Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Ylessä Urpilainen puhumassa Afrikassa, kyllä oli mairea ilme sillä hhaastattelijalla (Kumpulainen), kun hymyili Urpilaiselke, kun kerrottiin aamulähetyksessä. Kyllä on niin puolueellinen toimittaja, kuin Ylellä vaan on tarjota. Arvaan, että ei kovin kriittistä keskustelua ole tulossa, en jää kuuntelemaan.
Urpilaisella tietenkin hallitusta enemmän kokemusta olisi ollut tähän kriisin hoitoon, kun on EU:ssa, mikseiköhän hän tiedottanut hallitusta niistä EU:n suojavarustehankinnoista?
Suomalaisturisteja ei haluta esim. Kreikkaan ja Viroon, tämä on vasta alkusoittoa. THL:n tavoitteena on tartuntojen lisääminen, mikä tulee Hetemäen raportissa esille. Seurauksia:
- Valtavat sairasloma-aallot ensi talven aikana epidemian ollessa voimakkaimmillaan
- Palvelualan yritykset eivät vedä kun koronaa pelätään
- Suomen maine investointikohteena on menetettty
- Suomen matkailutulot on menetetty
EK:n exit-strategia esitti perustellusti voimakkaampaa koronan kitkemistä. Absoluuttiseen tukahduttamiseen on hankala päästä. Sen sijaan tartuntojen pitäminen alhaalla jotta voisimme elää normaalia elämää on mahdollista.
Voi toki olla, että tartunnat menevät alas THL:n sekoilusta huolimatta. Sairaanhoitopiirien infektiolääkärit tekevät hyvää työtä, testeillä on helppo saada ihmisiä kiinni kun muut hengitystieinfektiot laimenevat kesän aikana jne.
Vierailija kirjoitti:
Tapauksia per viimeiset 7 vuorokautta, keskiarvo.
Suomi: 98
Itävalta: 34
Kreikka: 11
Viro: 4
Norja: 41
Tsekki: 49
Suomi pääsee laumasuojakuplaan
Suomen Ruotsin ihailu menee nyt ihan uusiin sfääreihin...
Muuta maat toimii järki, omatunto ja empatia kädessä. Suomi seuraa silmät kiiluen kuningas Ruotsia. Ihan sairasta menoa on.
Eikö voi kasvaa aikuiseksi ja lopettaa huonossa itsetunnossa muiden jalustalle nostaminen ja palvonta? Ollaan ihan samanarvoisia, kuin muutkin ja voidaan tehdä omia kestäviä ratkaisuita, ei Ruotsia kumartavia palvonta menoja.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa eivät yli 60 vuotiaat pääse ollenkaan sairaalaan, vaikka olisi lievä tauti ja helppo parantaa. Meillä sukua siellä. Ovat onneksi nuoria, mutta pelottaa silti. Ruotsissa ei ole soveliasta puhua mistään ikävästä. Opin sen siellä töissä ollessani.
Huh-huh. Tämä kyllä selittäisi Ruotsin tippuvia tehohoitolukuja, jotka aamulla tänne jaoin.
Teen työkseni eräänlaista viestintää ja puhun sekä kirjoitan lähes joka päivä samanlaista ympäripyöreää lööperiä kuin Marin. Tarkoitus on käytännössä puhua niin, ettei yrityksellä ole vastuuta mistään, jos joku menee pieleen. Pyrimme, suunnittelemme, selvitämme jne, mutta en suoraan lupaa, että mikään onnistuu. Voin kuitenkin aina sanoa, että toimimme prosessien mukaan jne :D Marinilla on aika samat lausemaneerit kuin itselläni, minkä vuoksi en oikein ota hänen puheitaan tosissaan. Parempi seurata tekoja, ei puheita!
Taidan seuraavaksi hakeutua eduskunnalle töihin kirjoittamaan puheitaan sekä lausuntojaan. Voisi olla hauskaa! Olen ympäripyöreyden ammattilainen ja osaa kirjoittaa vakuuttavan puheen niin, että virheiden tapahtuessa voin kiistää vastuun!
