Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
116741/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pyhä 🐄 tämä ulkomainen turismi oikein on.

Onko jollakin Lintilän kaverilla rahat kiinni jossain brittien lennättämisessä Lappiin vai mistä tuulee.

Jos matkailu tuottaa rahaa 15 miljardia ja siitä alle 5 miljardia tulee ulkomaisilta turisteilta, niin miksi tämä alle 5 miljardin ulkomainen turismi on nyt yhtäkkiä tärkein asia koko maassa 😲

Sen tähden ollaan valmiita uhraamaan kotimainen turismi ja suomalaisten terveys. Väitetään vielä, että talous edellä mennään 😖

Talous edellä menemistä oli sekin kun kesällä rahdattiin ihmiskaupan uhreja suomalaisille marjatiloille ala-arvoisiin olosuhteisiin.

Yksi yrittäjä on jo ehditty tuomita ihmiskaupasta. Saas nähdä tuleeko muita vastaavia tapauksia julkisuuteen.

Joo ja näin tänään haastatteluja joissa Lapin yrittäjät olivat EDELLEEN niin pettyneitä kun pitää britit vaan saada charterilla ja ilman näytteitä vaikka on punainen maa. Haastattelija yritti tiedustella että ymmärtävätkö he toisaalta miksi näin toimitaan tässä globaalissa vakavassa tilanteessa ja lapin yrittäjä ukko tokaisi että ei todella ymmärrä.

Toivottavasti kukaan ei mene Lappiin kun vaan näköjään britit kelpaa. Mikään ei ole hyvä.

Toivotaan että nuo matkailuedistämisministeri Lintilän puheet menee mitä pikimmiten brittien tietoon niin jättävät hekin tulematta.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
116742/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne Ohisalon tukahduttamispuheet kesällä oli? Pisteiden kerätystä, kun ilmeisesti kuvitteli Koronan olevan ohi. Olen aivan totaalisen kypsä tähän hallitukseen. Tässä toiminnassa ei ole minkäänlaista logiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
116743/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintätoimistoilla, kuten Tekirillä, on tänään paiskittu ylitöitä kun pitäisi saada rajat auki. Talous toki kyykkää loppuvuodesta, mutta mitäs siitä kun rahat on loppuvuodeksi tienattu!

Vierailija
116744/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin pettynyt, meidän omien lasten ja nuorten terveys ei tunnu merkitsevän mitään jonkun muutaman igluyrittäjän nitinän rinnalla. Hyi olkoon.

Niinpä. Ja itse en toivo esimerkiksi etäkoulua kuin äärimmäisessä pakossa. Nyt sekin on todennäköisempää taas, että siitä päästään nauttimaan :( Harrastukset menevät taas kiinni ja tiukemmat kokoontumisrajat saadaan takaisin. Näinhän tapahtuu juuri esim Norjassa.

Ja tämäkö sen pyhän talouden jotenkin pelastaa?

Mun pahin pelko on se ettei edes mitään rajoituksia tulla tekemään vaikka tilanne huononeekin. Vähän sellaiset merkit on ilmassa että huonosti menee mutta menkööt. Eli odotan kevättä pahempaa aaltoa enkä usko että enää näytetään thl.n toimesta niitä flatten the curve diagrammeja.

Vierailija
116745/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Milttonin linja eri kuin Tekirin? Mitä viestintätoimistoa pitäisi nyt uskoa?

Vierailija
116746/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän Marinista tuntuu olla täysin setämiesten vietävänä? Veikkaan, että ”altistuu koronalle” entistäkin useammin tässä tulevana syksynä/talvena.

Vierailija
116747/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olla kohta tosi moni vaha houno soomi puhuva Koronaviirustus.

👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾

Vierailija
116748/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on paljon hallituspuolueita äänestäneitä. Nautitaan nyt siitä, mitä tulossa on.

Vierailija
116749/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten postasin tänne jonkun taloustutkimuksen, en löydä sitä enää.

Sisältö oli se, että mitä enemmän rajoituksia ja mitä vähemmän tartuntoja, sitä paremmin valtiot ovat selvinneet.

Eli rajat ja yhteiskunta auki seinään menevät valtiot ovat suurimmassa taloudellisessa ahdingossa.

JOTEN: turha perustella taloudellisilla seikoilla, kun annetaan viruksen vapaasti levitä!

Vierailija
116750/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia toimeksiantoja eri viestintätoimistoille on annettu nyt koronaan liittyen? Entä minkä puolueiden kansanedustajia on osakkaina?

Vierailija
116751/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne Ohisalon tukahduttamispuheet kesällä oli? Pisteiden kerätystä, kun ilmeisesti kuvitteli Koronan olevan ohi. Olen aivan totaalisen kypsä tähän hallitukseen. Tässä toiminnassa ei ole minkäänlaista logiikkaa.

