Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
101541/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan tälle päivälle 8 tartuntaa. Koita siinä sit selitellä, että lisääntymässä on.

Odotan suurempaa lukua. Kaikki on mahdollista, vaikka miinustaminen.

Vierailija
101542/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua ruokkii aamusta iltaan sama lobbari, joka tehtailee maski-aloituksia. Ei sen kanssa voi kilpailla, on palkattu propagandaan kokoaikaiseksi. Tämä on ihan selvä asia, jo kirjoitustyylistä päätellen.

Harvaa enää kiinnostaa korona mutta lobbari haluaa, että SINÄ lähdet mukaan hössötykseen.

Älä ruoki trollia. Älä osallistu maskihöpötyksiin yms.

Saksalaiset on jo haistanu kushetuksen... ovatko suomalaiset hidasälyisiä?

Thousands Protest Against Coronavirus Restrictions in Berlin | Time

https://time.com/5874597/coronavirus-restrictions-protest-berlin/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
101543/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää jaksa, jos jotain rajoituksia tulee. Tässä pääsi kesän aikana tavallisen elämän makuun, enkä halua enkä aio siitä enää luopua. Onneksi hallitus taitaa olla samaa mieltä. Tuskin tekevät enää yhtään mitään.

Millainen sää muuten siellä? Kyllä tiedät sen itsekin!

:)

Onks tosiaan näin, että jos et täysillä odota rajoituksia, maskeja ym. niin olet heti joku Venäjä trolli tms. Olen siis tuo keltä kysyit ja aika kaukana on Venäjä minusta :D Sekä fyysisesti että henkisesti :D En ole ihan varma, mitä tossa vihjasit, mutta jos näin on, niin ei kai siinä sitten.

Vastaus kysymykseesi. Ihan mahtavaa säätä jo nyt ja aina vain paranee. Hyvää viikonloppua!

Vierailija
101544/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monin paikoin testaus ruuhkautunut, siksi voi jo odottaa selvästi isompia lukuja lähipäivinä.

Vierailija
101545/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset edes hyväksykö keskustelun lähtökohdaksi mitään niin hullua, kuin yleinen maskipakko!

Vierailija
101546/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kuinka täällä on tietyt vakiopostaajat joka päivä. On NatGeo-tyyppi, GSK-postaaja, influenssajankkaaja, harhainen salaliitto-psykoosityyppi, lasu-jankkaaja, korona accidents-sarjapostaaja, koronakiima-jankkaaja jne.

Voisitteko joskus vaihtaa levyä tai olla edes yhden päivän postaamatta samaa asiaa?

Kiitos.

Onko nuo edes eri tyyppi vai yksi ja sama? Huvittaa sekin kun jankataan kuinka elämä on elämistä varten eikä mökissään kököttämistä ja sitten päivystetään koko palstan aukioloaika pyörittämässä samaa levyä tässä ketjussa. Kuulostaa todella railakkaalta elämältä.

Mun mielestä toi tyyppi, jos on yksi ja sama on melko älykäs eikä halua myontaa korona^^^^ todeksi, onkohan niitä muita?

Minä olen tänään kirjoittanut, että elämää pitää elää, ja olen palstalla pitkästä aikaa. Kesä- ja heinäkuun olen matkustellut, käynyt risteilyllä, ollut mökillä, terasseilla ja ravintoloissa, marjastanut, shoppaillut alennusmyynneissä ja vaikka mitä. Nyt tänään kirjoittelin pitkästä aikaa. Ilmeisesti moni muukin on sitä, mieltä, että elämä on tarkoitettu elämistä varten, jos sitä on ketjussa toisteltu. Tottahan se on. Nuorilla on oikeus nauttia kesästä, ja ne jotka pelkäävät koronaa, ovat ystävällisiä ja eristävät itsensä. Kenenkään ei ole pakko osallistua rientoihin, mutta niillä, jotka haluavat niin tehdä, täytyy olla siihen mahdollisuus.

Minä aion elää, en aio kuolla koronaan enkä tapattaa läheisiänikään siihen. Siksi olen nauttinut kesästä muutoin kuin risteilyillä tai ravintoloissa.

