Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
148441/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistäydyin aamulla päivystyksessä tarkistuksessa covid-19 tautini pahenemisen tiimoilta. Huomioni kiinnitti vanhusten runsas lukumäärä sekä joidenkin potilaiden ja jopa henkilökunnan jäsenten maskittomuus. Minut ohjattiin aulaan istumaan vuoronumeron kanssa tartuntatautilain mukaisesta eristyspäätöksestä huolimatta. Kun huomautin tästä hoitajaneitoselle, hän suutahti, mutta eristi minut puolen tunnin kuluttua omaan aulaani, jossa kuitenkin parveili vähän väliä henkilökuntaa ilman asianmukaisia suojavarustuksia. Tämä siis päivystyksessä (sairaala).

Vaikka vitsiin verhoiltu, tarina on valitettavasti totta. Ilmoitin asiasta aviin, jossa oltiin asianmukaisen järkyttyneitä tapahtuneesta.

Kamalaa. Mikä kaupunki?

Olen itse nyt päivystyksessä. Laboratoriovarmennettu korona, ja sama aula muiden potilaiden kanssa. Tämä, jossa olen, on hengitystieinfektioaula, mutta kaikki täällä eivät ole koronassa, sillä osa otetaan vastaan avaruuspuvuissa ja osa ei. Tuntikausia täällä istutaan noin 10 m käytäväpätkässä, turvavälit ei todellakaan toteudu. Pissalla kävin ja sitä ei oo siivottu sen jälkeen, vaikka sanoin hoitajalle. Nyt sinne meni joku potilas. Eipä ihme, että korona leviää!

en istu yleisessä vessassa ja jos tulee paksumpaa niin vuoraan papereilla istuimen. 

Pointtisi oli?

joku valitti ettei hänen jälkeen wessaa siivottu, jättikö sitten hirveen sotkuläjän, vastasin hänelle. 

Vierailija
148442/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Twitterin kautta huomasin sellaisen tiedon, että koronavirukseen kuolevien määrät ovat mahdollisesti suurempia kuin ne mitä meille ilmoitetaan. Noin kuukauden viime kuolleiden tiedottamisessa tarkoittaa sitä, ettei meillä ole varmaa tietoa tämänhetkisestä tilanteesta kuolleiden osalta.

Oli koronaa tai ei niin ihmisiä kuolee. Ikäihmisiä kuolee muutenkin enemmän.

Ja Ruotsissa kuolleisuus on suurimmillaan sitten espanjantaudin...

Ei todellakaan ole. Kevään aaltokin oli moninkertainen nykyiseen verrattuna. Takavuosina normaalitalvenakin kuoli enemmän ihmisiä flunssaan, eikä ollut mitään hysteriaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
148443/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökuntaa ei riitä pirkanmaalla, joten lompsis koronassa töihin. Ennen vanhaan mentiin krapulassa

https://yle.fi/uutiset/3-11686605

Altistuneita, ei sairastavia.. Sama asia HUSsin sairaaloissa. Korona lle altistuneet ovat töissä

Vierailija
148444/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen epidemia 15.12.2020: tasainen kasvu jatkuu. Ilmaantuvuus nousee kaikissa suurimmissa kaupungeissa paitsi Espoossa, Oulussa ja Lahdessa. Tauti on lähtenyt uudestaan leviämään uusiin kuntiin, ja kuntien keskimääräinen ilmaantuvuus nousee. https://twitter.com/jukka235/status/1338891046542045184

Niin, kyllä tässä on kyseessä jo ihan koko maata koskeva tilanne, joka vaatisi johtavilta päättäjiltä päätöksiä ja koko valtakunnan tasoisia toimenpiteitä, kuten etäkoulun.

Vierailija
148445/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noissa THL:n koronailmoituslomakkeissa kuolemien sarakkeessa tilaa vain yhdelle numerolle? Mietin vaan kun niitä ei koskaan tunnuta ilmoittavan kaksinumeroista lukua, vaan aina 1-9.

Itse asiassa koronan kuolinluvut saattavat olla muuta. Tuskin otetaan näytteitä kaikista vanhuksista, jotka hoitolaitoksissa alkavat tehdä kuolemaa. Osa menee influenssan piikkiin. Vanhuksen suurimpia kuolinsyitä on keuhkokuume ja se voi johtua vaikka koronasta.

