Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
101421/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ruinaa että lähtisin viikonloppuna bilettämään Helsinkiin, ei kyllä huvita, en saisi edes nautittua siitä ,kun stressaisin viruslinkoja koko ajan.

Hän on vähän huolettomampi, pitää minua varmaan hysteerikkona, mutta en haluaisi tuota ikävää virusta kehooni.

Olen kyllä yksinäinen ja olis ihana käydä ihmisten ilmoilla, mutta kannattaako sellainen tässä tilanteessa?

Mitä muut tekisi?

Vierailija
101422/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kuinka täällä on tietyt vakiopostaajat joka päivä. On NatGeo-tyyppi, GSK-postaaja, influenssajankkaaja, harhainen salaliitto-psykoosityyppi, lasu-jankkaaja, korona accidents-sarjapostaaja, koronakiima-jankkaaja jne.

Voisitteko joskus vaihtaa levyä tai olla edes yhden päivän postaamatta samaa asiaa?

Kiitos.

Onko nuo edes eri tyyppi vai yksi ja sama? Huvittaa sekin kun jankataan kuinka elämä on elämistä varten eikä mökissään kököttämistä ja sitten päivystetään koko palstan aukioloaika pyörittämässä samaa levyä tässä ketjussa. Kuulostaa todella railakkaalta elämältä.

Mun mielestä toi tyyppi, jos on yksi ja sama on melko älykäs eikä halua myontaa korona^^^^ todeksi, onkohan niitä muita?

Älykäs? Postailee päivästä toiseen yhtä ja samaa artikkelia jonka on kopsinut kuvalehdestä?

No mutta onhan kuvalehti nyt vähän parempi referenssi, kuin joku satunnainen sarjapostailija tälle kaikkien lukemalle vauvapalstalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
101423/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syökö oppilaat luokissa?

Vierailija
101424/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kuinka täällä on tietyt vakiopostaajat joka päivä. On NatGeo-tyyppi, GSK-postaaja, influenssajankkaaja, harhainen salaliitto-psykoosityyppi, lasu-jankkaaja, korona accidents-sarjapostaaja, koronakiima-jankkaaja jne.

Voisitteko joskus vaihtaa levyä tai olla edes yhden päivän postaamatta samaa asiaa?

Kiitos.

Ja te, jotka vastailette näille, jättäkää please se tekemättä. Ei vaan noteerata.

Yritetään olla huomaamatta! Ei kannata katsoa edes sinne suuntaan.

Vierailija
101425/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli syökö oppilaat luokissa?

Nykyään on niin paljon näitä avoimia oppimisympäristöjä. Kyllä ollaan jännän äärellä, miten kaikki menee.

Vierailija
101426/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri ruinaa että lähtisin viikonloppuna bilettämään Helsinkiin, ei kyllä huvita, en saisi edes nautittua siitä ,kun stressaisin viruslinkoja koko ajan.

Hän on vähän huolettomampi, pitää minua varmaan hysteerikkona, mutta en haluaisi tuota ikävää virusta kehooni.

Olen kyllä yksinäinen ja olis ihana käydä ihmisten ilmoilla, mutta kannattaako sellainen tässä tilanteessa?

Mitä muut tekisi?

Sama tilanne täällä ja kyllä menen. Tämä on ollut suunnitelmissa jo 1,5 kuukautta, enkä jätä menemättä tämän yhtäkkisen maskikohun takia. Seuraavat kuukaudet joutuu kuitenkin istumaan enimmäkseen kotona. Eli Helsinki, here I come!

Vierailija
101427/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä halua koronaa.

Vierailija
101428/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut tekisi?

En menisi. Onko se ihan välttämätön meno? Niinhän Varhila äsken iltauutisissa sanoi, että ihmisten pitäisi kysyä itseltään / miettiä. Eli ei mentäisi matkoille tai isoihin kokoontumisiin, jos se ei ole välttämätöntä.

Valtionhallinto siis ohjeistaa tällaista, ministeri Kiuruhan sanoi myös näin. Samoin presidentti Niinistö.

Aika harvoin meillä valtionjohdosta tulee tällaista viestiä. Kannattaisi uskoa, tämä ei nyt ole se paikka kansalaistottelemattomuudelle.

Vierailija
101429/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut tekisi?

Sama tilanne täällä ja kyllä menen. Tämä on ollut suunnitelmissa jo 1,5 kuukautta, enkä jätä menemättä tämän yhtäkkisen maskikohun takia. Seuraavat kuukaudet joutuu kuitenkin istumaan enimmäkseen kotona. Eli Helsinki, here I come!

Mitähän minäsi ( jos sitä vielä on) vuoden päästä olisi mieltä, kannattiko ?

