Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
50241/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatin sitä nopeaa toimintaa heti, koska siten saatiin sairautta estettyä ja eteneminen tapahtui hallitusti, tämän päättelen niiden maiden käyristä, jotka toimi nopeasti.

Nyt kun tämä edellä mainittu on myöhäistä ja täällä pyritää hommaamhidastamaan, ja puhutaan laumasuojasta, että on hyvä, että tauti leviää.

Mietin silloin, miten on viisainta toimia? Se emeritus professori ei ymmärrä kuohuntaa. Päätäjät sanovat, että kaikkea on ja Suomi on varautunut.

Asiat mitkä minua pohdituttavat on se, että Korea tekee testejä, monet muut maat tekee testejä hurrjia määriä, jossain jopa kaikille, jotka ajavat tarkastus pisteille vapaehtoisesti. Eli niitä testejä on. Meillä tämä kapasiteetti on jo tässä kohtaa käytetty. Samoin henkilökunna kanssa. Jo nyt matkoilta tulleita henkilökunnan jäseniä päästetään töihin. Se kertoo minulle, että resurssia ei ole.

(Toki se, että ihmiset ovat jo valmiiksi sairaalassa, kun sinne tulee lääkäri heitä altistamaan, on sinällään tekokasta taudin levittämistä ja ihmiste ovat jo valmiina pötköllään siinä sairaalassa apua saamassa, eli toisaalta eritääin hallittua levittämistä. Eli joku viiaus se tässäkin tavassa on.)

Kuitenkin koko muun maailman viesti on: Liian vähän tehty, liian hitaasti, tehkää kaikkenne taudin eteen tai olette ongelmissa ja järjestelmä ei kestä. Sama viesti tulee niin Singaporesta, jossa homma on osattu hoitaa ja Italiasta, jossa hommaa ei ole niin hyvin osattu hoitaa.

Jotkun korkeat ihmiset sanovat, ettei hätää, tälläisiä sairauksia on osa kuolee, ei voi mittään, ei tarvitse panikoitua.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että se mistä paniikki esim Italiassa johtii, on se että monet sairastuvat kerralla, siten, että asiallista hoitoa ei riitä kaikille ja tulee turhia kuolemia. olenko ymmärtänyt väärin? kaikkia ihmisä ei keritä hoitamaan, koska kapasiteeti ei kestä.

Jos minkään muun maan kapsiteeti ei ole kestänyt, jos kunnollisia estoja ei ole tehty heti, jolloin leviäminen olisi oikeasti hallittua, niin mikä saa Suome ajattelemaan, että me kestämme, kun jo nyt meillä on liian vähän testejä ja henkilökuntaa+

Tässä on nyt jotain mitä en tajua. Jos tauti saa täällä riehua ilman estoja, niin silloin on paras olla ne koulut sulkematta ja estetään se taloudellinen katastrofi. Porukkaa nyt kuolee kumminkin, niin estetäänpähän ainakin , ettei kuole huonoksi menneen talouden takia. Tämä olisi ihan fiksu ajattelu tapa, jos ne kaikki sairastuneet ehdittäisiin hoitamaan. Jos olaan ihan 100% varmoja, että teho hoito paikkoja, hengitykoneita, henkilökuntaa, vuodepaikkoja, on riittävästi. Nyt minä epäilen tätä riitäävyyttä, koska niin vahvoja merkkejä siitä on jo ilmassa.

Voi olla, että tauti pyyhii suomen yli kevyempänä, kuin muualla, toivon todella, että varustuksemme kestää. Mutta mitä jos niin ei ole? Mitä jos muiden maiden viesti on totta? Onko se huono juttu varautua ennakolta, jos ei ole ihan 100% varma?

Tämä viesti on täyttä asiaa ja olen tismalleen samaa mieltä.

Nyt taitaa tosiaan olla niin, että testejä ei kerta kaikkiaan saa mistään, ainakaan tarpeeksi. Ehkäpä tässä oli vähän huono juttu, että tämä tuli meille myöhäisessä vaiheessa, kun muut kriisimaat ovat jo ehtineet hamstrata kaikki testit ja välineet..? Olisi hyvä, jos päättäjät kertoisivat tämän avoimesti. Silloin tämä linja olisi helpompi hyväksyä ja toisaalta kansalaiset saisivat enemmän tietoa ja osaisivat muuttaa toimintatapojaan.

Testien puutteen vuoksi pitäisi mennä jonkin tason lockdowniin, sillä viruksen levinneisyyttä ei enää pystytä selvittämään. Tämä taas maksaa, mutta nyt on valittava: monen suomalaisen henki vai talous. Olen Saulin kanssa samoilla linjoilla, kumpi. Ja sitä paitsi kyllähän se sairastelukin maksaa!

