Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pahoittelut, että toiset haluaa tiukempia toimia, eikä voi käsittää tätä, että ulkomailta hakemalla haetaan taas sitä tappavaa tautia- kenenkään estämättä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle kuinka mulla on suurempi vaara saada tauti esim. Espanjasta kuin täältä Helsingistä? Jos minä lähden Espanjaan, asun omassa asunnossa, teen ruokaa omassa keittiössä, kävelen rannalla omassa rauhassa. Elämä kovin samanlaista kuin täällä kotimaassa. Toki mahdollista saada se tartunta ruokakaupasta, tosin Espanjassa kaikilla on maskit kaupoissa ja julkisissa paikoissa, toisin kuin täällä kotimaassa.
Jos olisin bailu-ikäinen ravintoloissa notkuja, tilanne olisi toinen. Joten älkää meitä matkailijoita kaikkia hirttäkö, meitä on moneen lähtöön.
Kovasti alapeukkua, ei yhtään perustelua... kertoo paljon.
Ajattelitko teleportata itsesi sinne Espanjaan? Lentokoneessa ollaan lukuisten ihmisten kanssa samassa tilassa tuntikaupalla. Miten kuljetukset, odotusajat lentokentällä, tarvitseeko käyttää julkisia wc-tiloja matkalla? Aikooko lomailija olla kaksi viikkoa karanteenissa? Oikeassa karanteenissa, jossa ei käydä kaupassa, ei koulussa, ei töissä, ei yhtään missään, eikä liikuta julkisilla edes lentokentältä palatessa?
On totta, että kuvailemasi loman kaltainen on pienempi riski kuin ulkomaille lähtevillä kreisibailaajilla, mutta on myös totta, että jokainen ulkomaanmatkailija pandemian aikana on riski. Koko Suomi joutuu maksumieheksi. Olisiko aivan mahdotonta pysyä vuosi kotimaassa, jotta saataisiin globaali pandemia hoideltua pois päiväjärjestyksestä?
Minusta jokainen pandemian keskellä matkailija on äärimmäisen itsekäs ja osoittaa vain täydellisen välinpitämättömyytensä kanssaeläjien hyvinvoinnista. Minäminäminä-ihmisiä pahimmasta päästä.
Teleporttaus olisikin hienoa, ei vielä liene mahdollista. Miten tuo mun matkustaminen eroaisi mun normaalista HSL metro, ratikka tai bussi matkustamisesta? Ei mitenkään, paitsi lentokentällä ja koneessa olisi maski päällä. Karanteenissa olisin toki, mainitsemasi pakolliset hommat järjestyvät, ei tarvetta mennä ihmisten ilmoille.
Eli pientä rajaa tuohon matkustelevien arvosteluun, jos ette tiedä millainen toisen reissu yleensä on.
https://www.verkkouutiset.fi/uudesta-koronarokotteesta-lupaavia-tuloksi…
Uudesta rokotteesta lupaavia tuloksia
Antti Kirkkala | 06.08.2020 | 23:57- päivitetty 06.08.2020 | 15:48
Novavax-yhtiön koronarokote tuotti koehenkilöille vahvan immuunivasteen.
Jo kolmas amerikkalainen lääkeyhtiö on ilmoittanut lupaavista tuloksista koronaviruksen vastaisen rokotteen kehittämisessä.
Novavaxin ensimmäisen vaiheen kliinisten kokeiden perusteella rokote oli turvallinen ja tuotti immuunivasteen virukselle.
Kokeellinen rokote oli annettu 106 vapaaehtoiselle kahdessa annoksessa. Neutraloivien vasta-aineiden määrä oli nelinkerrattuna verrattuna Covid-19:stä toipuneisiin potilaisiin.
Vierailija kirjoitti:
https://innovaatiotohtori.fi/korona-kolahti/
"Kahvia juodessani huomasin, että tyttäreni oli soittanut ja soitin hänelle takaisin. Tunnelma muuttui hetkessä. Hänen kaveripiirissään oli todettu koronatapaus.
