Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
80741/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe, että hypridi malli on ainakaan tukahduttamista nopeampi tie. Luulen, että se on hitaampi.

Tukahduttaminen on nopea ja tehokas, hypridi pitkä piina.

Hypridissä se, että suljetaan ja saadaan jotain tulosta ja sitten  kesken tämän prosesssin avataan ja lisätään hallittua leviämistä, pitkittää tilannetta. Kohta joudutaan mitä todennäköisimmin sulkemaan, koska kyseessä on exponentiaalisesti leviävä virus tauti.

Ei tämän kanssa pidä leikkiä, että se pysyy hallinassa, jos sitä vähän levittää. Ei se pysy.  Ajatus on suuruudenhullu. Järeillä keinoilla sitä pystyy torjumana tehokkaasti. Leikittely tappavan viruksen levittämisen kanssa, onniin iso riski, että ajatuksena se on suorastaan hullu.

Suiruudenhullu tai narsistinen.

Sitähän THL:n ja hallituksen toiminta on ollut.

Kommunikoidaan epäselvästi, lähetellään ristiriitaisia viestejä, puhutaan musta valkoiseksi, käännetään tunnettujen, arvostettujen yliopistojen tutkimukset ja lausunnot päinvastaiseksi tai väitetään niitä mielipidekirjoituksiksi.

Sanotaan, että voitte itse tehdä päätöksiä. Hengityssuojiakin saamme käyttää jos haluamme. Oikein pilakuvia on julkaistu siitä kuinka suomalainen tarvitsee määräyksen hengityssuojan käyttämiseen, melkein hengittämiseenkin.

Unohdetaan vaan näppärästi, että suojista on hyötyä vain jos kaikki käyttävät. Eikä kukaan yksittäinen ihminen voi määrätä kaikkia käyttämään hengityssuojaa.

Kerrotaan että suomalaiset eivät ymmärtäneet eivätkä osaa. Edes niitä per ke leen hengityssuojia enme osaa käyttää.

Naureskellaan, puhutaan alentuvasti, yritetään nolata.

Esiinnytään kaikentietävänä, suorastaan jumalallisen tiedon haltijana, ja kun menee pieleen niin kerrotaan että tilanteet ja tiedot muuttuvat.

Ainoa mikä pysyy on kansan typeryys.

Pistää miettimään että kuka siellä on päänarsisti.

Onko se mengele vai hiilipunahymyilijä?

Vai kumartavatko nämä kumpikin ehkä Ruotsin päämengeleä?

Narsismi tai jokin muu persoonallisuushäiriö mulle on tullut tästä kuviosta monta kertaa mieleen. Sitä on tosi vaikea sanoa ääneen, sillä en todellakaan halua maalittaa ketään tai levitellä jotain perättömiä juttuja! Sitten kuitenkin on ihan tutkittu juttu, että Persoonallisuushäiriöisiä löytyy paljon johtajista, lääkäreistä ja politikoista, sillä he tykkäävät vallasta. Jos se olisi totta, niin aika karmeaa on. Ja siinä tapauksessa puhe ei tavallaan auta, ei tulla yhtäkkiä sellaiseen tilanteeseen, että häiriöinen myöntäisi olevansa väärässä ja muuttaisi toimintaansa. Vaan sitten täytyisi vain olla toisenlainen ihminen tilalla.

"Enhän minä niin ole sanonut"

"Hajota ja hallitse"

Ei kyllä näillä metodeilla tule onnistumaankaan ja ovat jo saaneet aikansa saaneet leikkiä. 

Tuo on muuten sillä tavalla ihan totta, että verkko kiristyy ja näiden ristiriitaisuuksien perään huudetaan jo niin kovaan ääneen.

