Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivä 82: Wuhanissa palataan jo arkirutiineihin 2 kuukautta kestäneen aluekaranteenin jälkeen <3
Meillä on siis toivoa siitä, että jos me ihmiset maltetaan nyt käyttäytyä oikein, eikä hölmöillä, meilläkin elämä alkaa palata normaaliin arkeen juuri ennen juhannusta. Ei anneta periksi!
Valitettavasti täällä ei ole suhtauduttu rajoituksiin yhtä vakavasti - ei päättäjien eikä kansalaisten toimesta. Epidemia tulee olemaan päällä paljon pidempään.
#SARS2 #STAY2
Toisaalta Kiinassa oli enemmän todettujakin tartuntoja, kuin Suomessa oli, silloin kun sulkutoimet aloitettiin. Lisäksi Kiinassa tilanne tuli todellakin kansalaisille täysin puskista. Siihen ei ollut minkäänlaista varautumista, kun koko virus oli uusi. Se ehti siis levitä hyvin laajalti Wuhanin väestössä jo ennen kun sulkutoimiin ryhdyttiin. Meillä sentään ainakin osa kansasta reagoi omatoimisesti jo ennen kun poikkeustila julistettiin. Meillä siis, mikäli nyt emme töpeksi kansalaistasolla, on kaikki mahdollisuudet selvitä tästä juhannukseen mennessä.
Toivon todella, että olet oikeassa! :)
Minä myös! Eletään sen mukaan, että tää on meistä kaikista nyt kiinni, että kauanko joudutaan kärvistelemään.
Muistakaa, että Who toistaa, että toive ei ole strategia! Pitää sen sijaan testata mahdollisemman paljon ja eristää sairaat ja kontaktit.
Kyllä mun mielestä yksittäiset ihmiset saa ihan toivoakin kun harvalla meistä on sananvaltaa testien määrään. Jos mä päättäisin niin testattaisiin kaikki ihmiset vaikka joka päivä, mutta minä en ole päättämässä niin keskityn toiveisiin siitä, että kaikki mitä minä ja me muut ollaan tehty on ollut jollain ilveellä tarpeeksi. Toivo on se kaunis asia minkä vuoksi jaksan nousta sängystä ja mennä tekemään yhteiskunnalle tärkeää, vähän arvostettua, matalapalkkaista duuniani samalla altistaen itseni taudille mikä mahdollisesti, mutta toivon mukaan ei koituisi mun kuolemaksi.
- kaupan kassa
Kyllä Suomessa on näköjään vaikea kieltää mitään,täytyy tehdä kaikennäköisiä lakimuutoksia tuntuu että muualla jos tehdään niin saman tien tulee voimaan joka tapauksessa!
Mitkä ovat Italian luvut tänään?
Onneksi ei ole lapsia ,kyllä tulee ankeetakin ankeempaa tulevalle sukupolvelle ellei jopa tälle kun tulee maksun aika...jo nyt on ollut tiukkaa monelle ja työtä tekevät tulevat maksamaan kaiken tän velan😡
Perusasiat elämälle täytyis kuiten saada pyöritettyä kriisin ajankin.. Tavallaan tuo raha olisi puskuri sille sitten kun kriisi hellittää. Esim sähkölaskut saada maksettua jne. Nyt ei tiedetä miten tämä etenee , pitäis keksiä jokin ihan uusi ajatusmalli.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ja huolissaan ettei tämä meidän järjestelmä tule kestämään Koronan vaikutuksia. Valtion talous rakentuu siihen että kulutetaan ja tuotetaan verojen muodossa tulot kaikkeen. Tuloja ei ole jatkossa ja kaikki tulee sakkaamaan... Ihan ajatuksena mitäs jos Pörssi suljetaisiin esim. 2kk ajaksi. Vuokria ei perittäisi. asuntolainojen lyhennykset lopetetaan.. laskujen maksu siirretään jne. EliLaitetaan talouspuoli tavallaan kiinni.. jaetaan jokaiselle suomalaiselle vaikka 500€ kuussa siihen asti kunnes kriisi on ohi ja palattaisiin sitten normaaliin.? Voisko tästä jalostaa jotain ?
