Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
118141/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halutaan pitää luku alle 100, vaikka todellisuus jo varmasti muuta.

Tulevien päivien todellisuus vaatii jo sitä, että joudutaan kertomaan suurempia lukuja.

Ei mikään mahti pakota kertomaan oikeita lukuja, jos valtiovalta syystä tai toisesta niin päättää. Saihan Valko-Venäjälläkin Lukashenko presidentinvaalien äänistä 83,5 %, eikä Pohjois-Koreassa ole ainuttakaan koronatapausta. Suomessa voidaan aivan hyvin todeta, että koronatartuntoja on vain muutama päivässä.

Mä itseasiassa uskon P-Korean alhaisiin koronalukuihin. Siellä  esim. karanteenista karanneet etsitään ja ammutaan. Karua, mutta varmaan estää leviämistä :D

Vierailija
118142/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivä täällä: 😵😵😵😵😵😵😵😵😵

Päivä muualla: 😊🌸🌿⛹️☀️🚲🍁👭

Ja kaiken lisäksi jotkut ovat tehneet jo yli puoli vuotta putkeen tätä: 😵😵😵😵😵😵😵😵😵

Samaan aikaa muut ovat eläneet lähes normaalisti. Herää kysymys: Mitä hyötyä on käyttää elämänsä tähän: 😵😵😵😵😵😵😵😵😵  ??

Luultavasti he viihtyvät täällä 😰😰😰😰 kauhistelemassa, miten muut elävät ihan normaalisti. Aamu alkaa 😵😵😵😵 tunnelmissa ja ilta päättyy yöhön 😵😵😵😵 tunnelmissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
118143/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U.S. Coronavirus Rates Are Rising Fast Among Children 

https://www.nytimes.com/interactive/2020/08/31/us/coronavirus-cases-chi…

Niin meilläkin...

Vierailija
118144/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatukset täällä 😨😰😨😰😨😰😨😰

Ajatukset muualla 😀🌸👍🌿💯💛💪

Vierailija
118145/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Pohjanmaalta tehohoitoa tarvitsevat viedään Tampereelle:

"15.9. Sairaalahoidossa koronapotilaita, tehohoidosta sopimus Tampereen kanssa

Koronapotilaita on päätynyt pitkästä aikaa sairaalahoitoon Etelä-Pohjanmaalla. Sairaanhoitopiiristä kerrotaan, että keskussairaalassa on nyt muutama potilas. He ovat hoidossa Seinäjoen keskussairaalassa.

Viimeksi eteläpohjalaisia on ollut koronan vuoksi sairaalahoidossa keväällä.

– Koronatilanne on ollut hyvin rauhallinen viime kuukaudet, mutta nyt on valtakunnallisesti nähtävissä, että myös iäkkäämpiä henkilöitä sairastuu. Keski-iän ylittäneet tarvitsevat useammin sairaalahoitoa, kertoo infektioylilääkäri Elina Kärnä Seinäjoen keskussairaalasta.

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri on keskittänyt tehohoitoa vaativien koronapotilaittensa hoidon Tampereelle. Sairaanhoitopiiri on tehnyt jo kesällä keskittämisestä sopimuksen Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja Tampereen yliopistollisen sairaalan kanssa.

Toistaiseksi Etelä-Pohjanmaalta ei ole tarvinnut lähettää yhtäkään koronatartunnan saanutta potilasta hoitoon Tampereelle."

https://yle.fi/uutiset/3-11260181

Vierailija
118146/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken lisäksi jotkut ovat tehneet jo yli puoli vuotta putkeen tätä: 😵😵😵😵😵😵😵😵😵

Samaan aikaa muut ovat eläneet lähes normaalisti. Herää kysymys: Mitä hyötyä on käyttää elämänsä tähän: 😵😵😵😵😵😵😵😵😵  ??

Luultavasti he viihtyvät täällä 😰😰😰😰 kauhistelemassa, miten muut elävät ihan normaalisti. Aamu alkaa 😵😵😵😵 tunnelmissa ja ilta päättyy yöhön 😵😵😵😵 tunnelmissa.

Mutta eikös se ole vain hyvä, että viihtyvät? Mietipä, jos he olisivat siellä, missä sinäkin!!!

Vierailija
118147/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Salminen ja kumppanit tietää miten tää pandemia toimii. Ei ne typeryyttään viesti noin kuin ne viestii.

