Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Pykäläsankari ei siis pettänytkään odotuksia, vaikka oli tänään poissa kyselytunnilta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Asko sanoo asian just niin kuin se on. Jos molemmat osapuolet ovat terveitä, ei ole tartuntariskiä.
-Mika S
"Kampaamot torjuvat koronaviruksen leviämistä nyt monin tavoin: esimerkiksi kasvomaskeilla ja poistamalla yleisesti luettavat lehdet pöydiltä. HUSin infektiolääkärin mukaan tartuntariski ei ole iso, kunhan sekä asiakas että kampaaja ovat terveitä."
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/onko-parturilla-turvallista-kayda-infe…
Päivän paras: HUSin infektiolääkärin mukaan tartuntariski ei ole iso, kunhan sekä asiakas että kampaaja ovat terveitä.
Ainesta kuolemattomien lausahdusten joukkoon! Tulee mieleen jotkut Matti Nykänsen kuolemattomista.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran maski suojaa vain muita minun pärskeiltä, minun olisi turha heittää edes kertakäyttömaskia pois.
Enhän minä omasta räästä sairastu.Kuitenkin sanotaan että sairastun jos kosken omaan maskiini.
Joku tässä ei nyt täsmää.
Tämä perustuu siihen ajatukseen, että koko se maskin ulkopuolinen maailma on aivan sakeanaan viruksia, esim. sairaalassa tai laboratoriossa, jossa käsitellään vaarallisia taudinaiheuttajia, tai väkijoukossa Wuhanissa, Barcelonassa, New Yorkissa jne. korona-aikaan. Suomessa on huomattavasti väljempää ja hyvällä onnella lähellä ei leiju yhtään virusta, huonolla onnella taas paljonkin. Ainakin pääkaupunkiseudulla käyttäisin aina jotain suojaa ihmisten ilmoilla liikkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Eri kieliä kun puhutaan eri tavalla, niin se saattaa vaikuttaa siihen miten paljon puhuessa lentää sylkipisaroita suusta. Ja on sillä varmasti myös merkitystä sihen paljonko uloshengityksessä on virusta mukana. Ajatelkaa nyt vaikka miten ranskaa ja italiaa puhutaan vaikkapa suomeen verrattuna. Tämän päivän uutisissa juuri sanottiin että kova kailottaminen on pahinta. Ja siihen viittaa myös se kuoro-tapaus, kun kuorolaiset pitivät turvaväliä eivätkä koskettaneet (ja varmasti myös pesivät käsiä) mutta silti suurin osa sai tartunnan. Voitaisko nyt vaan olla enimmäkseen hiljaa julkisissa sisätiloissa.
Tämähän se suomalainen versio taitaa olla. No satun olemaan sen verran epäsuomalainen hölöttäjä, että menen mieluummin keskieurooppalaisella strategialla eli maskin kanssa - ikuinen hiljaisuus olisi vaan ihan liikaa vaadittu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SuloVilen kirjoitti:
VierailijVierailisia kirjoitti:
Jos kerran maski suojaa vain muita minun pärskeiltä, minun olisi turha heittää edes kertakäyttömaskia pois.
Enhän minä omasta räästä sairastu.Kuitenkin sanotaan että sairastun jos kosken omaan maskiini.
Joku tässä ei nyt täsmää.No entä jos joku kantaja räkäsee sun maskiin🤣😂🤭
Kun koko ajan sanotaan että älkää käyttäkö maskia, kun se ei suojaa sinua itseäsi. Niin nyt meinaat, että suojaa kumminkin?
Jokainen maskin käyttäjä toisin sanoen tekee hyvän työn muille eli suojaa muita omilta pisaroiltaan vaikkei itse siitä niin paljon hyötyisi.
Tältä näyttää yskäisy maskin kanssa ja ilman – video havainnollistaa, miten pisarat leviävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pykäläsankari ei siis pettänytkään odotuksia, vaikka oli tänään poissa kyselytunnilta.
Minä lähetin hälle mailia ja mainitsin lempinimestään sekä faniklubista :D Toivottavasti ette pahastu!
Vierailija kirjoitti:
Tänään pääministeri sanoi, että ihmisten tartuttamisen kannattaminen olisi hallitukselta vastuutonta. Ja koko kevään on hoettu, että tarkoitus on estää virusta leviämästä.