Vierailija kirjoitti:
Salaliitoista vielä: salaliittoteoriat on kehitetty loogisiksi. Uskon että neropateilla on ollut hauskaa.
Verolinjat saattavat olla pelottelua, oli ne kehittänyt kuka hyvänsä.
Koska salaliitot ovat loogisia, jokin salaliitto voi olla oikeassa tai täysin väärässä ja kaikki mahdollisuudet siltä väliltä. Uskon salaliittoteoriaan vasta jos saan todisteet jokaisesta. Lisäksi jos valtavirta-ja vastamediat uutosoivat samalla tavalla asiasta. Kun saan vedenpitävät todisteet. Mutta niitä yleisesti ottaen ei koskaan tule. Pidän niitä viihdyttävinä satuina.
Minua suututtaa se, että s-liittoteoreetikot kieltävät kaikki järjelliset faktat viimeiseen asti ja uskovat kaikkia päättömyyksiä. Varsinkin kun on kyse hengenvaarallisesta taudista. Jos tauti olisi heti tukahdutettu, toistan:
ihmishenkiä ei olisi menetetty. Talous ei olisi romahtanut. Ei olisi ruvettu näkemään salaliittoja.
Tosin en pidä sattumana sitä, että tauti päästettiin tahallaan leviämään ja talous tahallaan romahdutettiin ja maailman ihmiset eristettiin. joten se herättää kyllä epäilyksiä. Siihen ei saa toistaiseksi muuta vastausta kuin salaliiton.
Jonkun olisi kyllä ihan hyvä keksiä järkevä selitys tähän. Joka tapauksessa Suomi ajautuu kaaokseen, jos virusta aletaan jälleen tahallaan levittämään. Ja pliis, ei salaliittoja. Minulla ei ole tähän ainakaan vielä mitään järkevää selitystä.
Tuli mieleen edell. txt. Tiedätkö miksi New Yorkin keskuspuistossa oli teltta sairaala jossa ei hoidettu korona potilaita? Pidätkö myös ihmiskauppaan ja siihen liittyvän suuren rikollisuuden paljastamista salaliittona? On ihmisiä joille Ikäviä asioita ei ole olemassa ellei Suomen media niistä kerro,eikä Usankaan demokraatteja tukeva media kerro. Eikä tälläkään sivustolla asioita seuraavat tietävät sano suoraan mitään mitä lukevat,näkevät netissä. Kun asioita tulee myöhemmin ilmi muistakaa typerät tekstinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe, että hypridi malli on ainakaan tukahduttamista nopeampi tie. Luulen, että se on hitaampi.
Tukahduttaminen on nopea ja tehokas, hypridi pitkä piina.
Hypridissä se, että suljetaan ja saadaan jotain tulosta ja sitten kesken tämän prosesssin avataan ja lisätään hallittua leviämistä, pitkittää tilannetta. Kohta joudutaan mitä todennäköisimmin sulkemaan, koska kyseessä on exponentiaalisesti leviävä virus tauti.
Ei tämän kanssa pidä leikkiä, että se pysyy hallinassa, jos sitä vähän levittää. Ei se pysy. Ajatus on suuruudenhullu. Järeillä keinoilla sitä pystyy torjumana tehokkaasti. Leikittely tappavan viruksen levittämisen kanssa, onniin iso riski, että ajatuksena se on suorastaan hullu.
Suiruudenhullu tai narsistinen.
Sitähän THL:n ja hallituksen toiminta on ollut.Kommunikoidaan epäselvästi, lähetellään ristiriitaisia viestejä, puhutaan musta valkoiseksi, käännetään tunnettujen, arvostettujen yliopistojen tutkimukset ja lausunnot päinvastaiseksi tai väitetään niitä mielipidekirjoituksiksi.
Sanotaan, että voitte itse tehdä päätöksiä. Hengityssuojiakin saamme käyttää jos haluamme. Oikein pilakuvia on julkaistu siitä kuinka suomalainen tarvitsee määräyksen hengityssuojan käyttämiseen, melkein hengittämiseenkin.