Pörssiä ei voi sulkea, se on globaali.
Jos vuokranantaja on yritys, niihin saa maksujärjestelyitä. Jos ne on yksityisiä, siellä se omistaja joutuu maksamaan yhtiövastikkeen joka tapauksessa, eikä sitä vastuuta voi heidän niskaansa kaataa. Suomessa on paljon vuokranantajia, jotka eivät ole sijoitusasuntotyyppejä, vaan olosuhteiden vuoksi ovat joutuneet vuokraamaan oman asuntonsa toiselle ja muuttamaan itse vuokralle.
Asuntolainoihin saa nyt 6-12kk lyhennysvapaata..
Ja valtio jakaa n. 700 euroa kuussa kaikille, jotka jää työttömiksi, lomautetaan tai jos yksitysyrittäjän toiminta keskeytyy koronan vuoksi. Lisäksi verojen maksuja voi siirtää 3 kk jne.
Eli noi on jo käytössä käytännössä. Kannattaa lukea uutisia ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivä 82: Wuhanissa palataan jo arkirutiineihin 2 kuukautta kestäneen aluekaranteenin jälkeen <3
Meillä on siis toivoa siitä, että jos me ihmiset maltetaan nyt käyttäytyä oikein, eikä hölmöillä, meilläkin elämä alkaa palata normaaliin arkeen juuri ennen juhannusta. Ei anneta periksi!
Valitettavasti täällä ei ole suhtauduttu rajoituksiin yhtä vakavasti - ei päättäjien eikä kansalaisten toimesta. Epidemia tulee olemaan päällä paljon pidempään.
#SARS2 #STAY2
Toisaalta Kiinassa oli enemmän todettujakin tartuntoja, kuin Suomessa oli, silloin kun sulkutoimet aloitettiin. Lisäksi Kiinassa tilanne tuli todellakin kansalaisille täysin puskista. Siihen ei ollut minkäänlaista varautumista, kun koko virus oli uusi. Se ehti siis levitä hyvin laajalti Wuhanin väestössä jo ennen kun sulkutoimiin ryhdyttiin. Meillä sentään ainakin osa kansasta reagoi omatoimisesti jo ennen kun poikkeustila julistettiin. Meillä siis, mikäli nyt emme töpeksi kansalaistasolla, on kaikki mahdollisuudet selvitä tästä juhannukseen mennessä.
Minä myös! Eletään sen mukaan, että tää on meistä kaikista nyt kiinni, että kauanko joudutaan kärvistelemään.
Muistakaa, että Who toistaa, että toive ei ole strategia! Pitää sen sijaan testata mahdollisemman paljon ja eristää sairaat ja kontaktit.
Tuo WHO n ohje on idiooteille, minäminä-kansalle. Ei kaikkia tarvi testata, jos päässä on muutakin kuin hattu tai hiukset. Kun kaikki liikkuminen ja kontaktit minimoidaan, jää tartunnalle vain vähän mahdollisuuksia levitä.
Mutta kuten on jo osoitettu, minäminä ei ole kiinnostunut - on vain yksi vaihtoehto, eristäminen ja laajamittainen testaus. Muuten tämän kanssa jatketaan vielä syksylläkin, jos yhteiskunta on siinä vaiheessa enää pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa on näköjään vaikea kieltää mitään,täytyy tehdä kaikennäköisiä lakimuutoksia tuntuu että muualla jos tehdään niin saman tien tulee voimaan joka tapauksessa!
Pistää ihmettelemään miksi on poikkeuslaki kun mitään ei pystytä muka tekemään; enemmän kyse päätöksenteon osaamattomuudesta. Puuttuu johtajuus, sitä tuo on, ei muuta. Vakuutusfirmat hengittävät niskaan, eivätkä halua suolkea ravintoloja. Se on jo nähty että ihminen ei usko ilman pakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. En löydä mistään selkeästi päivittyvää tietoa alueellisista tartunnoista Suomessa. Tietääkö joku sivuston mistä löytyisi? Olisin kovin kiitollinen tästä tiedosta.
https://thl.fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohta…
Tosa!