Tietääkö kukaan, että onko THL edes esittänyt hallitukselle tukahduttamista tai onko tehty sellaista mallinnosta, että miten se onnistuisi ja mitkä seuraukset siitä on? Eikö kaikki vaihtoehdot pitäisi tutkia ja olla pöydällä ja niistä sitten voisi valita parhaan? Vai onko tukahduttaminen kuitattu THL:n puolelta sillä, että se on 'mahdotonta'?

Tänään Ilta-Sanomissa Salminen kehuu suomalaisten tunnollista toimintaa.

Ojentaa jopa palkinnon.

Lupaa, että voimme lähteä Ruotsin tielle 🥳

Vierailija
80742/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten pelottaa, että tämä koko koronakriisi alkaa olemaan hallitukselle ja tietyille THL:n asiantuntijoille enemmänkin mainekysymys. Ihmishenget jäävät toissijaiseksi.

Mä itseasiassa luotan meidän hallituksemme. Silloin kun rajoitukset tehtiin, tuli sellainen kuva, että ne tehtiin asiantuntijoista huolimatta ja ihmisten parhaaksi. Silloin ilmapiiri maassa oli erilainen, oli yhteishenki ja yhteen hiileen puhaltamisen meininki. Sen jälkeen, kun rajoitukset toimivat ja vältyimme katastrofilta, tuli tilaa politikoinnille ja koronasta tulikin mielipidekysymys. Sitten astuivat esiin Soininvaara ja Ruotsin mallin ihannoimiset ja olen nähnyt yrityksiä kaataa hallitus ja edistää omia pyrkimyksiä. Koronan vaarat ovat jääneet jotenkin jalkoihin, kun uhka ei tunnukaan enää niin isolta.

Mutta äänestinkin vasemmistoa ja mulla on hyvä käsitys Anderssonista. Vaikka siellä on päättäjinä ihmisiä, joista osasta pidän enemmän kuin toisista (silleen diplomaattisesti sanottuna), uskon lujasti siihen että hallitus haluaa aidosti ihmisten parasta ja Suomen parasta. Kyse on nyt niistä asiantuntijoista, joita he kuuntelevat. Mitkä heidän motiivinsa ovat ja onko puhtaat jauhot pussissa.

Anderssonista vielä, että vaikka petyin syvästi koulujen avasmiskeissiin, on siellä pohjalla kuitenkin luottamustakin. Olen iloinen ja kiitollinen siitä Twitter-kohusta ja olen varma siitä, että tunteiden asetuttua Andersson miettii, että voisiko kaikissa niissä kommenteissa olla perää.

Ja onhan ilmapiiri taas muuttunut sen is jutun ja Twitter kohun jälkeen. Tukahduttaminen on taas jollain tasolla pöydällä ja mallinnoksia on julkaistu.

Minä en ole yhtä ymmärtäväinen, todellakaan, mutta olen alkanut kallistumaan myös siihen, että ongelma on nyt asiantuntijat tai yksi asiantuntija, joita hallitus kuuntelee.Siksi muut asiantuntijat ovatkin astuneet esiin. THL vaikuttaa esittävän juuri niitä mielipiteitä, joita Andersson kritisoi.Joo, on valittu virkamies tehtäväänsä. Siinä on myös virkavastuu. Siinä ei saa mokailla.

Hallituksen kannattaisi välittömästi laajentaa asiantuntijaorganisaatiota esim. yliopiston tutkijoiden suuntaan. Voisi tulla kansainvälistäkin tutkimustietoa tietoon. Se on valinnan paikka. Varmistetaanko oma poliittinen tulevaisuus vai mennäänkö vaikka nurin yhden asiantuntijan takia?

Yhden asiantuntijan? Ei työelämässä nykyään missään paikassa ole vain yksi asiantuntija päättämässä mistään. Laitas todisteita nyt pöytään väitteesi tueksi.