Unohdetaan vaan näppärästi, että suojista on hyötyä vain jos kaikki käyttävät. Eikä kukaan yksittäinen ihminen voi määrätä kaikkia käyttämään hengityssuojaa.Kerrotaan että suomalaiset eivät ymmärtäneet eivätkä osaa. Edes niitä per ke leen hengityssuojia enme osaa käyttää.
Naureskellaan, puhutaan alentuvasti, yritetään nolata.
Esiinnytään kaikentietävänä, suorastaan jumalallisen tiedon haltijana, ja kun menee pieleen niin kerrotaan että tilanteet ja tiedot muuttuvat.
Ainoa mikä pysyy on kansan typeryys.Pistää miettimään että kuka siellä on päänarsisti.
Onko se mengele vai hiilipunahymyilijä?
Vai kumartavatko nämä kumpikin ehkä Ruotsin päämengeleä?Narsismi tai jokin muu persoonallisuushäiriö mulle on tullut tästä kuviosta monta kertaa mieleen. Sitä on tosi vaikea sanoa ääneen, sillä en todellakaan halua maalittaa ketään tai levitellä jotain perättömiä juttuja! Sitten kuitenkin on ihan tutkittu juttu, että Persoonallisuushäiriöisiä löytyy paljon johtajista, lääkäreistä ja politikoista, sillä he tykkäävät vallasta. Jos se olisi totta, niin aika karmeaa on. Ja siinä tapauksessa puhe ei tavallaan auta, ei tulla yhtäkkiä sellaiseen tilanteeseen, että häiriöinen myöntäisi olevansa väärässä ja muuttaisi toimintaansa. Vaan sitten täytyisi vain olla toisenlainen ihminen tilalla.
"Enhän minä niin ole sanonut"
"Hajota ja hallitse"
Ei kyllä näillä metodeilla tule onnistumaankaan ja ovat jo saaneet aikansa saaneet leikkiä.
Tuo on muuten sillä tavalla ihan totta, että verkko kiristyy ja näiden ristiriitaisuuksien perään huudetaan jo niin kovaan ääneen.
Tietääkö kukaan, että onko THL edes esittänyt hallitukselle tukahduttamista tai onko tehty sellaista mallinnosta, että miten se onnistuisi ja mitkä seuraukset siitä on? Eikö kaikki vaihtoehdot pitäisi tutkia ja olla pöydällä ja niistä sitten voisi valita parhaan? Vai onko tukahduttaminen kuitattu THL:n puolelta sillä, että se on 'mahdotonta'?
Juuri näin.
THL sanonut mahdotonta, niin sitä papukaijana todistellaan ja tukahduttamis vaihtoehtoa ei oteta edes tarkasteluun.
Muut asiantuntijat on toista mieltä ja peräänkuuluttaa perusteita THL:n mielipiteille.
Vierailija kirjoitti:
Testataanko kaikissa saman verran?
Vierailija kirjoitti:
Näin siivoojana olen tehnyt mielenkiintoisen havainnon, nimittäin ihmisten käsienpesu on taas loppunut. Minulla on vakituiset kohteet siivottavana ja kun tämä koronahässäkkä alkoi, ihmiset alkoivat pestä ihan hurjasti enemmän käsiään. Sen huomasi siitä, että roskakorit pursuilivat käsipyyhepapereita, usein roskisten päällä oli ihan hirveät kasat niitä papereita. Olin hyvilläni kun porukka huolehti hygieniasta. Nyt yhtäkkiä roskakorit on taas tyhjillään... kukaan ei enää pese käsiään esim. ruokalaan mennessä, edes työntekijät. Työskentelen eräänlaisessa sosiaalilaitoksessa.
Samoja huomioita, oli sitten rekkakuski abc asemalla huojennukselta lähtö tai pörssiväen kokoontumisessa väliaikapissa
niin ehkä puolet ehtii pestä kädet.
Abc asemilla vielä puhaltavat kuivauslingot lisää vaaran tuntua.
Varsinaisia lukuja ei ole esittää, todellisuus voi olla koettua huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelottaa, että tämä koko koronakriisi alkaa olemaan hallitukselle ja tietyille THL:n asiantuntijoille enemmänkin mainekysymys. Ihmishenget jäävät toissijaiseksi.
