Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
55341/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11268965

THL on valehdellut alusta alkaen ja aivan

kaikesta: Suojavarusteet ovat loppumassa - jo nyt. Voimme vain kuvitella mitä muuta puuttuu. Ilmeisesti sairaanhoidossa on eletty kädestä suuhun.

Maamme ei ollut millään tavoin varautunut katastrofiin. Minkäänlaista omavaraisuutta ei näytä olevan.

Pandemia ei ole meillä edes vielä todella alkanut, ja suojavarusteet on loppu. Päättäjämme ovat vakavasti vaarantaneet törkeillä laiminlyönneillään jokaisen kansalaisen hengen.

Kuinkahan paljon hengityssuojalaitteita on niitä hamstranneilla ihmisillä? Jotkut ovat täälläkin kertoneet hamstranneensa niitä laatikkokaupalla.

Vierailija
55342/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla oli eilen monia, joilla oli outoja oireita, joita epäilevät koronaksi. Itse olen yksi näistä kirjoittajista, ja outo olo jatkuu edelleen. En ole terve mutta oireet eivät myöskään viittaa mihinkään mitä olisin aiemmin sairastanut. Olen myös ollut tekemisissä ihmisen kanssa, joka myöhemmin kertoi sairastuneensa oudosti tapaamisemme jälkeen, muutamaa päivää myöhemmin sairastuin myös minä.

Onko täällä vielä muita oirehtivia, ja millaisia oireita teillä on?

Moni näitä juttuja lukeva alkaa muodostamaan oireita taudinkuvan mukaan. Itsekin mietin etätöistä johtuvan niskanjumituksen ja siitä seuranneen päänsäryn olevan Koronan alkusoittoa. Tämän vuoksi toivon että tilanne helpottaisi jotenkin ihmeellisen käänteen kautta vaikka lääkityksen tai rokotuksen avulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55343/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla oli eilen monia, joilla oli outoja oireita, joita epäilevät koronaksi. Itse olen yksi näistä kirjoittajista, ja outo olo jatkuu edelleen. En ole terve mutta oireet eivät myöskään viittaa mihinkään mitä olisin aiemmin sairastanut. Olen myös ollut tekemisissä ihmisen kanssa, joka myöhemmin kertoi sairastuneensa oudosti tapaamisemme jälkeen, muutamaa päivää myöhemmin sairastuin myös minä.

Jos on oireita niin muistakaa mitata lämpötila aamulla ja iltaisin. Jos käy 37,5'c kohdalla, niin on korona. 

Itsellä ei ole nyt mitään oireita, mutta olen alkanut mittaamaan oman lämpötilani. Olen kuullut, että se kuume saattaa tulla vain hetkeksi mikä oireilee koronasta, eikä välttämättä edes mene tuota 37,5 korkeammalle. 

Vierailija
55344/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlayson ainakin tekee tuotteensa ulkomailla, mutta entä Vallila? Kyllä jonkun täytyy alkaa tekemään hengityssuojia! Kun tämä kriisi on ohi, en tue enää yhtäkään suomifirmaa, joka valmistaa ulkomailla.

Vierailija
55345/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iranin todellinen koronakuolleisuus? Virallinen luku 1433, epävirallinen luku tänään 8200.  Provensseittain kerätyt luvut ovat jatkuvasti olleet huomattavasti suuremmat kuin virallinen luku. Pahimmilla alueilla yhtä paha eeli pahempi tilanne kuin Italian pahimmilla korona-alueilla.

Vierailija
55346/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikallisilla tarkempaa tietoa Tampereen tilanteesta? Nuo 30 tartuntaa Pirkanmaalla, kun eivät kerro vielä mitään. Ei testata eikä kerrota tarkempia alueita. Läheinen palaa kotiinsa Treelle. Pitäisi vähän tietää, kuinka paha tilanne siellä on. Kiitos kaikille, jotka tietoa täällä jaatte. Se on todella arvokasta meille kaikille!

Vierailija
55347/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina näyttää selviytyneen epidemiasta sadallatuhannella sairastumisella ja muutamalla tuhannella vainajalla.

"Miksi meidän pitäisi hyväksyä väistämättömänä tosiasiana että tautiin sairastuu Suomessa yli 2 miljoonaa ja kuolee kymmeniätuhansia?"

