Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
79761/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komea (ja varattu) suomalainen erikoislääkäri kertoo videolla koronan vaikutuksista. Suomen doctor Dream? Linkissä myös asiaa:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/erikoislaakari-pitaa-koronan-useita…

Sait huomiomme. :)

Vierailija
79762/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 tutkijaa ja asiantuntijaa: tukahduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
79763/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
79764/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oltaisiinko sitten tyytyväisiä, jos hallitus terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvän STM:n alaisen tutkimuslaitoksen, jolla on lakisääteisiä viranomaistehtäviä, sijaan kuuntelisi esimerkiksi omia fiiliksiään tai netissä julkaistuja mielipidekirjoituksia?"

Twitter 5.5.2020 opetusministeri

Meillä on enemmän vaikutusvaltaa kuin uskommekaan.

Tässähän tulee ihan sellainen mielikuva, että opetusministeri on tietoinen runsaasta keskustelustamme. :)

Vierailija
79765/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän on palattava normaaliin Lockdownit eli sulkemiset pois ja maskit pois naamalta.

Jotkut ei vain käsitä mistä,nyt oikeasti on kysymys. Ei rokotteita ne sairastuttaa. Kaikki kärsimme hölmöjen sokeiden lampaiden takia jotka uskollisina hakevat turvaa sosialisti YK agenda ja poliitikoista ja virkamiehistä. Ihan sama harha kuin ilmasto paranee kun lahjoittaa rahaa hallituksille,lakkoilee,huutaa wöö tai vaatii itselleen lisää veroja kannnattamalla sairaan hoitajien palkankorotuksia.

Ja mitäs siinä YK Agenda 2030 lukeekaan? Ja 21 agenda?Moniko tietää..saatii ymmärtää

Vierailija
79766/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IS pääuutinen. Siellä on kommentti-kenttä auki.

Vierailija
79767/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiinotoista tietää millaisia ihmisiä muut koronan vaarallisuuden jo tammikuussa huomanneet ovat.

Olen itse saanut nelikymppisenä autismidiagnoosin. Varmaan siksi meni niin pitkään kun autismini ei häirinnyt normaalia elämää. Töihinkin olen hakeutunut alalle josta siitä on hyötyä. Joskus joku työkaveri on ihmetellyt että "miten sä huomaat tuommoisia pikkuasioita".

Lääkärin mukaan se pikkuasioiden huomaaminen on tyypillinen ominaisuus autismissa ja siksi autistit eivät hahmota kokonaisuuksia. Itse koen kuitenkin niin, että pikkuasiat rikkovat kokonaisuuden jos niissä on jotain väärin. Silloin huomio kiinnittyy niihin pikkuasioihin.

Vähän sama kuin jos ostaisi uuden hienon pöydän keittiöön, ja kotona huomaisi, että siinä on valtava halkeama jota ei pysty piilottamaan. Silloin se halkeama vie huomion uudesta ihanasta pöydästä, joka kokonaisuutena on kuitenkin ihan toimiva pöytä. Omalla kohdalla huomio kiinnittyy paljon pienempiin yksityiskohtiin, eivätkä muut aina ymmärrä miksi joku pikkuasia häiritsee. Katsoisit kokonaisuutta, sanovat.

Minulle tämä korona hyppäsi silmille sellaisena "häiritsevänä" pikkuasiana. Näin mitä se teki Kiinassa ja pystyin ymmärtämään, että se leviää helposti Kiinasta ympäri maailman. Kun Ihmettelin miksi matkustajaliikennettä Kiinaan ei katkaista, minulle naurettiin "et hahmota kokonaisuutta" ja selitettiin kuin pikkulapselle miten maailmantalous toimii 🙄

Vaikka nimenomaan hahmotin sen, että korona vie Euroopan polvilleen ja aiheuttaa suurta tuhoa niin talouteen kuin muuhunkin hyvinvointiin.

Vaikka hallitus ja hallituksen tiedonantajat sanoivat että mitään vaaraa ei ole, pysyi huomioni vaan siinä häiritsevässä yksityiskohdassa, jonka korona muodosti. Mitä kovemmin hallitus vakuutteli, sitä enemmän se yksityiskohta alkoi minua häiritä.