Juttelimme puhelimessa hetken ja ryhdyimme sen jälkeen tekemään toimintasuunnitelmaa. Soitimme molemmat oitis terveydenhuollon palvelunumeroon 116 117 ohjeen mukaisesti. Koska numeroon ei päässyt läpi, jätin soittopyynnön. Epäröin hetken, valitsenko espoolaisena ”Helsinki” vai ”muu Uusimaa” -kanavan. Jätin viestin molempiin, varmuuden vuoksi. Siitä käynnistyi järjen ja tunteiden vuoristorata ja mielenkiintoinen prosessi, jonka lopputulema ei ole vielä tiedossa."
Just, asut Espoossa ja et tiedä soitatko Helsingin vai muu Uusimaa numeroon. Onko Espoo osa Helsinkiä sun mielestä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ruinaa että lähtisin viikonloppuna bilettämään Helsinkiin, ei kyllä huvita, en saisi edes nautittua siitä ,kun stressaisin viruslinkoja koko ajan.
Hän on vähän huolettomampi, pitää minua varmaan hysteerikkona, mutta en haluaisi tuota ikävää virusta kehooni.
Olen kyllä yksinäinen ja olis ihana käydä ihmisten ilmoilla, mutta kannattaako sellainen tässä tilanteessa?
Mitä muut tekisi?
En menisi. Onko se ihan välttämätön meno? Niinhän Varhila äsken iltauutisissa sanoi, että ihmisten pitäisi kysyä itseltään / miettiä. Eli ei mentäisi matkoille tai isoihin kokoontumisiin, jos se ei ole välttämätöntä.
Valtionhallinto siis ohjeistaa tällaista, ministeri Kiuruhan sanoi myös näin. Samoin presidentti Niinistö.
Aika harvoin meillä valtionjohdosta tulee tällaista viestiä. Kannattaisi uskoa, tämä ei nyt ole se paikka kansalaistottelemattomuudelle.
Totta. Aika harvoin valtion johto sanoo, ettei kannata mennä juhlimaan. Eka kerta minun elämän aikana. Ehkä kannattaisi kuunnella?
Länsi demokratia osoittaa kyllä just nyt heikkoutensa. Ei ne suositukset riitä. Bilettäjä on aina ja tuhoaa koko pakan ja muun porukan, kun oma napa edellä mennään.
Kyllä se on ne jotka rajoitukset purkaa ilman kontrollia. Stm thl ja avi.
Nukkuvat isolla palkalla Ruususen unta. Nakkipalkka rajalle koirineen ja karanteenipaikkoineen.
Ei napostele.Kansanmurha on halvempi ja helpompi.
Onhan se helpompaa aina hajottaa se hiekkalinna kuin rakentaa.Tekopyhät syyttää pandemiassa yksilöä jolla ei ole mahdollisuuksia.
Kyllä tässä pandemiassa yksilöllä on paljonkin mahdollisuuksia omalta osaltaan tartuntariskiä pienentää, ihan riippumatta siitä isoveli tekee. Voi jättää matkustelun väliin vaikka se olisikin sallittua, voi käyttää maskia vaikka sitä ei erikseen suositeltaisikaan, voi pitää turvavälejä vaikka muut eivät pitäiskään ja monella muullakin tavoilla vähentää kontaktien ja siten myös potentiaalisten tartuntojen määrää.
Totta. Kuitenkin jotkut saivat tartunnan helmikuun lopussa vaikka eivät edes matkustaneet ulkomaille.
Nimimerkillä tämän koin itse.
Helsingissä on nyt maskien käyttö lisääntynyt. Viime päivinä metrossa olen nähnyt jopa joillakin kolmikymppisillä maskin, myös miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kuinka täällä on tietyt vakiopostaajat joka päivä. On NatGeo-tyyppi, GSK-postaaja, influenssajankkaaja, harhainen salaliitto-psykoosityyppi, lasu-jankkaaja, korona accidents-sarjapostaaja, koronakiima-jankkaaja jne.
Voisitteko joskus vaihtaa levyä tai olla edes yhden päivän postaamatta samaa asiaa?
Kiitos.
Onko nuo edes eri tyyppi vai yksi ja sama? Huvittaa sekin kun jankataan kuinka elämä on elämistä varten eikä mökissään kököttämistä ja sitten päivystetään koko palstan aukioloaika pyörittämässä samaa levyä tässä ketjussa. Kuulostaa todella railakkaalta elämältä.