Miksi kansa ei sitten usko ja pelkää, että meitä ollaan tahallaan tartuttamassa?
Ainakin viestintää voisi parantaa. Luultavasti ei uskalleta käyttää sanaa tukahduttaminen, vaikka sitä hallitukselta toivotaan. Jos käytetään sitä sanaa, se voitaisiin tulkita lupaukseksi, josta voi joutua vastuuseen, jos tukahduttaminen ei onnistu.
Silti rajoituksia tehtiin ja leviämistä onnistuttiin estämään.
Miksi siihenkään ei olla tyytyväisiä?
Koska nyt rajoituksia ollaan purkamassa, mikä on eurooppalainen trendi ja ymmärrettävää, kun tartunnat ovat olleet laskussa (liian aikaisin ja vauhdilla kyllä). JA samaan aikaan rajoitusten purkamisen kanssa ilmestyy asiantuntijoita tai virkamiehiä lausumaan, että tartuntoja tarvitaan lisää tai että epidemia ei saa tukahtua.
Nämä yksittäiset ulostulot ovat se oikea ongelma ja saavat kansalaiset epäilemään hallituksen toimintaa. Jos samat toimet perusteltaisiin avoimesti ja rehellisesti ja voisimme luottaa siihen, että meitä aidosti yritetään suojella, ongelmaa ei olisi.
Kysymys on kyllä myös henkilöistä. Jos henkilö sivuuttaa kaiken toimintaansa koskevan kritiikin henkilöön menevänä ja siksi epäasiallisena, hän ei tule muuttamaan toimintatapaansa. Todetaan positiivisena huomiona se, että kouluinfossa eilen THL:ää edusti mieshenkilö, joka puhui rehellisesti asiaa ja tiedotti monipuolisesti myös ulkomaisista tutkimuksista. Hän jopa säikäytti ehkä poliitikot sanomalla, että niitäkin lapsia on, jotka ovat vakavassa riskissä, tarkoittaen riskiryhmään kuuluvia. Ja kappas, mitään hirveää ei seurannut tästä avoimuudesta. Toinen, joka on luonut vähän jopa toivoa, on Nohynek, joka uskoo syksyllä olevan käytössä rokotteen. Tämä arvio poikkeaa positiivisesti siitä synkästä ennusteesta, ettei rokotetta ikinä tule, vain ruutitynnyri ja siltä pitää pelastautua tartuttamalla suomalaisia.
Hallituksen kannattaisi todella harkita, ketä asiantuntijaa huomisessa tiedotustilaisuudessa rinnallaan käyttää.
Tämän viestisi perimmäinen tarkoitus on päästää Marin jälleen kerran vastuusta :)
Nain pitkään ketjuun tämä mahtuu kahdesti, vaikka miltei saman jo laitoinkin..
Koronaa katsovat silmät ovat teillä tiedeuskonnon huutoa; hysteriaa, jota ei ole, koska hysteriaa ei lopulta ollut OLEMASSA, eika tule OLEMAAN, valitusta sen perään, mikä ei anna onnea:
Se ON vain pahan USKONNON HURMOSTA, siitä lähtoisin, TIEDEUSKONNOSTA lähtoisin.
Koronaan katsovat teidän tiedehurmoksellliset silmät, ne eivät halua kertoa totuutta, ne valehtelevat. Se tapahtuu, koska tiedeuskonnolla ei ole moraalia: Tieteestä ei ole hyväksi johtajaksi, jos se annetaan pahuuden käsiin. Tiede kalpaa vain apulaiseksi ja silloinkin sen on oltava hyvän käsissä.
Jo nyt Ilta-Sanomat kertoi, että Lääkärit himoiten odottavat uusia ensikertalaisia masennuspotilaita. En kai liioittele, tieteeseen uskovat ovat olleet huolestuneita, kun sisään systeemiin saapuvien masentuneiden määrä on laskenut. Kuinka irvokasta lopulta! Toisaalta huudetaan, että tukahduttakaa korona, niin ettei sitä ole olemassa, ja toisaalta huudetaan: Tuokaa meille masentuneita!