Vierailija
101430/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua myöskään testata, onko korona vaarallinen lapsilleni

Vierailija
101431/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Ja te, jotka vastailette näille, jättäkää please se tekemättä. Ei vaan noteerata.

Yritetään olla huomaamatta! Ei kannata katsoa edes sinne suuntaan.

😷👀

Vierailija
101432/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä halua koronaa astmaatikko miehelleni.

Vierailija
101433/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut tekisi?

Oli rikkaalla miehellä kaksi tytärtä. Toinen tyhmä. Toinen älykäs. Tyhmä tytär uskoi laumasuojaan biletti pandemian aikana ja piti muita hysteerikkoina. Älykäs tytär uskoi tukahduttamiseen, osti isän rahoilla koiran jonka koulutti haistamaan koronan.

Tyhmä tytär sai elinikäisen keuhkovaurion ja infertiliteetin ja sydänvaurion.

Älykkään tyttären koira haistoi koronan nakkipalkalla ja deitti tuli lopulta. Älykäs tytär sai komean prinssin jolla ei ollut koronaa ja ihanan perheen jonka kanssa he hallitsivat maailmaa tuhat vuotta.

Vierailija
101434/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut tekisi?

Mitähän minäsi ( jos sitä vielä on) vuoden päästä olisi mieltä, kannattiko ?

Se nähdään sitten. Lupaan tulla raportoimaan tänne, miten kävi. Tämä on kesän ainoa biletyspäiväni ja aion todellakin käyttää sen.

Vierailija
101435/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuntea koronaan menehtyneitä.

Vierailija
101436/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteet voi muuttua nopeastikin, niin kävi muissakin maissa. Kaverini sanoi että Australiassa on nyt tosi noloa pitää bileitä (muualla kuin Victoriassa siis), ja ihmiset on poistelleet talven ajan eli viime kuukausien postauksiaan somesta, joista ilmeni että olivat olleet juhlimassa.

Vierailija
101437/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne virukset kerääntyy just siihen maskiin ja sen hipelöinti on vaarallista. Eikö niitä viruksia leiju ilmassa muihinkin vaatteisiin, reppuihin jne. ja niihinkin kosketaan käsin. En ymmärrä miksi juuri maski olisi niin vaatallinen.

No se on se hengitys. Joka hengenvedolla imaiset vajaan litran ilmaa maskin läpi kitusiisi jolloin viruksia kertyy maskiin. Sen sijaan ilman "läpi" liikkuessasi suurin osa ilmasta pyörteilee ohitsesi vieden pienimmät viruksia kuljettavat partikkelit mukanaan.

Kyllä niitä viruksia tulee ihan hiuksiin jos joku hengittää niskassa kiinni kaupassa tai aivastaa tai yskii joukkoliikenteessä. Sitten sillä pesemättömillä tukalla mennään nukkumaan ja tyynyliinan kautta virus limakalvoille.

Ihminen normaalisti hengittää n. 15 kertaa minuutissa ja jokaisella hengenvedolla ilmaa kiertää keuhkojen kautta vajaa litra. Eli sellainen reipas 10L marjaämpärillinen ilmaa kulkee sen maskin läpi joka minuutti, joten pienelle alalle kertyy nopeasti hyvin paljon viruksia jos niitä vähänkin ilmassa on. Lisäksi jos maski on kostea niin virukset säilyvät siinä tartuttavina erinomaisesti pitkänkin ajan.

Toki jonkun niskaan yskijän virukset voivat tarttua hiuksiin ja isoissa pisaroissa viruskuormakin voi olla suuri ja kuivuminen hidasta, että kyllä ne hiuksetkin voi olla tartuntariski. 

Vierailija
101438/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiska-lehti uutisoi, että pääministerin loma päättyy 7.8.

Alkaisiko sitten vihdoin tapahtua?

Mielenkiintonen pääministeri meillä. Päällä maailmanhistorian tuhoisin pandemia, ja päämin. viettää lomaa, nai ja kuherruskuukautisoi. Tehtiinköhän sotienkin aikana näin...?

Kohta napa pystyssä.

Nyt ekaa kertaa ikinä ajattelen, että johtaviin tärkeisiin virkoihin pitäisi aina valita mies. Olen itsekin nainen enkä koskaan ajatellut näin.

Se vielä puuttuisi, että alkaisi lasta odottaa.

Vierailija
101439/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten täällä porukka on jo niin diipisti koronan sisällä, että kuvittelevat jo kaupungille iltaa viettämään menemisen tarkoittavan varmaa kuolemaa 👍

Vierailija
101440/176779 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut tekisi?

Minä oon myös menossa. Pientä flunssaa on ollut ja vähän vatsaoiretta, mutta eiköhän nuo parilla hyvällä drinksulla hyvässä seurassa korjaannu. Moikataan kun tavataan!

Ketju on lukittu.