Mun mielestä toi tyyppi, jos on yksi ja sama on melko älykäs eikä halua myontaa korona^^^^ todeksi, onkohan niitä muita?
Minä olen tänään kirjoittanut, että elämää pitää elää, ja olen palstalla pitkästä aikaa. Kesä- ja heinäkuun olen matkustellut, käynyt risteilyllä, ollut mökillä, terasseilla ja ravintoloissa, marjastanut, shoppaillut alennusmyynneissä ja vaikka mitä. Nyt tänään kirjoittelin pitkästä aikaa. Ilmeisesti moni muukin on sitä, mieltä, että elämä on tarkoitettu elämistä varten, jos sitä on ketjussa toisteltu. Tottahan se on. Nuorilla on oikeus nauttia kesästä, ja ne jotka pelkäävät koronaa, ovat ystävällisiä ja eristävät itsensä. Kenenkään ei ole pakko osallistua rientoihin, mutta niillä, jotka haluavat niin tehdä, täytyy olla siihen mahdollisuus.
Minä aion elää, en aio kuolla koronaan enkä tapattaa läheisiänikään siihen. Siksi olen nauttinut kesästä muutoin kuin risteilyillä tai ravintoloissa.
Ei muuta kuin kevyet mullat teille joiden mielestä täyttä elämää on se että hankkimalla hankkii koronan :)
Oon lievä koronahamstraaja ja aina olen puolustautunut sillä että ruoantuontiin ja -tuotantoon voi tulla ongelmia korona aikana, esim. rahtilaivoilla voi puhjeta epidemia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3841220/err-14-koronatartunnan-saanutta…
linkkaan keskustelun niin näkee mistä on kyse, ei tarvitse avata is:ssää. Onneksi vielä ei tämän pahempaa. Vielä.
Pari päivää sitten CBN:n Nightly newsissa oli että usassa on ruoan hinta kohonnut koronan seurauksena, muistaakseni tuotantoketjujen, esim. teurastamoiden työntekijöiden sairastumisien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähtee just muuttokuorma pikkukaupunkiin Helsingistä. Ei hemmeetti ei täällä voi edes lenkillä käydä kun ei pysy turvavälit. Kaupoissa olen käynyt aamuyöllä, päivällä ei tulisi mieleenkään. Ällöttää kun ihmisiä niin paljon.
Enpä olis uskonut itsestäni, olen aina vihannut pikkukaupunkia ja tykännyt Helsingistä. Pikkukaupungissa ihana lenkkeilä kun ei ole ketään muuta koko tiellä.
Eli en menis bilettään Helsingissä, enkä oikeastaan missään muuallakaan. Kalsarikänni ja omadisco.
Bon voyage!. Ei sitten eletä meidän verorahoilla siellä korvessa.
Ne jotka bilettää, matkustelee ja "nauttii" saa mun puolesta maksaa munkin laskut :)
Mulla on idea pienille kivijalkaliikkeille joissa on voinut olla nyt aika täyttä, esim suositut itsepalvelukirpparit.
Kertakäyttöisiä kasvomaskeja voi laittaa tarjolle. Käsidesipulloja voi sijoittaa liikkeessä useaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kuinka täällä on tietyt vakiopostaajat joka päivä. On NatGeo-tyyppi, GSK-postaaja, influenssajankkaaja, harhainen salaliitto-psykoosityyppi, lasu-jankkaaja, korona accidents-sarjapostaaja, koronakiima-jankkaaja jne.
Voisitteko joskus vaihtaa levyä tai olla edes yhden päivän postaamatta samaa asiaa?
Kiitos.
Onko nuo edes eri tyyppi vai yksi ja sama? Huvittaa sekin kun jankataan kuinka elämä on elämistä varten eikä mökissään kököttämistä ja sitten päivystetään koko palstan aukioloaika pyörittämässä samaa levyä tässä ketjussa. Kuulostaa todella railakkaalta elämältä.
Mun mielestä toi tyyppi, jos on yksi ja sama on melko älykäs eikä halua myontaa korona^^^^ todeksi, onkohan niitä muita?