Vierailija
50242/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin muutama päivä sitten tämän ja tulen jatkossakin laittamaan niin kauan kuin minussa henki pihisee. Eli Israel on maailman kello ja se sukupolvi joka näki Israelin valtion perustamisen 1948 ei katoa ennen kuin Jeesus palaa. Eli kun Jeesus tulee niin elossa pitää olla tuona vuonna syntyneitä. Tänä vuonna he täyttävät 72. Ajatelkaa myös viime vuosien luonnonkatastrofeja, ilmastonmuutosta yms. Kaikki Raamatussa profetoitu tapahtuu kuin palapeli silmiemme edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
50243/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä Suomessa, tällakin hetkellä, abortoidaan noin 20 pienenpientä pienokaista. Ja tätä on jatkunut vuosikymmeniä. Tästä ei vaan saisi puhua tai ainakaan esittää toiveita loppumisesta.

No kato kun näitä vauvoja ei tarvitse laskea, koska äidille ja isille tulee paha mieli =/

Vierailija
50244/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta Netflixissa on yhtenä suosituimpana sarjana ja nousussa tällä hetkellä dokumenttisarja Pandemia, joka kertoo taistelusta influenssa-viruksia vastaa. Suomi tuntuu noudattavan tuon sarjan opetuksia taistelussa, jossa tärkeimmäksi prioriteetiksi on todettu hoitohenkilökunnan turvaaminen. Tämä tukee Suomen päätöstä keskittää testaaminen juuri henkilökuntaan ja sairaalaan joutuneiden testaamiseen, jotta heidän hoitajat osaavat suojautua oikein.

Ei se paljoa auta jos viruksen annetaan muuten vapaana jyllätä. Ei riitä Suomen hoitajat eikä hoitokapasiteetti. Nyt pitäisi tartuntoja ennaltaehkäistä tehokkaasti. Muualla jo rajat, koulut, ravintolat ja baarit kiinni. Kielletty jopa 10 henkilön kokoontumiset. Mitä Suomessa????

Tuntuu kun sotaan olisi menossa, mutta huonoin ja riittämättöminen varustein. Auttakaa meitä hoitajia. Ei voida hoitaa tätä yksin! Kaikilla vastuu.

Asiat hoidetaan tärkeysjärjestyksessä. Viruksen leviämistä ei pystytä estämään, joten tärkein prioriteetti on varmistaa, että sairaita pystytään hoitamaan tehokkaasti kun niitä alkaa tulemaan. Uskon, ja toivon kaikkien jo tietävän tästä viruksesta ja muuttavan käyttäytymistään sen mukaisesti. Tämä ei tarkoita, että normaalien palveluiden käyttämistä pitäisi lopettaa, vaan pitää silloinkin tämän mielessä. Me autetaan hoitajia kykyjemme mukaan, mutta auttakaa myös pienyrittäjiä ym. jotka ovat kusessa tämän takia jatkamalla heidän palveluiden käyttöä. 

Kannattaa jo suhtautua siten, että suurin osa meistä tulee tuon viruksen käymään läpi jossakin vaiheessa, pääosin lievänä versiona. Itse olen sairastanut influenssan kerran 15v aikana, influenssarokotuksia en ota. Kokeilin kerran ja tulin heti kipeäksi siitä. Toivottavasti tämäkin menisi ohi samalla prosentilla.

Juuri se social isolation on se juttu jolla suojellaan terveydenhuoltoa. Näin tapahtuu monessa maassa euroopassa ja myös USA:ssa. Ei siellä huvikseen ole laitettu NYC:n baareja ja kouluja kiinni. Ei Norja ole huvikseen rajojaan sulkenut. Nyt on tosi kyseessä. Suomen terveydenhuolto romahtaa jos jatketaan nykyistä menoa. Miksi luulette että Suomen terveydenhuolto olisi yhtään parempi kuin Italian, Norjan, Ranskan... jne?

Yhteiskunnan pitää toki jollain tasolla pyöriä, mutta Suomen nykyinen malli johtaa terveydenhuollon tuhoon. Huomioikaa että se on jo nyt ylikuormittunut. Ihmisten pyöriessä vapaasti sairastuu liikaa ihmisiä. Sairastuu liikaa hoitajia.

Vierailija
50245/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006440758.html

Meidän päättäjät vaan toitottaa, että korona kestää vain 4 viikkoa... Muut alkaa jo väittämään, että tässä on vuoden mittainen epidemia.

Mitä pidemmäksi epidemia saadaan, sitä vähemmän tappaa. Riittäisi niitä lisähappilaitteita ja hengityskoneita kaikille. Tämä on puhdasta matematiikkaa.

Vierailija
50246/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄSSÄ selitys Italian kammottavaan tilanteeseen =( 

www.talouselama.fi]

Koronatartuntojen määrä on kasvanut Italiassa rajusti kolmena peräkkäisenä päivänä eli keskiviikkona, torstaina ja perjantaina. Perjantaina sairastuneiden määrä kasvoi yli 2 000:lla ja sairastuneita oli 14 995.

Asiantuntijoiden mukaan piikille on selvä selitys.

