Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla corona-kevät vaikuttanut ihmissuhteisiin? Itsellä meni välit viileiksi vanhan kaveriporukan kanssa. Muut jaksoivat harjoittaa sosiaalista etäisyyttä vain pari hassua viikkoa niin johan alkoi taas se perseily ja kutsuja sadella jatkuvasti yhteisille skumppahetkille. Olin jotenkin tosi pettynyt kun kuvittelin koko poppoon olevan fiksumpaa.
Välit ovat edelleen etäiset kun minä vielä välttelen ihmiskontakteja ja toiset taas, noh, suunnittelevat yhteisiä mökkireissuja. Ettei taas hetken ilo muuttuisi itkuksi, pahoin pelkään. On tää ollut rankkaa kaikin puolin ja voimat ihan lopussa kun tuntuu että olen yksin sodassa virusta vastaan.
Samalla tavalla on vaikuttanut :( Tunnen olevani hyvin yksin tämän asian kanssa IRL.
Onneksi te olette täällä <3
Itse olette tienne valinneet. Kuitenkin olette heidän mielessä kun olette kutsuja saaneet, vai haluaisitteko etteivät he olisi teihin ollenkaan yhteydessä, unohtaisi teidät? Turha haukkua kavereita "ei fiksuiksi", he eivät vaan, kuten suurin osa Suomesta, jaa teidän ajattelumaailmaa koronan tiimoilta.
En ole se kenelle alunperin vastasit, mutta vastaan silti.
Tottakai saa olla ns. pettynyt omiin läheisiinsä heidän käytöksensä takia Itsekin koen, että normaalisti niin fiksusta porukasta on tullut nyt jotain ihan muuta. Pointti kuitenkin se, ettei minulla ole minkäänlaista oikeutta heille suoraan tätä sanoa tai heidän toimintaansa arvostella.
MUTTA olisi kiva jos tämä toimisi toisinpäin myös. On todella raskasta päivittäin pitää kiinni tästä omasta valinnastaan (eli jatkamme miehen kanssa kotona oloa, koska tämä tuntuu edelleen hyvältä eikä ole tarvetta päästä esim. terasseille), kun jatkuvasti kyseenalaistetaan tätä valintaa läheisten puolelta. Joko sanallisesti tai juurikin ehdottelemalla noita näkemisiä jatkuvasti, vaikka olemme suoraan sanoneet, että aiomme seurata tilanteen kehittymistä tämän kesäkuun loppuun asti. Pienet vihjailut raskaita myös.
Lisäksi itse koen tämänkin eri tavalla: "Kuitenkin olette heidän mielessä kun olette kutsuja saaneet, vai haluaisitteko etteivät he olisi teihin ollenkaan yhteydessä, unohtaisi teidät?" Koen, että kelpaan läheisilleni tällä hetkellä vain, jos olen heitä valmis livenä näkemään. Kuulumisia ei kysellä ollenkaan, ehdotellaan vain näkemisiä ja sen jälkeen täysi hiljaisuus sitten. Olen itse ehdottanut "tapaamisia" Skypellä, kysynyt kuulumisia, vienyt synttärilahjaa yms oven taa jne. Silti saan päivittäin vihjauksia siitä, että meidän tapamme toimia on väärä.
Itse kotona oleminen koronan takia ei siis uuvuta, läheiset ihmiset kyseenamaistamisellaan tekevät siitä vain todella raskasta.
Se on jännä tietyissä ”ystävyys” suhteissa, että se toisen erilaisen näkemyksen kunnioitus tuntuu toimivan vain yhteen suuntaan.
Pystyttekö suoraan sanomaan, ettette teekään arvostele heidän elintapaansa tässä tilanteessa, ja ette halua myöskään heiltä tätä arvostelua kuulla. Kysyä voidaanko puhua muusta, ellei, niin antaapa sitten olla.
Itsestään s3lvää ettei nyt tavata. Kahta oon tavannut tosi läheistä.
Mitäh
Ruotti vertautuu punavärissään itään ja venäjään koronakartalla.
Suomi vaalea neito siinä keskellä somasti.
Harmittaa että Ruotsin arvostelukyky noin pahasti petti ja nyt vertautuu Venäjään.
Ei ikuna olisi uskonut.
Mutta olihan heillä se historian painolasti, eugeniikkakin.
https://www.ecdc.europa.eu/en/geographical-distribution-2019-ncov-cases
Kahden viikon tapaussummissa näkyy, että Suomi on petrannut hurjasti! Hienoa! Suomessa on nyt vähemmän aktiivisia tapauksia suhteessa väkilukuun kuin Saksassa! Luulin, että Espanja ja Italia menisivät Suomesta ohi.
