Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Mutta kun korona väsyttää oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä perustuu se , että parantuneiden määrää Ei kerrota? Yksilön tietosuojaan? Kuitenkin kerrotaan tartuntojen määrä, sairaalassa olevien määrä ja kuolleiden määrä? Mikä niissä parantuneista on niin salattavaa ja arkaluontoista?
Tai siis ainakin annetaan julkisuuteen joku lukumäärä...
Kun tuolla yhdessä ruotsalsislehdrn graafissa seuraa päällekkäin asetettua etelä-korean ja Suomen graafia, ne ovat tasan yksi yhteen. Hullu ja vainoharhainenhan minä olen mutta joskus vaan tulee mieleen , että katsooko THL ensin etelä-korean kauniit luvut ja sitten kopioi ne omiin tilastoihinsa Suomen sarakkeeseen, että saadaan nätti käydään aikaiseksi ja ihmiset pidettyä rauhallisina...
Kaikenlaisia ajatuksia sitä päässä liikkuukin!
Miksi ne parantuneet pitää kertoa, kun ei kuolleitakaan vaivauduta laskemaan?
Doomsday bunkkereita vastaava kuvaus löytyy Raamatusta Luukkaan evankeliumin luvusta 23!
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun korona väsyttää oikeesti.
Taitaa olla toimijoilla korona kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006479039.html
Ihmiset lentävät suljetuista maista Ruotsiin.
Mitenköhän Ruotsille käy kuukauden kuluttua? Eli talous ensin sitten ihmishenget.
Sääliksi käy niitä, jotka joutuvat Ruotsin hallinnon uhreiksi, mutta Suomi on samanlainen. Täällä ei uhreja suojella.
Ruotsi -uusi ääriekstroverttien paratiisi 😆
Taitaa sinne tulla isommat kasat ruumiita kuin Italiaan. Ja sitten ne huutavat Suomea apuun ja ihmettelevät, että kukaan ei voinut tietää etukäteen kuinka pahasti tässä kävisi 😱
Haluan Ruotsin rajan ihan kunnolla kiinni ettei niitä vuoda tänne.
Olen varma, etteivät kaikki Ruotsissa ole yhtä mieltä hallituksensa kanssa. Miksi et auttaisi heitä? He ovat uhreja.
Ei Suomessakaan kaikki ole yhtä mieltä hallituksen kanssa. Kuka meitä auttaa, mekin olemme surkean hallituksen uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos Pekonen eroaisi, ja terveysministeriksi tulisi joku akateemisen lääketieteen koulutuksen saanut ammattikoulun käyneen tilalle?
Pekonen voisi ihan oikeasti palata lähihoitajaksi, niin hänestä olisi jotain hyötyä eikä aiheuttaisi vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Uutta tietoa THL:ltä
THL kertoo uutta tietoa koronaviruksen tarttumisesta: Moni tapauksista liittyy joukkokokoontumisiin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006479087.html
Onneksi kouluissa ei tapahdu joukkokokoontumisia. Koulut voidaan siis huoletta avata 🧐
Ei kouluja lasketa. Ei kuolleitakaan. Eikä Uudenmaan avaamista. Eikä 10 hengen kokoontumisia. Ei lasketa. Pysykää kotona ja peskää käsiä.
Siis noi koulut on nyt ihan pakko saada auki ainakin pariksi viikoksi ennen kesälomia, että saadaan koronaa liikkeelle oikein kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos Pekonen eroaisi, ja terveysministeriksi tulisi joku akateemisen lääketieteen koulutuksen saanut ammattikoulun käyneen tilalle?
Olisi tosi kokenut lääkäri Aki Linden demareista. Miksi häntä ei haluttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies?
8 uutta kuolemaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies?
Mies ei kelvannut demareille. Mutta piti kuitenkin ottaa keskustasta miehiä muihin pesteihin. Vihreissä olisi ollut yksi tuore naislääkäri, mutta ei häntäkään oltu varmaan esitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä joku vitsi? Lehdessä otsikko, että THL"llä "UUTTA" tietoa: jotkut tautitapaukset liittyvät joukkotapamisiin.
Tämä on oikeasti jopa loukkaava. Luulevatko he, että Suomessa ihmiset eivät osaa lukea? Miten se on "uutta tietoa"?
Olen niin kyllästynyt tähän touhuun.
😂 Hyvä THL, mieletön oivallus! 👏 Tässähän on toivoa, että kuukauden päästä Terveys Hutun Laitos huomaa, että kasvomaskit suojaavat ihmisiä.
Holhottavien laitos ei ihan kuukaudessa herää, Juhannuksena aikaisintaan. Ja luulen, että torkkunappia tuolloinkin painetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on suomalaiset selvästi saaneet tarpeekseen rajoituksista. Eilen kaupassa oli monen viikon jälkeen ekaa kertaa ihan normaali meno, ja jotkut jäivät kymmeniksi minuuteiksi juttelemaan kaupassa tapaamiensa tuttujen kanssa. Hallitus on missannut mahdollisuutensa kääntää epidemia laskuun.
