Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
85501/176779 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.

Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.

Kaikki tiet vievät Roomaan.

Kohta pääsee taas roomaan, ihanaa!

Lomalle. Piazzalla pizzalle. Tilaan matkan heti, kun se on mahdollista!

Ihana italia. Täältä tullaan kanssa.

Vierailija
85502/176779 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyve yötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
85503/176779 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa tukahduttaa on eri asia kuin tehdä päätöksiä, jotka oikeasti tukahduttaisivat viruksen tartuntaa. Koulujen ja ravintoloiden avaaminen ei tukahduta virusta, päinvastoin. 

Vierailija
85504/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa tukahduttaa on eri asia kuin tehdä päätöksiä, jotka oikeasti tukahduttaisivat viruksen tartuntaa. Koulujen ja ravintoloiden avaaminen ei tukahduta virusta, päinvastoin. 

Silloin kun joku sanoo jotakin toista mitä todellisuudessa tekee, häneen ei enää luoteta ja hänen rehellisyyttään epäillään.

Vierailija
85505/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahdutetaan se virus kiitos.

Vierailija
85506/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun joku sanoo jotakin toista mitä todellisuudessa tekee, häneen ei enää luoteta ja hänen rehellisyyttään epäillään.

Tässä ovat teot ja seuraukset. Näin Suomessa tehdään kesäkuusta lähtien:

"Ruotsin strategia pitää suurin osa kouluista, ravintoloista, baareista ja yrityksistä avoinna pandemian aikana on tällä hetkellä johtanut siihen, että maan koronaviruskuolematilastot ovat korkeammalla kuin muissa Pohjoismaissa."

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ddb6ccb3-ce54-4ffb-b85c-15e62187…

Vierailija
85507/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirusepidemia ei ole ohi, sanoo Euroopan tautienehkäisy- ja valvontakeskuksen johtaja Andrea Ammon.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006495949.html

20.5. 23:07 Kaisa Hakkarainen, toimittaja

Eurooppalainen tautivalvoja: Toinen aalto tulee - enää on kysymys siitä, milloin ja miten suuri

Eurooppalaisilla ei ole enää tarvetta jossitella sillä, tuleeko toinen koronavirusaalto. Se tulee, sanoo Euroopan tautienehkäisy- ja valvontakeskuksen johtaja Andrea Ammon sanomalehti The Guardianin haastattelussa.

”Kysymys on enää, milloin ja miten suurena, niin minä asian näen”, Ammon sanoo koronaviruksen toisesta aallosta ja kertoo ainoan tavan, jolla se voidaan hänen mielestään välttää. Ihmisten väliset etäisyydet on muistettava säilyttää edelleenkin.

Ammonin mukaan Euroopan maissa tartunnan saaneiden osuus vaihtelee kahdesta 14 prosenttiin.

”85-90 prosenttia ihmisistä on siis edelleen vastustuskyvyttömiä. Virus on ympärillämme, ja sitä on paljon enemmän kuin tammi- tai helmikuussa”, Ammon sanoo.

”En haluaisi maalata tuomiopäivän kuvia, mutta meidän täytyy olla realistisia. Nyt ei ole aika höllätä otetta.”

Käytännössä koko Eurooppa on nyt ohittanut ensimmäisen tautipiikin, ja monissa maissa, Suomessakin, tautirajoituksia lievennetään. Ammonin mukaan tilanne on helppo tulkita väärin.

”Etenkin nyt, kun [tartunnat] vähenevät, ihmiset luulevat, että se on ohi” Ammon sanoo epidemiasta. ”Ei se ole, ei todellakaan.”

Edessä on vielä pitkä taistelu ja kesä, josta tulee Ammonin mukaan erikoinen.

”Vaikka lomia on ja ihmiset ehkä matkustavat, ei lomasta tule sellaista kuin viime vuonna. Emme voi sanoa, että kaikki on hyvin, matkustakaa vain, kunhan pesette käsiänne.  Täytyy säilyttää etäisyydet.”