Te ette voi estää fyysistä kuolemaa. Ette mutta onnellisen elämän te kyllä voitte antaa, jos haluatte. Tämä on totuus. Kuka haluaa, kuka näkee, kuka ei. Tietysti olen iloinen jos onnellisilla ja vanhoilla on pitkä elämä, mutta tiedeuskotoa en kunnioita. Tiede on minulle vain tyokalu, ei muuta.
Masentamisen masentuneeksi tai hysterioimisen hysteeriseksi voi tukahduttaa maailmasta pois, niin ettei sitä ole. Samoin masennuslääkkeet, Jne. ne vain ylläpitävät sitä mita sanotte masennukseksi, koska ne ovat halveksimisen ja pilkkaamisen tyokaluja, ja siteitä, jotka sitovat; Elämänpilkkaajaan, osaksi häntä.
Ellei muuta niin he kaikki ovat tuossa seinällä: Kaksi jumalatarta ja herransa, he ajavat olemattomuuteen elämää pilkkaavan käärmeen, sen itse pahuuden, niin ettei sitä enää ole, ja itse Rd (aurinko, R¨a) on yläpuolella, he tekevät niin, koska teksti antaa:
"Katso, koska teidän nimenne on Herra (Wsjir; Sjir, eli "Osiris"); kahdelle Tyttärelle, kahdelle Rakkaudelle, kahdelle kaksisilmäiselle Kobralle, kahdesta puhtaasta ja hyvästä, katso, koska olen tuonut teille kaiken hyvän, ja hävittanyt teille kaiken pahan, EN OLE tehnyt syntiä ihmisiä vastaan."
"Sinä olet elämän puu, ja sinä olet elämän puun siemen
Käärme, sinun häntäsi on sinun omassa suussasi."
"Sinun vihollisesi käärme on annettu tulelle, Pilkkaaja-käärme on kaatunut, hänen kätensä on sidottu R d (R´a, kuin aurinko) on ajanut hänet pois, Lapsi-kärmeitä, (käärmeen lapsia) Heikkous-käärmeitä ei ole olemassa."
"Sinun napanuorasi on leikattu, sinut on erotettu pahasta."
(lainaukset papyrus ´Ahnjj ("ani") ja pyramiditeksteistä
t. Se sama pakana, "pyramidipakana"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun maailman vahvin mies itkee, koska on ihan rikki tästä. Hän on sellasiessa työssä, että altistuu sata varmasti koronalle, jos tartunnat lähtevät kasvuun. Samalla huoli meidän lapsista, jos meille käy jotain. Miehen työpaikalla, kuten teillä muillakin, on vähän se meno, että eipä kritisoida vaan pitää luottaa viranomaisiin. Onko meitä oikeasti joku 10 ihmistä, jotka tässä yksinään huutelevat seinille?
Voi olla ettei meitä ole enempää. Useimmat uskovat vain sen mitä viranomainen sanoo, eli he ovat ulkoistaneet oman ajattelukykynsä muille. Heidät on voitu nitistää jo lapsena, tai he eivät ylipäätään paljon mitään edes ajattele.
Sitten kun ei tiedä, mikä meininki on milläkin työpaikalla, niin ehkä siellä pitää olla vaiti, ihmiset on peloteltu hiljaisiksi.
Sitten ne luottavaiset ihmiset jotka uskovat että maailma on hyvä ja ihmiset ovat hyviä. Ja ovat ikuisia optimisteja.
Sitten ne, joille korona on salaliittoteoria.
Ja niin edelleen.
Olen itse jo niin kypsynyt tähän, että olen alkanut tässä vaiheessa uskomaan enemmän salaliittoteorioihin.
En tiedä enää mikä on totuus asiasta.
No kun käytä järkeä. Mieti mitä tapahtuu, mitä uutisoidaan ja kenen etu se on. Sitten pääset jäljille.
Aikajanaa: Naisille äänioikeus 1900-luvun alussa
Iso virhe! Tämän seurauksena propagandan ohjaaminen heikkoälyisiin naisiin riittää ja saadaan kaikki yhteiskuntasysteemit "diktatuureiksi".
1914-1918 Ensimmäinen maailmansota, ja heti perään ensimmäinen kylmä sota.
1939-1945 Toinen maailmansota ja heti perään toinen kylmä sota joka näkyi kaikkialla Koreasta Etelä-Amerikkaan. Truman esimerkiksi harkitsi ydinpommeja Kiinaan mutta ei uskaltanut. Kiina nimittäin pelaa pitkää peliä ja on jo oopiumisodista asti tavallaan valmistautunut lyömään "lännen".Tämän jälkeen on Kennedyä Kuulentoa Berliinin muuria syyskuun yhdettätoista malesian kadonnutta konetta...