Mä itseasiassa luotan meidän hallituksemme. Silloin kun rajoitukset tehtiin, tuli sellainen kuva, että ne tehtiin asiantuntijoista huolimatta ja ihmisten parhaaksi. Silloin ilmapiiri maassa oli erilainen, oli yhteishenki ja yhteen hiileen puhaltamisen meininki. Sen jälkeen, kun rajoitukset toimivat ja vältyimme katastrofilta, tuli tilaa politikoinnille ja koronasta tulikin mielipidekysymys. Sitten astuivat esiin Soininvaara ja Ruotsin mallin ihannoimiset ja olen nähnyt yrityksiä kaataa hallitus ja edistää omia pyrkimyksiä. Koronan vaarat ovat jääneet jotenkin jalkoihin, kun uhka ei tunnukaan enää niin isolta.
Mutta äänestinkin vasemmistoa ja mulla on hyvä käsitys Anderssonista. Vaikka siellä on päättäjinä ihmisiä, joista osasta pidän enemmän kuin toisista (silleen diplomaattisesti sanottuna), uskon lujasti siihen että hallitus haluaa aidosti ihmisten parasta ja Suomen parasta. Kyse on nyt niistä asiantuntijoista, joita he kuuntelevat. Mitkä heidän motiivinsa ovat ja onko puhtaat jauhot pussissa.
Anderssonista vielä, että vaikka petyin syvästi koulujen avasmiskeissiin, on siellä pohjalla kuitenkin luottamustakin. Olen iloinen ja kiitollinen siitä Twitter-kohusta ja olen varma siitä, että tunteiden asetuttua Andersson miettii, että voisiko kaikissa niissä kommenteissa olla perää.
Ja onhan ilmapiiri taas muuttunut sen is jutun ja Twitter kohun jälkeen. Tukahduttaminen on taas jollain tasolla pöydällä ja mallinnoksia on julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testataanko kaikissa saman verran?
Kreikassa suhteessa vähemmän, muualla suhteessa enemmän. Suomi tulee pääsemään koronakuplaan Ruotsin kanssa.
Erittäin hälyttävä havainto: https://www.scmp.com/news/world/united-states-canada/article/3083525/co…
Hallituksesta vielä, että mun mielestä on ymmärrettävää ja loogista, että he kuuntelevat ja uskovat asiantuntijoita. Ei voida olettaakaan, että heillä olisi virologian tuntemusta. Eihän siitäkään mitään tulisi, jos täällä olisi Trumpmainen hallinto, joka kehottaisi ihmisiä vaikka juomaan kloriittia tai mitä näitä nyt on.
Ongelma ja pullonkaula on ne asiantuntijat. Ja tietty myös yleinen ilmapiiri, sillä se vaikuttaa siihen, millaista painostusta sidosryhmiltä tulee hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelottaa, että tämä koko koronakriisi alkaa olemaan hallitukselle ja tietyille THL:n asiantuntijoille enemmänkin mainekysymys. Ihmishenget jäävät toissijaiseksi.
Mä itseasiassa luotan meidän hallituksemme. Silloin kun rajoitukset tehtiin, tuli sellainen kuva, että ne tehtiin asiantuntijoista huolimatta ja ihmisten parhaaksi. Silloin ilmapiiri maassa oli erilainen, oli yhteishenki ja yhteen hiileen puhaltamisen meininki. Sen jälkeen, kun rajoitukset toimivat ja vältyimme katastrofilta, tuli tilaa politikoinnille ja koronasta tulikin mielipidekysymys. Sitten astuivat esiin Soininvaara ja Ruotsin mallin ihannoimiset ja olen nähnyt yrityksiä kaataa hallitus ja edistää omia pyrkimyksiä. Koronan vaarat ovat jääneet jotenkin jalkoihin, kun uhka ei tunnukaan enää niin isolta.
