Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Juuri nyt
Kotimaa
Nopean koronaryöpsähdyksen kokenut ylilääkäri: Raju kolmas aalto iskee ohjuksen lailla Suomeen pian joulun jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Koska ne luvut tulevat tänään?
Juurikin nyt eli heti kohta
Olisi tärkeä nyt tukahduttaa virus suomesta, kun meillä olisi siihen ihan hyvät mahdollisuudet vielä.
Monessa maassa sitä ei enää kannata yrittää, mutta suomessa se ehkä voisi onnistua vielä.
Tuoman markkianat ja joulu karuselli peruttu. Jouluparaati peruttu. Korkeasaari kiinni, tonttupolku peruttu. Hoplop kiinni. Uuden vuoden ilotulite peruttu. Kaikki lasten jouluilo viety.
HÄVETKÄÄ Helsinki kaupunki ja PÄÄTTÄJÄT
Vierailija kirjoitti:
Tuoman markkianat ja joulu karuselli peruttu. Jouluparaati peruttu. Korkeasaari kiinni, tonttupolku peruttu. Hoplop kiinni. Uuden vuoden ilotulite peruttu. Kaikki lasten jouluilo viety.
Ei pidä kasvattaa lapsia niin, että ”ilo” tarkoittaa markkinahumua ja kapitalismia. Olemme koronamme ansainneet.
Juuri nyt Johtajaylilääkäri:
Joulun lepsuilulla voi olla kova hinta
Vai niin. Itse olen koko vuoden noudattanut kaikkea ja kaikkia ja ylikin. Ja tasan tarkkaan nyt jouluna menen tapaamaan iäkkäitä vanhempiani, koska he niin toivovat, enkä tunne pienintäkään syyllisyyttä tästä. Suurin osa ihmisistä on eläneet juuri kuten tykkäävät ainakin sitten kesän, enkä aio itsekään enää kaikkea pistää tauolle, en vaan jaksa enää. Jos kaikki kantaisivat vastuuta, tekisin toki oman osani edelleen.
Sama. Itsekin olen kuukausia kiltisti pysytellyt kotona ja jättänyt kaikki turhat menot pois, ja samaan aikaan monet välinpitämättömästi hilluu kuin tautia ei olisi. Nyt riitti minulle. Menen jouluksi vanhempiani tapaamaan, vaikka kuinka muut paheksuu. Koko vuosi on mennyt ihan pilalle.
Helsingin lapsilta pitäisi joululoma perua koska se heille ja samalla perheille ainoa turvallinen ympäristö. Kotonakin sairastuu varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tärkeä nyt tukahduttaa virus suomesta, kun meillä olisi siihen ihan hyvät mahdollisuudet vielä.
Monessa maassa sitä ei enää kannata yrittää, mutta suomessa se ehkä voisi onnistua vielä.
Ei nuhia täällä ennenkään ole karanteeneilla hoidettu, vaan sairastamalla pois. Itketty on, jos mummu tai vaari kuollut, mutta sitten mennään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne luvut tulevat tänään?
Juurikin nyt eli heti kohta
Luvut, että moniko on taas saanut tänään nuhan ja kuinka tätä tilannetta nyt pitäisi arvioida.. :D on tämä raaka maailma.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007683222.html
Nopean koronaryöpsähdyksen kokenut ylilääkäri: Raju kolmas aalto uhkaa iskeä ohjuksen lailla Suomeen pian joulun jälkeen
Juuri nyt
Kotimaa
Husin johtajaylilääkäriltä vahva viesti: ”Uudeltamaalta ei tänä jouluna lähdetä muualle Suomeen”
Sori vaan johtajaylilääkäri, Lappiin tulossa 40 000 kotimaista turistia joulun viettoon, saattaa olla jonkin verran uusimaalaisiakin mukana
Vierailija kirjoitti:
Nopean koronaryöpsähdyksen kokenut ylilääkäri: Raju kolmas aalto uhkaa iskeä ohjuksen lailla Suomeen pian joulun jälkeen
Miksi se on kolmas aalto, en ymmärrä, eikö se ole toisen aallon huippu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä noista aalloista puhutaan melko epämääräisesti. Itse laskisin niin, että olemme nyt ns. toisessa aallossa ja sitten kun se on loppunut, olisi kolmannen aallon vuoro. Ns. aaltoja voi tulla useitakin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi päättäjät kuvittelee, että Suomi selviäisi jotenkin paremmin tästä tällä strategialla, kun Euroopassa kaikki maat ovat joutuneet turvautumaan todella tiukkoihin rajoituksiin. Keväällä meni hyvin, kun laitettiin kunnon rajoitukset hiukan etupainotteisesti. Joulun jälkeen tilanne tulee räjähtämään. Liian moni luulee, ettei tauti tartu heihin ja tapaa sukulaisiaan ja tauti leviää.