2019-xxxx toinen kylmä sota muuttuu kuumaksi kun käytetään bioloogista joukkotuhoasetta, se toki naamioidaan pandemiaksi
24.1.2020 tuomiopäivän kelloa siirretään 100 sekuntia vaille keskiyön. Koskaan ei niin lähellä ollut, siis ei ikinä. Ja kannattaa googlettaa mitä se tarkoittaa.Suomen media vaan on niin säälittävä ettei kukaan tajua mistään mitään vaan seuraa julkkissuhdekohuja. Aasia on ruutitynnyri. Lähi-Itä sota-alue ja Afrikka raaka-aine reservaatti. Venäjä ja Eurooppa on Kiinalle ja Usalle "uhkia".
Mutta ei kun lapset kouluun vaan kuten Saksassa.
Hankkimaan kuolemantauti:) Pandemia se on:)” Yleinen ja yhtäläinen äänioikeus toteutettiin Suomessa valtiollisella tasolla vuonna 1906 samassa yhteydessä kun säätyvaltiopäivät korvattiin eduskunnalla. Tuolloin naiset ja MYÖS SUURIN OSA MIESPUOLISTA VÄESTÖÄ saivat ensi kertaa äänioikeuden ja äänioikeutettujen määrä kymmenkertaistui.”
Mannerheimia asia ärsytti. Sanoi, ettei tule koskaan tottumaan demokratiaan. Mutta ehkä tulevat sukupolvet siihen sitten sopeutuvat.
Pointti oli muistuttaa tuosta NAISTEN äänioikeudesta marisevaa että myös MIEHISTÄ suurin osa sai äänioikeuden samaan aikaan naisten kanssa. Eli tavismiehet kuten kyseinen marisija, eivät nykyään äänestäisi jos meillä ei olisi YLEISTÄ ÄÖNIOIKEUTTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähetin hälle mailia ja mainitsin lempinimestään sekä faniklubista :D Toivottavasti ette pahastu!
Ei pahastuta. Terveisin lempinimen keksinyt.
Teot ratkaisevat. Sankariksi pääsee, jos yrittää suojella ihmiselämää ja terveyttä.
Mitä hallitus mahtaa olla mieltä Euroopassa tehdyistä huomioista, että kuten kaikki muutkin sairaudet, myös korona tappaa eniten köyhää väestöä? Sosialistit kun aina mainostavat olevansa ns vähäosaisten asialla, mutta nyt eivät ole halukkaita torppaamaan heikoimpiin pahiten purevan taudin leviämistä, samalla kun jakavat miljardeja rahaa hyvin pärjääville konsulttiyrityksille ja ties mille toimimattomille pöytälaatikkofirmoille. En ymmärrä.
Mulle tuli totaalinen romahdus juuri :D Mummoni syyllistää minua kotona olosta ja sanoo ettei se ole tervettä ja normaalia. Ulos ja reippaasti arkeen hopi hopi. Olen vain itkenyt monta tuntia. Muutenkin sairastan masennusta, mutta sitähän hän ei ymmärrä tai hyväksy. Aina vertaa muihin esim "Marjattahan on sinun ikäisesi niiiin. Hänellä on 4 lasta ja iso talo rempattavana. On hän niin toimelias ja reipas, aamusta iltaan touhottaa. Taitaa olla semmoinen ihminen joka ei osaa laiskotella". Aina joku johon vertaa ja sitten ihmettelee miksi minä olen tällainen.
Nyt sitten syyllistää, kun perussairaana olen kotona enkä ulkona hakemassa tartuntaa. Jotenkin se, että oma sukulainen on niin ilkeä menee ihon alle. :D Hän on kyllä muutenkin ilkeä, saattaa yhtäkkiä laittaa viestiä miksen käy useammin sisaren haudalla, miksi olen vienyt sinne vääränlaisia kukkia, miksi olen tehnyt milloin mitäkin väärin. Koitan harventaa yhteydenpitoa, mutta nyt korona-aikaan olen ajatellut, että pitää olla yhteydessä, kun vanha ihminen ja tämä tilanne.
