Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
https://www.is.fi/musiikki/art-2000006453059.html
"Suomalaisbändin kitaristi sairastui koronaan Euroopan-kiertueella – rajut oireet saivat miehen pelkäämään henkensä puolesta
IS tavoitti Westerlundin, joka on ollut sängynpohjalla jo 11 päivää.
– Olen oikeasti pelännyt ensimmäistä kertaa mun elämästä. Neljä päivää sitten olin varma, että mulla on keuhkokuume. Olin niin kipeä, että aloin näkemään harhoja.
Keuhkot ovat vieläkin kuin olisin saanut pesäpallomailasta rintaan useita kertoja."
Että sellainen pikkuflunssa. Olisikohan jäänyt jopa pysyviä keuhkovaurioita, jotka kansainvälisissä tutkimuksissa on koronaan yhdistetty, mutta joista Suomessa vaietaan? Artikkelin henkilö on 42-v. perusterve mies.
Huh huh, pässeillä toimittelijoilla vaikeuksia ymmärtää asioita tuossa poliisin tiedotustilaisuudessa.
Pässi: "onko nyt ihan oikeesti tarkotus jokainen kärrypolku sulkea tuolla ja asettaa tarkkailun alle"
Poliisijohtaja: "tota (laittaa hitaasti silmälasit pöydälle ja katsoo kameraan)... lähtökohta on, että tämä on suljettu alue. Poliisi toimii sen tehtävän mukaisesti"
Noin 30 sekunnin hiljaisuus, jonka aikana pystyi melkein kuulemaan kuinka pässeillä valahti punttiin :DD
Vihdoinkin johtajuutta eikä mitään joutavaa lässytystä. Pullamössöille jauhot suuhun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jo 915 tartuntaa ja päivä on vasta alussa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006453043.html
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella on todettu eilen 35 uutta varmistettua koronavirustartuntaa.
Hus julkaisi uudet koronaluvut - vähemmän päiväkohtaisia tartuntoja kuin viikkoon!
Hyvä, rajoitukset ja koulujen sulkemiset siis toimii. Nyt sitten odotellaan Espanjasta tulleiden eläkeläisten ja matkailijoiden tuomaa pommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Die Zahl der Coronavirus-Infektionen in Deutschland ist nach Angaben des Robert-Koch-Instituts binnen eines Tages um 4995 auf 36.508 gestiegen, die der Toten klettert um 50 auf 198. Dies ist der bisher stärkste Anstieg innerhalb eines Tages.
Saksan rajut lukemat /24 h.
+4995/+50. Yhteensä 36 508/198
NYCn kaduilla ruumisteltat.
Ootas, mun New Yorkissa asuva kaveri on yhä hereillä. Kysyn häneltä noista teltoista.
"I think there's like temporary morgues made, but not death tents"
Ei ole mitään ruumistelttoja kaduilla.
https://www.welt.de/vermischtes/live206505337/Coronavirus-live-Ueber-10…
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on kuollut jo 62 ihmistä? Auts.
Jep, joista 23 eilen ja tällä viikolla uusia tartuntoja on tullut saman verran kuin Suomessa on yhteensä. Ja vaikka Ruotsissa testataan selkeästi vähemmän nyt kuin Suomessa (viimeisen reilun viikon aikana). https://platz.se/coronavirus/?fbclid=IwAR19lkunFjGxpfvzjKj9_us8IoLMWdTX…
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on kuollut jo 62 ihmistä? Auts.
Eilen kuoli yli 20, joten veikkaan että tänään ainakin 30.
Italialaisessa Corriere-lehdessä oli pysäyttäjä artikkeli Nembrosta (Bergamo):
«The real death toll for Covid-19 is at least 4 times the official numbers»
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, pässeillä toimittelijoilla vaikeuksia ymmärtää asioita tuossa poliisin tiedotustilaisuudessa.
Pässi: "onko nyt ihan oikeesti tarkotus jokainen kärrypolku sulkea tuolla ja asettaa tarkkailun alle"
Poliisijohtaja: "tota (laittaa hitaasti silmälasit pöydälle ja katsoo kameraan)... lähtökohta on, että tämä on suljettu alue. Poliisi toimii sen tehtävän mukaisesti"
Noin 30 sekunnin hiljaisuus, jonka aikana pystyi melkein kuulemaan kuinka pässeillä valahti punttiin :DD
Vihdoinkin johtajuutta eikä mitään joutavaa lässytystä. Pullamössöille jauhot suuhun!