Ilmeisesti itsekin olet saanut tarpeeksesi rajoituksista kun jäit kymmeniksi minuuteiksi kyttäämään mitä muut tekevät kaupassa sen sijaan että olisit hoitanut omat ostoksesi ripeästi ja turvallisesti.
Sivumennen sanoen, tuo kyttäyskulttuuri on kyllä semmoinen mikä itseäni tässä oikeasti ahdistaa enemmän kuin oma sairastuminen. Vietän viikot eristyksissä yksiössäni ja menen sen kerran viikossa kauppaan ostamaan ruokaa. Koko kauppareissun pitää pelätä ja ahdistua että joutuuko mahdollisesti niiskauttamaan kun allergiat alkaa painaa päälle, kun siitä saa suunnilleen ruttotohtorin lähetetyksi peräänsä, tai meneekö vahingossa hetkellisesti liian lähelle jotakuta kun siellä kaupassa kuitenkin on aika vaikea pitää ne etäisyydet kun kaikki liikkuu ympäriinsä eikä muiden liikkeita voi ennustaa.
Elämästä on mennyt kyllä kaikki nautinto viime aikoina ja toivottavasti tämä on ohi pian, eihän tätä pitkään enää jaksa, jos tiedätte mitä tarkoitan...
Meidän eilinen kauppareissu meni niin, että mies meni jo päivällä kauppaan että ehtisi ennenkuin tulee ruuhkaa.
Soitti kuitenkin kaupan pihasta ja kysyi että onko ihan välttämätöntä käydä kaupassa vai pärjätäänkö ilman. Kaupan piha oli täynnä autoja.
Päätettiin siirtää kaupassa käyminen seuraavaan aamuun.Itse olen yrittänyt tässä viikkojen aikana kokeilemalla selvittää, mihin aikaan olisi parasta mennä.
Aamun ekoina tunteina en mene, koska ne on pyhitetty riskiryhmäläisille ja itse en onnekseni niihin kuulu. Ekojen tuntien jälkeen alkaa jo ruuhkautua, koska ihmiset haluaa käydä hamstraamassa silloin kun hyllyt on juuri täytetty. Iltapäivästä taas alkaa niiden vyöry jotka käy töissä (mukaanlukien etätyöläiset koska kai nekin tekee suurimmaksi osaksi työt päiväsaikaan).
Viimeisten aukiolotuntien aikaan olisi kai väljintä, mutta siihen aikaan alkaa kaikki tuoretavarat olla kauttaaltaan muiden asiakkaiden näpläilemiä, plus halutuimmat tuotteet ja tarjoustavara on jo loppu.
Syökö ihmiset muuten nyt enemmän kuin normaaliaikaan vai heitetäänkö pilaantuvat tuotteet vain kylmästi pois? Tuntuu että ihmiset ostavat aivan valtavia määriä nyt, eikä kyse voi olla pelkästä pitkän aikavälin varautumisesta kun ne ihmiset tuntuvat käyvän useamman kerran viikossa lastaamassa kärryt täyteen. Itselle riittää kerran viikossa, ja silloinkin ostan niin että osa tavaroista riittää pidemmälle aikaa, esim. pastaa ja tomaattimurskaa ostan ehkä kerran kuussa ja käytän sitten useamman viikon aikana ne.
Ainakin maanantaita ja perjantaita kannattaa välttää kauppapäivinä. Ja varmaankin sunnuntaita myös koska moniin kauppoihin ei tule tavaraa sunnuntaisin eli silloin on vähiten valikoimaa.
Itse olen todennut aamun n. klo 10 ihan hyväksi ajaksi, ja viikonpäivistä tiistai, keskiviikko tai lauantai.
Lauantai aamu- ja iltapäivä aika hyviä käydä jossain pikkukaupassa, suurin sakki pyörii silloin marketeissa. Itse katson parkkipaikkaa, montako autoa paikalla (se pikkukauppa), markettiin mennessä yritän katsoa tarkemmin sitä ajankohtaa milloin menee, ne kun yleensä vielä kauempana. Olen kyllä kääntynyt pois marketin pihaltakin jos parkkipaikka täynnä. Juhlapyhiä edeltävät ja niiden jälkeiset päivät pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Pekosella on enemmän pokkaa valehdella uskottavasti, enemmän ministeriainesta. Enkä nyt väitä, että hän on valehdellut, eikös sen sanan käyttö ole kielletty.
Koronakriisi paljastaa armotta, miksi naiset eivät sovellu esim. armeijaan.
Nyt Kanadassa on palastunut tapaus missä vanhainkodin henkilökunta oli lähtenyt karkuun ja jättänyt asukkaat kuolemaan.
Skandaali Kanadassa: Koronaa pelästynyt henkilökunta jätti vanhukset heitteille hoivakotiin, 31 ihmistä kuoli
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006479034.html
Aimminhan näitä jo paljastui Euroopassa.
Missäänhän ei toki sanota, että näiden henkilökunta olisi naisia, mutta melko selväähän se lienee, koska lähes kaikki terveydenhuollossa ja hoivatöissä toimivat ovat naisia.