Mutta äänestinkin vasemmistoa ja mulla on hyvä käsitys Anderssonista. Vaikka siellä on päättäjinä ihmisiä, joista osasta pidän enemmän kuin toisista (silleen diplomaattisesti sanottuna), uskon lujasti siihen että hallitus haluaa aidosti ihmisten parasta ja Suomen parasta. Kyse on nyt niistä asiantuntijoista, joita he kuuntelevat. Mitkä heidän motiivinsa ovat ja onko puhtaat jauhot pussissa.
Anderssonista vielä, että vaikka petyin syvästi koulujen avasmiskeissiin, on siellä pohjalla kuitenkin luottamustakin. Olen iloinen ja kiitollinen siitä Twitter-kohusta ja olen varma siitä, että tunteiden asetuttua Andersson miettii, että voisiko kaikissa niissä kommenteissa olla perää.
Ja onhan ilmapiiri taas muuttunut sen is jutun ja Twitter kohun jälkeen. Tukahduttaminen on taas jollain tasolla pöydällä ja mallinnoksia on julkaistu.
Kyllä, kyse on asiantuntijoista joita kuuntelevat. Mutta, on hallituksen vastuulla kuunnella myös muita asiantuntijoita. Jo viikko tolkulla on esitetty kritiikkiä tätä kohtaan, sitä eivät voi väistää. Se on ollut heidän valinta.
He voivat koota yhteen ihmisiä ja asiantuntijoita kyllä, ei selitä täysin heidän toimintaansa, että huonot neuvonantajat- voisivat etsiä parempia. Nyt asiantuntijat itse lähettävät heille ehdotuksia ja kirjelmiä jopa 50 hengen voimin! Pyytämättä, kysymättä, koittavat tuottaa tietoa hallitukselle, kun ovat huomanneet, että neuvonantajien neuvot, jota hallitus nyt kuuntelee, ei ole niin hyviä.
He ovat hitaita ottamaan neuvoja ja vinkkejä. Pelkään, että kokevat sen arvovalta asiana, eikä se ole hyvä piirre kyllä.
Huomenta tähän aamuun:
Iltasanomat haastatteli opetusministeriä:
OAJ:N puheenjohtaja Olli Luukkainen luetteli avaamispäätöksen jälkeen liudan syitä, miksi kouluja ei olisi pitänyt avata kahdeksi viikoksi. Hän epäili, etteivät läheskään kaikki vanhemmat päästä lapsiaan kouluun koronatartunnan pelossa. Anderssonin myöntää, ettei toistaiseksi tiedetä, miten vanhemmat toimivat.
– Toivon, että vanhemmat tietävät, että ratkaisu on tehty nimenomaan terveysviranomaisten näkemyksen pohjalta. Kyse ei ole poliittisesta linjauksesta, vaan kaikkien rajoitustoimien purkaminen tehdään lääketieteellisen ja terveydellisen arvion pohjalta.
Hän alleviivaa, että torstaista lähtien poissaoloihin pätevät normaaliolojen käytännöt ja viime kädessä poissaoloanomukset ovat rehtorien käsissä. Andersson ymmärtää opettajien ja osan vanhemmista huolen.
– Niin kauan kuin Suomessa on epidemia, en voi täydellä varmuudella sanoa, että kouluun meno on täysin riskitöntä, eikä mitään tartuntoja tule enää ilmenemään.
Kouluja voidaan Suomessa sulkea alueellisesti, jos niiden avaamisen jälkeen ilmenee tartuntoja. Jos tartuntaa ilmenisi useamman kunnan alueella, päätöksen tekee aluehallintovirasto. Koronan itämisaika tosin on jopa kaksi viikkoa. Pahimmillaan tartunnat tulevat ilmi juuri kesälomalla.
----
SIIS! Meidän pitäisi olla rauhallisin mielin, koska ratkaisut on tehty THL:n näkemyksen perusteella. Voisiko joku nyt ensi alkuun kertoa hallitukselle, että sepä se ongelma tässä onkin.
Onko jollain tässä maassa siis mennyt ohi THL:n näkemykset ja kuinka hyvin pitivät paikkansa.
Virus ei tule Suomeen, hiihtolomamatkailu on turvallista, on kuin flunssa, ei tartu ilmasta, maskit eivät tarpeen, ei tartu helposti pinnoilta, lapset eivät sairastu.
