Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niin hyviä nämä Andrew Cuomon briiffingit! <3
Tykkäät Mediassa vasemmistolaisten valheista? hahahah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee toinen aalto ja taas kotikaranteeni, tässä on mammoille mielenkiintoinen uusi lajituttavuus kotiharjoitteluun:
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/8d30f056-4efb-44b7-b734-3c28b1d0…
Ruotsissa asuvat suomalaiset kitisee rajoituksista. Miks edes haluaisivat tänne, kun ovat pois muuttaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla corona-kevät vaikuttanut ihmissuhteisiin? Itsellä meni välit viileiksi vanhan kaveriporukan kanssa. Muut jaksoivat harjoittaa sosiaalista etäisyyttä vain pari hassua viikkoa niin johan alkoi taas se perseily ja kutsuja sadella jatkuvasti yhteisille skumppahetkille. Olin jotenkin tosi pettynyt kun kuvittelin koko poppoon olevan fiksumpaa.
Välit ovat edelleen etäiset kun minä vielä välttelen ihmiskontakteja ja toiset taas, noh, suunnittelevat yhteisiä mökkireissuja. Ettei taas hetken ilo muuttuisi itkuksi, pahoin pelkään. On tää ollut rankkaa kaikin puolin ja voimat ihan lopussa kun tuntuu että olen yksin sodassa virusta vastaan.
Samalla tavalla on vaikuttanut :( Tunnen olevani hyvin yksin tämän asian kanssa IRL.
Onneksi te olette täällä <3
Itse olette tienne valinneet. Kuitenkin olette heidän mielessä kun olette kutsuja saaneet, vai haluaisitteko etteivät he olisi teihin ollenkaan yhteydessä, unohtaisi teidät? Turha haukkua kavereita "ei fiksuiksi", he eivät vaan, kuten suurin osa Suomesta, jaa teidän ajattelumaailmaa koronan tiimoilta.
En ole se kenelle alunperin vastasit, mutta vastaan silti.
Tottakai saa olla ns. pettynyt omiin läheisiinsä heidän käytöksensä takia Itsekin koen, että normaalisti niin fiksusta porukasta on tullut nyt jotain ihan muuta. Pointti kuitenkin se, ettei minulla ole minkäänlaista oikeutta heille suoraan tätä sanoa tai heidän toimintaansa arvostella.
MUTTA olisi kiva jos tämä toimisi toisinpäin myös. On todella raskasta päivittäin pitää kiinni tästä omasta valinnastaan (eli jatkamme miehen kanssa kotona oloa, koska tämä tuntuu edelleen hyvältä eikä ole tarvetta päästä esim. terasseille), kun jatkuvasti kyseenalaistetaan tätä valintaa läheisten puolelta. Joko sanallisesti tai juurikin ehdottelemalla noita näkemisiä jatkuvasti, vaikka olemme suoraan sanoneet, että aiomme seurata tilanteen kehittymistä tämän kesäkuun loppuun asti. Pienet vihjailut raskaita myös.
Lisäksi itse koen tämänkin eri tavalla: "Kuitenkin olette heidän mielessä kun olette kutsuja saaneet, vai haluaisitteko etteivät he olisi teihin ollenkaan yhteydessä, unohtaisi teidät?" Koen, että kelpaan läheisilleni tällä hetkellä vain, jos olen heitä valmis livenä näkemään. Kuulumisia ei kysellä ollenkaan, ehdotellaan vain näkemisiä ja sen jälkeen täysi hiljaisuus sitten. Olen itse ehdottanut "tapaamisia" Skypellä, kysynyt kuulumisia, vienyt synttärilahjaa yms oven taa jne. Silti saan päivittäin vihjauksia siitä, että meidän tapamme toimia on väärä.
Itse kotona oleminen koronan takia ei siis uuvuta, läheiset ihmiset kyseenamaistamisellaan tekevät siitä vain todella raskasta.
Se on jännä tietyissä ”ystävyys” suhteissa, että se toisen erilaisen näkemyksen kunnioitus tuntuu toimivan vain yhteen suuntaan.
Pystyttekö suoraan sanomaan, ettette teekään arvostele heidän elintapaansa tässä tilanteessa, ja ette halua myöskään heiltä tätä arvostelua kuulla. Kysyä voidaanko puhua muusta, ellei, niin antaapa sitten olla.Juurihan minä viestissäni kirjoitin, että en arvostele heidän ratkaisujaan eli ei minulla ole siihen mitään oikeutta. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja siitä pitää pitää kiinni.
Ja kyllä, olen sanonut joillekin suoraan, että en jaksa jatkuvaa kyseenalaistamista asian tiimoilta.