Vierailija
85508/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ruotsista kantautuu hyvin häiritseviä väitteitä korona­potilaiden hoidosta: ”Se on aktiivisen kuolin­avun antamista.” Ilta Sanomat kertoo Dagens Nyheterin jutusta Ruotsin tilanteesta.

On järkyttävää huomata, että kuinka kauan vääryys saa tapahtua, ennen kuin siihen puututaan? Ihmiset, hoitajat, ei kirjaimellisesti uskalla avata suutaan asioista miten Ruotsissa vanhuksia hoidetaan. Tämä tapahtuu Ruotsissa- siis Ruotsissa- herääkö ihmiset koskaan itä on tapahtumassa maailmassa?!!

Käytännössä Ruotsalaiset elää niin pelossa, että eivät USKALLA avata suutaan. Kuulostaako tutulta? Onko meillä vaientamista? Voiko täällä tapahtua sama? Saako eri tavalla ajatella , vai joutuuko mustalle listalle ja seurantaan?

Linkki juttuun:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006514579.html

Vierailija
85509/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruotsissa yli puolet yli 70-vuotiaiden kuolemantapauksista uuden koronaviruksen aiheuttamaan covid-19-tautiin on tapahtunut ikäihmisille tarkoitetuissa hoivakodeissa. Gustafsonin mielestä kaikkea tarvittavaa ei ole tehty, sillä hän arvioi, etteivät kaikki koronaan sairastuneet ikäihmiset ole saaneet hoitoa covid-19-sairauteen, vaan heidät on siirretty suoraan saattohoitoon."

Poiminta edellisestä...aika järkkyä😓

Vierailija
85510/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Ruotsista kantautuu hyvin häiritseviä väitteitä korona­potilaiden hoidosta: ”Se on aktiivisen kuolin­avun antamista.” Ilta Sanomat kertoo Dagens Nyheterin jutusta Ruotsin tilanteesta.

On järkyttävää huomata, että kuinka kauan vääryys saa tapahtua, ennen kuin siihen puututaan? Ihmiset, hoitajat, ei kirjaimellisesti uskalla avata suutaan asioista miten Ruotsissa vanhuksia hoidetaan. Tämä tapahtuu Ruotsissa- siis Ruotsissa- herääkö ihmiset koskaan itä on tapahtumassa maailmassa?!!

Käytännössä Ruotsalaiset elää niin pelossa, että eivät USKALLA avata suutaan. Kuulostaako tutulta? Onko meillä vaientamista? Voiko täällä tapahtua sama? Saako eri tavalla ajatella , vai joutuuko mustalle listalle ja seurantaan?

Linkki juttuun:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006514579.html

Suomessa ehkä opettajia ja sairaalahenkilökuntaa voidaan vaientaa, mutta ei esim. koululaisten vanhempia, jotka voivat ilmoittaa vaikka netissä koulujen tilanteista nimettöminä ja muilla tavoin.

Vierailija
85511/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäopetukseen ehkä syksyllä. En ihan täysin ymmärtänyt tätä artikkelia, mun ajatukset ovat nyt kiinni ihan muualla, mutta teille tiedoksi 😊

https://yle.fi/uutiset/3-11359188

Vierailija
85512/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://twinsthattravel.com/coping-with-the-coronavirus-pandemic-when-y…

Ja vielä toinen linkki, jos on kiinnostunut tai kärsitte ahdistuneisuudesta. En ole kaikessa samaa mieltä kirjoittajan kanssa, mutta aikajana tammikuusta maaliskuuhun on hyvin samaistuttava.

Vierailija
85513/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeni ja sukuni ovat palanneet normaaliarkeen, mummo 76 v on kärrätty shoppailemaan ostoskeskuksiin jne, koska korona on ohi. Kun Marin ja muut niin sanoo. Helkkarin yksinkertaista porukkaa ja en jaksa edes sanoa vastaan. Minä olen se sukumme idiootti mustalammas, koska en elä kuin he ja ajattel kuin he. Koko elämä taitaa pyöriä shoppailun ja rahan ympärillä. Mummolle olisi voinut tilata takin kotiin mutta ei, pitää viedä Helsingissä vielä helvvvvetin ITÄKESKUKSEEN etsimään. Sanat eivät riitä tähän shaibaan. 