Käyrätkin menivät pieleen. Sitä nyt yritetään korjata.
Meidän pitäisi nyt luottaa THL:ään ja siksi päästää lapset kouluun.
Jälleen siis uskomaton uutispäivä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Teen työkseni eräänlaista viestintää ja puhun sekä kirjoitan lähes joka päivä samanlaista ympäripyöreää lööperiä kuin Marin. Tarkoitus on käytännössä puhua niin, ettei yrityksellä ole vastuuta mistään, jos joku menee pieleen. Pyrimme, suunnittelemme, selvitämme jne, mutta en suoraan lupaa, että mikään onnistuu. Voin kuitenkin aina sanoa, että toimimme prosessien mukaan jne :D Marinilla on aika samat lausemaneerit kuin itselläni, minkä vuoksi en oikein ota hänen puheitaan tosissaan. Parempi seurata tekoja, ei puheita!
Taidan seuraavaksi hakeutua eduskunnalle töihin kirjoittamaan puheitaan sekä lausuntojaan. Voisi olla hauskaa! Olen ympäripyöreyden ammattilainen ja osaa kirjoittaa vakuuttavan puheen niin, että virheiden tapahtuessa voin kiistää vastuun!
Mä olen myös ollut valtionhallinnossa töissä ja joutunut selittämään lakeja asiakkaille. Sama ympäripyöreys ja sanamuotojen valinta aina siinäkin, että ei virasto joudu ansaan lupaamalla liikaa. Aina piti jättää varaa sille, että lopullinen päätöksen tekijä tulkitsee tilanteen ja lain toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe, että hypridi malli on ainakaan tukahduttamista nopeampi tie. Luulen, että se on hitaampi.
Tukahduttaminen on nopea ja tehokas, hypridi pitkä piina.
Hypridissä se, että suljetaan ja saadaan jotain tulosta ja sitten kesken tämän prosesssin avataan ja lisätään hallittua leviämistä, pitkittää tilannetta. Kohta joudutaan mitä todennäköisimmin sulkemaan, koska kyseessä on exponentiaalisesti leviävä virus tauti.
Ei tämän kanssa pidä leikkiä, että se pysyy hallinassa, jos sitä vähän levittää. Ei se pysy. Ajatus on suuruudenhullu. Järeillä keinoilla sitä pystyy torjumana tehokkaasti. Leikittely tappavan viruksen levittämisen kanssa, onniin iso riski, että ajatuksena se on suorastaan hullu.
Suiruudenhullu tai narsistinen.
Sitähän THL:n ja hallituksen toiminta on ollut.Kommunikoidaan epäselvästi, lähetellään ristiriitaisia viestejä, puhutaan musta valkoiseksi, käännetään tunnettujen, arvostettujen yliopistojen tutkimukset ja lausunnot päinvastaiseksi tai väitetään niitä mielipidekirjoituksiksi.
Sanotaan, että voitte itse tehdä päätöksiä. Hengityssuojiakin saamme käyttää jos haluamme. Oikein pilakuvia on julkaistu siitä kuinka suomalainen tarvitsee määräyksen hengityssuojan käyttämiseen, melkein hengittämiseenkin.
Unohdetaan vaan näppärästi, että suojista on hyötyä vain jos kaikki käyttävät. Eikä kukaan yksittäinen ihminen voi määrätä kaikkia käyttämään hengityssuojaa.Kerrotaan että suomalaiset eivät ymmärtäneet eivätkä osaa. Edes niitä per ke leen hengityssuojia enme osaa käyttää.
Naureskellaan, puhutaan alentuvasti, yritetään nolata.
Esiinnytään kaikentietävänä, suorastaan jumalallisen tiedon haltijana, ja kun menee pieleen niin kerrotaan että tilanteet ja tiedot muuttuvat.
Ainoa mikä pysyy on kansan typeryys.Pistää miettimään että kuka siellä on päänarsisti.
Onko se mengele vai hiilipunahymyilijä?