Kiina selvisi ja selviää epidemiasta, koska siellä on tehty meikäläisittäin täysin käsittämättömiä toimia, kuten useita uusia sairaaloita. Lisäksi, ja tämä on olennaista: siellä seurataan jokaisen, siis jokaisen, kansalaisen liikkumista pakollisella koronaseurantakännykkäsovelluksella ihan joka sekunti. Sinun täytyy näyttää kännykkääsi joka paikassa: mennessä portista sisään tai ulos, taksiin, bussiin, metroon astuttaessa, työpaikalle mentäessä, kauppaan mentäessä, ihan joka paikassa. Jos vihreä niin jees, jos keltainen tai punainen niin ei ei ei. Ja kun jollakulla havaitaan tartunta, niin niiden kännykät jotka ovat olleet hänen lähistöllään menevät joko keltaisiksi tai punaisiksi välittömästi. Sillä tavalla Kiina tästä selviää.

Vierailija
55348/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malagasta tänään tulee lennot klo 17.00. 17.15 ja 18. Onko kukaan vastassa? Tai uskaltaako kykaan mennä mummoa ja pappaa vastaanottamaan ilman suojavarustuksia. ????

Vierailija
55349/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiina näyttää selviytyneen epidemiasta sadallatuhannella sairastumisella ja muutamalla tuhannella vainajalla.

"Miksi meidän pitäisi hyväksyä väistämättömänä tosiasiana että tautiin sairastuu Suomessa yli 2 miljoonaa ja kuolee kymmeniätuhansia?"

Kiina selvisi ja selviää epidemiasta, koska siellä on tehty meikäläisittäin täysin käsittämättömiä toimia, kuten useita uusia sairaaloita. Lisäksi, ja tämä on olennaista: siellä seurataan jokaisen, siis jokaisen, kansalaisen liikkumista pakollisella koronaseurantakännykkäsovelluksella ihan joka sekunti. Sinun täytyy näyttää kännykkääsi joka paikassa: mennessä portista sisään tai ulos, taksiin, bussiin, metroon astuttaessa, työpaikalle mentäessä, kauppaan mentäessä, ihan joka paikassa. Jos vihreä niin jees, jos keltainen tai punainen niin ei ei ei. Ja kun jollakulla havaitaan tartunta, niin niiden kännykät jotka ovat olleet hänen lähistöllään menevät joko keltaisiksi tai punaisiksi välittömästi. Sillä tavalla Kiina tästä selviää.

Siellä siirettiin kaikki lieväoireisetkin koronapotilaat näihin sairaaloihin ja sellaisiin korona-alueille. Asuivat tyyliin koulujen sisällä kaikki lieväoireiset koronapotilaat. Eivät saaneet jäädä kotiin.

Vierailija
55350/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malagasta tänään tulee lennot klo 17.00. 17.15 ja 18. Onko kukaan vastassa? Tai uskaltaako kykaan mennä mummoa ja pappaa vastaanottamaan ilman suojavarustuksia. ????

Kai nää laitetaan karanteeniin? Lennon aikana jo kuolee porukkaa, joten pitäisi hälytyskellojen soida.

Vierailija
55351/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on oireita niin muistakaa mitata lämpötila aamulla ja iltaisin. Jos käy 37,5'c kohdalla, niin on korona. 

Itsellä ei ole nyt mitään oireita, mutta olen alkanut mittaamaan oman lämpötilani. Olen kuullut, että se kuume saattaa tulla vain hetkeksi mikä oireilee koronasta, eikä välttämättä edes mene tuota 37,5 korkeammalle. 

Mulla oli alilämpöä ja yskää vähän. Minä tyttö laitoin tehosekoittimeen appelsiia.valkosipulia.inkivääriä ja hunajaa ja join. Vihreetä teetä muutaman mukillisen. Lämpö normalisoitui ja yskittää välillä heikosti. D3 otan koko ajan.

55352/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kurkkukipua ei ole ollut missään vaiheessa. Ehkä ihan vähän on keuhkoissa painanut. Nuhaa on ollut"

Jaska päivän hesarissa, koronan kourissa. Itävallan tuliaisia.

Aamulehdessä taysin keuhkolääkäri

J. Syrjänen eilen:

Nuha ei kuulu koronan oireisiin. Kurkkukipu kuuluu.

Näin pihalla voi lääkärit olla vieläkin todellisuudesta. Ymmärtäisivät sanoa, että piirissämme ei ole kuin muutamia tapauksia ja niiden kokonaiskuva ei ole vielä selvillä.