Itse en suostu näkemään perhettä, olenhan hullu hysteerikko. Olen menettäny 2 sisarusta nuorena ja tosiaan sen takia välillä ahdistunenkin liikaa. Sen sijaan, että koskaan kukaan huomioisi tunteita tai ymmärtäisi, että suren saan kuulla "ei tuo ole normaalia" "ei saa panikoida" "sulla ei ole kaikki kunnossa". Mistään surusta ja tunteista ei puhuta. 2 viikkoa perheenjäsenen kuoleman jälkeen jankattiin mantrana "elämän pitää jatkua", "Ei saa jäädä rypemään surussa" jne. Enpä sitten surrut ja pidin kaiken sisällä kiltisti hymyillen. Nyt maksellaan niitä velkoja ja todellakin itken, suren ja ahdistun niin pal kuin haluan D: 

Anteeksi avautuminen, käy vaan tunteisiin (:D) tämä, että pitäs olla jonkinlainen robotti.

Vierailija
85514/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun perheeni ja sukuni ovat palanneet normaaliarkeen, mummo 76 v on kärrätty shoppailemaan ostoskeskuksiin jne, koska korona on ohi. Kun Marin ja muut niin sanoo. Helkkarin yksinkertaista porukkaa ja en jaksa edes sanoa vastaan. Minä olen se sukumme idiootti mustalammas, koska en elä kuin he ja ajattel kuin he. Koko elämä taitaa pyöriä shoppailun ja rahan ympärillä. Mummolle olisi voinut tilata takin kotiin mutta ei, pitää viedä Helsingissä vielä helvvvvetin ITÄKESKUKSEEN etsimään. Sanat eivät riitä tähän shaibaan. 

Itse en suostu näkemään perhettä, olenhan hullu hysteerikko. Olen menettäny 2 sisarusta nuorena ja tosiaan sen takia välillä ahdistunenkin liikaa. Sen sijaan, että koskaan kukaan huomioisi tunteita tai ymmärtäisi, että suren saan kuulla "ei tuo ole normaalia" "ei saa panikoida" "sulla ei ole kaikki kunnossa". Mistään surusta ja tunteista ei puhuta. 2 viikkoa perheenjäsenen kuoleman jälkeen jankattiin mantrana "elämän pitää jatkua", "Ei saa jäädä rypemään surussa" jne. Enpä sitten surrut ja pidin kaiken sisällä kiltisti hymyillen. Nyt maksellaan niitä velkoja ja todellakin itken, suren ja ahdistun niin pal kuin haluan D: 

Anteeksi avautuminen, käy vaan tunteisiin (:D) tämä, että pitäs olla jonkinlainen robotti.

OMIEN OIKEUKSIEN LUETTELO

1. Minulla on oikeus pyytää haluamaani.

2. Minulla on oikeus vastata kieltävästi pyyntöihin tai vaatimuksiin, joita en voi täyttää.

3. Minulla on oikeus ilmaista kaikkia – sekä kielteisiä, että myönteisiä – tunteitani.

4. Minulla on oikeus muuttaa mieleni.

5. Minulla on oikeus tehdä virheitä ja olla epätäydellinen.

6. Minulla on oikeus toimia omien arvojeni ja moraalikäsitysteni mukaan.

7. Minulla on oikeus sanoa ei kaikelle, mihin en koe olevani valmis, mikä tuntuu vaaralliselta tai mikä loukkaa arvojani.