Ei muuta kuin kevyet mullat teille joiden mielestä täyttä elämää on se että hankkimalla hankkii koronan :)

Minäkin olen hyvä ihminen ja toimin oikein joka asiassa. Mielestäni tämä antaa minulle sellaisen ylevyyden kanssaihmisiin nähden että koen oikeudekseni toivotella toisille hyviä kuolemisia :)

Oletko sinä yksi niistä jotka vähät välittävät jos riskiryhmäperheenjäseneni saa sinulta koronan biletyksesi tms.  vuoksi ja kuolee? Siinä tapauksessa toivotan oikein sydämeni pohjasta.

Me ollaan viimeiset 7 vuotta taisteltu hengissä pysyäksemme ja en kyllä sympatiseeraa yhtään niitä jotka bilettää ja matkustelee tietäen että se voi viedä hengen toiselta. Hyvä että olet hyvä ihminen, mulle yks lysti kunhan perheeni pysyy hengissä.

En ole. Etätöitä tekevä antisosiaalinen ihminen olen. En toivota kellekään hyviä kuolemisia ja kyllä, koen olevani verrattuna sinuun ja yläpeukuttajiisi hyvä ihminen

Hyvaa ei ole olemassa ilman pahan havittamista. Maskustuskielto tai maskipakko ei ole hyva asia.

Koronavouhkaajiin ja sympatiseeraus pakottajiin liittyy todellakin se etta heidan hyvansa on utopiaa. Sita hyvaa ei ole hella ja heissa edes olemassa.

Hyvaa ei ole olemassa ilman sita, etta paha havitetaan (olemattomuuteen).

Kaytin tassa kreikkalaista sanaa utopia, ja viela lisasin muualta sen etta paha pitaa toddellakin havittaa olemattomuuteen.

Just na... eikö näin! Kippis!

Vierailija
101547/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden kommenteista eri puolilla maata näkyy se turhautuneisuus, miksei valtio tee mitään.

Yle:

Merkittävä heikennys tartuntatilanteeseen Vaasassa

Vaasan kaupungin tartuntataudeista vastaava lääkäri Heikki Kaukoranta pitää huolestuttavana sitä, että tämä uusi tartunta ja aiemmin viikolla todettu tartunta ovat molemmat peräisin ulkomailta.

– Keväällä, kun koronan kanssa alettiin tapella, suuri osa tartunnoista oli johdettavissa ulkomaille. Ensin Itävaltaan ja Italiaan, sitten Ruotsiin, Kaukoranta sanoo.

Kaukoranta kehottaa harkitsemaan, ovatko mahdollisen ulkomaanmatkailun hyödyt riskejä suuremmat.

– Tämä korostaa sitä, että sairaana ei pidä matkustaa, hakeutua muiden läheisyyteen eikä lähteä kotoa pois.'

Kaukorannan mukaan tilanne on näiden kahden tartunnan myötä huonontunut Vaasassakin merkittävästi, sillä edellinen tartuntatapaus oli todettu 29. toukokuuta.

– Näiden alkuperä menee viikon-kaksi taaksepäin. Vaikka tänään tehtäisiin mitä toimenpiteitä, tartuntamäärät todennäköisesti kasvavat vielä pari viikkoa tai kuukauden. Ne päätökset, joita ei pystytä [valtion tasolla] tekemään, vaikeuttavat meidän torjuntatoimiamme

Vierailija
101548/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvitaan ehdottomasti maskipakko, kaikilla STM:n tehtävissä työskentelevillä pitäisi ehdottomasti olla maski päässä työaikana ja myös kodin ulkopuolella.

Vierailija
101549/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Ohisalo, tätä me olemme odottaneetkin, juuri oikea tapa tukahduttaa koronavirusta

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006593912.html

Suomeen pääsee nyt rajojen yli entistä helpommin – Ohisalo: ”Muunlainen seurustelu­suhde” riittää

Julkaistu: 6.8. 18:56

Sisärajalla syyksi maahanpääsyyn riittää muukin kuin vakiintunut seurustelusuhde, sisäministeri Maria Ohisalo (vihr) ilmoitti.