Ja nyt minua häiritsee todella paljon se, että koulut avataan ja koko yhteiskunta avataan käytännössä kertarysäyksellä (vaikka kaikki ei samana päivänä aukeakaan). Ja samaan aikaan puhutaan asteittaisesta ja hallitusta avautumisesta. Eihän tässä mitään hallittua ole.

Tällä hetkellä hälytyskellot soivat lujempaa kuin koskaan, enkä ymmärrä miten hallitus voi tietoisesti tehdä jotain tällaista.

Mutta jokatapauksessa haluaisin tietää millaisia muut "jälkiviisaiksi" syytetyt ovat. Siis ne ihmiset, jotka näkivät ongelman jo silloin kun muut eivät sitä nähneet.

Oletteko muut ihan "normaaleita" vai onko jollakin muullakin sitä "ongelmaa" että joskus vika tai häiriö yksityiskohdassa rikkoo kokonaisuuden niin vahvasti että sitä ei pysty jättämään huomiotta. Se hyppää silmille vaikka kuinka yrittäisi sulkea silmät.

Itse olen alusta alkaen ollut täysin samaa mieltä kuin sinä. Mutta yllätys yllätys, minulla on Aspergerin oireyhtymä. Mielestäni tämä koko touhu on tehty alusta alkaen täysin päin "sanonko mitä", jonkun rohkean, uskottavan ja vaikutusvaltaisen asiantuntijan tulisi nyt puuttua peliin ja todeta, ettei "keisarilla ole vaatteita".

Koko touhu on ollut alusta alkaen niin suurta farssia, ettei tosikaan. Aina kun olen jollekin todennut, että asiaan olisi pitänyt puuttua matkustusrajoituksin jo tammikuussa, minulle sanotaan, "ei sitä voinut silloin vielä tietää että se leviää Suomeen".

Nyt vaan on maassa se tilanne, että toisin ajattelijat aletaan leimaamaan hulluiksi perusteetta. Nuo jutut voidaan nyt kääntää teitä vastaan helposti. En ajattele näin itse, mutta suuntaus on aika vaarallinen, kun aletaan suitsia sanomisia, jos sanoma ei miellytä.

Olen huomannut esim. työpaikoilla, että jos joku ei lähde kiusaamiseen ja pahanpuhumiseen mukaan, hänet leimataan autistiksi, koska on ”sosiaalisesti taitamaton”. (- se että ei ala jauhaa paskaa on siis sosiaalista taitamattomuutta ja kiusaaminen sosiaalista taitoa- mustasta tulee valkea ja valkeasta mustaa). Tätä on tässä maassa jo valmiiksi paljon. Näyttää heräävän henkiin kriisissä, jossa aletaan suojautumista kannattavia leimata hysteerikoille.

Kaikki erilaiset leimataan hulluiksi ja annetaan diagnooseja. Se myös syö pohjaa niiltä kenellä on oikea diagnoosi. Se taitamattomuus näissä omissa esimerkki tapauksissa on, ettei suostu puhumaan pahaa ryhmän johtaja yksilöiden kanssa, milloin kenestäkin ja silloin alkaa leimaaminen ja ulkopuolle sulkeminen nimittelyn ja maineen mustaamiseen kautta.

Vierailija
79768/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin tie on ainoa toimiva tie. Rokotteessa menee monia monia vuosia niin kuin Salminen sanoi, lääke hoitoa ei ole tulossa ja tukahduttaminen on mahdotonta.

Vierailija
79769/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen selvitys kasvomaskien käytöstä valmis vasta kesäkuussa - Varhila: Kasvomaskien kaikkia hyötyjä ja haittoja ei ole tiedossa

Siitä olennaisesta ei tehdä selvitystä: tukahduttamisesta.

Koulujen avaamisen kaikkia hyötyjä ja haittoja ei myöskään ole tiedossa. Eikä niistä tehdä selvitystä.

Meillä selvitellään vain sellaisia asioita, joiden muualla maailmassa on huomattu vähentävän sairastumisriskiä.

Mutta ne jutut, jotka muualla maailmassa ovat lisänneet sairastumisriskiä meillä otetaan käyttöön ilman sen suurempia mietintöjä.