Mitä merkitystä sillä oikeasti on, kuoleeko se hoivakodin vanhus johonkin muuhun keuhkokuumeeseen vai koronaperäiseen keuhkokuumeeseen?

helposti tulee keuhkokuume, hoitokodeissahan on sairaita vanhuksia koska eivät pysty asumaan kotona. Jokainen täältä poistuu jossain vaiheessa, emme tiedä elonpäiviä. 

Vierailija
148446/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistäydyin aamulla päivystyksessä tarkistuksessa covid-19 tautini pahenemisen tiimoilta. Huomioni kiinnitti vanhusten runsas lukumäärä sekä joidenkin potilaiden ja jopa henkilökunnan jäsenten maskittomuus. Minut ohjattiin aulaan istumaan vuoronumeron kanssa tartuntatautilain mukaisesta eristyspäätöksestä huolimatta. Kun huomautin tästä hoitajaneitoselle, hän suutahti, mutta eristi minut puolen tunnin kuluttua omaan aulaani, jossa kuitenkin parveili vähän väliä henkilökuntaa ilman asianmukaisia suojavarustuksia. Tämä siis päivystyksessä (sairaala).

Vaikka vitsiin verhoiltu, tarina on valitettavasti totta. Ilmoitin asiasta aviin, jossa oltiin asianmukaisen järkyttyneitä tapahtuneesta.

Kamalaa. Mikä kaupunki?

Olen itse nyt päivystyksessä. Laboratoriovarmennettu korona, ja sama aula muiden potilaiden kanssa. Tämä, jossa olen, on hengitystieinfektioaula, mutta kaikki täällä eivät ole koronassa, sillä osa otetaan vastaan avaruuspuvuissa ja osa ei. Tuntikausia täällä istutaan noin 10 m käytäväpätkässä, turvavälit ei todellakaan toteudu. Pissalla kävin ja sitä ei oo siivottu sen jälkeen, vaikka sanoin hoitajalle. Nyt sinne meni joku potilas. Eipä ihme, että korona leviää!

Onko sinne pakko mennä koronan kanssa palloilemaan? Ei paljon järki päätä pakota...

On, koska käskettiin tulla päivystykseen. Ja piti ottaa pissanäyte, ohjattiin ko vessaan. Ei ole mun vika, että mua ei eristetä asianmukaisesti lukuisista huomautuksista huolimatta. Outoa syyllistää mua, kun en tähän voi muuten vaikuttaa kuin kertomalla muille potilaille tartunnastani - ja silloin aulastani lähtikin useampi ihminen, enkä yhtään ihmettele.

Luulisi että näin korona-aikana osattaisiin. Ennen koronaa istuin vesirokossa siellä yleisessä odotushuoneessa kaikkien muiden seassa, vaikka olin itse arvellut portinvartijahoitajalle että lieneeköhän vesirokko kyseessä. Eivät vissiin uskoneet, että aikuisella voisi se olla. Lääkäri kyllä kirjoitti asianmukaisen viruslääkkeen varmuuden vuoksi, mutta vielä apteekissa farmaseutti katseli vuorotellen reseptiä ja näppyläistä naamaani epäuskoisena, että ei kai se mitään vesirokkoa oikeasti ole. No, myöhempien vasta-ainetestien mukaan oli, mutta ilmeisesti sitä ei aikuisella pidetty riittävän todennäköisenä siihen, että tilanne olisi hoidettu sen protokollan mukaan joka ihan kyseisen tahon omilta nettisivuiltakin löytyy. Olisin kuvitellut, että tilanne olisi parantunut, kun koronan kautta luulisi ihmisten tiedostavan näitä asioita paremmin, mutta ei sitten vissiin.

Vierailija
148447/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen epidemia 15.12.2020: tasainen kasvu jatkuu. Ilmaantuvuus nousee kaikissa suurimmissa kaupungeissa paitsi Espoossa, Oulussa ja Lahdessa. Tauti on lähtenyt uudestaan leviämään uusiin kuntiin, ja kuntien keskimääräinen ilmaantuvuus nousee. https://twitter.com/jukka235/status/1338891046542045184

Niin, kyllä tässä on kyseessä jo ihan koko maata koskeva tilanne, joka vaatisi johtavilta päättäjiltä päätöksiä ja koko valtakunnan tasoisia toimenpiteitä, kuten etäkoulun.

