Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi EI testata? Miksi joka paikassa EI pääse testiin?
En tajua. Olen tätä yrittänyt ristikuulustella sieltä täältä. Tässä on joillain mielivaltainen oikeus estää testiin pääsy.
Tiedän hoitajia töissä drivein testissä. He ihmettelevät, miksi testattavia tulee niin vähän. Lääkäreitä ja hoitajia käy enimmäkseen.
Vieläkö niihin testeihin pitää olla se lähete ja mistä sen saa?
THL:n tiedotus laahaa kuukauden perässä. Nyt niiden pitäisi tosiaan kampanjoida siitä, että kaikki, joilla on vähääkään oireita, testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Olen tätä yrittänyt ristikuulustella sieltä täältä. Tässä on joillain mielivaltainen oikeus estää testiin pääsy.
Tiedän hoitajia töissä drivein testissä. He ihmettelevät, miksi testattavia tulee niin vähän. Lääkäreitä ja hoitajia käy enimmäkseen.
Vieläkö niihin testeihin pitää olla se lähete ja mistä sen saa?
THL:n tiedotus laahaa kuukauden perässä. Nyt niiden pitäisi tosiaan kampanjoida siitä, että kaikki, joilla on vähääkään oireita, testiin.
Samaa mieltä. Parempi liikaa kuin liian vähän. Käsienpesumainosten lisäksi testimainoksia. Mitä enemmän saadaan tapauksia kiinni nyt, sitä vähemmän niitä on jatkossa. Ihmiset muistelevat alkuepidemian ohjeita kotona sairastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
is.seuraa
yhteensä 69 saman sairaalan työntekijää saanut tartunnan Hgissä. Mikäköhän sairaala? Meikku?
Olikohan suojavarusteet loppu, ainakin niistä takeista on sanottu olevan?
Vierailija kirjoitti:
Turussa TYKS:sssä yhdellä käynnillä näin 2 lääkäriä ja 3 hoitajaa, kellään ei maskia. Vikalla lääkärillä ovella annettiin käsidesiä. Siis lähtiessä :D Käynnistä viikko ja nyt nousi kuume sekä kauheat säryt, kyllä pelottaa sainko koronan! Toivotaan kuitenkin parasta.
Varsinais-Suomihan otti Pirkanmaan tartunnoissa kiinni ja meni ohi, vaikka väestöä on joku 50 000 asukasta vähemmän. Jostainhan se johtuu.
Husissa pääsee tosi helposti. Edes kuumetta ei tarvitse olla. Minulla oli hengenahdistusta ja alentunut maku ja hajuaisti. Testi negatiivinen, enpä tiedä nyt mikä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään pääse koronatestiin. Olen sairastanut 3 kuukautta ja loppua ei näy. Koska nyt ei ole päällä korkea kuume ja koska ei ole hengenahdistusta - ei testata. Sanoivat myös, ettei tässä kohtaa kannata testata, että pitäs tehdä heti aluksi.
Sitten toisaalta, 3 päivää sairastanut ystävä ei pääse testiin, kun oireet olleet vähän aikaa vasta.
Minä oisin sinun tilanteessa juossut tuhannen loikkaa yksityiselle lääkäriasemalle testaukseen, jos kerta oikeasti olet 3 kuukautta sairastanut? Maksakoon sen 195e, so what..
Krista Kiuru eilen Astudio:
”.. pitkälti yli 20 toimijaa ja testauskapasiteetti 8000 .....
Eikö näillä luvuilla jo pitäis päästä testiin ?
Ihmettelen vieläkin, kun se tutkimusryhmä on pitänyt kovaa meteliä tästä raportista, ja kuinka talouden ja terveyden kannalta on tärkeää, että hallitus sitoutuu tukahduttamaan ja RO:n pitää olla alle yksi, jotta näin kävisi. Vartti lämpiössä THLn Puumalaisen ja Kiurun kanssa, ja nämä vaateet olivat hävinneet, selvästi arkaili asettaessaan sanojaan. Ei vaatinut enää tukahduttamista, vaikka juuri se oli se idea siinä tutkijoiden kirjeessä, eikä vaatinut RO-mittarn käyttöä. Uhkailtiinko häntä jollakin?
Ehkä näytettiin talouden madonlukuja? Joskus 90-luvun lamassa poliitikot oli tilanteessa, että jos ei olisi saanut lainaa, niin valtio olisi joutunut jättämään eläkkeet, palkat ja muut tuet maksamatta. Eihän me kyllä tiedetä, vaikka nyt sama uhka kummittelee taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Turussa TYKS:sssä yhdellä käynnillä näin 2 lääkäriä ja 3 hoitajaa, kellään ei maskia. Vikalla lääkärillä ovella annettiin käsidesiä. Siis lähtiessä :D Käynnistä viikko ja nyt nousi kuume sekä kauheat säryt, kyllä pelottaa sainko koronan! Toivotaan kuitenkin parasta.
Mä kävin tänään Mehiläisessä Uudellamaalla. Koko henkilökunnalla maskit, iso peukku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään pääse koronatestiin. Olen sairastanut 3 kuukautta ja loppua ei näy. Koska nyt ei ole päällä korkea kuume ja koska ei ole hengenahdistusta - ei testata. Sanoivat myös, ettei tässä kohtaa kannata testata, että pitäs tehdä heti aluksi.
Sitten toisaalta, 3 päivää sairastanut ystävä ei pääse testiin, kun oireet olleet vähän aikaa vasta.
Minä oisin sinun tilanteessa juossut tuhannen loikkaa yksityiselle lääkäriasemalle testaukseen, jos kerta oikeasti olet 3 kuukautta sairastanut? Maksakoon sen 195e, so what..