Niinpä! Toivon todella, ettei ole vain yksi asiantuntija eikä varsinkaan päättämässä, koska THL:n lainmukainen tehtävä on tuottaa tutkimustietoa. He eivät tee päätöksiä, vaan hallitus. Sanoin asiantuntijat TAI yksi asiantuntija. Tiedän vain, että hallituksen tiedotustilaisuudessa esiintyy aina sama asiantuntija, joka vaikuttaa esittävän MIELIPITEITÄ. Ja olisi todella hienoa, että kun on ihmisten hengestä ja terveydestä kyse, että toimitaan vähintään sillä tasolla kuten työelämässä, mihin viittasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
80743/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006502314.html

"Andersson ymmärtää opettajien ja osan vanhemmista huolen.

– Niin kauan kuin Suomessa on epi­demia, en voi täydellä varmuudella sanoa, että kouluun meno on täysin riskitöntä, eikä mitään tartuntoja tule enää ilmenemään."

Uskomatonta... Tässähän jää kohta sanattomaksi.

🤫🙅🏼🙉🙈🙊

Vierailija
80744/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten pelottaa, että tämä koko koronakriisi alkaa olemaan hallitukselle ja tietyille THL:n asiantuntijoille enemmänkin mainekysymys. Ihmishenget jäävät toissijaiseksi.

Mä itseasiassa luotan meidän hallituksemme. Silloin kun rajoitukset tehtiin, tuli sellainen kuva, että ne tehtiin asiantuntijoista huolimatta ja ihmisten parhaaksi. Silloin ilmapiiri maassa oli erilainen, oli yhteishenki ja yhteen hiileen puhaltamisen meininki. Sen jälkeen, kun rajoitukset toimivat ja vältyimme katastrofilta, tuli tilaa politikoinnille ja koronasta tulikin mielipidekysymys. Sitten astuivat esiin Soininvaara ja Ruotsin mallin ihannoimiset ja olen nähnyt yrityksiä kaataa hallitus ja edistää omia pyrkimyksiä. Koronan vaarat ovat jääneet jotenkin jalkoihin, kun uhka ei tunnukaan enää niin isolta.

Mutta äänestinkin vasemmistoa ja mulla on hyvä käsitys Anderssonista. Vaikka siellä on päättäjinä ihmisiä, joista osasta pidän enemmän kuin toisista (silleen diplomaattisesti sanottuna), uskon lujasti siihen että hallitus haluaa aidosti ihmisten parasta ja Suomen parasta. Kyse on nyt niistä asiantuntijoista, joita he kuuntelevat. Mitkä heidän motiivinsa ovat ja onko puhtaat jauhot pussissa.

Anderssonista vielä, että vaikka petyin syvästi koulujen avasmiskeissiin, on siellä pohjalla kuitenkin luottamustakin. Olen iloinen ja kiitollinen siitä Twitter-kohusta ja olen varma siitä, että tunteiden asetuttua Andersson miettii, että voisiko kaikissa niissä kommenteissa olla perää.

Ja onhan ilmapiiri taas muuttunut sen is jutun ja Twitter kohun jälkeen. Tukahduttaminen on taas jollain tasolla pöydällä ja mallinnoksia on julkaistu.

Kyllä, kyse on asiantuntijoista joita kuuntelevat. Mutta, on hallituksen vastuulla kuunnella myös muita asiantuntijoita. Jo viikko tolkulla on esitetty kritiikkiä tätä kohtaan, sitä eivät voi väistää. Se on ollut heidän valinta.

He voivat koota yhteen ihmisiä ja asiantuntijoita kyllä, ei selitä täysin heidän toimintaansa, että huonot neuvonantajat- voisivat etsiä parempia. Nyt asiantuntijat itse lähettävät heille ehdotuksia ja kirjelmiä jopa 50 hengen voimin! Pyytämättä, kysymättä, koittavat tuottaa tietoa hallitukselle, kun ovat huomanneet, että neuvonantajien neuvot, jota hallitus nyt kuuntelee, ei ole niin hyviä.

He ovat hitaita ottamaan neuvoja ja vinkkejä. Pelkään, että kokevat sen arvovalta asiana, eikä se ole hyvä piirre kyllä.