Itä-Euroopan mallimaihin on matkaa, toivottavasti kesä ja lisääntynyt testaus tekevät tehtävänsä:
Suomi: 321 tapausta
Norja: 193
Tanska: 523
Slovakia: 21
Itävalta: 421 (Suomeen suhteutettuna 256)
Sveitsi: 248 (Suomeen suhteutettuna 150)
Saksa: 5216 (Suomeen suhteutettuna 347)
Ranska: 7256 (Suomeen suhteutettuna 600)
Espanja: 4260 (Suomeen suhteutettuna 460)
Italia: 4410 (Suomen suhteutettuna 400)
Ruotsi: 12561 (Suomeen suhteutettuna 7000)
Ruotsissa on, huolimatta vähäisestä testauksesta, käytännössä yhtä paljon tapauksia kuin Saksassa ja Ranskassa yhteensä. Heja Sverige!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla corona-kevät vaikuttanut ihmissuhteisiin? Itsellä meni välit viileiksi vanhan kaveriporukan kanssa. Muut jaksoivat harjoittaa sosiaalista etäisyyttä vain pari hassua viikkoa niin johan alkoi taas se perseily ja kutsuja sadella jatkuvasti yhteisille skumppahetkille. Olin jotenkin tosi pettynyt kun kuvittelin koko poppoon olevan fiksumpaa.
Välit ovat edelleen etäiset kun minä vielä välttelen ihmiskontakteja ja toiset taas, noh, suunnittelevat yhteisiä mökkireissuja. Ettei taas hetken ilo muuttuisi itkuksi, pahoin pelkään. On tää ollut rankkaa kaikin puolin ja voimat ihan lopussa kun tuntuu että olen yksin sodassa virusta vastaan.
Samalla tavalla on vaikuttanut :( Tunnen olevani hyvin yksin tämän asian kanssa IRL.
Onneksi te olette täällä <3
Itse olette tienne valinneet. Kuitenkin olette heidän mielessä kun olette kutsuja saaneet, vai haluaisitteko etteivät he olisi teihin ollenkaan yhteydessä, unohtaisi teidät? Turha haukkua kavereita "ei fiksuiksi", he eivät vaan, kuten suurin osa Suomesta, jaa teidän ajattelumaailmaa koronan tiimoilta.
En ole se kenelle alunperin vastasit, mutta vastaan silti.
Tottakai saa olla ns. pettynyt omiin läheisiinsä heidän käytöksensä takia Itsekin koen, että normaalisti niin fiksusta porukasta on tullut nyt jotain ihan muuta. Pointti kuitenkin se, ettei minulla ole minkäänlaista oikeutta heille suoraan tätä sanoa tai heidän toimintaansa arvostella.
MUTTA olisi kiva jos tämä toimisi toisinpäin myös. On todella raskasta päivittäin pitää kiinni tästä omasta valinnastaan (eli jatkamme miehen kanssa kotona oloa, koska tämä tuntuu edelleen hyvältä eikä ole tarvetta päästä esim. terasseille), kun jatkuvasti kyseenalaistetaan tätä valintaa läheisten puolelta. Joko sanallisesti tai juurikin ehdottelemalla noita näkemisiä jatkuvasti, vaikka olemme suoraan sanoneet, että aiomme seurata tilanteen kehittymistä tämän kesäkuun loppuun asti. Pienet vihjailut raskaita myös.
Lisäksi itse koen tämänkin eri tavalla: "Kuitenkin olette heidän mielessä kun olette kutsuja saaneet, vai haluaisitteko etteivät he olisi teihin ollenkaan yhteydessä, unohtaisi teidät?" Koen, että kelpaan läheisilleni tällä hetkellä vain, jos olen heitä valmis livenä näkemään. Kuulumisia ei kysellä ollenkaan, ehdotellaan vain näkemisiä ja sen jälkeen täysi hiljaisuus sitten. Olen itse ehdottanut "tapaamisia" Skypellä, kysynyt kuulumisia, vienyt synttärilahjaa yms oven taa jne. Silti saan päivittäin vihjauksia siitä, että meidän tapamme toimia on väärä.
Itse kotona oleminen koronan takia ei siis uuvuta, läheiset ihmiset kyseenamaistamisellaan tekevät siitä vain todella raskasta.
Se on jännä tietyissä ”ystävyys” suhteissa, että se toisen erilaisen näkemyksen kunnioitus tuntuu toimivan vain yhteen suuntaan.