Äh, hoksasinpas näin jälkikäteen, että ymmärsin väärin tuon viestin "ystävyys"suhteista. Jotenkin tulkitsin sen juurikin tälläisenä kyseenalaistamisena; ilmeisesti jäänyt vähän päälle tämä itsensä puolustaminen, kun tulee niin luonnostaan! :D Joten sen vuoksi tuo oma vastaus turhan kärkäs, pahoittelut!
Muttajoo, sitähän se juuri on, että erilaisia näkemyksiä ei kunnioiteta ja se turhauttaa. Itse kun näkee paljon vaivaa siinä, että ei varmasti itse vahingossakaan tuo ilmi sitä, että itse ajattelee täysin eri tavalla, niin ei jaksaisi sitä jatkuvaa kyseenalaistamista omaankaan suuntaan sitten. Mutta olen ratkaissut asian pääasiassa niin, että karsin yhteydenpitoa ihmisiin. Noille kärkkäimmille sanonut ihan suoraan kyllä mistä kiikastaa :D
On tämä kyllä erikoista aikaa, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten hän sanoo: virus on luonnontiedettä eikä se tunnista poliittisia jakolinjoja. Hän on onnistunut yhdistämään New Yorkin osavaltion ihmiset taistelemaan virusta vastaan. Hän osaa todella puhua ja motivoida. Tilastot puhuvat puolestaan. Todella hieno onnistuminen siellä, ja samaa ei todellakaan voi sanoa kaikista osavaltioista.
En ole vasemmiston kannattaja.
Järkytys. Kello on jo 8:46, eikä täällä ole vielä ainuttakaan kirjoitusta.
Apua, missä te kaikki olette ?
Vierailija kirjoitti:
Alle 100 sivua ja tää on on jo koko AV:n kommentoiduin ketju!
Kun sinä sanoit noin, niin koko ketju hiljentyi 13.6.2020. Kommentit loppuivat kuin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Eletään jännittäviä aikoja. Kumpi tulee ensin: tartuntojen holtiton räjähtäminen vai se että tämä ketju venyy 5000-sivuiseksi? Kumpi muuten on vähentynyt enemmän, tartunnat vai kommentit?
Tänään aamulla tämä ketju on hyvin hiljainen, kirjoittajat ovat jättäneet ketjun, hetkeksi vaiko aivan lopullisesti ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla corona-kevät vaikuttanut ihmissuhteisiin? Itsellä meni välit viileiksi vanhan kaveriporukan kanssa. Muut jaksoivat harjoittaa sosiaalista etäisyyttä vain pari hassua viikkoa niin johan alkoi taas se perseily ja kutsuja sadella jatkuvasti yhteisille skumppahetkille. Olin jotenkin tosi pettynyt kun kuvittelin koko poppoon olevan fiksumpaa.
Välit ovat edelleen etäiset kun minä vielä välttelen ihmiskontakteja ja toiset taas, noh, suunnittelevat yhteisiä mökkireissuja. Ettei taas hetken ilo muuttuisi itkuksi, pahoin pelkään. On tää ollut rankkaa kaikin puolin ja voimat ihan lopussa kun tuntuu että olen yksin sodassa virusta vastaan.
Samalla tavalla on vaikuttanut :( Tunnen olevani hyvin yksin tämän asian kanssa IRL.
Onneksi te olette täällä <3
Itse olette tienne valinneet. Kuitenkin olette heidän mielessä kun olette kutsuja saaneet, vai haluaisitteko etteivät he olisi teihin ollenkaan yhteydessä, unohtaisi teidät? Turha haukkua kavereita "ei fiksuiksi", he eivät vaan, kuten suurin osa Suomesta, jaa teidän ajattelumaailmaa koronan tiimoilta.
En ole se kenelle alunperin vastasit, mutta vastaan silti.
Tottakai saa olla ns. pettynyt omiin läheisiinsä heidän käytöksensä takia Itsekin koen, että normaalisti niin fiksusta porukasta on tullut nyt jotain ihan muuta. Pointti kuitenkin se, ettei minulla ole minkäänlaista oikeutta heille suoraan tätä sanoa tai heidän toimintaansa arvostella.
MUTTA olisi kiva jos tämä toimisi toisinpäin myös. On todella raskasta päivittäin pitää kiinni tästä omasta valinnastaan (eli jatkamme miehen kanssa kotona oloa, koska tämä tuntuu edelleen hyvältä eikä ole tarvetta päästä esim. terasseille), kun jatkuvasti kyseenalaistetaan tätä valintaa läheisten puolelta. Joko sanallisesti tai juurikin ehdottelemalla noita näkemisiä jatkuvasti, vaikka olemme suoraan sanoneet, että aiomme seurata tilanteen kehittymistä tämän kesäkuun loppuun asti. Pienet vihjailut raskaita myös.