Ehkä ovat hitaita, mutta ottavat kuitenkin neuvoja vastaan. Eihän siitäkään mitään tulisi, jos vaikka minä voisin tästä nyt soittaa Marinille, että juu hei kuule, nyt tehdään tällä tavalla ja hän olisi vaan että selvä! Ja huomenna sitten luettaisiin taas otsikoita. Pyörät pyörivät hitaasti ja siellä taustalla on kaikenlaista, mitä emme tiedä. Mutta ne kuitenkin pyörivät.

Siellä taitaa joku demari kirjoitella. Eivät ole kuunnelleet muita asiantuntijoita, satun tietämään työni puolesta. THL ei myöskään ota minkäänlaisia avuntarjouksia vastaan yksityiseltä puolelta. Yritysmaailmasta on ollut tarjolla vaikka mitä apua, mutta emme voi ottaa vastaan koska STM & Salminen & hallituksen ideologinen hirmujohtaja. Pään seinään hakkaamista koko homma. 

Olen eri, enkä ole demari, mutta en silti usko tuohon "työni puolesta"-kommenttiiisi. Ei yksittäinen vauvapalstalainen todellakaan kerro, miten asia on. Sinä tuskin yksityiskohtaisesti tiedät, mistä kaikkialta päätöksentekoon saadut tiedot ovat peräisin. Ja jos tietäisit, olisit tuskin täällä spämmäämässä.

Olen myös eri, mutta ihan siis julkisuudessa on ollut yrittäjiä jotka tarjonneet apuaan mm. Maskiasiassa. Ihan sen pohjalta on mahdollista, että monet on heille apua tarjonneet myös ei julkisesti ja se on torjuttu.

Jotkut on ottaneet jopa Presidentiin yhteyttä, kun on ainoa tolkun ihminen tämän hulluuden keskellä. Presidentti on tietoa välittänyt eteenpäin, eikä suutu siitä, että kansa ottaa yhteyttä. Oli hyvillään, Kuuntelee ja toimii. Hyvä mies hän on.

Kyllä yrittäjät myös näkee, ettei apuun suhtauduta suopeasti.

Sipilä joutui kyselytunneilla erikseen kysymään, mihin voi yrittäjät ottaa yhteyttä, jos haluavat auttaa.

Haatainen ei osannut vastata, vaan tuli ympäripyöreää settiä. Yksi taho joka organisoi kotimaan maskituotannon, poikkeuslaki tila päällä, kuinka vaikeaa se on?

On mahdollistaa joo, mutta mutu-fiiliksellä ei nyt voi faktoja heittää. On yhtä mahdollista, että he ovat kuunnelleet monia eri tahoja ja asiantuntijoita. Suorastaan välttämätöntä. Ehkä myös välillisesti toisten asiantuntijoiden kautta jne. Kuuluu ihan normaaliin päätöksentekoprosessiin.

Ja jos presidentille alkaisi miljoonat ihmiset lähettelemään viestejä, niin eihän siitä mmitään tulisi. Tai varmaan johonkin osoitteeseen voi sydäntään purkaa, mutta oikeat päätökset tehdään kuitenkin virallisempia reittejä.

Vierailija
80745/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole yhtä ymmärtäväinen, todellakaan, mutta olen alkanut kallistumaan myös siihen, että ongelma on nyt asiantuntijat tai yksi asiantuntija, joita hallitus kuuntelee.Siksi muut asiantuntijat ovatkin astuneet esiin. THL vaikuttaa esittävän juuri niitä mielipiteitä, joita Andersson kritisoi.Joo, on valittu virkamies tehtäväänsä. Siinä on myös virkavastuu. Siinä ei saa mokailla.

