Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten täällä porukka on jo niin diipisti koronan sisällä, että kuvittelevat jo kaupungille iltaa viettämään menemisen tarkoittavan varmaa kuolemaa 👍
Whaat? En mä ainakaan niin sanonut. Toisaalta kyllä ihmettelen miten kuritonta porukkaa osa suomalaisista on. Mitään biletystä Helsingissä ei todellakaan nyt suositella, tyhmemmänkin pitäisi tajuta.
Miten lukiossa ja yläkoulussa varotaan koronaa, kun ryhmät sekoittuvat koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ruinaa että lähtisin viikonloppuna bilettämään Helsinkiin, ei kyllä huvita, en saisi edes nautittua siitä ,kun stressaisin viruslinkoja koko ajan.
Hän on vähän huolettomampi, pitää minua varmaan hysteerikkona, mutta en haluaisi tuota ikävää virusta kehooni.
Olen kyllä yksinäinen ja olis ihana käydä ihmisten ilmoilla, mutta kannattaako sellainen tässä tilanteessa?
Mitä muut tekisi?
Sama tilanne täällä ja kyllä menen. Tämä on ollut suunnitelmissa jo 1,5 kuukautta, enkä jätä menemättä tämän yhtäkkisen maskikohun takia. Seuraavat kuukaudet joutuu kuitenkin istumaan enimmäkseen kotona. Eli Helsinki, here I come!
Minä oon myös menossa. Pientä flunssaa on ollut ja vähän vatsaoiretta, mutta eiköhän nuo parilla hyvällä drinksulla hyvässä seurassa korjaannu. Moikataan kun tavataan!
Hihhih, oletpas sinä erityisen hassu. Suosittelen vetämään villasukat ja tuulihousut jalkaan sekä pysymään sängyn pohjalla seuraavat 4 viikkoa varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten täällä porukka on jo niin diipisti koronan sisällä, että kuvittelevat jo kaupungille iltaa viettämään menemisen tarkoittavan varmaa kuolemaa 👍
No ei ne mummojen kuolemista ole huolissaan.
Vaan elinikäisestä elinvauriosta. Lue se saksalaisten huippukardiologien tutkimus.
Ja kumpaa uskon. Naiset ja persut on sitä mieltä että kyseessä on luonnon flunssa.
Tiedustelupalvelut amerikan ja saksan. Nobelvoittajat jne. Ovat sitä mieltä että kyseessä bioase labrasta.
Hmm. ???
Vaikea valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ruinaa että lähtisin viikonloppuna bilettämään Helsinkiin, ei kyllä huvita, en saisi edes nautittua siitä ,kun stressaisin viruslinkoja koko ajan.
Hän on vähän huolettomampi, pitää minua varmaan hysteerikkona, mutta en haluaisi tuota ikävää virusta kehooni.
Olen kyllä yksinäinen ja olis ihana käydä ihmisten ilmoilla, mutta kannattaako sellainen tässä tilanteessa?
Mitä muut tekisi?
Sama tilanne täällä ja kyllä menen. Tämä on ollut suunnitelmissa jo 1,5 kuukautta, enkä jätä menemättä tämän yhtäkkisen maskikohun takia. Seuraavat kuukaudet joutuu kuitenkin istumaan enimmäkseen kotona. Eli Helsinki, here I come!
Minä oon myös menossa. Pientä flunssaa on ollut ja vähän vatsaoiretta, mutta eiköhän nuo parilla hyvällä drinksulla hyvässä seurassa korjaannu. Moikataan kun tavataan!
Ja ei kai haittaa että mun sisko, jonka nimi on Coronna tulee kans ? 💜
Vierailija kirjoitti:
Asenteet voi muuttua nopeastikin, niin kävi muissakin maissa. Kaverini sanoi että Australiassa on nyt tosi noloa pitää bileitä (muualla kuin Victoriassa siis), ja ihmiset on poistelleet talven ajan eli viime kuukausien postauksiaan somesta, joista ilmeni että olivat olleet juhlimassa.
No Suomi tulee aina vähän jäljessä. Täällä on muotia vielä bilettää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whaat? En mä ainakaan niin sanonut. Toisaalta kyllä ihmettelen miten kuritonta porukkaa osa suomalaisista on. Mitään biletystä Helsingissä ei todellakaan nyt suositella, tyhmemmänkin pitäisi tajuta.