Lisäksi itse koen tämänkin eri tavalla: "Kuitenkin olette heidän mielessä kun olette kutsuja saaneet, vai haluaisitteko etteivät he olisi teihin ollenkaan yhteydessä, unohtaisi teidät?" Koen, että kelpaan läheisilleni tällä hetkellä vain, jos olen heitä valmis livenä näkemään. Kuulumisia ei kysellä ollenkaan, ehdotellaan vain näkemisiä ja sen jälkeen täysi hiljaisuus sitten. Olen itse ehdottanut "tapaamisia" Skypellä, kysynyt kuulumisia, vienyt synttärilahjaa yms oven taa jne. Silti saan päivittäin vihjauksia siitä, että meidän tapamme toimia on väärä.
Itse kotona oleminen koronan takia ei siis uuvuta, läheiset ihmiset kyseenamaistamisellaan tekevät siitä vain todella raskasta.
Se on jännä tietyissä ”ystävyys” suhteissa, että se toisen erilaisen näkemyksen kunnioitus tuntuu toimivan vain yhteen suuntaan.
Pystyttekö suoraan sanomaan, ettette teekään arvostele heidän elintapaansa tässä tilanteessa, ja ette halua myöskään heiltä tätä arvostelua kuulla. Kysyä voidaanko puhua muusta, ellei, niin antaapa sitten olla.Juurihan minä viestissäni kirjoitin, että en arvostele heidän ratkaisujaan eli ei minulla ole siihen mitään oikeutta. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja siitä pitää pitää kiinni.
Ja kyllä, olen sanonut joillekin suoraan, että en jaksa jatkuvaa kyseenalaistamista asian tiimoilta.Äh, hoksasinpas näin jälkikäteen, että ymmärsin väärin tuon viestin "ystävyys"suhteista. Jotenkin tulkitsin sen juurikin tälläisenä kyseenalaistamisena; ilmeisesti jäänyt vähän päälle tämä itsensä puolustaminen, kun tulee niin luonnostaan! :D Joten sen vuoksi tuo oma vastaus turhan kärkäs, pahoittelut!
Muttajoo, sitähän se juuri on, että erilaisia näkemyksiä ei kunnioiteta ja se turhauttaa. Itse kun näkee paljon vaivaa siinä, että ei varmasti itse vahingossakaan tuo ilmi sitä, että itse ajattelee täysin eri tavalla, niin ei jaksaisi sitä jatkuvaa kyseenalaistamista omaankaan suuntaan sitten. Mutta olen ratkaissut asian pääasiassa niin, että karsin yhteydenpitoa ihmisiin. Noille kärkkäimmille sanonut ihan suoraan kyllä mistä kiikastaa :D
On tämä kyllä erikoista aikaa, ei voi muuta sanoa.
Juu, ei haittaa!
Hoksasin, että taisit ymmärtää minut vähän väärin, olin sinun puolella!
En jaksanut/ osannut asiaa sen kummemmin sen jälkeen enää kommentoida, ajattelin antaa asian olla ja hautua, kun sattuuhan noita, että välillä ymmärretään toinen väärin. Eli ei haittaa! Oon itsekin elämäni aikana ymmärtänyt ihmisiä väärin ja minua on ymmärretty väärin. Kuuluu kai ihmisyyteen. Mukavaa, kun laitoit viestiä vielä! Täyttyy myös kiinnittää omiin viesteihin huomiota, että kommunikoi selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
https://www.ecdc.europa.eu/en/geographical-distribution-2019-ncov-cases
Kahden viikon tapaussummissa näkyy, että Suomi on petrannut hurjasti! Hienoa! Suomessa on nyt vähemmän aktiivisia tapauksia suhteessa väkilukuun kuin Saksassa! Luulin, että Espanja ja Italia menisivät Suomesta ohi.
Itä-Euroopan mallimaihin on matkaa, toivottavasti kesä ja lisääntynyt testaus tekevät tehtävänsä:
Suomi: 321 tapausta
Norja: 193
Tanska: 523
Slovakia: 21
Itävalta: 421 (Suomeen suhteutettuna 256)
Sveitsi: 248 (Suomeen suhteutettuna 150)
Saksa: 5216 (Suomeen suhteutettuna 347)
Ranska: 7256 (Suomeen suhteutettuna 600)
Espanja: 4260 (Suomeen suhteutettuna 460)
Italia: 4410 (Suomen suhteutettuna 400)
Ruotsi: 12561 (Suomeen suhteutettuna 7000)
Ruotsissa on, huolimatta vähäisestä testauksesta, käytännössä yhtä paljon tapauksia kuin Saksassa ja Ranskassa yhteensä. Heja Sverige!