Sisärajatarkastukset Suomen ja Ruotsin väliltä voidaan poistaa Ruotsin rauhoittuneen koronatilanteen vuoksi joko osittain tai kokonaan kahden viikon kuluttua, hallitus arvioi torstaina.

Hallituslähteen mukaan yksi mahdollisuus on se, että Suomen ja Ruotsin välinen maaraja avattaisiin irrallaan lento- tai meriliikenteestä. Tanska ja Norja ovat avanneet jo rajoitetusti liikennettä Ruotsiin.

– Pysyväluonteinen parisuhde riittää maahanpääsyyn. Lähtökohtana on, että luotamme ihmisen sanaan, yksittäistapauksessa voidaan pyytää tarkempaa selvitystä, kenen luokse on menossa ja missä osoitteessa aikoo olla, Kivenjuuri mainitsee.

Kivenjuuri lisää, että ”pitkäaikaisessa seurustelusuhteessa olevat eivät sinänsä merkittävästi lisää tartuntataudin lisääntymistä, koska he ovat stabiilisti samassa osoitteessa”.

Tämä oli ilahduttava uutinen, aivan upea tapa tehdä rajoitukset tyhjänpäiväisiksi.

Äläpäs hätäile. Ei hätä vielä ole tämännäköinen.

Sitten kun ollaan ajettu seinään kuten Italiassa. Niin sitten taas se lockdown. Mutta tää menee jonkun skifileffa kässärin mukaan. Kultasormet ja iso bisnes kirjoittaa sen.

Mutta mitäs sitten jos esim nuo kaukoidän pojat kyllästyy pelleilyyn. Mitä hävittävää niillä on ja niillä on kuitenkin ydinaseet. Siitä lähtee semmoinen ketjureaktio että thl stm ja avin pöydistä loppuu kahvi ja kampaviineri. Sitten tulee ehkä koiraa ja karanteenia ja hetki näytellään että välitetään omasta kansasta.

Vierailija
101550/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan tälle päivälle 8 tartuntaa. Koita siinä sit selitellä, että lisääntymässä on.

Minä veikkaan 22. Tai 32 tai jotain siltä väliltä. Mitä muut veikkaa? Nyt jännittää.

Mä veikkaan 13

Vierailija
101551/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset edes hyväksykö keskustelun lähtökohdaksi mitään niin hullua, kuin yleinen maskipakko!

Yhden ja saman henkilön keksimiä, kun yrittää antaa vaikutelman, että lähtökohta olisi realistinen - ei todellakaan ole. Unohtakaa koko sana. Muuten jankkaatte koko kesän yhden lobbarin kanssa älytöntä spekulointia.

Vierailija
101552/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Ohisalo, tätä me olemme odottaneetkin, juuri oikea tapa tukahduttaa koronavirusta

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006593912.html

Suomeen pääsee nyt rajojen yli entistä helpommin – Ohisalo: ”Muunlainen seurustelu­suhde” riittää

Julkaistu: 6.8. 18:56

Sisärajalla syyksi maahanpääsyyn riittää muukin kuin vakiintunut seurustelusuhde, sisäministeri Maria Ohisalo (vihr) ilmoitti.

Sisärajatarkastukset Suomen ja Ruotsin väliltä voidaan poistaa Ruotsin rauhoittuneen koronatilanteen vuoksi joko osittain tai kokonaan kahden viikon kuluttua, hallitus arvioi torstaina.

Hallituslähteen mukaan yksi mahdollisuus on se, että Suomen ja Ruotsin välinen maaraja avattaisiin irrallaan lento- tai meriliikenteestä. Tanska ja Norja ovat avanneet jo rajoitetusti liikennettä Ruotsiin.

– Pysyväluonteinen parisuhde riittää maahanpääsyyn. Lähtökohtana on, että luotamme ihmisen sanaan, yksittäistapauksessa voidaan pyytää tarkempaa selvitystä, kenen luokse on menossa ja missä osoitteessa aikoo olla, Kivenjuuri mainitsee.