Hallituksen kannattaisi välittömästi laajentaa asiantuntijaorganisaatiota esim. yliopiston tutkijoiden suuntaan. Voisi tulla kansainvälistäkin tutkimustietoa tietoon. Se on valinnan paikka. Varmistetaanko oma poliittinen tulevaisuus vai mennäänkö vaikka nurin yhden asiantuntijan takia?

Yhden asiantuntijan? Ei työelämässä nykyään missään paikassa ole vain yksi asiantuntija päättämässä mistään. Laitas todisteita nyt pöytään väitteesi tueksi.

Niinpä! Toivon todella, ettei ole vain yksi asiantuntija eikä varsinkaan päättämässä, koska THL:n lainmukainen tehtävä on tuottaa tutkimustietoa. He eivät tee päätöksiä, vaan hallitus. Sanoin asiantuntijat TAI yksi asiantuntija. Tiedän vain, että hallituksen tiedotustilaisuudessa esiintyy aina sama asiantuntija, joka vaikuttaa esittävän MIELIPITEITÄ. Ja olisi todella hienoa, että kun on ihmisten hengestä ja terveydestä kyse, että toimitaan vähintään sillä tasolla kuten työelämässä, mihin viittasit.

Työelämässäkin on useimmiten sama henkilö esittämässä ryhmänsä tai osastonsa työn tuloksia. Ei se sitä tarkoita, että se yksi henkilö siellä heittää omia mielipiteitään.  Hän esittää kymmenien ihmisten työn tuloksia. Nyt vähän jäitä taas hattuun.

Vierailija
80746/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen työkseni eräänlaista viestintää ja puhun sekä kirjoitan lähes joka päivä samanlaista ympäripyöreää lööperiä kuin Marin. Tarkoitus on käytännössä puhua niin, ettei yrityksellä ole vastuuta mistään, jos joku menee pieleen. Pyrimme, suunnittelemme, selvitämme jne, mutta en suoraan lupaa, että mikään onnistuu. Voin kuitenkin aina sanoa, että toimimme prosessien mukaan jne :D Marinilla on aika samat lausemaneerit kuin itselläni, minkä vuoksi en oikein ota hänen puheitaan tosissaan. Parempi seurata tekoja, ei puheita!

Taidan seuraavaksi hakeutua eduskunnalle töihin kirjoittamaan puheitaan sekä lausuntojaan. Voisi olla hauskaa! Olen ympäripyöreyden ammattilainen ja osaa kirjoittaa vakuuttavan puheen niin, että virheiden tapahtuessa voin kiistää vastuun! 

Mä olen myös ollut valtionhallinnossa töissä ja joutunut selittämään lakeja asiakkaille. Sama ympäripyöreys ja sanamuotojen valinta aina siinäkin, että ei virasto joudu ansaan lupaamalla liikaa. Aina piti jättää varaa sille, että lopullinen päätöksen tekijä tulkitsee tilanteen ja lain toisin.

Mä luulen, että jossain toisessa virastossa olisitte haluttua kamaa, kun tiedätte tämän toiminta tavan. Jossakin ns. Vastapuolella, jossa pyritään ajamaan ihmisoikeuksia, heikkojen asemaa tai paljastamaan väärinkäytökset. Ootteko pohtineet yrityksen vaihtoa?

Viestisi lienee vitsi! Vastaan kuitenkin. 

Olen tosissani pohtinut vaihtamista työhön, jossa voisin tehdä jotain hyvää juksauksen sijaan, mutta muodollinen pätevyys puuttuu täysin. Olen tehnyt töitä alalla liki vuosikymmenen ja saanut jokaisessa työpaikassa valtavasti kiitoksia. Osaamista on laajasti ja olen toiminut myös johtotehtävissä, mutta koulutuksena peruskoulu. Nykyisessä ja edellisissä työpaikoissa olen edennyt verrattain nopeasti vaativampiin tehtäviin, mutta en jaksais taas aloittaa ihan pohjalta uudestaan. Ilman koulutusta ei oikein vaativampia töitä suoraan saa.  Olen harkinnut opiskelua, mutta pelkään epäonnistumista niin paljon, etten uskalla. 