Pitääkö jonku sanoa älä tee sitä tai tätä. Jokainen jos noudattaa tietyt asiat niin korona ei leviä. Itse jään Hkiin joulua viettämään kun yleensä oon lähtenyt muutaman sata kilometriä junalla kohti pohjoista.
Vai niin. Itse olen koko vuoden noudattanut kaikkea ja kaikkia ja ylikin. Ja tasan tarkkaan nyt jouluna menen tapaamaan iäkkäitä vanhempiani, koska he niin toivovat, enkä tunne pienintäkään syyllisyyttä tästä. Suurin osa ihmisistä on eläneet juuri kuten tykkäävät ainakin sitten kesän, enkä aio itsekään enää kaikkea pistää tauolle, en vaan jaksa enää. Jos kaikki kantaisivat vastuuta, tekisin toki oman osani edelleen.
Jep, tämä on vetkuttelun seuraus, nekin jotka ovat tunnollisia ja vastuullisia yksinkertaisesti väsyvät kannattelemaan tilannetta ja lopputuloksen voikin jokainen sitten arvata...
Jos kaikki olisi kantaneet vastuunsa niin meillä ei olisi koko pandemiaa enää riesana. Sen vastuunkannon olisi toki pitänyt alkaa Sanna Marinista hallituksineen, koska suomalaiset näytti keväällä että me pystytään tähän ja liki kaikki tsemppasi jotta tartunnat painui liki nolliin.
Sitten alkoi hallitun leviämisen perään haihattelu ja laumasuojasta haaveilu ja kaikki ponnistukset ja uhraukset meni sen siliän tien.
Nyt sitten ollaan ja ilmeisesti pysytäänkin tässä veitsenterällä taiteilussa jonka seurauksena porukka oikeasti tulee vielä flippailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin!
Oikeaikaisilla toimilla eläisimme yhtä vapaasti normaalisti kuin esimerkiksi uusi-seelantilaiset. Ulkomailta paluu olisi hiukan hankalampaa, mutta muuten elo ja toiminta kuten ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä noista aalloista puhutaan melko epämääräisesti. Itse laskisin niin, että olemme nyt ns. toisessa aallossa ja sitten kun se on loppunut, olisi kolmannen aallon vuoro. Ns. aaltoja voi tulla useitakin vielä.
Eniten kokonaiskuvaa sotkee se, että täällä ei juuri koskaan puhuta siitä meidän nykyhetkestä vaan lehdistö etenkin kauhistelee muun maailman tilannetta ja uutisoi kuinka nyt on se ja tämä aalto siellä ja tuolla. Samoin tietysti uutisoidaan kuinka nyt kaikki alkaakin vapauttaa elämää normiksi ja kuinka meilläkin pitäisi jo alkaa purkamaan rajoituksia kun kaikki muutkin niin tekee.
Tulee fiilis, että toimittajatkaan ei oikein tajua ettei me olla mitään sivusta seuraajia tässä, vaan me olla ihan yhtä osallisia kuin kaikki muutkin ja meille tulee ihan tasan samat aallot ja ongelmat kuin kaikkiin muihinkin maihin joiden strategia on yhtä leväperäinen. Se ei valitettavasti riitä eikä auta meidän tilannetta, että jonkun ranskan terveydenhuolto kyykkää tai että saksa laittaa kaikki kaupat kiinni ja me voitaisiin vaan taivastella sitä täältä etäältä ja sitten mekin purettaisiin rajoitukset samalla aikataululla.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Itsekin olen kuukausia kiltisti pysytellyt kotona ja jättänyt kaikki turhat menot pois, ja samaan aikaan monet välinpitämättömästi hilluu kuin tautia ei olisi. Nyt riitti minulle. Menen jouluksi vanhempiani tapaamaan, vaikka kuinka muut paheksuu. Koko vuosi on mennyt ihan pilalle.
Mutta elät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on tää outo epidemia kun suurin osa sairastuneista on niin terveitä ettei niitä sairaaksi huomaa kuin testaamalla.
Sehän tästä vaarallisen ja tarttuvan tekee. Myös riskiryhmäläisten elämä on laulun arvoinen! Myös vanhusten oikeus olla sairastumatta ja elää pidempään, on laulun arvoinen! Vanhuus ei tee ihmisestä saastaa. Vai näinkö ajattelette myös itsestänne ikääntyessä, ettei teidän elämä ole enää elämisen arvoista, kun voi vanhuuteenkin kuolla.
Ihan vaan muistutukseksi, että ennenaikaiseksi kuolemaksi katsotaan kuolema ennen 70 ikävuotta. Keuhkokuumeet ja keuhkosairaudet ovat viidenneksi yleisin kuolinsyy ilman koronaakin jaja johonkin ihmisen on kuoltava jossain vaiheessa, harvalla se tapahtuu fyysiseen vanhuuteen.
Tavoite on yhtenäinen Eurooppa.
Alan kallistua salaliittoteorioihin kohta. Niin on vahva meno tuohon suuntaan.