Nautinnollista tosiaan. Itse olisin vielä ryydittänyt sanomaa toteamalla, että joukoilla on tarvittaessa valmius ja oikeus ampua luvattomasti saartovyöhykettä lähestyvät tai sen läpi pyrkivät.
Tässä on nyt ymmärretty ihan tarpeeksi näitä leveälanteisia kolmekymppisiä kukkapaitamiehiä, jotka vaarantavat piittaamattomuudellaan koko valtion olemassaolon.
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Die Zahl der Coronavirus-Infektionen in Deutschland ist nach Angaben des Robert-Koch-Instituts binnen eines Tages um 4995 auf 36.508 gestiegen, die der Toten klettert um 50 auf 198. Dies ist der bisher stärkste Anstieg innerhalb eines Tages.
Ootas, mun New Yorkissa asuva kaveri on yhä hereillä. Kysyn häneltä noista teltoista.
Ei sentään kaduilla ja ruumisteltta on aika ruma sana, mutta telttaruumishuoneita on alettu rakentaa sairaaloiden yhteyteen New Yorkissa, tässä yksi niistä https://www.independent.co.uk/news/world/americas/morgue-new-york-city-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Ei kukaan jenkki sano"death tents". Muuten ihan ok feikki.
Se sanoi todennäköisesti death tents koska kysyin häneltä onko siellä niin sanottuja "death tents". Sori mutta kyllä tämä henkilö siellä New Yorkissa asuu.
Tässä on koko keskustelumme:
Minä:
Is there death tents in new yorks streets?
Because now people in this forums are saying NEW YORK IS CRASHING DEATH TENTS EVERYWHERE
Hän:
I think there's like temporary morgues made, but not death tents
No laita hälle linkki. Ihan kivahan se on tietää mitä kotikaupungissa tapahtuu.
https://www.ny1.com/nyc/all-boroughs/coronavirus/2020/03/25/tent-for-ov…
💔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella on todettu eilen 35 uutta varmistettua koronavirustartuntaa.
Hus julkaisi uudet koronaluvut - vähemmän päiväkohtaisia tartuntoja kuin viikkoon!
Hyvä, rajoitukset ja koulujen sulkemiset siis toimii. Nyt sitten odotellaan Espanjasta tulleiden eläkeläisten ja matkailijoiden tuomaa pommia.
Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskustelupalstalla on mielenkiintoinen asenne aina kun löytyy jotain positiivista niin siitä ei tykätä mutta mitä enemmän on uhreja tai tartuntoja sitä enemmän tulee peukkuja... sairasta porukkaa👻
Minä en peukuta siitä onko viestin sisältävä tapahtuma hyvä, vaan siitä onko itse VIESTI informatiivinen. Tykkään tiedosta ja oikeista asioista, en turhuuksista tai hymiöistä.
Kasvo- tai hengityssuojalle olisi ollut käyttöä monessa kohdassa, lue missä kohdin:
"Moni luulee käsienpesun ja seremoniallisen eristäytymisen riittävän."
https://www.verkkouutiset.fi/nain-tartutat-perheesi-koronaan-etka-tieda…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mahtava uutinen, johtuu se mistä tahansa sitten! Ainakaan se ei johdu siitä, että testauksia olisi ollut vähemmän tai että ne olisivat jumiutuneet (mun käly on yhdessä näistä labroista töissä). Toivotaan monta alenevien tulosten päivää lisää ja iloitaan tästä! Jokainen vähempi päivä on hyvä päivä!
https://www.aamulehti.fi/a/67de6c7f-9216-4b6e-9414-caed311559a3
Kuinka helposti korona tarttuu? Osa asiantuntijoista pitää mahdollisena, että virus tarttuu myös ilmateitse: ”Selittäisi, miksi se leviää niin nopeasti”
Asiantuntijoiden näkemykset koronaviruksen tarttumistavoista jakautuvat. Tutkijat Tarja Sironen ja Pekka Nuorti eivät pidä hengitysilman kautta tarttumista todennäköisenä. Professori Pentti Huovisen mukaan monet tutkimukset taas antavat tästä viitteitä. Hänen mielestään koronaviruksen ilmateitse tarttumisen mahdollisuus pitää ottaa vakavasti huomioon kauppaostoksilla ja terveydenhuollon henkilökunnan suojautumisessa.
TILAAJALLE
26.3.2020 06.24
Ruandassa poliisilla kovat otteet rajoitusten rikkojia vastaan. Milloinkahan taistelut alkavat USAssa, jossa joissain paikoin ihmiset hamstrasivat aseita.
Rwandan police shot and killed two people who defied lockdown orders imposed by the government to curb the spread of the coronavirus.