Ei. Ihan tosissani kirjotan. Elämänsä suuntaa voi muuttaa ja vaihtaa urapolkuja ja pitää silmät auki. Maailma muuttuu, etenkin nyt. Mitä vaan voi tapahtua. Kannattaa olla avoimin mielin.

Itselle olis raskasta puhua liipa laapaa toisten hyväksi. Sinulla selkeästi on taito puhua jäätä eskimoille, niin miksi et käyttäisi sitä johonkin hyvään?

Mietin juuri, että puhetaidot taitavat tulla ajoilta, jolloin toimin myyjänä. Ehkäpä tässä kriisin jälkeen tai jo aikana lähden uusille urille. Pitäisi vain löytää rohkeus ja oikea suunta. Vapaa-ajalla koitan parantaa maailmaa, mutta olisi henkisesti hyväksi tehdä sitä myös työkseni. Nykyisessä työssä koen ahdistusta, koska olen tavallaan se paholainen. 

Vierailija
80747/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006502314.html

"Andersson ymmärtää opettajien ja osan vanhemmista huolen.

– Niin kauan kuin Suomessa on epi­demia, en voi täydellä varmuudella sanoa, että kouluun meno on täysin riskitöntä, eikä mitään tartuntoja tule enää ilmenemään."

Uskomatonta... Tässähän jää kohta sanattomaksi.

Eiköhän se nyt ole itsestäänselvää, ettei mihinkäänmeno ole täysin riskitöntä. Lopeta toi panikointi.

Vierailija
80748/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämässäkin on useimmiten sama henkilö esittämässä ryhmänsä tai osastonsa työn tuloksia. Ei se sitä tarkoita, että se yksi henkilö siellä heittää omia mielipiteitään.  Hän esittää kymmenien ihmisten työn tuloksia. Nyt vähän jäitä taas hattuun.

Aivan varmasti on muitakin kuin yksin Mika Salminen.

Kuitenkin mm. THL kohtaan on esitetty kritiikkiä, ettei heidän lausuntonsa perustu oikein mihinkään, vaan ovat lähinnä mielipidekirjoituksia. Heidän resursseja on leikattu, joka varmasti vaikuttaa. Silloin voi kuitenkin kriisi tilanteessa laajentaja yhteistyötä ja pyytää, vaikka apua muilta laitoksilta. Kriisissä ihan suotavaakin. Näiden muistioiden pohjalta hallitus on päätöksiään tehnyt, eli heitä kuunnellut, vaikka taustalla on varmasti muitakin.

Kuuntele Marja Sannikka Areenasta 8.5.2020 Lasse Lehtosen osuus.

Vierailija
80749/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme nukkua yömme kaikessa rauhassa sillä Mari kuuntelee herkällä korvalla ja huolella. Pidämme huolen 2 metrin raosta ja pesemme käsiä ja hivutamme käsidesit päälle. Eikä turhia kontakteja.

Vierailija
80750/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Marinin puheet. Hän ei suoraan sano mitään strategiasta eikä varsinkaan lupaa mitään. Puhuu ympäri pyöreitä ja turvaa jo selustansa joukkosurman tapahtumista silmällä pitäen kertomalla, että virheitä sattuu. Marin ei johda, Marin väistelee iskuja.

Vierailija
80751/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen työkseni eräänlaista viestintää ja puhun sekä kirjoitan lähes joka päivä samanlaista ympäripyöreää lööperiä kuin Marin. Tarkoitus on käytännössä puhua niin, ettei yrityksellä ole vastuuta mistään, jos joku menee pieleen. Pyrimme, suunnittelemme, selvitämme jne, mutta en suoraan lupaa, että mikään onnistuu. Voin kuitenkin aina sanoa, että toimimme prosessien mukaan jne :D Marinilla on aika samat lausemaneerit kuin itselläni, minkä vuoksi en oikein ota hänen puheitaan tosissaan. Parempi seurata tekoja, ei puheita!