8. Minulla on oikeus päättää omien asioideni tärkeysjärjestyksestä.

9. Minulla on oikeus olla vastaamatta muiden käytöksestä, teoista, tunteista tai ongelmista.

10. Minulla on oikeus odottaa muilta rehellisyyttä.

11. Minulla on oikeus suuttua rakastamilleni ihmisille.

12. Minulla on oikeus olla täysin oma itseni.

13. Minulla on oikeus pelätä ja sanoa, että minua pelottaa.

14. Minulla on oikeus olla selittelemättä tai puolustelematta käytöstäni.

15. Minulla on oikeus sanoa: 'En tiedä.'

16. Minulla on oikeus tehdä päätöksiä tunteideni pohjalta.

17. Minulla on oikeus kaivata omaa tilaa ja aikaa.

18. Minulla on oikeus olla leikillinen.

19. Minulla on oikeus olla läheisiäni terveempi.

20. Minulla on oikeus olla ympäristössä, jossa minua ei kohdella huonosti.

21. Minulla on oikeus saada ystäviä ja viihtyä ihmisten seurassa.

22. Minulla on oikeus muuttua ja kasvaa.

23. Minulla on oikeus siihen, että muut kunnioittavat tarpeitani ja toiveitani.

24. Minulla on oikeus saada arvokasta ja kunnioittavaa kohtelua.

25. Minullla on oikeus olla onnellinen.

Tämä on sulle :)

t. saarelaisten oma terapeutti

Vierailija
85515/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kerrotaan monia valheita Mediassa asioista esim. Usan politiikasta. Obamagate on häikäilemätöntä Obaman hallinon 8v pahuutta,rikollisia toimia Trumpia ym vastaan viime vuodet. https://www.patmosplus.fi/radio-ohjelmat/episodi?episode=20400

Vierailija
85516/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n robotit, marssikaa käskystä kohti Itäkeskuksia, tahdissa hallituksen, 

vääntäkää onnen hymy kasvoillenne, Tegnellin marssin tahdissa jalat reippaasti ylös,

kätelkää kaikki terveet ja virus jakakaa, olkaa osa tätä suurta laumaa, 

marssikaa suojassa ideologian jalon, joka kaikki maan rajat auki avaa, 

joka lapset ja mummot liikkumaan ajaa, haudankaivajille työt takaa, 

suloiset lapset pienet hengityskoneissa makaa, 

tärkeintä on että ravintolat ja muut saavat tehdä rahaa.

Vierailija
85517/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuojastrategian isä itse sanoo, että laumasuoja on vain myytti, eikä saavutettavissa kuin rokotteella. Että niin kuin "Ei vaiskaan kansalaiset".

Seurauksena tästä ruotsalaisten kuolinluvut asukasta kohden nousivat kuluneen viikon ajalta maailman kärkeen.

IS:

Ruotsin synkkä viikko: Korona­kuolleisuus nousi koko maailman kärkeen – laumasuoja ilman rokotetta tyrmättiin myytiksi

Ruotsin koronaviruksen aiheuttamien kuolemien luvut väkilukuun verrattuna ovat maailman synkimmät.

Viimeisen viikon aikana Ruotsissa on kuollut väkilukuun suhteutettuna eniten ihmisiä koko maailmassa koronaviruksen aiheuttamaan sairauteen. Näin kertoo The Telegraph.

Lehti kertoo, että Ruotsin kuolleisuusluvut ovat 6,08 kuollutta miljoonaa kohden. Tällä luvulla länsinaapurimme menee tilastossa jopa epidemian alkaessa paljon esillä olleiden Britannian, Italian ja Yhdysvaltojen edelle.

Ruotsin jälkeen huonoimmat luvut viimeisen viikon ajalta ovat Britannialla 5,57, Belgialla 4,28 ja Yhdysvalloilla 4,11.

Koronaviruksen torjunnassa laumasuojaa korostanut Ruotsi näyttää lehden mukaan epäonnistuneen. Laumasuoja tarkoittaa sitä, että kun riittävä määrä ihmisiä on vastustuskykyisiä taudille, he eivät sairasta ja levitä tautia eteenpäin, mikä suojaa myös vastustuskyvyttömiä ihmisiä.