Ja vielä viikko sitten biletys oli ihan ok? Jos ei poistu omasta mökistään koskaan mihinkään, niin on helppo huudella sääntöjä muille.
Vierailija kirjoitti:
Miten lukiossa ja yläkoulussa varotaan koronaa, kun ryhmät sekoittuvat koko ajan?
Yläkoulussa opettaja vaihtaa luokkaa. Mutta kai valinnaiset on eri ryhmissä... Lukio on helppo suorittaa etänä
Seuraavaksi kerron teille että mulla on bileet myös Tampereella ja Turussa ens viikonloppuna, ja ens viikolla siirryn muihin kaupunkeihin. Sisko tulee mukaan ja 100 kaveria. Vähän on flunssaa mut pari drinksua asian korjaa. Oon odottanu tätä jo 2 kk joten en tod. peru. Ootte niin diipisti sisällä koronassa että ette vaan tajuu... ai niin ja en tod. käytä maskia, aivastelen paljon ja räkä valuu. F U Suomen hallitus ja muut määräilijät. Täältä tullaan Helsinki, Tampere, Turku, ja kaikki muut Suomen paikat. Tartutan teidät kaikki haha
Kasvomaskin myötä koukkunenäiset kaunistuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut tekisi?
En menisi. Onko se ihan välttämätön meno? Niinhän Varhila äsken iltauutisissa sanoi, että ihmisten pitäisi kysyä itseltään / miettiä. Eli ei mentäisi matkoille tai isoihin kokoontumisiin, jos se ei ole välttämätöntä.
Valtionhallinto siis ohjeistaa tällaista, ministeri Kiuruhan sanoi myös näin. Samoin presidentti Niinistö.
Aika harvoin meillä valtionjohdosta tulee tällaista viestiä. Kannattaisi uskoa, tämä ei nyt ole se paikka kansalaistottelemattomuudelle.
Totta. Aika harvoin valtion johto sanoo, ettei kannata mennä juhlimaan. Eka kerta minun elämän aikana. Ehkä kannattaisi kuunnella?
Länsi demokratia osoittaa kyllä just nyt heikkoutensa. Ei ne suositukset riitä. Bilettäjä on aina ja tuhoaa koko pakan ja muun porukan, kun oma napa edellä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen kaipaa ihmiskontakteja, yhdessäoloa, iloa, luottamusta. Epäsosiaaliset ihmiset ovat poikkeus. Suomessa on paljon epäsosiaalisia pelkoisia ihmisvihaajaihmisiä. Näitä ei maailma kaipaa.
Samaa mieltä alkuosasta. Ihminen on laumaeläin, ja useimmat tosiaan kaipaavat yhteisöä ympärilleen. Kuinka paljon, siinä on sitten eroja tottakai. Täysi erakoituminen on poikkeavaa käytöstä. Mutta harmitonta toki sinänsä, enkä ymmärrä miksei maailma kaipaisi ihan yhtä paljon tai vähän sitä erakkoa kuin sitä supersosiaalista ja kaikkia niitä välimuotojakin.
En puhunut erakoista. Puhuin epäsosiaalisista pelkoisista ihmisvihaajaihmisistä. Ihmisvihaajia ei maailma kaipaa.
Epäsosiaalisia ihmisvihaajia ovat juuri ne "minä minä mun täytyy saada matkustaa ja bilettää koska mä haluun ei haittaa vaikka mummoja ja sairaita kuolee"-tyypit. Heitä ei kukaan kaipaa.
Sellaista ihmistä, joka asettaa oman mielihalunsa toisen ihmisen henkeä tai terveyttä tärkeämmäksi sanotaan yleensä psykopaatiksi.
Mitä sinäkään olet maailman kärsivien eteen tehnyt koskaan, ennen koronaa tai sen aikana? Eipä sinua moralistiakaan taida paljon muun maailman kuolevat lapset liikuttaa, olet siis psykopaatti.
Minusta nyt ei saisi mennä kouluun tai töihin minkäänlaisessa taudissa.
Vaikka oliis testattu, ettei ole koronaa. Ensinnäkin testit on epäluotettavia ja toiseksi kuormittaa turhaan testejä, kun jokainen flunssainen niissä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut tekisi?