Minä olen tänään kirjoittanut, että elämää pitää elää, ja olen palstalla pitkästä aikaa. Kesä- ja heinäkuun olen matkustellut, käynyt risteilyllä, ollut mökillä, terasseilla ja ravintoloissa, marjastanut, shoppaillut alennusmyynneissä ja vaikka mitä. Nyt tänään kirjoittelin pitkästä aikaa. Ilmeisesti moni muukin on sitä, mieltä, että elämä on tarkoitettu elämistä varten, jos sitä on ketjussa toisteltu. Tottahan se on. Nuorilla on oikeus nauttia kesästä, ja ne jotka pelkäävät koronaa, ovat ystävällisiä ja eristävät itsensä. Kenenkään ei ole pakko osallistua rientoihin, mutta niillä, jotka haluavat niin tehdä, täytyy olla siihen mahdollisuus.
Minä aion elää, en aio kuolla koronaan enkä tapattaa läheisiänikään siihen. Siksi olen nauttinut kesästä muutoin kuin risteilyillä tai ravintoloissa.
Ei muuta kuin kevyet mullat teille joiden mielestä täyttä elämää on se että hankkimalla hankkii koronan :)
Minäkin olen hyvä ihminen ja toimin oikein joka asiassa. Mielestäni tämä antaa minulle sellaisen ylevyyden kanssaihmisiin nähden että koen oikeudekseni toivotella toisille hyviä kuolemisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ruinaa että lähtisin viikonloppuna bilettämään Helsinkiin, ei kyllä huvita, en saisi edes nautittua siitä ,kun stressaisin viruslinkoja koko ajan.
Hän on vähän huolettomampi, pitää minua varmaan hysteerikkona, mutta en haluaisi tuota ikävää virusta kehooni.
Olen kyllä yksinäinen ja olis ihana käydä ihmisten ilmoilla, mutta kannattaako sellainen tässä tilanteessa?
Mitä muut tekisi?
Itse en lähtisi, koska aidosti kivaa ei olisi kuitenkaan ja sitten vielä saisi stressata pari viikkoa että tuliko tartunta vai ei. Ja sitten se bileilta vasta harmittaisikin jos siitä saisi tartunnan..
Ehtii sitä bilettää myöhemminkin. Ainakin toivottavasti.
Ja en ole koronahysteerikko vaan tolkun ihminen joka ei tässä tilanteessa pidä järkevänä mitään turhaa lietsuamista. Tartuntariski kun on varsinkin täällä pk-seudulla nyt todellisempi kuin kertaakaan aiemmin.
Tämä ketju ei ylipäätään ole se objektiivisin paikka kysyä mielipidettä tuohon asiaan. 95% henkilöistä täällä on syvällä koronasuossa ja ehdottomia kaikkeen siihen liittyvän suhteen.
Tuolla on koko kesän porukka elänyt ulkona ja tekee sitä edelleen. Eli jos heiltä kysyy, niin vastaus on päinvastainen kuin tällä palstalla.
Mitä tulee tuohon tartuntariskiin, niin keväällä oli kyllä pitkään yli 100 tapausta per päivä, että silloin oli kyllä paljon suurempi riski.
Ihmisten käytös on huomattavasti piittaamattomampaa nyt kuin keväällä ja siksi tartuntariski on paljon suurempi nyt. Lisäksi tämän hetken tartuntamäärä (20-30 julkistettua/pv) ei kerro tämän hetken todellisesta tartuntariskistä muuta kuin sen että kasvussa on. Mikään kun ei takaa sitä etteikö pian oltaisi noissa +100 päivissä (kenties tuplana) ja kas, ne tartunnat saadaan nyt..
Minusta biletys on harvinaisen turha tapa ottaa ylimääräinen riski, mutta kukin tyylillään. Tykkäähän osa lähteä tuhannen tuubassa jatkoillekin jonkun ventovieraan kämpille ja vedellä paljaalla.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on nyt maskien käyttö lisääntynyt. Viime päivinä metrossa olen nähnyt jopa joillakin kolmikymppisillä maskin, myös miehillä.