Vai kumartavatko nämä kumpikin ehkä Ruotsin päämengeleä?Narsismi tai jokin muu persoonallisuushäiriö mulle on tullut tästä kuviosta monta kertaa mieleen. Sitä on tosi vaikea sanoa ääneen, sillä en todellakaan halua maalittaa ketään tai levitellä jotain perättömiä juttuja! Sitten kuitenkin on ihan tutkittu juttu, että Persoonallisuushäiriöisiä löytyy paljon johtajista, lääkäreistä ja politikoista, sillä he tykkäävät vallasta. Jos se olisi totta, niin aika karmeaa on. Ja siinä tapauksessa puhe ei tavallaan auta, ei tulla yhtäkkiä sellaiseen tilanteeseen, että häiriöinen myöntäisi olevansa väärässä ja muuttaisi toimintaansa. Vaan sitten täytyisi vain olla toisenlainen ihminen tilalla.
"Enhän minä niin ole sanonut"
"Hajota ja hallitse"
Ei kyllä näillä metodeilla tule onnistumaankaan ja ovat jo saaneet aikansa saaneet leikkiä.
Lainaus sivustolta suhdesoppa.fi:
"MISTÄ TUNNISTAA NARSISTISEN JOHTAJAN?
Liiallisen narsismin itsessään tunnistaa siitä, että alkaa kokea olevansa aina oikeassa ja muiden taas väärässä. Toinen narsistisen esimieskäyttäytymisen merkki on se, ettei kykene asettumaan empaattisesti toisen asemaan. Myös yliherkkyys arvostelua kohtaan viittaa narsismiin, sillä narsisti pitää itseään täydellisenä ja virheettömänä.
”Narsistinen esimies reagoi kritiikkiin raivoamalla ja suuttumalla sekä häpäisemällä kritiikin antajan.”
Narsistinen esimies reagoi kritiikkiin raivoamalla ja suuttumalla sekä häpäisemällä kritiikin antajan. Hän aliarvioi muiden saavutuksia ja korostaa omiaan. Hän tavoittelee mahdottomalta tuntuvia päämääriä ja täydellisyyttä."
Kuulostaako tutulta?
He väittävät hallitsevansa tuntematonta virusta, joka on aiheuttanut suurta tuhoa monessa maassa.
He syyttävät meitä hysteerisiksi.
He haluavat levittää tappavan viruksen kansan joukkoon sillä tartuntoja on liian vähän ja niitä on saatava lisää, mutta eivät tietenkään halua sairastuttaa ketään.
Schrödingerin kissa 🐈
Kun yritämme tuoda tietoon, että muissa maissa on tehty näin ja saatu tällaisia tuloksia, nauretaan meille ja syytetään "asiantuntijoiksi".
Kun nätämme lakitekstejä, meiltä kysytään "oletteko lakimiehiä".
Kun näytämme arvostetuissa yliopistoissa tehtyjä tutkimuksia, mieltä kysytään, että pitäisikö päätökset tehdä mielipidekirjoitusten pohjalta.
Kun pyydämme määräystä, tai edes suositusta maskien käytöstä, meille kerrotaan että emme osaa käyttää niitä. Ja sitäpaitsi ne ovat vaarallisia. Meille sanotaan että kukaan ei kiellä käyttämästä. Kun sanotaan että kaikkien pitäisi käyttää että niistä on hyötyä, muistutetaan että emme osaa käyttää niitä ja ne ovat vaarallisia.
Saa jatkaa
Vierailija kirjoitti:
Huomenta tähän aamuun:
Iltasanomat haastatteli opetusministeriä:OAJ:N puheenjohtaja Olli Luukkainen luetteli avaamispäätöksen jälkeen liudan syitä, miksi kouluja ei olisi pitänyt avata kahdeksi viikoksi. Hän epäili, etteivät läheskään kaikki vanhemmat päästä lapsiaan kouluun koronatartunnan pelossa. Anderssonin myöntää, ettei toistaiseksi tiedetä, miten vanhemmat toimivat.
– Toivon, että vanhemmat tietävät, että ratkaisu on tehty nimenomaan terveysviranomaisten näkemyksen pohjalta. Kyse ei ole poliittisesta linjauksesta, vaan kaikkien rajoitustoimien purkaminen tehdään lääketieteellisen ja terveydellisen arvion pohjalta.
