierailija
168107/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla vielä ihmisiä, jotka eivät ole kertaakaan käyneet esim. kaupassa vuoden aikana? Jos niin sitten voi sanoa ettei voi mennä äänestämään. 

Minusta äänestyspaikoilla on aina isot turvavälit, saati nyt korona-aikaan. Toki jos haluaa aina pelätä niin siitä vain. Jos oikeasti haluiaisi äänestää, niin pukisi vaikka avaruuspuvun päälle.

Täällä perhe. Ei olla käyty vuoteen kaupassa, ei missään. Vielä jaksetaan eristystä. Rokotteet on jo lähellä . Äänestys jää väliin....

Vierailija
168108/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007784879.html

Oikeusministeriön virka­miehet esittivät kunta­vaalien siirtoa koronan takia

Ministeri Henriksson ja puoluesihteerit tyrmäsivät ehdotuksen.

Me emme pääse äänestämään , kun olemme riskiryhmäläisiä. Kaksi aikuisen ääntä jää antamatta nyt. Hki.

Odotamme eristyksessä rokotetta.

On eka kerta sitten kun äänioikeutemme on viety!

Miksi ennakkoäänestys ei onnistu? Lapsi/ tuttu vie postiin?

No tämä! Halutaan vaan tehdä muka hankalaksi ellei mahdottomaksi taas joku asia... Oma häpeä jos ei käytä kekseliäisyyttään voidakseen äänestää.

Kyllä koronakitisijä keksii aina uuden syyn syyllistää muita ja nostaa itsensä jalustalle.

Vierailija
168109/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon kavereita hoitoalalla. Täällä pikkupaikassa alkaa olla osa jo rokotettu jopa 2. annoksella. Monella eka annos mennyt ok, toisesta annoksesta kova kuume ym. ei pysy edes jalkeilla.

Kohta alkaa ikäihmisten rokotus täällä, miten he kestänevät tuollaisen kuumeen? Itsekin olen jo valmiiksi sairaaloinen, tuntuu että en kestäisi kovaa kuumetta kun jo arki on minulla tosi huonovointista.

"

Neljälle potilaista nousi kuume rokottamista seuraavina vuorokausina. Rokotteen myötävaikuttavaa roolia ei voida täysin poissulkea, vaikka heidän katsotaan menehtyneen pitkälle edenneisiin perussairauksiin, Fimea kertoo.

Fimean mukaan kuumeen tapaiset rokotteen yleiset haittavaikutukset voivat heikentää hauraiden vanhusten terveyttä."

Toivottavasti vanhukset tajuavat riskit. Sitten vain valitsevat kumman ottavat: ei rokotetta ja kenties koronan tai kenties rokotuksen jälkeen.

Elämä on epätäydellistä, elämä on valintoja. Toivottavasti vanhukset saavat valita.

Vierailija
168110/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä perhe. Ei olla käyty vuoteen kaupassa, ei missään. Vielä jaksetaan eristystä. Rokotteet on jo lähellä . Äänestys jää väliin....

Oho, ja lapset siis kotikoulussa? Vai ovatko alle kouluiän?

Vierailija
168111/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Toivottavasti vanhukset tajuavat riskit. Sitten vain valitsevat kumman ottavat: ei rokotetta ja kenties koronan tai kenties rokotuksen jälkeen.

Elämä on epätäydellistä, elämä on valintoja. Toivottavasti vanhukset saavat valita.

Oho jäi sana pois: eli kenties kuume rokotuksen jälkeen.

Vierailija
168112/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fimea: Suomessa on kuollut 11 ihmistä koronarokotteen saatuaan – taustalla kuoleman selittäviä perussairauksia jo ennen rokotetta

Hirveetä kattoo tätä, ihmisiä kuolee rokotteeseen niin valtamedia puolustaa ei täällä mitään nähtävää ja poliitikot pitää suunsa kiinni.

Vierailija
168113/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kukaan valmis menemään sydän leikkaukseen, jos kirurgit ja sairaanhoitajat eivät käyttäisi maskeja ideologisista syistä ?

Oikeastaan evvk, en ole koskaan ajatellut. Luotan että hoitavat homman, en ala päsmäröimään, miten työnsä tekevät.

Mutta,  kun näkisit etteivät he käytä kirurgisia suu ja -nenäsuojaimia, eikö se yhtään epäilyttäisi ?

Ei ihminen nukutettuna paljoa näe :)

Se on totta, mutta pitää katsella tilannetta silloin kun vielä on hereillä. Toki he olisivat velvoitettuja kertomaan, etteivät käytä kirurgisia suu ja -nenäsuojaimia eivätkä mitään muitakaan suojaimia leikkauksen aikana.

Vierailija
168114/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siiis koko perhe vuoden vaan kotona, käymättä missään? Eikö mielenterveys ole jo koetuksella?

Vierailija
168115/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On idioottimaista uskoa maskin suojaavan ihmisiä tartunnalta tai tartuttamista mutta kyllä se jotain suojaa muttei tartuntaa, joten ei ole järkeä käyttää ja on vahingollinen käyttäjälleen.

Viruksia on ihmisessä esim flunssa miljoonia ja mijoonia, sellainen sairas ihminen kun aivastelee ja pärskii, ne sadatuhannet virukset lentävät ilmaan, oli maski tai ei, ja lähietäisyydellä olevat ihmiset saavat tartunnan oli maskia tai ei.

