Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
57001/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla koronakyylä.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/87881da6-b8fa-4c45-a9c9-a0494bbb…

"Jos jonkun käytös kiukuttaa, kannattaa miettiä syitä sen takana."

Oi, minulla on syyt kyllä täysin selvät kiukkuni takana, ei tarvitse miettiä. Ollut jo tammikuusta lähtien. Se syy on tämä: tappava tauti uhkaa meitä. Jotkut eivät välitä siitä, että ihmisten henki on vaarassa. Ja minusta tuo välinpitämättömyys on itsekästä ja se kiukuttaa, tai suorastaan raivostuttaa.

Täysin idioottimainen ja vastuuton kolumni, jonka sanomana on, että koronaohjeistuksia voi rikkoa "hyvästä" syystä...

Vaikka näin sitten olisikin, niin tämän seurauksena suosituksista tulee lopulta määräyksiä ja aiemmin sallituista asioista (esim. ulkoilu) tulee kiellettyjä.  Näin on käynyt kaikkialla.

Mutta kun minä ja minun asiat ja täkeintä on ettei ketään syyllstetä....

Vierailija
57002/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. En löydä mistään selkeästi päivittyvää tietoa alueellisista tartunnoista Suomessa. Tietääkö joku sivuston mistä löytyisi? Olisin kovin kiitollinen tästä tiedosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
57003/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hallitus haluaa pilata ihmisten lomat?

Minä minä minä ja minun loma on pilalla yhyy.

Vierailija
57004/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni väijyy uhkakuva, joka saattaa hyvinkin toteutua. Sanotaan ja ruoka ei Suomesta lopu, mutta Entäpä jos jollakin makkara tehtaalla tai meijerissä henkilökunta sairastuu? Siinä voi Valion viilit hyvinkin äkkiä loppua kaupan hyllyltä...

Vierailija
57005/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen kaupassa ostoskorissaa 10 kg ohraryynejä ja 7 pulloa fairya (vihreää). En mitenkään erikseen vakoillut mutta kun sattuivat olemaan siinä näkysällä. Tämä siis Tesoman Prismassa.

Vierailija
57006/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, minulla on syyt kyllä täysin selvät kiukkuni takana, ei tarvitse miettiä. Ollut jo tammikuusta lähtien. Se syy on tämä: tappava tauti uhkaa meitä. Jotkut eivät välitä siitä, että ihmisten henki on vaarassa. Ja minusta tuo välinpitämättömyys on itsekästä ja se kiukuttaa, tai suorastaan raivostuttaa.

Täysin idioottimainen ja vastuuton kolumni, jonka sanomana on, että koronaohjeistuksia voi rikkoa "hyvästä" syystä...

Vaikka näin sitten olisikin, niin tämän seurauksena suosituksista tulee lopulta määräyksiä ja aiemmin sallituista asioista (esim. ulkoilu) tulee kiellettyjä.  Näin on käynyt kaikkialla.

Mielestäni ravintoloita voi pitää auki, mutta siellä ei voi ruokailla ja sieltä voi vain hakea ruokaa. Eli take-away ravintolat ovat mielestäni Ok. 

Vierailija
57007/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. En löydä mistään selkeästi päivittyvää tietoa alueellisista tartunnoista Suomessa. Tietääkö joku sivuston mistä löytyisi? Olisin kovin kiitollinen tästä tiedosta.

https://thl.fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohta…

Tosa!

57008/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium.com

"The key problem is that people who are asymptomatic can still transmit the disease to others. According to an analysis of data from China published in Science earlier this week, “undocumented infections were the infection source for 79% of documented cases”; in a test-starved area (like British Columbia, where two of us live), asymptomatic people don’t get tested; tests are saved for people in serious condition. And the asymptomatic people spread the disease without knowing it. "

Oireettomat taudinlevittäjät vastaavat 79 % tartunnoista.

Science lehden artikkeli. Lähteenä data analyysi Kiinasta.

Vaarassa alueet, joilla testataan vain pahiten oireelliset.

Ja oireettomat vain levittävät.

Pankaa se HUS alue sulkuun ja äkkiä.

Muuten muutamassa viikossa koko maassa levähtää päälle koko paska.

Voihan se silti olla myöhäistäkin koska siemenet on levitetty jo.

Vierailija
57009/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivakaas hallitus nyt koronaan tarvittavat

rahat sieltä samasta paikasta, mistä niitä riittää rajattomasti eräiden ylöspitoon, eräiden joita vastaanotetaan Suomeen ilman kattoa ja elätetään tarvittaessa 80 vuotta.

😡

Vierailija
57010/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se potuttaa kun nyt jo arkipäivät kökkii täällä neljän seinän sisällä, niin sitten ei pääse ajamaan korpeen mökille edes Pääsiäiseksi. Keneltä se on pois jos ajaa ovelta ovelle suoraan?

57011/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni väijyy uhkakuva, joka saattaa hyvinkin toteutua. Sanotaan ja ruoka ei Suomesta lopu, mutta Entäpä jos jollakin makkara tehtaalla tai meijerissä henkilökunta sairastuu? Siinä voi Valion viilit hyvinkin äkkiä loppua kaupan hyllyltä...

Tai rajojen sulkeuduttua ydinlaitos menee epästabiiliksi eikä henkilökuntaa tai osia saada ulkomailta.

Vierailija
57012/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa arvostetaan koulutusta. Todennettuja tutkimustuloksia. 