Mä ihmettelen noita Ohisakon tämänpäiväisiäkin puheita. Kuulemma yhteiskuntaa pitää jo avata (missä vaiheessa tämä on edes vielä ollut kiinni?) ja siksi pitää sallia tässäkin tautitilanteessa matkustus sieltä ja täältä. Samaan aikaan tämän matkustusrajoitusten purkamisen seuraus tulee olemaan juurikin yhteiskunnan sulkeminen ainakin STM:n mukaan..

Lisäksi jäi epäselväksi missä ja kenen kustannuksella nämä turistit sen 72 tuntia viettää ennen toista koronatestiään ja kuka sen testin tekee ja missä. Vai surffaako nämä punaisten maiden turistit "omaehtoisessa karanteenissa" pitkin Suomea ja menevät sitten johonkin paikalliseen testijonoon?

Ilmeisesti myös ruotsin ja viron tartunnat saa olla jatkossa vaikka 10 000/100 000 eikä "työ"matkustusta silti kielletä saati että näille tulisi edes omaehtoista karanteenia.

Tämä päättömyys ei tule kyllä päättymään kauniisti ja ne kaikki keväiset uhraukset saakelin kalliine Sannan spektaakkeleineen meni sen siliän tien.

Vierailija
116752/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä oltiin asiantuntijaorganisaation "loistavien" arvioiden varassa.

Nyt koronan "torjuminen" on puhdasta puoluepolitiikkaa.

Suomea johtaa vaalien häviäjäpuolue suoraan metsään.

Vierailija
116753/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekirillä ainakin kevään laamasuoja-raportin kirjoittaja Martti Hetemäen poika Tuukka Hetemäki töissä, missä muissa firmoissa vaikutustyötä tehty laamasuojan puolesta?

https://tekir.fi/tuukka-hetemaki/

Vierailija
116754/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jäisi ainakin tänä talvena pohjoisen rinnebaariin esimerkiksi töihin menemättä. Mielummin kitkuttelisin työttömänä jos se toinen vaihtoehto. 

Vierailija
116755/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että nyt alueet eli avit ja kunnat pistävät paikkoja kiinni. Yksilöt lakkaavat kuluttamasta.

Täällä pyörii pian enää turisteja.

Vierailija
116756/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaata koko rajojen avaus, 5pv menee "karanteenissa" kuitenkin. Turhaa hommaa, prkl.

Vierailija
116757/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jopa niin skeptinen että en usko median uutisoivan totuudenmukaisesti tilanteen pahentuessa jotta "tiimihenki" ei kärsisi. Sitten ollaan yksittäisten aktiivisten kansalaisten varassa jotka käy kamerakännykällä kuvaamassa ruumisrekkoja Meilahden pihalla tai kertovat läheistensä kohtaloista. Mitään selkeää kokonaiskuvaahan tuollaisesta ei saa mutta se onkin tarkoitus. Toivotaan että olen väärässä. Palataan asiaan sitten syssymmällä.

Vierailija
116758/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin pettynyt, meidän omien lasten ja nuorten terveys ei tunnu merkitsevän mitään jonkun muutaman igluyrittäjän nitinän rinnalla. Hyi olkoon.

Niinpä. Ja itse en toivo esimerkiksi etäkoulua kuin äärimmäisessä pakossa. Nyt sekin on todennäköisempää taas, että siitä päästään nauttimaan :( Harrastukset menevät taas kiinni ja tiukemmat kokoontumisrajat saadaan takaisin. Näinhän tapahtuu juuri esim Norjassa.

Mun pahin pelko on se ettei edes mitään rajoituksia tulla tekemään vaikka tilanne huononeekin. Vähän sellaiset merkit on ilmassa että huonosti menee mutta menkööt. Eli odotan kevättä pahempaa aaltoa enkä usko että enää näytetään thl.n toimesta niitä flatten the curve diagrammeja.

Taitaa olla vähän kaikissa maissa näkemys se, että samanlaisia rajoituksia kuin keväällä, ei enää tulla tekemään. Siinä mielessä ihan ymmärrettävää, että eiväthän ne oikein sovellu pitkäaikaiseksi ratkaisuksi ainakaan kovin tiukkana linjana. Pitäisin silti hyvänä, että jotain rajoitusta voitaisiin tarvittaessa palauttaa joksikin aikaa, ja matkailun vapauttaminen on kyllä ennenaikaista. Sen sijaan siinä ei ole järkeä, että monissa Euroopan maissa rajoituksia yritetään korvata esim laajentamalla maskipakkoja myös sellaisiin tilanteisiin, joissa turvavälin pystyy pitämään ihan hyvin ja tartunnan riski on pieni.

Vierailija
116759/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeri Lintilä: kertoisitteko lapsillemme perustelut, miksi he joutuvat jäämään taas kuukauden sisällä etäkouluun?

Vierailija
116760/176779 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne varmaan vähintään SOTE henkilöstön työaikoja ja irtisanoutumista koskevan poikkeuslain pistää äkkiä pystyyn.

Rajat auki, hoitajat hoitaa!

Ketju on lukittu.