Taidan seuraavaksi hakeutua eduskunnalle töihin kirjoittamaan puheitaan sekä lausuntojaan. Voisi olla hauskaa! Olen ympäripyöreyden ammattilainen ja osaa kirjoittaa vakuuttavan puheen niin, että virheiden tapahtuessa voin kiistää vastuun! 

Mä olen myös ollut valtionhallinnossa töissä ja joutunut selittämään lakeja asiakkaille. Sama ympäripyöreys ja sanamuotojen valinta aina siinäkin, että ei virasto joudu ansaan lupaamalla liikaa. Aina piti jättää varaa sille, että lopullinen päätöksen tekijä tulkitsee tilanteen ja lain toisin.

Mä luulen, että jossain toisessa virastossa olisitte haluttua kamaa, kun tiedätte tämän toiminta tavan. Jossakin ns. Vastapuolella, jossa pyritään ajamaan ihmisoikeuksia, heikkojen asemaa tai paljastamaan väärinkäytökset. Ootteko pohtineet yrityksen vaihtoa?

Viestisi lienee vitsi! Vastaan kuitenkin. 

Olen tosissani pohtinut vaihtamista työhön, jossa voisin tehdä jotain hyvää juksauksen sijaan, mutta muodollinen pätevyys puuttuu täysin. Olen tehnyt töitä alalla liki vuosikymmenen ja saanut jokaisessa työpaikassa valtavasti kiitoksia. Osaamista on laajasti ja olen toiminut myös johtotehtävissä, mutta koulutuksena peruskoulu. Nykyisessä ja edellisissä työpaikoissa olen edennyt verrattain nopeasti vaativampiin tehtäviin, mutta en jaksais taas aloittaa ihan pohjalta uudestaan. Ilman koulutusta ei oikein vaativampia töitä suoraan saa.  Olen harkinnut opiskelua, mutta pelkään epäonnistumista niin paljon, etten uskalla. 

Ei. Ihan tosissani kirjotan. Elämänsä suuntaa voi muuttaa ja vaihtaa urapolkuja ja pitää silmät auki. Maailma muuttuu, etenkin nyt. Mitä vaan voi tapahtua. Kannattaa olla avoimin mielin.

Itselle olis raskasta puhua liipa laapaa toisten hyväksi. Sinulla selkeästi on taito puhua jäätä eskimoille, niin miksi et käyttäisi sitä johonkin hyvään?

Mietin juuri, että puhetaidot taitavat tulla ajoilta, jolloin toimin myyjänä. Ehkäpä tässä kriisin jälkeen tai jo aikana lähden uusille urille. Pitäisi vain löytää rohkeus ja oikea suunta. Vapaa-ajalla koitan parantaa maailmaa, mutta olisi henkisesti hyväksi tehdä sitä myös työkseni. Nykyisessä työssä koen ahdistusta, koska olen tavallaan se paholainen. 

Suosittelen, elämän laatu paranee! Suunta kai löytyy etsimällä, välillä osuu, välillä ei. Rohkeutta olen pohtinut paljon ja joku viisas joskus sanoi, että rohkeus ei ole pelon puutetta, vaan käsitys että jokin muu on tärkeämpää, kuin pelko.

Vierailija
80752/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, uskotko, että jokainen on pätevä tehtävässään? Haavemaailmassa ehkä. Täällä iso joukko asiantuntijoita kyselee perustelujen perään ja kyseenalaistaa näkemysten tieteellisyyden. Ilman perusteluja kyse on mielipiteistä.

Kiitos, jäitä on hatussa, pakko olla, tämän farssin keskellä elää kuitenkin jokainen suomalainen.