Vierailija
118148/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa olisi varmaan hyvä jokaisella suomalaisella miettiä sitä, mitä itse voisi tehdä viruksen leviämisen estämiseksi. Mitä riskejä voisi omasta elämästään karsia, jotta sekä itse että muut ihmiset voisi paremmin. Itse olen jättänyt baarireissut kokonaan, samoin matkustamisen. Olen myös vältellyt kaupungin keskustassa käymistä, ja käynyt ruokakaupassa hiljaisempina aikoina. Vielä varmaan pitäisi siirtyä tilaamaan ruuat kotiin. Myöhemminkin ehtii bilettää ja matkustella. Tämä korona-aika ei loputtomiin kestä. Rokote tulee jossain vaiheessa, ehkä jo vuoden vaihteessa. Virus saattaa myös hävitä itsestään, niinkuin kävi espanjantaudille. Joten eiköhän tässä vielä jokunen kuukausi yhdessä kestetä näitä poikkeusoloja.

Vierailija
118149/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette mielenvikaisia hölmöjä!

Vierailija
118150/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette mielenvikaisia hölmöjä!

Vierailija
118151/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa olisi varmaan hyvä jokaisella suomalaisella miettiä sitä, mitä itse voisi tehdä viruksen leviämisen estämiseksi. Mitä riskejä voisi omasta elämästään karsia, jotta sekä itse että muut ihmiset voisi paremmin. Itse olen jättänyt baarireissut kokonaan, samoin matkustamisen. Olen myös vältellyt kaupungin keskustassa käymistä, ja käynyt ruokakaupassa hiljaisempina aikoina. Vielä varmaan pitäisi siirtyä tilaamaan ruuat kotiin. Myöhemminkin ehtii bilettää ja matkustella. Tämä korona-aika ei loputtomiin kestä. Rokote tulee jossain vaiheessa, ehkä jo vuoden vaihteessa. Virus saattaa myös hävitä itsestään, niinkuin kävi espanjantaudille. Joten eiköhän tässä vielä jokunen kuukausi yhdessä kestetä näitä poikkeusoloja.

Miksi viranomaiset eivät viesti näin? 

Vierailija
118152/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen etätöitä, tilaan kaiken tarvitsemani netistä kotiinkuljetuksella ja lenkkeilen koiran kanssa. Ystäviä ja läheisiä tapaan ulkoilun merkeissä. Voin elää näin vaikka seuraavat 10 vuotta. 

Vierailija
118153/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viranomaiset eivät viesti näin? 

Koska kansalaisten pitää kuluttaa. 

Vierailija
118154/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yhdellä kylällä koronaputki väärin tukahdutettu.🙄🤔

Vierailija
118155/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartuntojen määrästä viis, sairaaloissa korona ei näy. Se oli se Salmisenkin pointti, ei tartuntojen määrä. Keväällähän koronaan kuolleiden mediaani-ikä oli 84 vuotta. Sama tulos vähän kaikkialla. Eli virus ei alun perinkään ole ollut vaarallinen muuten kuin kaikkein huonokuntoisimmille. Yksittäistapaukset ja isoilla otsikoilla kerrotut muut tapaukset eivät kokonaiskuvaa muuta miksikään. Pitäisi nyt jokaisen ymmärtää hieman myös todennäköisyyksistä. Sairastin minäkin nuorena kaksi kovaa influenssaa. Lisäksi sain yhden tavallisen flunssan jälkitautina keuhkokuumeen. Ei siis mitään uutta taivaan alla. Koronassa on toki omat erityispiirteensä, mutta ne osataan hoitaa koko ajan paremmin.

Jep. Ja Flunssa ts. Influenssa osoittautuukin vaikutuksiltaan juuri samaksi, joita on vaitetty koronaksi!

Yksi toisensa jälkeen Covidin oireista ja seurauksista ovat täysin samat kuin influenssalla:

-Influenssa aiheuttaa veritulppia

-influenssa vie tehohoitoon perusterveitä

-tehohoidettavat ovat usein lihavia

-influesaa voi aiheuttaa sytoksisen reaktion jossa immuunipuolustus kääntyy elimistoä vastaan

-influenssa saattaa aiheuttaa Kawasakintautia

https://www.researchgate.net/publication/5905382_Influenza_infection_an…

(veritulpat keuhkoissa, ts pulmonary embolism)

https://www.tays.fi/fi-FI/Influenssa_vie_vuosittain_tehohoitoon_ke(8002…

(tehohoito ja ylipaino "Infektioyksikön selvityksen mukaan myös reilu ylipaino oli monella vaikeuttamassa hengitystä.")