Hyvältä näyttää.
Toivottavasti syy ei ole se, että ihmiset ei mene testiin, vaikka olis vähän kipeänä. Kukapa haluaisi kerrankin kunnon aurinkoisella kesäsäällä olla karanteenissa kotona sisällä. Kesäloma tulossa tai jo käynnissä.
Kiinassa jo toinen aalto. Pekingissä suljettu tori turisteilta, uusia tartuntaryppäitä.
En löytänyt tästä uutista Suomen lehdistä.
Koulut ovat suunnitelleet syksyn sekä etä- että lähiopetuksena varalta. Toista aaltoa odotellessa nautitaan auringonpaisteessa!
Kiina, Peking, koronatartunnat. Mitä YLE tarkoittaa tuossa uutisessa, sitäkö, että Pekingissä toinen aalto vai mitä?
https://yle.fi/uutiset/3-11212596
Niinhän ne sanoo, että se toinen aalto on tappavampi.
CNN:n etusivun otsikko: Mutation could make coronavirus more infectious, study suggests
https://us.cnn.com/2020/06/12/health/coronavirus-mutations-scripps-gene…
"the changes may explain why the virus has caused so many infections in the United States and Latin America.
It's a mutation that scientists have been worried about for weeks."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden viikon tapaussummissa näkyy, että Suomi on petrannut hurjasti! Hienoa! Suomessa on nyt vähemmän aktiivisia tapauksia suhteessa väkilukuun kuin Saksassa! Luulin, että Espanja ja Italia menisivät Suomesta ohi.
Itä-Euroopan mallimaihin on matkaa, toivottavasti kesä ja lisääntynyt testaus tekevät tehtävänsä:
Ruotsissa on, huolimatta vähäisestä testauksesta, käytännössä yhtä paljon tapauksia kuin Saksassa ja Ranskassa yhteensä. Heja Sverige!
Hyvältä näyttää.
Toivottavasti syy ei ole se, että ihmiset ei mene testiin, vaikka olis vähän kipeänä. Kukapa haluaisi kerrankin kunnon aurinkoisella kesäsäällä olla karanteenissa kotona sisällä. Kesäloma tulossa tai jo käynnissä.
Kiinassa jo toinen aalto. Pekingissä suljettu tori turisteilta, uusia tartuntaryppäitä.
Koulut ovat suunnitelleet syksyn sekä etä- että lähiopetuksena varalta. Toista aaltoa odotellessa nautitaan auringonpaisteessa!
Kyllä YLE on kirjoittanut toisesta aallosta Kiinassa. Selaa sivua alaspäin, siellä on.
https://yle.fi/uutiset/3-11212596
Myös Iltasanomat maininnut Pekingin uudesta koronaryppäästä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006519206.html
Näissä uutisoinneissa niputetaan monia uutisia, joten jonkun alueen tiedot hautautuvat uutismassan sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä näyttää.
Oikeita uutisia?
https://www.usnews.com/news/world/articles/2020-06-12/beijing-wholesale…
the capital banned tourism on Saturday after a cluster of novel coronavirus infections centred around a major wholesale market sparked fears of a new wave of COVID-19.
https://lasvegassun.com/news/2020/jun/12/the-latest-beijing-has-1st-loc…
The Latest: Beijing has 1st local virus infection in weeks
Authorities said Friday that the other six cases were all brought into the country by Chinese citizens arriving from abroad. No new deaths were reported.
https://www.mondialnews.com/2020/06/13/teile-von-peking-wegen-neuer-cor…
Teile Von Peking Wegen Neuer Corona-Infektionen Abgeriegelt
Samaan aikaan Suomessa.
https://yle.fi/uutiset/3-11399078
Twitter poisti yli 170 000 Kiina-mielistä tiliä – levittivät harhaanjohtavia viestejä muun muassa koronaviruksesta
On se toimittajana vaikea arvioida, mistä tekee uutisen. Ihmiset ehkä kyllästyneitä koko koronaan. Talous pitää saada pyörimään, ei saa pelotella liikaa ihmisiä. Sitten pitää vielä tietää uutisen oikeellisuus. Mutta ainahan se Kiinan kirjeenvaihtaja voi käydä siellä torilla katsomassa, mikä meininki.
Tästä tulee niin fiilis, tämä on tapahtunut ennenkin...