Ei laumasuojaa ilman rokotetta

Ruotsin kansanterveysviranomainen Folkhälsomyndigheten julkisti keskiviikkona ensimmäiset koronaviruksen vasta-ainetestien tulokset. Niiden mukaan huhti-toukokuun vaihteessa 7,3 prosentilla tukholmalaisista oli kehittynyt vasta-aineita koronaviruksen aiheuttamaa covid-19-tautia vastaan.

Ruotsin valtionepidemiologi Anders Tegnellin mielestä nyt julkistetut luvut kuitenkin sopivat viranomaisten mallinnuksiin.

– Lukema on mahdollisesti hiukan alempi kuin odotimme, mutta ero ei ole suuri, kun otetaan huomioon lukujen epävarmuus, selitti Tegnell tiedotustilaisuudessa keskiviikkona

Tegnell tyrmäsi ”myytiksi” uskomukset, että koronavirusta vastaan voisi kehittyä täydellinen laumasuoja ilman rokotetta.

– Tartunnat kokonaan pysäyttävää immuniteettia ei voi odottaa tapahtuvan. Tämä tartunta ei katoa koskaan. Todellinen laumasuoja voidaan saavuttaa vain, jos siihen yhdistetään rokote.

Vielä maaliskuun lopulla Ruotsin entinen valtion pääepidemiologi ja WHO:n neuvonantaja Johan Giesecke ennusti, että iso osa väestöstä saa laumasuojan ja epidemia voisi mennä ohi ennen kesää. Vasta-ainetestit kuitenkin toivat lunta tupaan laumasuoja-ajattelulle.

Vierailija
85518/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli juuri kivasti pyhän kunniaksia mailia, että etätyöt loppuvat ja 1.6.2020 alkaen kaikki avokonttorille :) Siellä meitä on vajaa 300 henkilö plus talon muut työntekijät. Työpisteet kiertävät ja sumpussa istutaan kaikki vieritysten. Ai että kuin mukavaa. Taidan huomenna väsätä irtisanoutumislapun.

Vierailija
85519/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jetjussa huomio keskittyy nyt tietenkin koronan hoitoon, ja hallitukselle tulee paljon kritiikkiä siitä. Varjoon tuntuu nyt jäävän yksi erittäin tärkeä asia, eli se mihin Marin on Suomea valtiona viemässä? Millaiseksi maaksi Marin Suomea jatkossa suunnittelee? Emme tiedä yhtään, mitä kaavailee, ja se on pelottavaa.

Vierailija
85520/176779 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli puhetta lakiehdotuksesta, joka herätti huolta.

Iltalehdessä on tästä juttua perusoikeusnäkökulmasta:

Hallitus antoi tiistaina eduskunnalle esityksen tilapäisestä muutoksesta tartuntatautilakiin. Siihen lisättäisiin pykälä 58 a, joka olisi voimassa 1.6.–31.10.2020.

Lain nojalla annettaisiin heti sen vahvistamisen jälkeen valtioneuvoston asetus, jolla rajoitukset säädettäisiin ravintoloille pakollisiksi.

Ilalehdessä käsitellään sitä, että elinkeinovapauden rajoittaminen voi olla ongelmallista alueilla, joilla ei ole yhtään tartuntoja tällä hetkellä. Tähän lakiehdotus varmaan kaatuukin.

Täällä eilen oli huomattu hallituksen esityksen perusteluissa viittaus laumasuojaan. Siihen on puuttunut myös pykäläsankari Heikki Vestman twitterissä.

Outoa, kun laumasuojamyytti elää ja puskee läpi vaikka mistä. Onneksi hallituksen esitykset käsitellään eduskunnan lakivaliokunnassa tai nyt perustuslakivaliokunnassa, joka voi muuttaa perusteluja. Hurjaahan tämä on, varsinkin kun laumasuojamallin keksinyt itse sanoo Ruotsissa, ettei sitä ilman rokotetta muodostu.

Ketju on lukittu.