Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 läheistäni kuoli aikanaan 2 viikon sisällä. Olin puoli vuotta työkyvytön sen jälkeen ja edelleen näen painajaisia joka yö. 2 heistä teki itsemurhan, kun ei saanut psykiatriselta aikaa. Itse jonotin näiden tapahtumien jälkeen 5 kuukautta ensimmäistä arvioaikaa lääkärille, joka sitten ohjasi hoitajakäynneille. Niiden saamiseen meni 2 kuukautta.
Kuinka moni nyt traumatisoituu, kun läheiset kuolevat hoidon puutteeseen? Miten heitä pystytään tukemaan ja minkälaiset taloudelliset vaikutukset tällä on?
Sama viesti oli eilen. Lopettakaa näiden viestien kopiointi! Onko Luulopeelo heräämässä? Mene pois!!!!!!!!!!
Mikä on luulopeelo? Ja mikä sinä olet minua estämään kommentoimasta? En muista mihin olen tekstin laittanut. Korona herättää vanhat traumat esiin enkä käyttäydy rationaalisesti. Se sallittakoon. Pelko on ihan terve tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 läheistäni kuoli aikanaan 2 viikon sisällä. Olin puoli vuotta työkyvytön sen jälkeen ja edelleen näen painajaisia joka yö. 2 heistä teki itsemurhan, kun ei saanut psykiatriselta aikaa. Itse jonotin näiden tapahtumien jälkeen 5 kuukautta ensimmäistä arvioaikaa lääkärille, joka sitten ohjasi hoitajakäynneille. Niiden saamiseen meni 2 kuukautta.
Kuinka moni nyt traumatisoituu, kun läheiset kuolevat hoidon puutteeseen? Miten heitä pystytään tukemaan ja minkälaiset taloudelliset vaikutukset tällä on?
Sama viesti oli eilen. Lopettakaa näiden viestien kopiointi! Onko Luulopeelo heräämässä? Mene pois!!!!!!!!!!
Mikä on luulopeelo? Ja mikä sinä olet minua estämään kommentoimasta? En muista mihin olen tekstin laittanut. Korona herättää vanhat traumat esiin enkä käyttäydy rationaalisesti. Se sallittakoon. Pelko on ihan terve tunne.
Anteeksi jos et ole Luulo Peelo ja olen pahoillani, että olet traumatisoitunut. Luulo Peelo on tämän ketjun trolli. Hänellä on tapana kopioida viestejä ja postaa näitä samoja viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta ostin 300 paria kumihanskoja 1.99e paketti.
Kuinka paksuja? Pitäisi olla 0,3 milliä että suojaa viirukselta.
Joo joo on 3 cm🙄
No siis... 600 hanskaa alle kahden euron. Tajuat kai itsekin?
Ilta-Sanomien koronaseurannasssa kerrotaan, että Töölössä on liigajoukkueiden pelaajat järjestelleet itse harjoituksia, joissa on ollut yli 10 pelaajaa läsnä. Samanlaisen havainnon tein itse tänään kävelyllä Espoossa. Noin 20-vuotiaita kavereita 10-15 kpl selvästi organisoituja jalkapalloharjoituksia tekemässä. Mitään valmentajaa ei näkynyt, vaan luultavasti pelaajat itsenäisesti asialla täälläkin. Tiedän, että poliisi ei halua yleisesti näistä rikkomuksista ilmoituksia, mutta eikö tähän touhuun voisi poliisi puuttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri mainittiin uutisissa, että Suomikin on kohta pääsemässä maksamaan yhteisvastuullisesti Espajaan ja Italiaan suuntautuvia EU-tukipaketteja, ns. eurobondeja, joiden arvoksi kaavaillaan yhteensä 500 miljardia euroa. Odotan, että joku noheva ministeri jälleen kerran julistaa, että me tienataan tällä!
Ai nytkö Saksa taipuu noihin, ja Suomi tietty mukana?
Pakkohan se on kun ei kerran itsetunto kestä että sitten joku muu (Kiina, Venäjä) auttaa.
Kyllähän nuo tuolla etelämmässä nämä metkut osaa. Maksattavat elämänsä muilla kun hiukan flirttailevat toiseenkin ilmansuuntaan. USA ja Saksa päällystäisivät Suomen kadut kullalla jos nyt ilmoitettais ettei tässä omin avuin pärjätä, pakko pyytää Puuttinilta joukkoja apuun.
Venäjä? Millä persaukinen Venäjä ketään auttaa? Venäjän ”apu” on pelkkää silmänlumetta kuten juuri Italiassa nähtiin.
Ihmiset ajattelee ihan tosissaan, että koko maailma suljettaisiin tällä tavoin vain sen takia että täällä leviää virus joka tappaa vanhoja ihmisiä :D
Taitaa jokainen maa 'hieman' peitellä todellisia kuolleisuus tilastoja...