Miksi pitää vääntää rautalangasta, ettekö ymmärrä ei siellä sairaan suusta pöllähdä kolmea virusta vaan satojatuhansia.

Näyttäkää mulle se yli 70 v riskiryhmään kuuluva vanhus joka ajattelee vain omaa napaansa ja haluaa että Suomen lapset lopettavat harrastukset, liikkumiset, juhlat jne elämisen ja maskitetaan (rääkätään), kuka mummo tai pappa haluaa tälläistä omille lastenlapsilleen kuka kertokaa, kuka astuu esiin? EI kukaan jos sellaisia mummoja, pappoja, vanhuksia on, ovat he häpeissään omasta itsekkyydestään, piilossa pysyvät.

Minut se on ainakin todistettavasti suojannut. Juttelin koronapositiivisen kanssa, mutta ei tarttunut, maskit molemmilla.

Miksi et käytä aivojasi? Kun ihmisellä on flunssa ja hän ei yski ei kukaan saa tartuntaa, kun ihmisellä on flunssa ja hän yskii, lentää ilmaan satoja tuhansia viruksia oli sitten maski tai ei ja vieressä oleva oli sitten maski tai ei saa tartunnan.

Ja koska ei ole olemaasa oireetonta koronaa, flunssaa, influenssaa niin ne ihmiset jotka on testattu korona positiiviseksi eivät kuitenkaan ole korona sairaita, siis heillä ei ole koronaa, eivät tartuta ketään koska ei ole mitä tartuttaa. Nuo skeida testit ovat täysin epäluotettavia jotka sanoo," ei korona potilasta korona potilaaksi "

Korona-oireita on muitakin kuin flunssa, esim. ripuli.

Mä taas itse yskin aina vähän, johtuu astmasta. Älä sekoita ja yksinkertaista asioita.

hahahahahahaaa siis sanotko sä että sulla on oireeton ripuli???!!! hehehehehe

Vierailija
168116/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole käynyt vuoteen kaupassa, mutta olen joutunut käymään lääkärissä. Äänestämäänkin pääsen, vaikka kuulunkin riskiryhmään.

Vierailija
168117/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007784879.html

Oikeusministeriön virka­miehet esittivät kunta­vaalien siirtoa koronan takia

Ministeri Henriksson ja puoluesihteerit tyrmäsivät ehdotuksen.

Me emme pääse äänestämään , kun olemme riskiryhmäläisiä. Kaksi aikuisen ääntä jää antamatta nyt. Hki.

Odotamme eristyksessä rokotetta.

On eka kerta sitten kun äänioikeutemme on viety!

Miten olisi hengityssuojaimen käyttö äänestämään mennessä? Minäkin olen riskiryhmäläinen ja joutunut käymään useamman kerran labrassa ja lääkärissäkin. Samalla tavalla eli hengityssuojaimen kanssa aion mennä äänestämäänkin. 

t. vantaalainen

Olen seurannut miten tarttuu virus ulkomailla. Pelkkä maski ei riitä, esim. Se planc instituutin työkalu mallintaa tarttumisen. En myöskään ota riskejä, että ffp3 olisi tiukasti, tiiviisti kiinni kasvoillani... Virus voi tarttua myös silmien kautta. Ei ole suojalaseja. En pääse myöskään äänestys paikalle, kun ei ole autoa. Riskit ovat liian suuret. Odotan rokotusta.

Vierailija
168118/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah se tunne kun kuorma-autonkuljettaja 45v Pasit ja lähihoitaja 47v Pirkot esittävät täällä jotain infektiolääketieteen ja epidemiologian asiantuntijoita ja kertovat, kuinka asiat pitäisi hoitaa.

Ainoa asia, mikä tässä koko koronassa mua naurattaa, on suomalaisten ihmisten järjettömyys liittyen rajoituksiin.

Rajoituksia lisätään -> yhyy yhyy nyt menee suomalaisten pienyrittäjien toimeentulo yhyy, työt menee ja ei pääse tonne teatteriin tossa lauvantaina

Rajoituksia löysätään -> nyt ei näin hallitus ei näin, korona leviää taas ja nyt KAIKKI ikäihmiset hoitoloissa kualevat samalla sekunnilla yhyy ei näin hallitus EI näinnnnn....

Niinku mitä v***** te ihmiset haluatte? Mitä tahansa päätetään, aina valitetaan?

Miksi ihmeessä luulet, että ne ovat samoja ihmisiä, jotka haluavat noita asioita?

Voi tässä olla jokin rekkakuskikin kirjoittamassa kun väki alkaa järjestään

olla monitaitureita.

Saksan lehdessä oli viime vuonna sydänkirurgidta, joka eläkkeellä ajaa rekkaa ja elää nyt lapsuudenunelmaa. Voihan rekkaa ajaa virologikin. Tuskin urologi koska tietää

sen käyvän prostatan päälle.

Se sydänkirurgi oli muuten sveitsiläinen.

Vierailija
168119/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

No toivottavasti heille kerrotaan myös haittavaikutuksista. Tuon ikäiset luottavat sokeasti terveydenhoitoon. Mutta eipä kai heillä vaihtoehtojakaan ole, eivät he koronastakaan selviäisi. 

Vierailija
168120/176779 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omapa on valintanne. Näitä ratkaisuja ihmettelee tässä ketjussa jopa ihan oikeat riskiryhmäläiset.

Ketju on lukittu.