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/t…

Sytoksinen myrsky: Influenssainfektio voi joskus harvoin johtaa aiemmin terveen ihmisen kehon puolustusjärjestelmän epätarkoituksenmukaiseen korostuneeseen vasteeseen ja tätä kautta elinvaurioihin esimerkiksi keuhkoissa

https://europepmc.org/article/med/26108000

(influenssa ja kawasakintauti)

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0929664614000035

(virussaireudet yleensa ja kawasakin tauti: Kaannettyna tutkimuksesta, kohta discussion: Ehdotamme, etta hererogeeniset infektiot, kuten yleiset virukset laukaisevat kawasakintaudin)

Katopas, joku yrittää ihan tieteellistä agrumentointia! Lyhyt pointti: kyse on määristä, esim. tuon kawasakityyppisen lasten sairauden kanssa. Ja ihan uudesta syndroomasta, ei kawasakista.

Kyse on myös siitä, että koronan pitkäaikaisvaikutuksista ei vielä tiedetä, mutta siitä on huolestuttavia viitteitä.

Vierailija
118156/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatukset täällä 😨😰😨😰😨😰😨😰

Ajatukset muualla 😀🌸👍🌿💯💛💪

Taitaa olla taas joku uusi hulluus päättäjiltä lävähtämässä julkisuuteen kun tänne on taas tullut lisää noita ilkeijöitä.💩

Taitavat oikein tekrin viestintäoppeja noudattaa.

Vierailija
118157/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkouutiset:

Entinen HUS-johtaja: Koronatartunnoissa raju muutos

Aki Lindénin mukaan epidemian tilanne ei ole enää vakaa.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) tiedotti tiistaina 98 uudesta koronavirustartunnasta.

Helsingin ja uudenmaan sairaanhoitopiiri HUSin entinen johtaja ja SDP:n kansanedustaja Aki Lindén kutsuu uusia lukuja ”rajuksi muutokseksi”.

– Jo edelliset kuusi päivää olivat huolestuttavat verrattuna niitä edeltäviin kahteen viikkoon. Vaikka nyt testataan 5 kertaa enemmän kuin keväällä, ei tilanne ole enää ”vakaa”, vaan paheneva, Lindén tviittaa.

THL kertoi tiistaina positiivisten testitulosten osuuden nousseen aiemmasta 0,2 prosentista 0,5 prosenttiin. Tuoreimman neljäntoista päivän seurantajakson aikana (30.8.-12.9.) todettiin 539 uutta tautitapausta, kun edellisellä jaksolla luvut olivat 360 tapausta.

Uusien tapausten ilmaantuvuus väestöön suhteutettuna oli uusimmalla jaksolla 9,8 tapausta 100 000 asukasta kohden. Edellisellä jaksolla luku oli 6,6 tapausta.

Vierailija
118158/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Suomessa R0-luku nyt? 

Vierailija
118159/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on nyt illalla ollut muutenkin teinitason kommentteja niin pakko sanoa, etten kestä sanaa "ryvästymä". Tarkoitetaan tartuntaryppäitä, mutta koronakin on kauniimpi sana kuin ryvästymä.

Lisäksi se on jotenkin vähättelevä. Meillä ei ole pandemiaa, epidemiaa tai tartuntaryppäitä. Meillä on vain ryvästymiä. Mitä niitä torjumaan, kun eivät oikein suomen kieleen kuulukaan.

Vierailija
118160/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Pohjanmaalta tehohoitoa tarvitsevat viedään Tampereelle:

"15.9. Sairaalahoidossa koronapotilaita, tehohoidosta sopimus Tampereen kanssa

Koronapotilaita on päätynyt pitkästä aikaa sairaalahoitoon Etelä-Pohjanmaalla. Sairaanhoitopiiristä kerrotaan, että keskussairaalassa on nyt muutama potilas. He ovat hoidossa Seinäjoen keskussairaalassa.

Viimeksi eteläpohjalaisia on ollut koronan vuoksi sairaalahoidossa keväällä.

– Koronatilanne on ollut hyvin rauhallinen viime kuukaudet, mutta nyt on valtakunnallisesti nähtävissä, että myös iäkkäämpiä henkilöitä sairastuu. Keski-iän ylittäneet tarvitsevat useammin sairaalahoitoa, kertoo infektioylilääkäri Elina Kärnä Seinäjoen keskussairaalasta.

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri on keskittänyt tehohoitoa vaativien koronapotilaittensa hoidon Tampereelle. Sairaanhoitopiiri on tehnyt jo kesällä keskittämisestä sopimuksen Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja Tampereen yliopistollisen sairaalan kanssa.

Toistaiseksi Etelä-Pohjanmaalta ei ole tarvinnut lähettää yhtäkään koronatartunnan saanutta potilasta hoitoon Tampereelle."

https://yle.fi/uutiset/3-11260181

Ongelma on se, että tehohoidon tarve voi tulla koronassa yhtäkkiä.

Ketju on lukittu.