Pääministeriä on luonnehdittu sellaiseksi että vaatii kaikessa ehdottoman perusteltuja vastauksia. Tämä johtaa helposti juuri tämänkaltaiseen jahkaamiseen, kun ihan itsestäänselviin asioihin vaaditaan jotain tieteellisiä tutkimustuloksia, joihin ei tämänkaltaisessa tilanteessa ole mahdollisuutta koska pitää toimia ennakoiden eikä vain reagoiden. Samaa esiintyy työelämässäkin yleensä niissä firmoissa, jossa johto on heikko ja pelkää päätöksentekoa.

Terveisiä sinne valtiosetämiesten runkkuringille eduskunnan yleisölehterin alle.

Tuo älytön leimaaminen ja ylimielinen haukkuminen ei paljon auta ketään. Ilmeisesti "valtiosetämiehet" ovatkin se mitä maailma tarvitsee. Ikävä vaan, sellaiset "valtiosetämiehet" taitavat olla jo kuolleet ja kuopattu vuosikymmeniä sitten. Sauli Niinistö tosin näyttää kantavan suurmiesten perintöä isällisin ottein. 

Kyllä kelpais nainenkin. Joku Margaret Tatcher olisi varmasti hoitanut homman kotiin paremmin kuin suurin osa nykymiehistä tai miehistä hänen aikanaan, mutta joka nainen ei ole Margaret Tatcher, koska sukupuoli, ikä tai koulutus ei tule koskaan merkkaamaan yhtä paljon kuin yksilön erityiset ominaisuudet. Feministeille kelpaa nainen kuin nainen, kunhan ei ole persu. Minulle kelpaa kuka vaan, jolla on homma hanskassa ja jota arvosta. Marinia en arvosta.

Marinin lausahdus ”jätetään ne spektaakkelit muille”, koskien muiden maiden koronan vastaisia toimia, on todellakin vuosisadan möläytys, ja osoittaa täydellistä sokeutta ja kyvyttömyyttä arvioida tulevaisuutta edes viikkoja eteenpäin.

Päätöksentekokyky ja kyky aistia tulevaa, niillä ominaisuuksilla maita johdetaan. Meidän pääministerillä ei ole kumpaakaan.

Vierailija
57013/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se potuttaa kun nyt jo arkipäivät kökkii täällä neljän seinän sisällä, niin sitten ei pääse ajamaan korpeen mökille edes Pääsiäiseksi. Keneltä se on pois jos ajaa ovelta ovelle suoraan?

Kun suositukset eivät tehoa niistä tulee määräyksiä. Tämä on tilattu ihan itse.

Vierailija
57014/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33343 kirjoitti:

Medium.com

"The key problem is that people who are asymptomatic can still transmit the disease to others. According to an analysis of data from China published in Science earlier this week, “undocumented infections were the infection source for 79% of documented cases”; in a test-starved area (like British Columbia, where two of us live), asymptomatic people don’t get tested; tests are saved for people in serious condition. And the asymptomatic people spread the disease without knowing it. "

Oireettomat taudinlevittäjät vastaavat 79 % tartunnoista.

Science lehden artikkeli. Lähteenä data analyysi Kiinasta.

Vaarassa alueet, joilla testataan vain pahiten oireelliset.

Ja oireettomat vain levittävät.

Pankaa se HUS alue sulkuun ja äkkiä.

Muuten muutamassa viikossa koko maassa levähtää päälle koko paska.

Voihan se silti olla myöhäistäkin koska siemenet on levitetty jo.

Onhan se jo Suomessakin todettu, että tartuntoja on oikeasti 20-30 kertaa ilmoitettu määrä.

Eli noin 20 000 tuhatta tällä hetkellä, joista jokainen tartuttaa about kaksi ja puoli ihmistä lisää.

Ensi viikolla tartunnan saaneita on jo reilusti yli 100 000.

Vierailija
57015/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka luuseri ihminen voi olla, että menee koronan aikaan dokaamaan karaokebaariin, ja kuuntelemaan toisten luuserien paskaa "laulamista"? 

57016/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten naisten kirkaisuja suuren tuntemattoman edessä.

Vierailija
57017/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 82: Wuhanissa palataan jo arkirutiineihin 2 kuukautta kestäneen aluekaranteenin jälkeen <3

Meillä on siis toivoa siitä, että jos me ihmiset maltetaan nyt käyttäytyä oikein, eikä hölmöillä, meilläkin elämä alkaa palata normaaliin arkeen juuri ennen juhannusta. Ei anneta periksi!

Vierailija
57018/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni prosentuaalisesti saa sen hengenvaarallisen koronan? Osa saa lievänä tai jopa oireettomana, ja nämä oireettomathan ei edes näy tilastoissa, eikä kaikki lievätkään. Heitä kun ei testata. Eli suunnilleen prosentit. Kuinka moni sadasta saa hengenvaarallisen koronan?

Vierailija
57019/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista ole Suomessa. HUSin ilmoittamatkin voi olla missä tahansa Espoosta Raaseporiin (tai Hyvinkäällä, Porvoossa jne..) kun ne kaikki kuuluu HUSin piiriin.

Vierailija
57020/176779 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä 82: Wuhanissa palataan jo arkirutiineihin 2 kuukautta kestäneen aluekaranteenin jälkeen <3

Meillä on siis toivoa siitä, että jos me ihmiset maltetaan nyt käyttäytyä oikein, eikä hölmöillä, meilläkin elämä alkaa palata normaaliin arkeen juuri ennen juhannusta. Ei anneta periksi!

Valitettavasti täällä ei ole suhtauduttu rajoituksiin yhtä vakavasti - ei päättäjien eikä kansalaisten toimesta. Epidemia tulee olemaan päällä paljon pidempään.

#SARS2 #STAY2

Ketju on lukittu.