Täällä Pohjois-Helsingissä taas on näkynyt maskeja kauppareissuilla alkukeväästä asti, mutta nimenomaan ja vain miehillä sekä kiinalaisilla(?) naisilla (näillä kyllä siis ihan ulkonakin) mutta nyt toissapäivänä näin ekat maskit kahdella naisella kun piipahdin lähikaupassa.. Jännästi siis tuollaista paikkakohtaista eroa sukupuolien välillä ihan Helsingin sisällä (tai meneehän se metro tietty Espooseenkin tätä nykyä)
En siis ole itse mitenkään maskivastainen ja todennäköisesti seuraavalle kauppareissulle laitan sen itsekin, mutta jotenkin tuo maskin näkeminen silti pysäyttää ja saa mahassa muljahtamaan. Tulee siis samanlainen tunne kuin silloin keväällä tuli joka aamu, kun muisti mihin s¤¤tanan painajaiseen sitä nykyään joutuukaan heräämään kiitos kiinalaisten pikku labramiksailujen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten täällä porukka on jo niin diipisti koronan sisällä, että kuvittelevat jo kaupungille iltaa viettämään menemisen tarkoittavan varmaa kuolemaa 👍
No ei ne mummojen kuolemista ole huolissaan.
Vaan elinikäisestä elinvauriosta. Lue se saksalaisten huippukardiologien tutkimus.Ja kumpaa uskon. Naiset ja persut on sitä mieltä että kyseessä on luonnon flunssa.
Tiedustelupalvelut amerikan ja saksan. Nobelvoittajat jne. Ovat sitä mieltä että kyseessä bioase labrasta.
Hmm. ???
Vaikea valinta.Pitäisikö sinunkin viimein lukea ajatuksella se saksalaisten huippukardiologien tutkimus ettet päivästä toiseen tahattomasti vääristelisi sen sisältöä tässä ketjussa?
Nuudelit on hyviä.
Eikös?
Muuten oletko nainen, vai persu. ??Sakujen ja jenkkien tiedustelu nobelvoittajat on sitä mieltä että korona on bioase.
Mitä mieltä siitä. Ajatuksella?
Muodostan mielipiteeni asiasta vasta sitten kun kykenet esittämään foliohattuväitteillesi yhdenkin uskottavan lähteen. Siihen asti aion pitää sekavia höpinöitäsi alumiinimyrkytyksen ensioireina.
Se että pitääkö uskottavana intialaistutkijoita australialaistutkijoita ranskan nobelistia saksalaistutkimusta lepakkoakkasaagaa jne on jo eri asia. Tiedelehdistä spiegeliin löytyy noita. Mutta Pitihän rohvessorit uskottavana sitä tiedelehden skifip0rn0 artikkeliakin. Onko ideologinen ylilekuri uskottavampi kuin nobelvoittaja. Tätäkin on vaikea pohtia. Kaikella on puolensa.
Pelkkä sarsvirus itsessään kuuluu kai vaarallisimpiin viruksiin ollen luontoäidin oikku ja tämä mysteerinen sars2 vaatisi aika tähtitieteellisen ihmeen pangoliinihyppyjen hypyn, jos se yhtäkkiä luonnossa tarttuisi oireettomana ihmisestä ihmiseen varsinkin kun kyseistä viirusta nimenomaan on gof tutkittu. Miksi ihmeessä sitten joku edes vertaa sarsia kausinuhaan?
Jos taas laumasuoja toimisi niin Kiina olisi varmaankin tartuttanut kansalaisensa. Sen sijaan se eristi karanteenaasi ja valvoo rajoja. Miksi? Miksi who peitteli ihmisestä ihmiseen tarttumista ja vasta sen jälkeen kun pandemia päällä sanoo että pitäisi tehdä kaikki taudin torjumiseksi. Kuitenkin sitä levittävää hupiturismia lietsotaan.
Jos kyseessä olisi luonnonpandemia niin torjuntakeinot varmaan eivät olisi rajojen avaus ja rajoitusten poisto.
Näköjään viruksen leviämistä edesautetaan Suomessa nyt oikein kunnolla. Tampereen Viikinkisaaressa järjestetään tulevana viikonloppuna saarihelvetti-metallifestari, johon on molemmille päiville myyty 2200 lippua:
https://yle.fi/uutiset/3-11483127
Vaatimus siitä, että jokaisella on pöytä ja penkki, on tarkoittanut sitä, että saareen on pitänyt kuljettaa yli 2 000 tuolia ja iso määrä pöytiä. Tuskinpa festivaaliväki esiintymisten aikana kuitenkaan istuu pöydän ääressä, vaan pakkautuu kaikki esiintymislavan eteen. Siellä kun parillakin on korona niin...