Mutta on se nyt helkkari soikoon, jos joka tuutista syyllistetään, kun koitan pysyä terveenä. Alkaa tuntua siltä, että olen tosiaan viallinen, hullu, hysteerikko kun pysyn kotona. Töissä ihmiset ovat "kyllästyneitä kotona makoiluun", vaikka ainakin itse teen 2 x töitä vaan sen takia, etten saisi laiskan leimaa.
Pahoittelen avautumista, tämä aika vain tekee hulluksi! :D Tai sillain ärtyneeksi ja väsyksi. Kun ei saa edes ihteään hengissä pitää! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Asko sanoo asian just niin kuin se on. Jos molemmat osapuolet ovat terveitä, ei ole tartuntariskiä.
-Mika S
"Kampaamot torjuvat koronaviruksen leviämistä nyt monin tavoin: esimerkiksi kasvomaskeilla ja poistamalla yleisesti luettavat lehdet pöydiltä. HUSin infektiolääkärin mukaan tartuntariski ei ole iso, kunhan sekä asiakas että kampaaja ovat terveitä."
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/onko-parturilla-turvallista-kayda-infe…
Päivän paras: HUSin infektiolääkärin mukaan tartuntariski ei ole iso, kunhan sekä asiakas että kampaaja ovat terveitä.
Eli kun lähden parturiin, tutkin parturin ovella itseni, yskäisen hihaan, kuulostelen ja hengitän syvään. Totean, että pientä köhää, olisko siitepölyallergiaa, mahassa möyryää, ainahan se oireilee. Olen siis terve, kai ? Eikun sisään vaan.
Ainesta kuolemattomien lausahdusten joukkoon! Tulee mieleen jotkut Matti Nykänsen kuolemattomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kirjoittaa twitterissä. En ole itse twitterissä, niin en näe sitä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä huolestuttaako enemmän se vaihtoehto että hallitus a)valehtelee minkä ehtii valitusta strategiasta, vaiko b) ei ymmärrä että nyt valittu taudin päästäminen leviämään "hillitysti" nimenomaan tarkoittaa Ruotsin mallin laumasuojan hakua sairastamalla.
Ihmetyttää myös, miksi asiaa ei suoraan niille kukaan sano, vaan tyydytään siihen kun Marin&Co. jankuttaa ettei ole tarkoitus antaa taudin levitä.
Ei Ruotsissakaan selvästi sanota, että haetaan laumasuojaa.
Tanskassa koulua käyty jo kuukausi: ei ole nostanut tartuntapiikkiä! Ihanaa =)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää aika uskomatonta, että 50 asiantuntijaa laittaa hallitukselle kirjeen ja sitä hädin tuskin käsitellään. Miten se voidaan ohittaa?
- Hyvä peli veto nyt, olla pitämättä kyselytunti viime viikolla, harhauttaa keskustelua siitä pois, kun on niin paljon muitakin asioita, koulut talous jne jne..
Kostautuu myöhemmin, että heidän tieto taidon yli käveltiin. Oma valinta.
Se ei ollut maalitusta, mutta toki kaikki hankalat kysymyset ja ristiriitojen esiin nostamiset on heidän mielestä maalitusta.
Persut on ainoita, jotka uskaltaa laittaa tiukille, en edelleenkään ole persu, mutta eivät niele pullshittiä.
Ehkä se lakimies Vestman ottaa sen vielä puheeksi.
Ihmettelen, miksei kukaan lääkäri siitä puhunut. Esim Räsänen.
Suomi on näemmä noussut sijalle 24. koronaan kuolleiden määrässä/milj. asukasta. Viime viikon lopulla oli yhden alemmalla.
20. Brasilia
21. Panama
22. Romania
23. Moldova
24. Suomi
25. Slovenia
26. Turkki
Vierailija kirjoitti:
Oikeuskansleri ei vieläkään ole saanut STM:ltä vastausta selvityspyyntöön, joka esitettiin 2018. Että eipä hättäillä.
Nyt on kuule kriisi, vähän eri asia, jos ei vastausta tule. Juhannukseen mennessä pitää vastata.
Jokainen maskin käyttäjä toisin sanoen tekee hyvän työn muille eli suojaa muita omilta pisaroiltaan vaikkei itse siitä niin paljon hyötyisi.