Vierailija
79770/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin koulumenestyshän on ollut vähän rimaa hipova. Osaa opetella ulkoa, mutta ei ehkä ajatella tai prosessoida oppimaansa tietoa. Näin pitkän linjan demarina tiedän, että hallituksen viisikko on nyt hyvin hyvin vihainen, sillä meillähän ei tutkijat päätä emmekä elä teknokratiassa. Seuraavaksi kuulemme, kuinka tutkijat maalittavat Marinia ja THL ja luovat epävakautta. Marin ei muuta suuntaansa, sillä hän on aina oikeassa. Kuolkoot vaikka 100 000 niin valittu linja pitää-

Vierailija
79771/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä riepoo on se, että kaikkia paukkuja ei laiteta taudin torjumiseen, vaan keskusteluun milloin mistäkin aiheesta.

Muissa maissa ollaan jo voiton puolella ja alhaisissa lukemissa, kun sitä aikaa ei käytetä empimisen ja jahkailuun.

Koko tämä ketju on hyvä yritys reagoida ja saada aikaan parempia ratkaisuja.

Parempi täällä kommentoida tai lukea kommentteja ja pysyä mahdollisimman paljon erillään muista ja tartuttamasta, jos se vain on mahdollista.

Öö...en tarkoittanut tätä ketjua! Tämä on paras!!!

Tarkoitin kriisin keskellä keskitytään puhumaan siitä, suojaako maskit tai kauanko virukselta kestää tarttua toiseen tai tartuttaako lapset. Käydään keskusteluja joille on paikka, mutta ei kriisin ollessa päällä.

Kun on kriisi tulisi Suojautua ja suojata myös muut. Tuntuu turhalta kuukausi tolkulla jauhaa maskien suojaus kyvystä, kun voisi vaan pelata varman päälle, toimia, kuunnella muita ja suojautua, eikä jauhaa loputtomasti aiheesta. Laitta ne maskit tulemaan ja jakoon, suojata kansa, toimia, tehdä kaikkensa. Kyllä ne tutkinta koko ajan tekee työtään, mikä auttaa ja mikä ei, mutta koska varmaa tietoa ei ole, niin suojautua kaikin keinoin.

Vierailija
79772/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koronavirus on hyvin pieni ja tahtoo kovasti elää, tahtoo matkustaa maasta ja ihmisestä toiseen, voisitko sinä olla niin raaka ja julma, että tukahduttamalla tappaisit tämän pienen söpöläisen, tämän hurmaavan olennon, jota kukaan ei voi vastustaa, joka kohtelee uhrejaan, ihan miten itse tahtoo, toisen säästää ja toisen surmaa. Katso nyt miten komea tuo onkaan, tuo pieni virus, aivan ihastuttava,  tuo on jo aivan täysin lumonnut Askon ja hallituksen viisikon, he ihastellen katselevat tuota pientä komistusta, jalomielisyydessään tahtovat antaa tuon pienen ja komean viruksen jokaiselle suomalaiselle ihmiselle.

Vierailija
79773/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin: "kyllä me tauti saataisiin varmaan hävitettyä Suomesta, mutta olisiko siitä mitään hyötyä?"

Käyköhän ihan täydellä aivokapasiteetilla pääministerimme?

Tuo on kyllä Marinilta aivan käsittämättömän typerä lausunto. Jos paremmalla toiminnalla tauti olisi esim. tällä hetkellä Suomesta hävitetty, niin olisi siitä ainakin se hyöty, että itsekin pyörisin kaupungilla kuluttamassa normaaliin tapaan. Nyt en pyöri, enkä tule pyörimään ennen kun uudet tartunnat on nollassa tai lähellä sitä.

Vierailija
79774/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä hassu juttu. Tansaniassa on tehty Covid testejä joissa näytteet mm. vuohesta ja hedelmästä ja tiedot annetut ihmistiedoilla laboratorioon Tulos oli positiivinen,koronatautia.🤔

Vierailija
79775/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä hassu juttu. Tansaniassa on tehty Covid testejä joissa näytteet mm. vuohesta ja hedelmästä ja tiedot annetut ihmistiedoilla laboratorioon Tulos oli positiivinen,koronatautia.🤔

THL:n syy.