Jännä tuo suurten kaupunkien ilmaantuvuuden nousu. Samaan aikaan kuitenkin HS:n grafiikoissa on 2vk ilmaantuvuus puolessa sairaanhoitopiirejä menossa alaspäin. Eli onko nyt siis niin, että kaupungeissa ilmaantuvuus nousee, mutta syrjäisemmillä alueilla laskee? Ei kai tätä muukaan selitä. Samoin jännä että näitä tietoja yhdistelemällä Helsinki ja Vantaa olisi nousussa, mutta Uusimaa kokonaisuutena laskussa. Vai katsotaanko tässä nyt eri aikajänteitä tms?

Vierailija
148448/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007684525.html

Nyt suositellaan D-vitamiinia, hieno juttu, että nyt vihdosta viimein suomessakin tätä suositellaan!

Pikkasen keiltämättä ihmetyttää, kun ulkomailta tätä kehotusta on tullut jo pitkään, että pitääkö meidän todella kaikki todeta aina itse? Sen ymmärrän, jos on kiistanalainen ja vaarallinen asia, että silloin on hyvä pohtia ja tutkia tarkkaan.

D-vitamiini oikein käytettynä ei ole kovin vaarallista, sen käytöstä on pitkän linjan kokemus ja kaamos-Suomessa sillä on positiivisia vaikutuksia joka tapauksessa, vaikka osottautuisi lopulta, ettei koronaan tehoa. Viestiä on tullut ulkomailta sen tehosta, joten haittaakaan suosituksesta ei ole.

Toki suomalaiset on ihan itse tyhjentäneet kuluvan vuoden aikana D-vitamiini hyllyt tyhjiksi.

Vierailija
148449/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa. Mikä kaupunki?

en istu yleisessä vessassa ja jos tulee paksumpaa niin vuoraan papereilla istuimen. 

Pointtisi oli?

joku valitti ettei hänen jälkeen wessaa siivottu, jättikö sitten hirveen sotkuläjän, vastasin hänelle. 

En jättänyt, mutta koronapositiivisten käyttämät vessat jne. tilat, esim. vastaanottohuoneet, tulee desinfioida ennen kuin koronattomat niitä käyttävät. Tässä ofotusaulassa kaikki potilaat eivät ole koronapositiivisia.

Vierailija
148450/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasassa taas joukkoaltistumisia ja tartuntoja useassa paikassa.

Mites se nyt meni te tukahduttamisexpertit jotka niin vannoitte Vaasan nimeen joka nips naps tukahduttaa Koronan.

Ei se kuulkaa taida ihan niin mennä.

Vaasa tukahduttikin, mutta kun rajoja ei saa kiinni, tuleehan niitä tartuntoja. Viime päivinä on tullut Uudeltamaalta, Ruotsista ja pohjoisemmasta Pohjanmaalta sekä ulkomailta työmatkoilta. Ensimmäisen koulussa olleen tartunnan jälkeen suljettiin vuorokaudessa kaikki yläkoulut, joten kyllä tämä meininki tukahduttamiselta vaikuttaa. Eri asia, onnistuuko se. Tartunnat ainakin vähenevät todistetusti, jos yrittää tukahduttaa. Voi tietenkin antaa mennä tekemättä mitään niin kuin koko maan osalta strategia tuntuu olevan.

Vierailija
148451/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne tulee olla: Eliminoida virus. Ei sietää elää sen kanssa.

Kuka haluaa elää kuolemaa tuottavan asian kanssa? Tuhota se pitää ja kokonaan. 

Suomen asenne on lepsu. HERÄTYYYS!!!!!!

Vierailija
148452/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa hössötys koronasta. Se on tavallinen kausi flunssa, joillakin vanhoilla influenssa. Rasitatte itseänne liikaa. Ottakaa rennosti asiat järjestyvät joidenkin vaikeuksien jälkeen.

Testit turhia ei ole merkitystä. Rahaa menee kun avuttomat ja tietämättömät ihmiset ei tajua enää mitään. Mikään ohje ei mene perille lampaalle joka ei tajua mitä,tapahtuu mailmassa tai on tapahtunut.

Eliitti rikkaat ja sekopäät halusi NWO ja siksi keksittiin korona jotta voivat lahjoa hallituksia sulkuihin jotka köyhdyttää, tappaa pienyrittäjät jne. Sitten tarkoitus oli alistaa ihmiset rokotuksiin Kiinan kaltaisesti kontrolliin orjiksi ja tappaa bioaseilla syöjät. Tuhota ihmisen elämät. Muka ympäristö syyt.