Vierailija
80753/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa Marinin puheet. Hän ei suoraan sano mitään strategiasta eikä varsinkaan lupaa mitään. Puhuu ympäri pyöreitä ja turvaa jo selustansa joukkosurman tapahtumista silmällä pitäen kertomalla, että virheitä sattuu. Marin ei johda, Marin väistelee iskuja.

Poliitikko normaalista. Edessä uusi normaali.

Vierailija
80754/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt jotain tolkkua tähän panikointiin, suomessa on kuollut vajaa 300 ihmistä ja suurin osa vanhoja ihmisiä.

Ja monta lähes koronavapaata maakuntaa vaikka nyt piti olla epidemian huippu käsillä ja sairaanhoidon kapasiteetin natista liitoksissaan.

Et ole sattunut huomaamaan varsin mittavia rajoitustoimia, joiden tarkoitus oli nimenomaan estää tuollainen kehitys?

Meillä on ollut eurooppalaisittain varsin maltilliset rajoitukset  ja silti näin "vähällä päästy"  toistaiseksi. Muut maat hädässä vaikka kökkivät ulkonaliikkumiskiellossa kuukausia.

Vierailija
80755/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaankohan tähän yhtäaikaa vielä toinenkin virus päälle? Mitenkähän tämä sairaus ilmenee niille ketkä saaneet tartunnan?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006502368.html

Vierailija
80756/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin tie mutta vähemmän kuolleita. Suomalaiset kuuliaisia thällän mukaan. Eli edelleen noudatamme sääntöjä. Kyllä herrat tietää.

Vierailija
80757/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt jotain tolkkua tähän panikointiin, suomessa on kuollut vajaa 300 ihmistä ja suurin osa vanhoja ihmisiä.

Ja monta lähes koronavapaata maakuntaa vaikka nyt piti olla epidemian huippu käsillä ja sairaanhoidon kapasiteetin natista liitoksissaan.

Et ole sattunut huomaamaan varsin mittavia rajoitustoimia, joiden tarkoitus oli nimenomaan estää tuollainen kehitys?

Meillä on ollut eurooppalaisittain varsin maltilliset rajoitukset  ja silti näin "vähällä päästy"  toistaiseksi. Muut maat hädässä vaikka kökkivät ulkonaliikkumiskiellossa kuukausia.

Epidemia alkoi täällä myöhemmin ja sen ansiosta rajoitukset saatiin käyttöön nopeammin. Ollaan harvaanasutussa maassa ja meillä sosiaalinen välimatka on jo kulttuurisesti isompi, lisäksi täällä ei yleensä harrasteta edes perheen kesken poskisuudelmia toisin kuin esim. Italiassa ja Espanjassa.

Vierailija
80758/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on demari, joku ei. Luulen kuitenkin, että yli puoluerajojen saa kannatusta näkemys: asiantuntijat vaihtoon.

Tai vähintäänkin kuunneltava myös tieteellisesti meritoituneita henkilöitä, vaikka eivät valtion virassa olekaan. Tämä lisäisi avoimuutta ja luottamusta hallituksen päätöksentekoon. Politiikassa ei ilman kansan luottamusta pysy pinnalla.

Vierailija
80759/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit kansalle, kun rajoitteita aletaan purkaa.

Vierailija
80760/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epidemia alkoi täällä myöhemmin ja sen ansiosta rajoitukset saatiin käyttöön nopeammin. Ollaan harvaanasutussa maassa ja meillä sosiaalinen välimatka on jo kulttuurisesti isompi, lisäksi täällä ei yleensä harrasteta edes perheen kesken poskisuudelmia toisin kuin esim. Italiassa ja Espanjassa.

Muuten kyllä, mutta epidemia tosiaan alkoi ehkä myöhemmin, mutta rajoituksia ei saatu nopeammin- tartuntoja oli toistasataa, siis testattuja, kunnrajoutuksia edes alettiin pohtia. Se ei ole nopeaa. Enemmän kyse tuosta mitä mainitsit jälkeenpäin.

Ketju on lukittu.