Vierailija
79776/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmisella ja Tegnellillä on pitkä yhteinen historia. Molemmat käyvät GSK:n "infomatkoilla" ja saavat rahoitusta heiltä. Siksi Suomessa ja Ruotsissa on liki identtiset rokotusohjelmat ja rokotusskandaalit ovat olleet toisiaan vastaavat.

Vierailija
79777/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiinotoista tietää millaisia ihmisiä muut koronan vaarallisuuden jo tammikuussa huomanneet ovat.

Olen itse saanut nelikymppisenä autismidiagnoosin. Varmaan siksi meni niin pitkään kun autismini ei häirinnyt normaalia elämää. Töihinkin olen hakeutunut alalle josta siitä on hyötyä. Joskus joku työkaveri on ihmetellyt että "miten sä huomaat tuommoisia pikkuasioita".

Lääkärin mukaan se pikkuasioiden huomaaminen on tyypillinen ominaisuus autismissa ja siksi autistit eivät hahmota kokonaisuuksia. Itse koen kuitenkin niin, että pikkuasiat rikkovat kokonaisuuden jos niissä on jotain väärin. Silloin huomio kiinnittyy niihin pikkuasioihin.

Vähän sama kuin jos ostaisi uuden hienon pöydän keittiöön, ja kotona huomaisi, että siinä on valtava halkeama jota ei pysty piilottamaan. Silloin se halkeama vie huomion uudesta ihanasta pöydästä, joka kokonaisuutena on kuitenkin ihan toimiva pöytä. Omalla kohdalla huomio kiinnittyy paljon pienempiin yksityiskohtiin, eivätkä muut aina ymmärrä miksi joku pikkuasia häiritsee. Katsoisit kokonaisuutta, sanovat.

Minulle tämä korona hyppäsi silmille sellaisena "häiritsevänä" pikkuasiana. Näin mitä se teki Kiinassa ja pystyin ymmärtämään, että se leviää helposti Kiinasta ympäri maailman. Kun Ihmettelin miksi matkustajaliikennettä Kiinaan ei katkaista, minulle naurettiin "et hahmota kokonaisuutta" ja selitettiin kuin pikkulapselle miten maailmantalous toimii 🙄

Vaikka nimenomaan hahmotin sen, että korona vie Euroopan polvilleen ja aiheuttaa suurta tuhoa niin talouteen kuin muuhunkin hyvinvointiin.

Vaikka hallitus ja hallituksen tiedonantajat sanoivat että mitään vaaraa ei ole, pysyi huomioni vaan siinä häiritsevässä yksityiskohdassa, jonka korona muodosti. Mitä kovemmin hallitus vakuutteli, sitä enemmän se yksityiskohta alkoi minua häiritä.

Ja nyt minua häiritsee todella paljon se, että koulut avataan ja koko yhteiskunta avataan käytännössä kertarysäyksellä (vaikka kaikki ei samana päivänä aukeakaan). Ja samaan aikaan puhutaan asteittaisesta ja hallitusta avautumisesta. Eihän tässä mitään hallittua ole.

Tällä hetkellä hälytyskellot soivat lujempaa kuin koskaan, enkä ymmärrä miten hallitus voi tietoisesti tehdä jotain tällaista.

Mutta jokatapauksessa haluaisin tietää millaisia muut "jälkiviisaiksi" syytetyt ovat. Siis ne ihmiset, jotka näkivät ongelman jo silloin kun muut eivät sitä nähneet.

Oletteko muut ihan "normaaleita" vai onko jollakin muullakin sitä "ongelmaa" että joskus vika tai häiriö yksityiskohdassa rikkoo kokonaisuuden niin vahvasti että sitä ei pysty jättämään huomiotta. Se hyppää silmille vaikka kuinka yrittäisi sulkea silmät.

Itse olen alusta alkaen ollut täysin samaa mieltä kuin sinä. Mutta yllätys yllätys, minulla on Aspergerin oireyhtymä. Mielestäni tämä koko touhu on tehty alusta alkaen täysin päin "sanonko mitä", jonkun rohkean, uskottavan ja vaikutusvaltaisen asiantuntijan tulisi nyt puuttua peliin ja todeta, ettei "keisarilla ole vaatteita".