Nyt kuitenkin oli ihmisiä jotka halusivat satanisti pankkiirien rikollisten orjuudesta eroon ja Kiinan sekaantumisesta maan asioihin ja se on toteutumassa ainakin Usassa,UK, joka ei ole enää Rotchin corp.

Usassa Trumpilla on tehtävä palauttaa maa siksi miksi sen perustajat tarkoittivat. Valta palautetaan ihmisille. Nythän se on monikansallisten yritysten korruptoima roistojoukko kongressissa ja senaatissa samoin Bushit,Clinton,Obama. Media valehtelee rikollisesta B ei tule presid. Trump valitaan ja hallinto uudistetaan. Nyt kansa on nähnyt kuka on roisto ja miten heille on valehdeltu. Pahimmat politiikan rikolliset joutuu vankilaan. Tulee 2 vaalit keväällä,systeemit muuttuvat parempaan suuntaan.

Usalla,on ollut oma suunnitelma vuosia,se ei ole mikään NWO,nollaus mitä YK,EU ajaa. Usa osaa hoitaa asiansa se on energia omavarainen ja oma kansa ensin mikä edellytys terveelle maalle.

Vierailija
148453/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa hössötys koronasta. Se on tavallinen kausi flunssa, joillakin vanhoilla influenssa. Rasitatte itseänne liikaa. Ottakaa rennosti asiat järjestyvät joidenkin vaikeuksien jälkeen.

Testit turhia ei ole merkitystä. Rahaa menee kun avuttomat ja tietämättömät ihmiset ei tajua enää mitään. Mikään ohje ei mene perille lampaalle joka ei tajua mitä,tapahtuu mailmassa tai on tapahtunut.

Eliitti rikkaat ja sekopäät halusi NWO ja siksi keksittiin korona jotta voivat lahjoa hallituksia sulkuihin jotka köyhdyttää, tappaa pienyrittäjät jne. Sitten tarkoitus oli alistaa ihmiset rokotuksiin Kiinan kaltaisesti kontrolliin orjiksi ja tappaa bioaseilla syöjät. Tuhota ihmisen elämät. Muka ympäristö syyt.

Nyt kuitenkin oli ihmisiä jotka halusivat satanisti pankkiirien rikollisten orjuudesta eroon ja Kiinan sekaantumisesta maan asioihin ja se on toteutumassa ainakin Usassa,UK, joka ei ole enää Rotchin corp.

Usassa Trumpilla on tehtävä palauttaa maa siksi miksi sen perustajat tarkoittivat. Valta palautetaan ihmisille. Nythän se on monikansallisten yritysten korruptoima roistojoukko kongressissa ja senaatissa samoin Bushit,Clinton,Obama. Media valehtelee rikollisesta B ei tule presid. Trump valitaan ja hallinto uudistetaan. Nyt kansa on nähnyt kuka on roisto ja miten heille on valehdeltu. Pahimmat politiikan rikolliset joutuu vankilaan. Tulee 2 vaalit keväällä,systeemit muuttuvat parempaan suuntaan.

Usalla,on ollut oma suunnitelma vuosia,se ei ole mikään NWO,nollaus mitä YK,EU ajaa. Usa osaa hoitaa asiansa se on energia omavarainen ja oma kansa ensin mikä edellytys terveelle maalle.

Vierailija
148454/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos minua ei kiinnosta osallistua laumasuojan muodostamiseen tauti sairastamalla? Eikö valtion kuulu lain nojalla tukahduttaa yleisvaarallinen tartuntatauti?

Vierailija
148455/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos minua ei kiinnosta osallistua laumasuojan muodostamiseen tauti sairastamalla? Eikö valtion kuulu lain nojalla tukahduttaa yleisvaarallinen tartuntatauti?

Mites toi syöpä.

Ja vaikkapa alkoholin aiheuttamat kuolemat, sairaudet ja vammat.

Miksi valtio ei tukahduta.

Vierailija
148456/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kenties Malmin päivystys? Itsellä toisen taudin tiimoilta kokemusta että eristyksen päälle ei ymmärretä siellä.

Vierailija
148457/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa. Mikä kaupunki?

Onko sinne pakko mennä koronan kanssa palloilemaan? Ei paljon järki päätä pakota...