Mies sanoi lukeneensa jostain, että Jenkkilässä on nyt vähän muita kuin korona- kuolemia, eli jengitappelut ja auton alle-jäämiset on lähes nollissa.
Vierailija kirjoitti:
Kauheata sanoa, mutta minäkin tunnen (tunsin) pari joitten mielestä tämä virus on tarpeellinen maapallolle ja hyvä kun väki vähenee.
Kauheaa, mutta niin se on minunkin mielestäni, kun järjellä ajattelee... Tunteella taas kun ajattelee niin se on ihan toisin!
Hei no mut okei, kiinalaiset tän kerran huijjasi meitä alta kölin ja vyön alle, varastivat hengityssuojaimet, mutta ollaan jatkossakin humanitäärisiä ja annetaan meiltä kaikki resurssit pois muitten käyttöön. Eiks jee.
🙄
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi lukeneensa jostain, että Jenkkilässä on nyt vähän muita kuin korona- kuolemia, eli jengitappelut ja auton alle-jäämiset on lähes nollissa.
Ihan varmasti. Bronx, joka on varmaan New Yorkin köyhimpiä kaupunginosia ja siten rikollisimpia, on hiljentynyt melkein täysin.
Vierailija kirjoitti:
2 miljoonaa kirurgista maskia tuli tänään ja 230 000 hengityssuojainta..
On hyttysen pask....HUSin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen arvioi Uuden Suomen blogissaan, että Suomen sosiaali- ja terveydenhuollossa voisi kulua jopa lähes miljoona maskia päivässä.
Italian Lombardiassa olisi maskien menekki ollut 200 000 kappaletta päivässä maaliskuun alkupuolella, jos maskeja olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ajatellut, että Suomessa kuolee 55 000 ihmistä vuodessa ja reilut 150 päivässä? Vaikka koronavirukseen kuolisi se 10 000, oliko se maailmanloppu vaikka kuolleisuus lisääntyisi 15%:lla yhtenä vuotena?
Jos sä kuolet koronaan tänä vuonna niin kyllä se vaan sun maailma loppuu sitten siihen. Oletko ajatellut sitä?
Olen eri, mutta voin kuolla tänä vuonna niin koronaan kuin auton alle jäätyänikin. Silloin maallinen vaellukseni loppuu. Mutta so? Se on elämää, johon kuuluu myös kuolema, myös sinulla <3 Oleko ajatellut sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Professori Ylellä pitää pahimpana uhkana kansalaisten some-keskustelua :D
Mä pidän pahimpana uhkana Ylen propakandaa. Onnex on Hesari. Kiitos Hesari!!!!!!!!!! I love you forever!!!!!
Hesarissako ei ole ollenkaan propagandaa, esim. vihervasemmistolaista?
Vierailija kirjoitti:
Sehän se tärkeintä, että ihmiset kuuliaisia lampaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohan tama uhkaavaa!
Sensuuri ja diktatuuri seuraavaksi?
Kansalaiset keskustelee joka tapauksessa. Tämäkin foorumi on julkinen. Eikö ne arvoa siinä, että ei olla menty saunan taakse kyläilemään, vaan avoimesti puhutaan?
Sehän on hyvä malli se tukahduttaminen ja salailu.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä päin JENKKILÄÄ nuo ovat arkipäivää. Niitä on aina vain tietyissä paikoissa. Suurin osa Jenkkilää on rauhallisempaa kuin Suomessa. Meillä päin kun ei ole jengejä eikä tappeluita myöskään. Ei myöskään koronaa. Kaupungin viimeisin tartunta on kuukauden takaa ja sekin mummeli selvisi hengissä. Toki ollaan täys karanteenissa vielä kesäkuuhun asti. Siihen mennessä nollautuu myös naapurikaupunkien tartunnat. Viimeisen viikon aikana koko countyssä alle 20 tartuntaa. Koko ajan pienentynyt määrä. Karanteeni toimii.
Se varmasti häiritsee toki mediaa ja viranomaisia että ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan eivätkä suostu mitä tahansa buulsittiä nielemään.
Uskon tarkoituksella levitetty
OHO Maikkarilla uutisissa 20 000 kuollutta vähemmän kuin koronan live seurannassa
Ketä muita tahoja on ollut jotka ovat nähneet tulevaan kuin tämä ketju? Muita suomalaisia tai ulkomaalaisia ketjuja? Ainakin Jari & Otto Show youtubessa on ollut myös ajoissa terävänä. Mielenkiintoista nyt jälkikäteen kuunnella miten pojat on fiksumpia kuin thl. Pitäisi Tanelille soittaa tuo show