Karkuruus ja moraalittomuus näyttäisi siis olevan huomattavasti yleisempää naisten kuin miesten keskuudessa. Suomessa sota-aikana pakeni rintamalta ihan yksittäisiä taistelijoita.
Eikä se karkuruus palkkasodissakaan näytä kovin yleistä olevan. Edelleen puhutaan yksittäisistä hermoromahduksen saaneista taistelijoista jos katsotaan niitä konflikteja missä taistelijat nauttivat säännöllistä kuukausipalkkaa kaukana kotoa eikä maanpuolustuksellista aspektia ole mukana.
MIelestäni pitäisi vakavasti punnita nähdyn perusteella myös sitä millaisen riskin kapitulaatiosta naisten mahdollinen laaja-alaisempi osallistuminen armeijan toimintaan voi tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006479039.html
Ihmiset lentävät suljetuista maista Ruotsiin.
Mitenköhän Ruotsille käy kuukauden kuluttua? Eli talous ensin sitten ihmishenget.
Sääliksi käy niitä, jotka joutuvat Ruotsin hallinnon uhreiksi, mutta Suomi on samanlainen. Täällä ei uhreja suojella.
Ruotsi -uusi ääriekstroverttien paratiisi 😆
Taitaa sinne tulla isommat kasat ruumiita kuin Italiaan. Ja sitten ne huutavat Suomea apuun ja ihmettelevät, että kukaan ei voinut tietää etukäteen kuinka pahasti tässä kävisi 😱
Haluan Ruotsin rajan ihan kunnolla kiinni ettei niitä vuoda tänne.
Olen varma, etteivät kaikki Ruotsissa ole yhtä mieltä hallituksensa kanssa. Miksi et auttaisi heitä? He ovat uhreja.
Miten voisin heitä auttaa.
Ne sosiaalista elämää ja kaunistautumista kaipaavat eivät halua apuani, he pitävät minua ja suojautumistani vain vitsinä.
Ne, jotka hyväksyisivät apuni, osaavat eristäytyä itsekin. Eivätkä he halua tulla hakemaan koronaa Suomen tuntureilta. (Virallisen tiedon mukaan Lapin koronatartunnat ovat tulleet tuntureilta, ei Ruotsista)
Toki heitä auttaisi se, että päätettäisiin ne hillujat tänne Suomeen hillumaan ja järkkäämään tänne niitä ruumiskasoja. Se ei kuulosta minusta kovin hyvältä auttamistaktiikalta.
Ruton aikana oli muuten sama ilmiö.
Osa ihmisistä alkoi juhlimaan oikein urakalla ja järjesti isoja bileitä.
Osa eristäytyi.
En kerro tässä sitä kumpi ryhmä selvisi paremmin hengissä. Jokainen voi ihan itse selvittää kuinka kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihin rooleihin tarvitaan sätkynukke, jota ohjaillaan siihen suuntaan kuin halutaan. Jos yhtään omaa älyllisiä lahjoja, on epäpätevä hoitamaan tätä sätkynuken vaativaa virkaa. Tältä pohjalta katseltuna ei sitten olekaan enää mikään ihme, että saadaan kansana se vaikutelma ettei päättävistä elimistä ole mihinkään. Koska eihän tästä systeemistä jumalavita ole mihinkään!
" Husin ylilääkäri myöntää, että rajoitusten kanssa kituva Suomi voi päätyä Ruotsin kuolleisuuteen."
No, justiinsahan niitä rajoituksia on poistettiin niin varmasti päädytäänkin.
Jos oltaisiin rajoitettu kunnolla ja otettu homma hanskaan, kuolleisuus pysyy matalalla. Miksi on vaikea uskoa dataa muista maista ja verrata niitä näiden maiden toimiin. En ymmärrä.
Suomalaiset asuu harvassa verrattuna Aasian maihin, joten meillä oli kaikki edellytykset onnistua. Me pärjätään ilman älysovellin jäljityksiä kyllä, kunhan otetaan muut toimet vakavasti- kuten koulut pysyköön kiinni.
Mihinkä perustuu se , että parantuneiden määrää Ei kerrota? Yksilön tietosuojaan? Kuitenkin kerrotaan tartuntojen määrä, sairaalassa olevien määrä ja kuolleiden määrä? Mikä niissä parantuneista on niin salattavaa ja arkaluontoista?
Tai siis ainakin annetaan julkisuuteen joku lukumäärä...
Kun tuolla yhdessä ruotsalsislehdrn graafissa seuraa päällekkäin asetettua etelä-korean ja Suomen graafia, ne ovat tasan yksi yhteen. Hullu ja vainoharhainenhan minä olen mutta joskus vaan tulee mieleen , että katsooko THL ensin etelä-korean kauniit luvut ja sitten kopioi ne omiin tilastoihinsa Suomen sarakkeeseen, että saadaan nätti käydään aikaiseksi ja ihmiset pidettyä rauhallisina...
Kaikenlaisia ajatuksia sitä päässä liikkuukin!