On, koska käskettiin tulla päivystykseen. Ja piti ottaa pissanäyte, ohjattiin ko vessaan. Ei ole mun vika, että mua ei eristetä asianmukaisesti lukuisista huomautuksista huolimatta. Outoa syyllistää mua, kun en tähän voi muuten vaikuttaa kuin kertomalla muille potilaille tartunnastani - ja silloin aulastani lähtikin useampi ihminen, enkä yhtään ihmettele.

Luulisi että näin korona-aikana osattaisiin. Ennen koronaa istuin vesirokossa siellä yleisessä odotushuoneessa kaikkien muiden seassa, vaikka olin itse arvellut portinvartijahoitajalle että lieneeköhän vesirokko kyseessä. Eivät vissiin uskoneet, että aikuisella voisi se olla. Lääkäri kyllä kirjoitti asianmukaisen viruslääkkeen varmuuden vuoksi, mutta vielä apteekissa farmaseutti katseli vuorotellen reseptiä ja näppyläistä naamaani epäuskoisena, että ei kai se mitään vesirokkoa oikeasti ole. No, myöhempien vasta-ainetestien mukaan oli, mutta ilmeisesti sitä ei aikuisella pidetty riittävän todennäköisenä siihen, että tilanne olisi hoidettu sen protokollan mukaan joka ihan kyseisen tahon omilta nettisivuiltakin löytyy. Olisin kuvitellut, että tilanne olisi parantunut, kun koronan kautta luulisi ihmisten tiedostavan näitä asioita paremmin, mutta ei sitten vissiin.

Täällähän ihan hallitus näyttää tästä esimerkkiä, että kaikkea on kamalan kiva suunnitella ja pohtia porukalla ja tehdä erilaisia ohjeistuksia jonka jälkeen kaikki onkin hoidettu ja hyvin  -paperilla.

Sitten kun näitä toimintasuunnitelmia pitäisi laittaa ihan toimeen asti _saati korjata kun ei se sitten käytännössä toiminutkaan kuten kuviteltiin_  niin se on kamalan tympeää ja työlästä joten ennemmin alettaan luistelemaan vähän sieltä ja täältä jolloin lopputulos on jopa surkeampi kuin ilman koko toimintamallia.

Tuo on toki ollut "maan tapa" jo kauan ja oikeastaan kaikessa, että liki kaikki on pelkkää ylevää ja tyhjää sannahelinää.

Vierailija
148458/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on erottava, Marin ja HAAVISTO. myös THL eroon. Rajoite kaupoissa vain 5 kpl kerrallaan sisällä. Niinistön erikäskyllä rajat kiinni 2 kuukautta Harrastustoimi pois käytöstä, JÄÄKIEKKO salipändi taloissa ilmastointi pois käytöstä sovittujen ehtojen mukaan

Vierailija
148459/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasassa taas joukkoaltistumisia ja tartuntoja useassa paikassa.

Mites se nyt meni te tukahduttamisexpertit jotka niin vannoitte Vaasan nimeen joka nips naps tukahduttaa Koronan.

Ei se kuulkaa taida ihan niin mennä.

Onko Vaasa jotenkin rajattu muusta Suomesta ja muusta maailmasta niin, ettei alueelle pääse kuin 2vkon pakkokaranteenin kautta?

Pysyvä tukahdutus toimii mainiosti rajatulla alueella ja jonkun aikaa jopa rajaamattomalla kunhan toimet on tarpeeksi tiukat.

Vierailija
148460/176779 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökuntaa ei riitä pirkanmaalla, joten lompsis koronassa töihin. Ennen vanhaan mentiin krapulassa

https://yle.fi/uutiset/3-11686605

Ohjeita on syytä noudattaa nyt ikääntyneiden ihmisten hengen suojelemiseksi. Tämä on hyvä muistaa myös jouluna, kun ikäihmisiä käydään tervehtimässä, sanoo Pirkanmaan pandemiaohjausryhmän puheenjohtaja, johtajaylilääkäriJuhani Sand.

Jos ikäihmiset saavat tartunnan, vakavan sairauden ja kuoleman riski nousee. Sand vetoaa, että vierailut tehdään harkitusti ja turvallisesti.

Jotenkin edesvastuutonta antaa ymmärtää että vierailun voisi edes tehdä riskittömästi kunhan toimii turvallisesti. Etenkin kun tuo "turvallisesti" on veteen piirretty viiva ja nämä käsidesit ja maskit ei vierailusta sellaista tee.

Ketju on lukittu.