The two men in their twenties “attempted to tussle with officers,” Rwanda National Police spokesman John Bosco Kabera said by phone Wednesday.
Rwanda began a two-week lockdown on March 22, restricting travel between towns and cities and asking people to stay indoors. Its measures are among the most stringent in Africa. The East African nation has 40 confirmed Covid-19 cases.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelussa on jo paljon sivuja kertynyt enkä tiedä jaksaako kukaan enää plärätä ja lukea tätä,mutta kirjoitan kuitenkin.
Olin syksyllä muutaman päivän reissussa euroopassa.
Noin kaksi viikkoa paluuni jälkeen sairastuin elämäni pahimpaan flunssaan. Lääkärissä epäiltiin normaalia influenssaa ja että influenssa on alkamassa tänä vuonna (siis viime vuonna aiemmin). Testi oli negatiivinen,ei influenssaa.Nyt kun luen Koronan oireista niin oireeni olivat hyvin samanlaisia ja lääkärit syksyllä neuvottomia sen suhteen mikä pöpö minussa jyllää!
Sairasteluni kesti kaikkineen lähes kuukauden josta kaksi viikkoa oli todella pahaa aikaa ja makasin sängyn pohjalla.
Oireina oli lähes kaksi viikkoa kestänyt kuume, järkyttävät lihassäryt,päänsärky,todella kova keuhkoihin sattuva yskä,hengen ahdistus ja viikon ajan oli maku-ja hajuaisti poissa!
Kurkkukipua tai nuhaa ei ollut.Keuhkokuvaa lääkärit eivät suostuneet ottamaan...kuulemma säteilyn vuoksi välttävät "turhia kuvia". Sairauden syy jäi mysteeriksi,mutta edelleen saan hengenahdistusta helposti rasituksessa.
Itse uskallan väittää Koronaa olleen jo syksyllä ja jopa euroopassa ja kuka todistaa onko siten edes lähtöisin Kiinasta?
Erittäin epäuskottavaa! Tämä tauti on erittäin tarttuva. On mahdollista, että sen saisi muutaman päivän matkalta. Kuitenkin on aivan ilmeistä, että sinusta lähtevät tartutaketjut olisi paljasteneet sairauden viimeistään kuukaudessa tartunnastasi. Edelleen viruksen kulkua pystytään jäljittämään sen rna:ssa tapahtuneiden muutosten avulla. Tarinasi pyrkii hämärtämään viruksen alkuperää ja osaan arvata syysi tähän.
https://www.gisaid.org/epiflu-applications/next-hcov-19-app/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33343 kirjoitti:
No huh, onneksi ei sentään mitään telttoja vaan kontteja ja väliaikaisia rakennelmia!
(Melko sama asia minusta onko ruumiit teltoissa vai muissa väliaikaisrakennelmissa, kertoo, että sielläkin tilanne lähtenyt lapasesta)
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/musiikki/art-2000006453059.html
"Suomalaisbändin kitaristi sairastui koronaan Euroopan-kiertueella – rajut oireet saivat miehen pelkäämään henkensä puolestaIS tavoitti Westerlundin, joka on ollut sängynpohjalla jo 11 päivää.
– Olen oikeasti pelännyt ensimmäistä kertaa mun elämästä. Neljä päivää sitten olin varma, että mulla on keuhkokuume. Olin niin kipeä, että aloin näkemään harhoja.
Keuhkot ovat vieläkin kuin olisin saanut pesäpallomailasta rintaan useita kertoja."
Että sellainen pikkuflunssa. Olisikohan jäänyt jopa pysyviä keuhkovaurioita, jotka kansainvälisissä tutkimuksissa on koronaan yhdistetty, mutta joista Suomessa vaietaan? Artikkelin henkilö on 42-v. perusterve mies.
Perusterve ja perusterve. Tuokin 42-v. bändiukko on todennäköisesti vetänyt röökiä ja päihteitä reippaalla kädellä yli puolet elämästään. Väitän edelleen, että hyväkuntoiselle ja itsestään huolta pitävälle henkilölle korona todellakin on pikkuflunssa. Jos on itse valmiiksi pilannut sisuskalunsa, niin totta kai kaikki mahdolliset taudit iskevät rajummin.
Mutta THLn linja on sovitettu sen mukaan mitä kapasiteettia on tarjolla. Jos testauskapasiteettia ei ollut eikä nopeasti saadakaan lisättyä on vain thl narratiivi sovitettava tuohon valitettavaan faktaan.
Jos ei ole niin ei ole.