Suomen tilasto ei ole ajantasalla, kuten ei moni tilasto maailmaltakaan.
Eilinen tilasto maailmalta on tuo, mutta muuttunut tietysti siitä.
Veikkaan, että kokonaistartuntamäärä on jo 350 000 tai ylikin !
Meidän lainsäädäntömme on ihan järkyttävän jäykkä!!
Tuo Paatero on ihan järkky myös,mistään ei saanut mitään kiinni!
Saksasta raportoitu jo nyt enemmän kuolleita kuin eilen koko päivänä, tilastoihme taitaa alkaa sulaa kuten ennustettiinkin.
Parin viikon päästä nähdään, miten viime viikon rajoitukset purevat ja onnistuvatko taittamaan kehityksen, mutta kuolleiden määrä on silloin jo tuhansissa.
Tänään Hus raportoinut 60 tartuntaa. Eiliset tartunnat.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa otetaan yli 65-vuotiailta hengityskone pois ja annetaan nukutusaineita. Niitä tarvitaan nyt nuoremmille, joilla on mahdollisuus selvitä.
New Yorkissa yli puolet sairaalahoitoa vaativista potilaista alle 50v. Heillä onneksi tietysti ennuste hyvä kunhan vaan hoitoa saavat.
Näin aamupäivällä iäkkään pariskunnan ulkoilemassa pienen lapsen kanssa. Mitkään ohjeet ja suositukset eivät näemmä mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat Italian luvut tänään?
Italia on antanut päivittäiset luvut illalla klo 19. Siihen pitänee odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa otetaan yli 65-vuotiailta hengityskone pois ja annetaan nukutusaineita. Niitä tarvitaan nyt nuoremmille, joilla on mahdollisuus selvitä.
New Yorkissa yli puolet sairaalahoitoa vaativista potilaista alle 50v. Heillä onneksi tietysti ennuste hyvä kunhan vaan hoitoa saavat.
Ei ihan noin sentään. Yli puolet vahvistetuista tapauksista alle 50v ja joka neljännes sairaalapotilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#SARS2 #STAY2
Kyllä mun mielestä yksittäiset ihmiset saa ihan toivoakin kun harvalla meistä on sananvaltaa testien määrään. Jos mä päättäisin niin testattaisiin kaikki ihmiset vaikka joka päivä, mutta minä en ole päättämässä niin keskityn toiveisiin siitä, että kaikki mitä minä ja me muut ollaan tehty on ollut jollain ilveellä tarpeeksi. Toivo on se kaunis asia minkä vuoksi jaksan nousta sängystä ja mennä tekemään yhteiskunnalle tärkeää, vähän arvostettua, matalapalkkaista duuniani samalla altistaen itseni taudille mikä mahdollisesti, mutta toivon mukaan ei koituisi mun kuolemaksi.
- kaupan kassa
Kiitos, kun teet oikeasti tärkeätä työtäsi <3
Ja tosiaan, toivotaan parasta! :)
Vierailija kirjoitti:
Meidän lainsäädäntömme on ihan järkyttävän jäykkä!!
Tuo Paatero on ihan järkky myös,mistään ei saanut mitään kiinni!
Noin se on. Politikko ja useimmat politikot ovat kuin liukas saippua, mitenkään aj mistään ei tahdo saada kiinni.
Median kuuluisi näyttää tällaisia videoita, jotta kansa tajuu pysyä kotona!!!
https://mobile.twitter.com/AmmarRashidT/status/1241817094028759042
Tanskalaiset sanovat tuossa ketjussa, että heillä ei testata riittävästi, että katsokaa vain kuolleita ja sairaalassaolevia, ne eivät valehtele paitsi siinä vaiheessa kun sairaalapaikat ovat täynnä ja osa jää hoidotta.