Kivenjuuri lisää, että ”pitkäaikaisessa seurustelusuhteessa olevat eivät sinänsä merkittävästi lisää tartuntataudin lisääntymistä, koska he ovat stabiilisti samassa osoitteessa”.

Tämä oli ilahduttava uutinen, aivan upea tapa tehdä rajoitukset tyhjänpäiväisiksi.

Äläpäs hätäile. Ei hätä vielä ole tämännäköinen.

Sitten kun ollaan ajettu seinään kuten Italiassa. Niin sitten taas se lockdown. Mutta tää menee jonkun skifileffa kässärin mukaan. Kultasormet ja iso bisnes kirjoittaa sen.

Mutta mitäs sitten jos esim nuo kaukoidän pojat kyllästyy pelleilyyn. Mitä hävittävää niillä on ja niillä on kuitenkin ydinaseet. Siitä lähtee semmoinen ketjureaktio että thl stm ja avin pöydistä loppuu kahvi ja kampaviineri. Sitten tulee ehkä koiraa ja karanteenia ja hetki näytellään että välitetään omasta kansasta.

Miten niin TAAS  lockdown? 

Vierailija
101553/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veikkaus on 16 uutta tartuntaa

Vierailija
101554/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisikin erittäin positiivista, jos luku jäisi vain kahdeksaan tartuntatapaukseen eikä silloin tarvitsisi mitään edes selitellä. Veikkaan kahtakymmentä, tai hieman alle, uutta tartuntaa. Ei olisi vielä mikään katastrofi, mutta huolestuttavaa toki jatkon kannalta.

Vierailija
101555/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten viimekerralla oikein meni, kun  oli sitä niin tavallista flunssaa liikeellä, saiko kukaan kirjoittajista silloin uusia keuhkoja, kuten nyt koronavirusepidemian aikana on joillekin käynyt ?

https://www.verkkouutiset.fi/korona-tuhosi-28-vuotiaan-keuhkot-otettava…

Korona tuhosi 28-vuotiaan keuhkot – ”Otettava vakavasti”

Elisa Hyvärinen | 05.08.2020 | 23:55- päivitetty 05.08.2020 | 14:55

Koronaan sairastuneen naisen mukaan elinten siirto oli hänen ainoa vaihtoehtonsa.

28-vuotiaan Mayra Ramirezin kerrotaan olevan ensimmäinen molempien keuhkojen yhteissiirrosta selvinnyt potilas Yhdysvalloissa.

Chicagosta kotoisin oleva Ramirez sairastui koronaan huhtikuun lopussa. Hän oli täysin perusterve ennen sairastumista. Oireet pahenivat nopeasti, ja nainen joutui hengityskoneeseen pian sairaalaan päästyään.

– Muistan vain, että minut nukutettiin samalla, kun minulle laitettiin intubaatioputkea. Sen jälkeen näin kuusi viikkoa painajaisia, hän sanoo videolla.

– Jotkut painajaiset sisäsivät hukkumista ja uskon sen liittyvän siihen, etten voinut hengittää.

Aiheesta uutisoivien CNN:n ja New York Timesin mukaan Koronavirus tuhosi Ramirezin keuhkot peruuttamattomasti. Myös muut elimet alkoivat olla vaarassa romahtaa. Kuukauden hengityskoneessa olon jälkeen naisen perhe lensi Pohjois-Carolinasta Chicagoon sairaalaan jo antamaan hyvästit, koska naisen ei enää uskottu selviävän. Lopulta viimeisenä vaihtoehtona nähtiin keuhkojensiirto.

Keuhkojensiirto suoritettiin 5. heinäkuuta. Harvinainen operaatio suostuttiin tekemään, koska Ramirez oli vasta 28-vuotias ja ennen sairastumistaan täysin terve.

Vierailija
101556/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla on torstaina analysoiduista koronatesteistä havaittu jälleen uusi tartunta. Taudin saanut oli jo karanteenissa. Karanteeniin hän oli jäänyt hänen lähipiirissään tavatun tartunnan takia. Tämänkin tartunnan lähtökohta on siis ulkomailla. Pirkanmaalla on nyt havaittu neljä uutta tartuntaa viikon kuluessa.