Hän alleviivaa, että torstaista lähtien poissaoloihin pätevät normaaliolojen käytännöt ja viime kädessä poissaoloanomukset ovat rehtorien käsissä. Andersson ymmärtää opettajien ja osan vanhemmista huolen.
– Niin kauan kuin Suomessa on epidemia, en voi täydellä varmuudella sanoa, että kouluun meno on täysin riskitöntä, eikä mitään tartuntoja tule enää ilmenemään.
Kouluja voidaan Suomessa sulkea alueellisesti, jos niiden avaamisen jälkeen ilmenee tartuntoja. Jos tartuntaa ilmenisi useamman kunnan alueella, päätöksen tekee aluehallintovirasto. Koronan itämisaika tosin on jopa kaksi viikkoa. Pahimmillaan tartunnat tulevat ilmi juuri kesälomalla.
----
SIIS! Meidän pitäisi olla rauhallisin mielin, koska ratkaisut on tehty THL:n näkemyksen perusteella. Voisiko joku nyt ensi alkuun kertoa hallitukselle, että sepä se ongelma tässä onkin.
Onko jollain tässä maassa siis mennyt ohi THL:n näkemykset ja kuinka hyvin pitivät paikkansa.
Virus ei tule Suomeen, hiihtolomamatkailu on turvallista, on kuin flunssa, ei tartu ilmasta, maskit eivät tarpeen, ei tartu helposti pinnoilta, lapset eivät sairastu.
Käyrätkin menivät pieleen. Sitä nyt yritetään korjata.
Meidän pitäisi nyt luottaa THL:ään ja siksi päästää lapset kouluun.
Jälleen siis uskomaton uutispäivä tulossa.
😂😂😂
Elämme mielenkiintoisia aikoja kyllä.
Tuntuu, että kun aamulla herää ja kuuntelee ihmisten lausuntoja on ihan 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kyse on asiantuntijoista joita kuuntelevat. Mutta, on hallituksen vastuulla kuunnella myös muita asiantuntijoita. Jo viikko tolkulla on esitetty kritiikkiä tätä kohtaan, sitä eivät voi väistää. Se on ollut heidän valinta.
He voivat koota yhteen ihmisiä ja asiantuntijoita kyllä, ei selitä täysin heidän toimintaansa, että huonot neuvonantajat- voisivat etsiä parempia. Nyt asiantuntijat itse lähettävät heille ehdotuksia ja kirjelmiä jopa 50 hengen voimin! Pyytämättä, kysymättä, koittavat tuottaa tietoa hallitukselle, kun ovat huomanneet, että neuvonantajien neuvot, jota hallitus nyt kuuntelee, ei ole niin hyviä.
He ovat hitaita ottamaan neuvoja ja vinkkejä. Pelkään, että kokevat sen arvovalta asiana, eikä se ole hyvä piirre kyllä.
Ehkä ovat hitaita, mutta ottavat kuitenkin neuvoja vastaan. Eihän siitäkään mitään tulisi, jos vaikka minä voisin tästä nyt soittaa Marinille, että juu hei kuule, nyt tehdään tällä tavalla ja hän olisi vaan että selvä! Ja huomenna sitten luettaisiin taas otsikoita. Pyörät pyörivät hitaasti ja siellä taustalla on kaikenlaista, mitä emme tiedä. Mutta ne kuitenkin pyörivät.
Tuo on muuten sillä tavalla ihan totta, että verkko kiristyy ja näiden ristiriitaisuuksien perään huudetaan jo niin kovaan ääneen.
Tietääkö kukaan, että onko THL edes esittänyt hallitukselle tukahduttamista tai onko tehty sellaista mallinnosta, että miten se onnistuisi ja mitkä seuraukset siitä on? Eikö kaikki vaihtoehdot pitäisi tutkia ja olla pöydällä ja niistä sitten voisi valita parhaan? Vai onko tukahduttaminen kuitattu THL:n puolelta sillä, että se on 'mahdotonta'?