Pystyttekö suoraan sanomaan, ettette teekään arvostele heidän elintapaansa tässä tilanteessa, ja ette halua myöskään heiltä tätä arvostelua kuulla. Kysyä voidaanko puhua muusta, ellei, niin antaapa sitten olla.Itsestään s3lvää ettei nyt tavata. Kahta oon tavannut tosi läheistä.
No eihän se sitten mitään itsestään selvää ole. Tai no, itsestään selvää että tapaat. Mahdollisesta tartuntaketjusta et ole enää itse vastuullisesti pitänyt kiinni.
Vierailija kirjoitti:
https://www.ecdc.europa.eu/en/geographical-distribution-2019-ncov-cases
Kahden viikon tapaussummissa näkyy, että Suomi on petrannut hurjasti! Hienoa! Suomessa on nyt vähemmän aktiivisia tapauksia suhteessa väkilukuun kuin Saksassa! Luulin, että Espanja ja Italia menisivät Suomesta ohi.
Itä-Euroopan mallimaihin on matkaa, toivottavasti kesä ja lisääntynyt testaus tekevät tehtävänsä:
Suomi: 321 tapausta
Norja: 193
Tanska: 523
Slovakia: 21
Itävalta: 421 (Suomeen suhteutettuna 256)
Sveitsi: 248 (Suomeen suhteutettuna 150)
Saksa: 5216 (Suomeen suhteutettuna 347)
Ranska: 7256 (Suomeen suhteutettuna 600)
Espanja: 4260 (Suomeen suhteutettuna 460)
Italia: 4410 (Suomen suhteutettuna 400)
Ruotsi: 12561 (Suomeen suhteutettuna 7000)
Ruotsissa on, huolimatta vähäisestä testauksesta, käytännössä yhtä paljon tapauksia kuin Saksassa ja Ranskassa yhteensä. Heja Sverige!
Ollaan näköjään päästy jo voittajien lohkoon https://www.endcoronavirus.org/countries#winning
Ihan kuten ennustelin muutama viikko sitten (jolloin totesin että Ruotsissa mennee 5000 koronakuoleman raja rikki ehkä jo toukokuun puolivälissä mutta todennäköisesti juhannukseen mennessä), niinhän siinä näköjään tulee käymään. Epidemiahan oli silloin niin vankka ja tasainen että käyrien extrapolointi ei tuottanut suurta hankaluutta.
Lukema kuolleiden osalta taitaa olla n. 4854 tällä hetkellä joten 5000 raja rikkoutuu todennäköisesti kolmen, neljän päivän päästä.
Turha Ruotsin on itkeä tällä hetkellä sitä jos Suomi ja Norja eivät halua Ruotsista tartuntoja maihinsa. Ihan oman valintansa svedut tekivät kaikista varoituksista huolimatta. Keskittyisivät epidemian tukahduttamiseen turhan suunsoiton sijasta.
Se, tuleeko Suomeenkin uutta nousua tartuntoihin rajoitusväljennysten myötä, jää nähtäväksi.
Kuitenkin tällä hetkellä tilanne näyttää varsin hyvältä. Ihmisten käyttäytyminen ja valinnat ratkaisevat suurelta osin sen mitä loppukesällä ja syksyllä tulee tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuten ennustelin muutama viikko sitten (jolloin totesin että Ruotsissa mennee 5000 koronakuoleman raja rikki ehkä jo toukokuun puolivälissä mutta todennäköisesti juhannukseen mennessä), niinhän siinä näköjään tulee käymään. Epidemiahan oli silloin niin vankka ja tasainen että käyrien extrapolointi ei tuottanut suurta hankaluutta.
Lukema kuolleiden osalta taitaa olla n. 4854 tällä hetkellä joten 5000 raja rikkoutuu todennäköisesti kolmen, neljän päivän päästä.
Turha Ruotsin on itkeä tällä hetkellä sitä jos Suomi ja Norja eivät halua Ruotsista tartuntoja maihinsa. Ihan oman valintansa svedut tekivät kaikista varoituksista huolimatta. Keskittyisivät epidemian tukahduttamiseen turhan suunsoiton sijasta.
Se, tuleeko Suomeenkin uutta nousua tartuntoihin rajoitusväljennysten myötä, jää nähtäväksi.
Kuitenkin tällä hetkellä tilanne näyttää varsin hyvältä. Ihmisten käyttäytyminen ja valinnat ratkaisevat suurelta osin sen mitä loppukesällä ja syksyllä tulee tapahtumaan.