En menisi. Onko se ihan välttämätön meno? Niinhän Varhila äsken iltauutisissa sanoi, että ihmisten pitäisi kysyä itseltään / miettiä. Eli ei mentäisi matkoille tai isoihin kokoontumisiin, jos se ei ole välttämätöntä.
Valtionhallinto siis ohjeistaa tällaista, ministeri Kiuruhan sanoi myös näin. Samoin presidentti Niinistö.
Aika harvoin meillä valtionjohdosta tulee tällaista viestiä. Kannattaisi uskoa, tämä ei nyt ole se paikka kansalaistottelemattomuudelle.
Totta. Aika harvoin valtion johto sanoo, ettei kannata mennä juhlimaan. Eka kerta minun elämän aikana. Ehkä kannattaisi kuunnella?
Länsi demokratia osoittaa kyllä just nyt heikkoutensa. Ei ne suositukset riitä. Bilettäjä on aina ja tuhoaa koko pakan ja muun porukan, kun oma napa edellä mennään.
Miksei sitten laiteta kokoontumisrajoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne virukset kerääntyy just siihen maskiin ja sen hipelöinti on vaarallista. Eikö niitä viruksia leiju ilmassa muihinkin vaatteisiin, reppuihin jne. ja niihinkin kosketaan käsin. En ymmärrä miksi juuri maski olisi niin vaatallinen.
No se on se hengitys. Joka hengenvedolla imaiset vajaan litran ilmaa maskin läpi kitusiisi jolloin viruksia kertyy maskiin. Sen sijaan ilman "läpi" liikkuessasi suurin osa ilmasta pyörteilee ohitsesi vieden pienimmät viruksia kuljettavat partikkelit mukanaan.
Oletettavasti näin voi toimia: aja autolla kaupan parkkipaikalle, aseta suojain naamalle, osta ostokset kaupasta. Desinfioi kädet. Palaa autolle ja poista suojus pieneen pussiin (desinfioi kädet). Ei siinä tuntitolkulla kaupassa asuta.
Joo, mun pointti ei tosiaankaan ole etteikö maskeja kannattaisi käyttää vaan se että kannattaa käyttää niitä fiksusti koska ne kyllä kerää kaiken sen minkä olisit muuten imenyt keuhkoihisi. Varsinkin jos maskia pitää pitkään ja se on kostea niin voi olla että pienistäkin altistuksista kertyy maskiin sellainen pommi jonka maskista käsin limakalvoille siirrettynä riittää tartutukseen vaikkei ehkä ilman maskia pienissä erissä pitkin päivää hengitysteihin päätyessään olisikaan riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut tekisi?
Syyskuussa ja siitä eteenpäin ehtii sitten ihan tarpeeksi erakoitumaan, kun rajoitukset on lyöty päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut tekisi?
Kyllä se on ne jotka rajoitukset purkaa ilman kontrollia. Stm thl ja avi.
Nukkuvat isolla palkalla Ruususen unta. Nakkipalkka rajalle koirineen ja karanteenipaikkoineen.
Ei napostele.
Kansanmurha on halvempi ja helpompi.
Onhan se helpompaa aina hajottaa se hiekkalinna kuin rakentaa.
Tekopyhät syyttää pandemiassa yksilöä jolla ei ole mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut tekisi?
Hihhih, oletpas sinä erityisen hassu. Suosittelen vetämään villasukat ja tuulihousut jalkaan sekä pysymään sängyn pohjalla seuraavat 4 viikkoa varmuuden vuoksi.
Ehkä tuo olisi ollut jossain määrin hauska kommentti jos ei tuntisi ihmisiä jotka ajattelevat juuri noin.
Juuri tuli uutiskuvaa Baijerista, jossa ihmiset ihan rauhassa ottivat olutta terasseilla. Tällä palstalla huudetaan kylmä hiki otsalla, että me tartutetaan kaikki.
Oletettavasti näin voi toimia: aja autolla kaupan parkkipaikalle, aseta suojain naamalle, osta ostokset kaupasta. Desinfioi kädet. Palaa autolle ja poista suojus pieneen pussiin (desinfioi kädet). Ei siinä tuntitolkulla kaupassa asuta.