Lähde:puheenaiheet.fi

Vierailija
101557/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan 22. Tai 32 tai jotain siltä väliltä. Mitä muut veikkaa? Nyt jännittää.

Mä veikkaan 13

Mä veikkaan aurinkoa ja skumppaa!

Vierailija
101558/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolaisessa päiväkodissa ja hoivapalveluyrityksessä koronavirusaltistumisia

7.8.2020 klo 11.17

Sairastunut henkilö on asetettu eristykseen ja koronavirukselle päiväkodissa altistuneet noin 50 henkilöä on asetettu kotikaranteeniin. Karanteeniin asetettujen joukossa on lapsia ja henkilökuntaa.

Koronavirukselle altistuneiden lasten vanhempiin on oltu yhteydessä henkilökohtaisesti. Muille päiväkodin toimintaan osallistuneiden, altistumattomien lasten vanhemmille tiedotetaan asiasta päiväkodin kautta. Päiväkodin nimeä ei julkaista asianosaisten yksityisyyden suojan vuoksi.

Kotihoitopalveluja tarjoavan hoivayrityksen sairastunut henkilö on asetettu eristykseen ja koronavirukselle altistuneet yrityksen työntekijät on asetettu kotikaranteeniin. Asiakkaiden palveluja järjestellään uudelleen. Tartuntatautiyksikön selvityksen mukaan asiakkaat eivät ole altistuneet koronavirukselle, mutta heidän tilannettaan seurataan varmuuden vuoksi erityisen tarkasti.

Lähde:Espoo.fi

Vierailija
101559/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri ruinaa että lähtisin viikonloppuna bilettämään Helsinkiin, ei kyllä huvita, en saisi edes nautittua siitä ,kun stressaisin viruslinkoja koko ajan.

Hän on vähän huolettomampi, pitää minua varmaan hysteerikkona, mutta en haluaisi tuota ikävää virusta kehooni.

Olen kyllä yksinäinen ja olis ihana käydä ihmisten ilmoilla, mutta kannattaako sellainen tässä tilanteessa?

Mitä muut tekisi?

Itse en lähtisi, koska aidosti kivaa ei olisi kuitenkaan ja sitten vielä saisi stressata pari viikkoa että tuliko tartunta vai ei. Ja sitten se bileilta vasta harmittaisikin jos siitä saisi tartunnan..

Ehtii sitä bilettää myöhemminkin. Ainakin toivottavasti.

Ja en ole koronahysteerikko vaan tolkun ihminen joka ei tässä tilanteessa pidä järkevänä mitään turhaa lietsuamista. Tartuntariski kun on varsinkin täällä pk-seudulla nyt todellisempi kuin kertaakaan aiemmin.

Tämä ketju ei ylipäätään ole se objektiivisin paikka kysyä mielipidettä tuohon asiaan. 95% henkilöistä täällä on syvällä koronasuossa ja ehdottomia kaikkeen siihen liittyvän suhteen.

Tuolla on koko kesän porukka elänyt ulkona ja tekee sitä edelleen. Eli jos heiltä kysyy, niin vastaus on päinvastainen kuin tällä palstalla.

Mitä tulee tuohon tartuntariskiin, niin keväällä oli kyllä pitkään yli 100 tapausta per päivä, että silloin oli kyllä paljon suurempi riski.

Kevään satasen päivinä ihmiset ei pyörineet baareissa bilettämässä aamuun asti. Sen sijaan palttiarallaa parinkympin päivinä ihmiset biletti laskettelukeskuksissa jonka lopputuloksena meillä sitten oli keväällä noita +satasen päiviä.. 

Lisäksi ihmisten asenne on nyt enemmän hällä väliä-mallia joka nostaa riskiä entisestään.

Vierailija
101560/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobbarin kolmas keino - eikä suinkaan viimeinen - on spämmätä "koronahuolta" eli vanhentuneita artikkeleita. HOH HOIJAA

Ketju on lukittu.