Ruotsissa otetuista koronatesteistä peräti 14 % on positiivisia. Täällä nähtävissä Ruotsin tilanteen kehitystä alueittain https://twitter.com/yaneerbaryam/status/1271227088482308097
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä itse varovaisen positiivinen. Rajoitusten purkaminen ei laittanut tartuntoja nousuun Norjassa. Nyt Suomessakin testausresurssit ovat kunnossa ja jopa altistuneita testataan. Hommaan on tullut ryhtiä, hienoa sairaanhoitopiirit!
Suurin vaaran paikka lienee syksyllä kun korona unohtuu, joukkoliikenne tupsahtaa täyteen ja hengitystie-infektiot ovat muutenkin yleisiä. Syksylle olisi ehdottoman tärkeää saada aikaiseksi uudenlainen saikutuskulttuuri - sairaana ei mennä töihin. Piste.
Tegnell - pääepidemiologi
Tengil - pääpahis Veljeni Leijonamieli -kirjassa.
Coincidence? I think not.
Ruotsin tilanne on aivan järkyttävä, eikä todellakaan ole enää pelkästään Tukholman ongelma. Ruotsissa tartunnat vaan kasvaa! Eniten kuitenkin ihmettelen sitä, että aikuiset ihmiset ja ihan ministerit ihmettelevät, että miksi rajaa ei nyt avata? Miksihän? Eiköhän se nyt olisi ollut aika lailla isompi ihme ja uutinen, jos rajat olisi avattu?
https://www.foxnews.com/opinion/tucker-carlson-we-were-lied-to-about-co…
Täällä te jauhatte kuukausia päät pensaissa maskeista, lockdown ym. aivot solmussa ettekä ole tajunneet hölmöinä totuutta mistä tässä on ollut koko ajan kysymys. Joukossa on niitä typeryyksiä joiden mielestä kommunistinen EU ja orjuuttajien maailma on kiva juttu. Ette taida tietää miten globalisti rikolliset hallitsee maailmaa ja hyödylliset idiootit tottelee.
Vierailija kirjoitti:
C19.se kertoo kaiken...[/
Uusia tartuntoja Ruotsissa 1412 ja kuolleita 38. Onneksi länsiraja pysyy kiinni.
Ahvenanmaalla siedetään virusriski, kunhan matkailijat vain tulevat: ”Olisi hyvä juttu, että Manner-Suomesta tultaisiin tänne nyt kipin kapin” https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006539673.html
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaalla siedetään virusriski, kunhan matkailijat vain tulevat: ”Olisi hyvä juttu, että Manner-Suomesta tultaisiin tänne nyt kipin kapin” https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006539673.html
Jospa tehtäisiin niin, että kaikki Laumasuojaa kannattavat EU ecdc hörhöt siirretääk Gotlantiin ja muut sitten elää koronavapaassa alueessa tukahdutuksella ja kontrollilla koronakoirineen ja detektiorobotteineen.
Tällöin saadaan kaksi tyytyväistä kansaa, eli heimoa :)
Nämä on niin hyviä nämä Andrew Cuomon briiffingit! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän uutta tartuntaa Suomessa tänään. Eivät tainneet koulujen ja terassien avaamiset sittenkään johtaa kastrofiin.
Ei niitä avattu tavallisesti, vaan mittavin turvallisuustoimin ja väljästi. Osa ei mennyt kouluun ja ravintoloissa puolet asiakasmääristä. Desinfioidaan, siivotaan, turvavälit..
Emme voi tietää, mitä olisi tapahtunut, jos kaikki olisi avattu normaalisti. Voimme iloita siitä, että onnistuimme välttämään taudin leviämistä.
Lisätään vielä, että tuo kaikki pitäisi aina kertoa ja huomioida, kun hehkutetaan, ettei koulujen tai ravintoloiden avaaminen aloittanut kovin montaa tartuntaa. Ihmisten jaksamisesta revittiin se työ ja joustaminen niihin turvatoimiin. Ei avattu suoraan normaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä pelkästään suomalaisten käyttäytyminen ja valinnat. Kun rajat aukeavat Schengeniin vähän ajan päästä, asia riippuu ja roikkuu aika monen maan asukkien toiminnasta. Ei pelkästään suomalaisten. Esim. ruotsalaisiakin on kyllä tänne suht. pian tulossa. Haavisto juuri eilen sanoi että tämä on seuraava askel.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niin hyviä nämä Andrew Cuomon briiffingit! <3
Tykkäät Mediassa vasemmistolaisten valheista? hahahah
Alle 100 sivua ja tää on on jo koko AV:n kommentoiduin ketju!