Koko touhu on ollut alusta alkaen niin suurta farssia, ettei tosikaan. Aina kun olen jollekin todennut, että asiaan olisi pitänyt puuttua matkustusrajoituksin jo tammikuussa, minulle sanotaan, "ei sitä voinut silloin vielä tietää että se leviää Suomeen".

Nyt vaan on maassa se tilanne, että toisin ajattelijat aletaan leimaamaan hulluiksi perusteetta. Nuo jutut voidaan nyt kääntää teitä vastaan helposti. En ajattele näin itse, mutta suuntaus on aika vaarallinen, kun aletaan suitsia sanomisia, jos sanoma ei miellytä.

Olen huomannut esim. työpaikoilla, että jos joku ei lähde kiusaamiseen ja pahanpuhumiseen mukaan, hänet leimataan autistiksi, koska on ”sosiaalisesti taitamaton”. (- se että ei ala jauhaa paskaa on siis sosiaalista taitamattomuutta ja kiusaaminen sosiaalista taitoa- mustasta tulee valkea ja valkeasta mustaa). Tätä on tässä maassa jo valmiiksi paljon. Näyttää heräävän henkiin kriisissä, jossa aletaan suojautumista kannattavia leimata hysteerikoille.

Kaikki erilaiset leimataan hulluiksi ja annetaan diagnooseja. Se myös syö pohjaa niiltä kenellä on oikea diagnoosi. Se taitamattomuus näissä omissa esimerkki tapauksissa on, ettei suostu puhumaan pahaa ryhmän johtaja yksilöiden kanssa, milloin kenestäkin ja silloin alkaa leimaaminen ja ulkopuolle sulkeminen nimittelyn ja maineen mustaamiseen kautta.

Sellaista se on maailmassa jossa luolamiehet johtavat ja lyövät itseään älykkäämmille leimoja otsaan.

Ehkä ihmiskunta on oikeasti ansainnut tämän koronan.

Kyllähän tämä karsii ainakin niitä tyhmimpiä luolamiehiä. He kun luulevat että kotona menee pois jos käyttäydytään niinkuin sitä ei olisi olemassa 🙉🙉🙉

Vierailija
79778/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta koulujen avaamisen vastustamisesta joku kansalaisaloite? Joku täällä kirjoitti, että olisi jo yli 10 000 allekirjoitusta. Ei löydy ainakaan, jos laitan kansalaisaloitteet järjestykseen allekirjoitusten lukumäärän perusteella. 

Vierailija
79779/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin tie on ainoa toimiva tie. Rokotteessa menee monia monia vuosia niin kuin Salminen sanoi, lääke hoitoa ei ole tulossa ja tukahduttaminen on mahdotonta.

”Salminen sanoi” ja sinä menit vielä uskomaan?

Vierailija
79780/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahduttamisen välttely on ideologinen arvovalinta.  Tukahduttaminen vaatisi yksityissektorin mukaan ottamista entistä laajemmin ja se rapauttaisi entistä enemmän julkisen sektorin jäljellä olevaa pientä arvovaltaa.  Esimerkiksi testaus- ja jäljityskapasiteettia on huomattavasti hallitusten puheita enemmän ollut koko ajan saatavilla, sitä ei vaan ole haluttu ottaa käyttöön.

Myös suojavarusteita on koko ajan ollut mahdollista tuotta tai tilata luotettavien yksityisten yritysten kautta suomeen, mutta se olisi vaatinut yhteistyötä yksityisten yritysten kanssa jo aiemmin.  Maskipakkoa ei haluta asettta, koska se maksaa ja maskien myyjät hyötyy, koska pakko tarkoittaisi käytännössä sitä, että valtion pitäisi maskit kansalle kustantaa, koska muuten maskeja ei ole varaa koko kansalla käyttää.  Demareille, vihreille ja vasemmistolle yksityinen yritys on ollut koronaa pahempi mörkö ja sitä se taitaa olla edelleen, koska tukahduttaminen vaatisi yhteistyötä yksityisen puolen kanssa.

Ketju on lukittu.