Vierailija kirjoitti:
Näköjään viruksen leviämistä edesautetaan Suomessa nyt oikein kunnolla. Tampereen Viikinkisaaressa järjestetään tulevana viikonloppuna saarihelvetti-metallifestari, johon on molemmille päiville myyty 2200 lippua:
Vaatimus siitä, että jokaisella on pöytä ja penkki, on tarkoittanut sitä, että saareen on pitänyt kuljettaa yli 2 000 tuolia ja iso määrä pöytiä. Tuskinpa festivaaliväki esiintymisten aikana kuitenkaan istuu pöydän ääressä, vaan pakkautuu kaikki esiintymislavan eteen. Siellä kun parillakin on korona niin...
Aloin itkemään. Me ollaan tuhoon tuolittuja :(
Vierailija kirjoitti:
Uimallako tuo porukka tuonne saareen menee? Meinaan että melkoinen sumppu jonoineen siinäkin on jos/kun nuo johonkin lauttaan mennen tullen pakkautuu niin parin metrin turvaväliä pidetään ihan taatusti..
Tuntuu jotenkin ihan hullulta, että just nyt kun tartunnat on jo muutenkin nousussa (kiitos aiemmin rajoitusten purkamisten) niin sitten tähän saumaan hallitus antoi luvan/mahdollisuuden ties minkä megazembaloiden järkkäämiseen sinne ja tänne.. Että ihan kun oikein olisi haluttu varmistaa se, että hyvin luotu ja laaja tartuntapohja ympäri suomen saadaan oikein tosissaan roihahtamaan ja ollaan pahemmassa kusessa kuin keväällä. Toki enää jatkossa ei ole mitään perustetta yhden maakunnan sulkemiseen eli siinä mielessä tasa-arvo saatiin toteutumaan.
Seinäjoen Vauhtiajot-festareilla olinkyvien perusteella ihan hyvin porukkaa lavan edessä huutamassa. Paria nuorta haastateltiin, aikovat jatkaa tänään Vaasaan festareille. Käyttävät kyllä käsidesiä.
Ja ensi viikolla kaikki nämä koulunpenkille...
Astetta typerämpien ihmisten on päästävä riekkumaan festareille. En edes kehtaisi tässä tilanteessa sanoa kenellekään meneväni festareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
Minäkin olen hyvä ihminen ja toimin oikein joka asiassa. Mielestäni tämä antaa minulle sellaisen ylevyyden kanssaihmisiin nähden että koen oikeudekseni toivotella toisille hyviä kuolemisia :)
Oletko sinä yksi niistä jotka vähät välittävät jos riskiryhmäperheenjäseneni saa sinulta koronan biletyksesi tms. vuoksi ja kuolee? Siinä tapauksessa toivotan oikein sydämeni pohjasta.
Me ollaan viimeiset 7 vuotta taisteltu hengissä pysyäksemme ja en kyllä sympatiseeraa yhtään niitä jotka bilettää ja matkustelee tietäen että se voi viedä hengen toiselta. Hyvä että olet hyvä ihminen, mulle yks lysti kunhan perheeni pysyy hengissä.
https://innovaatiotohtori.fi/korona-kolahti/
"Kahvia juodessani huomasin, että tyttäreni oli soittanut ja soitin hänelle takaisin. Tunnelma muuttui hetkessä. Hänen kaveripiirissään oli todettu koronatapaus.
Juttelimme puhelimessa hetken ja ryhdyimme sen jälkeen tekemään toimintasuunnitelmaa. Soitimme molemmat oitis terveydenhuollon palvelunumeroon 116 117 ohjeen mukaisesti. Koska numeroon ei päässyt läpi, jätin soittopyynnön. Epäröin hetken, valitsenko espoolaisena ”Helsinki” vai ”muu Uusimaa” -kanavan. Jätin viestin molempiin, varmuuden vuoksi. Siitä käynnistyi järjen ja tunteiden vuoristorata ja mielenkiintoinen prosessi, jonka lopputulema ei ole vielä tiedossa."