Krista Kiuru eilen Astudio:
”.. pitkälti yli 20 toimijaa ja testauskapasiteetti 8000 .....
Eikö näillä luvuilla jo pitäis päästä testiin ?
Ihmettelen vieläkin, kun se tutkimusryhmä on pitänyt kovaa meteliä tästä raportista, ja kuinka talouden ja terveyden kannalta on tärkeää, että hallitus sitoutuu tukahduttamaan ja RO:n pitää olla alle yksi, jotta näin kävisi. Vartti lämpiössä THLn Puumalaisen ja Kiurun kanssa, ja nämä vaateet olivat hävinneet, selvästi arkaili asettaessaan sanojaan. Ei vaatinut enää tukahduttamista, vaikka juuri se oli se idea siinä tutkijoiden kirjeessä, eikä vaatinut RO-mittarn käyttöä. Uhkailtiinko häntä jollakin?
Ehkä näytettiin talouden madonlukuja? Joskus 90-luvun lamassa poliitikot oli tilanteessa, että jos ei olisi saanut lainaa, niin valtio olisi joutunut jättämään eläkkeet, palkat ja muut tuet maksamatta. Eihän me kyllä tiedetä, vaikka nyt sama uhka kummittelee taustalla.
Siksipä meihin verrattuna ökyrikkaat Kreikka ja Viro ovat saaneet koronan kuriin...
Vierailija kirjoitti:
Husissa pääsee tosi helposti. Edes kuumetta ei tarvitse olla. Minulla oli hengenahdistusta ja alentunut maku ja hajuaisti. Testi negatiivinen, enpä tiedä nyt mikä vaivaa.
Väärä testitulos. Ei kai alentunutta maku ja hajuaistia luulisi muuten tällä hetkellä olevan? Uusintatesti
"simo" salminen lauma suojan haussa. 4ever
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään, että siellä on pikkupikkupomo budjettivastuussa pikkuisopomolle ja tämä isopomolle ja numerot menevät ihan kuralle, jos kaikenmaailman testit tehdään vähän yhdelle jos toiselle.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/22180479-5e73-4fc9-8fb6-0327461b9ecb Arvasinhan tämän.. nyt iskee massatappajat.
Itse pääsin testiin työterveyden kautta puhelinsoiton perusteella, oli lieviä oireita. Äitini on testattu jo kahdesti. Hänellä ollut kurkkukipua ja ääni lähti, keuhkoputkentulehdukseksi epäiltiin. Tauti kesti hänellä 6 viikkosa, asuu palveluasumisen talossa.
Siskoni asuu Hus alueella, lievää oireilua, tehtiin myös testi ja jopa kotikäyntinä korona-autolla, kun hänellä ei ollut omaa kuljetusta.
Nämä kaikki perheessäni tehdyt 4 testiä olleet negoja. Todennäköisesti ei koronaa, mutta ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Oliko oireita ollut jo kauan? Silloin testi ei ole enää niin luotettava. Esim. reilun viikon jälkeen enää 50 %. On luotettavin infektion alussa pari päivää (yli 90 %).
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsin testiin työterveyden kautta puhelinsoiton perusteella, oli lieviä oireita. Äitini on testattu jo kahdesti. Hänellä ollut kurkkukipua ja ääni lähti, keuhkoputkentulehdukseksi epäiltiin. Tauti kesti hänellä 6 viikkosa, asuu palveluasumisen talossa.
Siskoni asuu Hus alueella, lievää oireilua, tehtiin myös testi ja jopa kotikäyntinä korona-autolla, kun hänellä ei ollut omaa kuljetusta.
Nämä kaikki perheessäni tehdyt 4 testiä olleet negoja. Todennäköisesti ei koronaa, mutta ei voi tietää.
Tampereella siis nämä, pandemiavastaanotolla testattu lääkärin puhelinvo:n perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Minut olisi 2 hoitajaa passittanut testiin. Odotan lääkäriä melkein 2 h ja hän sanoi, ettei tarvitse testata. Oli rytmihäiriöitä, kova kuume jne. Edes helkkari sydänfilmiä eivät ottaneet. Lepoa ja buranaa vaan!
Kun kerrotte jotakin tällaista, kertokaa myös sairaanhoitopiiri, niin me muutkin saamme näkökulmaa!
Helsinkiläisessä sairaalassa 69 työntekijää saanut koronaviruksen.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/53b0034a-40e0-4241-8bb7-d4d03072…
Vierailija kirjoitti:
Vaapaavuori sano puheissaan, että kaikki Laakson sairaalan työntekijät (800) testaaan oli oireita tai ei
eipä ihme.
69 työntekijää saanut koronaviruksen.
hoitaneet mm. koronaviruspotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Onko koronan riskiryhmien määritelmä muuttunut maailmalla? Vai onko THL tiukentanut riskiryhmien kriteerejä ihan omin päin?
Lehdessä joku OAJ:n tyyppi sanoi että riskiryhmään kuuluvilta opettajilta tullut paljon huolestuneita kyselyjä, mutta kuulemma jos katsovat THL:n riskiryhmien määritelmää niin nykyisin täytyisi suurinpiirtein elinsiirtopotilas kuuluakseen riskiryhmään. Ihmetteli sitä.
Omin päin. Koulupäätöksen jälkeen muuttuivat aikuisten ja lasten riskiryhmät. Joku täällä listasi muiden maiden, WHO:n ja Euroopan tartuntatautiviraston luettelot ja niihin kuuluvat riskiryhmäläiset, jotka eivät enää Suomessa ole riskiryhmää.
Täällä HUS:in alueella tosiaan pääsee kyllä helposti testiin. Meidän teinillä on ollut pientä lämpöä sunnuntaista asti, ihan vähän nuhaa -> pääsi testeihin.