Mutta onhan Marinkin kova julistamaan asioita, joiden tietopohja on hatara.

Vierailija
55353/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa Bondi Beach suljettu, kun porukka ei totellut. Ranskassa, Saksassa ja Italiassa kasataan jo aitoja ja käytetään lukituksia, lisätään poliisi- ja armeijavalvontaa. 

Vierailija
55354/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailijra kirjoitti:

Malagasta ktänään tulee lennot klo 17.00. 17.15 ja 18. Onko kukaan vastassa? Tai uskaltaako kykaan mennä mummoa ja pappaa vastaanottamaan ilman suojavarustuksia. ????

Kai nää laitetaan karanteeniin? Lennon aikana jo kuolee porukkaa, joten pitäisi hälytyskellojen soida.

Vapaaehtoiseen karenteeniin kehotetut palloilevat ruokakaupoissa, kun on jääkaappi tyhjänä. Eli ei kannata nyt mennä kauppaan täydentämään varastoja. Tämä vapaaehtoisuus ei vaan toimi!

Vierailija
55355/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Sanna Marin Ylellä. 

Mitä tuo aamu-tv:n juontaja sönkötti tuossa alustuksessa äsken... "ookko ehtiny kotona käymään yhtään". Noin ei puhutella pääministeriä. Pääministerin kanssa ei kuulu tehdä sinunkauppoja. No, en tiedä onko Marin antanut luvan - varmaankin. 

Vierailija
55356/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE:n sivulla uutinen siitä miksi THL;n arviot poikkeaa niin paljon esim. WHO:n arvioista. Jutun mukaan

"Suomen hallituksen valmiuslain asettamisasetukseen liittyvässä muistiossa (siirryt toiseen palveluun) Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) arvio kuolleisuudesta vaihteli 0,05–0,1 prosentin välillä. Vaihtelu johtui siitä, kuinka suureksi sairastuneiden määrä arvioitiin.

Pienin luku saatiin, jos suomalaisista vain 20 prosenttia saa tartunnan. Tällöin 1 080 suomalaista joutuisi tehohoitoon ja puolet heistä menehtyisi.

Tätä arviota on pidetty optimistisena" Siis THL:n alakanttiin tehdyssä "optimistisessa" arviossa vain puolet tehohoitoon joutuvista kuolee! Ja tämä siis optimistisin arvio THL:ltäkin...https://yle.fi/uutiset/3-11265797

Onkohan jotakin jätetty kertomatta ja missä nyt oikeesti mennään? Tietääköhän sitä edes kukaan? Varusteitakin piti olla ja ne nyt jo loppuneet ennen epidemian huippua.

55357/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurataan muitakin kehityskulkuja kuin pelkästään Suomessa. 

Amerikan propagandanyrkki New York Times myöntää:

Thanks to Sanctions, Russia Is Cushioned From Virus’s Economic Shocks

https://www.nytimes.com/2020/03/20/world/europe/russia-coronavirus-covi…

Usa käytöksellään efektiivisesti teki Venäjästä maailman omavaraisimman ja riippumattomimman maan. Sitä ei kiistetä enää edes Amerikassa. 

Kohtahan tuokin oikeasti nähdään, kun tämä epidemia alkaa nakertaa vallan kudoksia naapurissa. Alkavat jossain vaiheessa kurkkia yli rajan.

Vierailija
55358/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai että Belgiassa on varautuminen epidemioihin kansallisella tasolla Suomenkin huonompi"

Avaisitko vähän tuota naurettavaa väitettä, siis että Suomessa on varautuminen epidemioihin huono.

Suomessa ei ole kuollut ristin sielua vielä,päinvastoin kuin muissa Pohjoismaissa.

Mieti mitä kirjoitat ennenkuin aloitat.

Vierailija
55359/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta Sanna Marin Ylellä. 

Mitä tuo aamu-tv:n juontaja sönkötti tuossa alustuksessa äsken... "ookko ehtiny kotona käymään yhtään". Noin ei puhutella pääministeriä. Pääministerin kanssa ei kuulu tehdä sinunkauppoja. No, en tiedä onko Marin antanut luvan - varmaankin. 

Joo ei ollut sovittu, koska nyt naishaastattelija teitittelee. 

Yle-jäbä oli vain juntti, joka ei tunne protokollaa. 

Vierailija
55360/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa itse askarrella hengityssuojan, niin hyvä materiaali siihen on imurin pölypussit.

Ketju on lukittu.