”Näimme viikonloppuna ihmisten ryntäävän merenranta – ja hiihtokohteisiin liikkumisrajoituksista huolimatta. Koronaviruksen itämisaika on 4-7 päivää, joten tämä liikkuminen näkyy luvuissa nyt”, THL:ää vastaavan Italian ISS:n johtaja Silvio Brusaferro selvitti tiedotustilaisuudessa perjantai-iltana.

Koronavirus on tähän mennessä vaatinut Italiassa 1 266 ihmisen hengen. Pelkästään perjantai-iltana päättyneellä 24 tunnin jaksolla menehtyi 250 ihmistä. Viranomaiset korostavat, että vain kahdella menehtyneistä ei ollut perussairauksia ennen koronaan sairastumista.

”Noin 45-47 prosentilla kuolleista on ollut kaksi tai kolme perussairautta ennestään. Menehtyneiden keski-ikä on 80,3 vuotta ja heistä naisia on vain 25,8 prosenttia. Kaksi kuolleista on ollut alle 40-vuotiaita ja molemmat olivat sairaalahoidossa muiden sairauksien vuoksi”, Silvio Brusaferro sanoi.

Sama juttu Espanjassa. Karanteeni oli sama asia kuin loma sukulaisten ja isovanhempien tykö. Lapset vietiin vanhemmille hoitoon kun vanhemmat menivät rannalle.

Vierailija
50247/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT LÄHTEE KÄSISTÄ. Tänään opettajistamme 20% koulumme opettajista kuumeessa tai kurkkukipu. Meenkö töihin?

Vierailija
50248/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menehtyneiden keski-ikä on 80,3 vuotta ja heistä naisia on vain 25,8 prosenttia. Kaksi kuolleista on ollut alle 40-vuotiaita ja molemmat olivat sairaalahoidossa muiden sairauksien vuoksi”

Lohdullista! Siis HUOM! 80,3 v kuolleiden keskiarvo Italiassa!

Vierailija
50249/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä vaan ihmettelen, että missä on ihmisten OMA järjenkäyttö? Huudetaan laumassa määräyksiä ylemmiltä tahoilta, eikä osata itse käyttää omaa järkeään ja tehdä ratkaisuja sen pohjalta. Miten ihmeessä te selviätte muista elämän kriiseistä? 

Jos on mahdollista, ottakaa ne lapset pois koulusta. Mikä estää? Aivan varmasti jokaisen oppilaitoksen rehtorit ymmärtää. Jos olette itse kotona, älkää viekö lapsia päivähoitoon. Jos tulette itse vähääkään kipeäksi, älkää menkö töihin tai muutenkaan ihmisten ilmoille niin kauaksi aikaa että olette parantuneet. Peskää käsiä, välttäkää ihmisjoukkoja, pitäkää fyysistä etäisyyttä toisiin muualla liikkuessanne. Ruokaa voi tilata verkkokaupasta tai käydä kaupassa niin, että ostaa viikon ostokset kerralla. Kipeänä sinne ei mennä. Rajoittakaa elämä vain pakollisiin menoihin, työ, kauppa/apteekki, terv. huolto. Muuten ollaan kotona, että saadaan taudin leviämistä hidastettua ja rajattua. 

Mihin tässä tarvitaan pakkokeinoja? Mihin tarvitaan jokaisen ihmisen testaamista? Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä omaa järkeänne ja toimikaa sen mukaisesti. 

Nii.. Osa ihmisistä tämän tajua aja näin jo tekee.

En tiedä oletko huomannut, että sitten on niitä vähälahjaisempia, jotka ei vielä edes tajua mitä on menossa. Sitten on niitä, jotka ovat kuulleet, mutta eivät välitä. Sitten on niitä, jotka ovat kuulleet, mutta eivät tee mitään, koska Suomen hallitukselta ei ole tullut käskyä, eli jos siellä kotona oikeasti pitäisi pysyä, käsky tulisi valtiolta, ei omalta pojalta tai tyttäreltä tai pehmeänä suosituksen.please, pysy kotona-ollaan auktoriteetti uskovaista. 

Eli koska kaikki ei ole niinkuin sinä ja minä, niin sen tähden. Kaikki ei suinkaan ajattele omilla aivoilla, en tiedä miten olet elämäsi elänyt, jos sinullla on onni elää vain pelkästään omilla aivoilla ajattelevien ihmisten kanssa, koska minulle sitä onnea ei tässä elämässä ole suotu.

Vierailija
50250/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta Netflixissa on yhtenä suosituimpana sarjana ja nousussa tällä hetkellä dokumenttisarja Pandemia, joka kertoo taistelusta influenssa-viruksia vastaa. Suomi tuntuu noudattavan tuon sarjan opetuksia taistelussa, jossa tärkeimmäksi prioriteetiksi on todettu hoitohenkilökunnan turvaaminen. Tämä tukee Suomen päätöstä keskittää testaaminen juuri henkilökuntaan ja sairaalaan joutuneiden testaamiseen, jotta heidän hoitajat osaavat suojautua oikein.

Heitä ei vain osata ollenkaan suojata. Edes heidän kohdalla pitäisi ottaa käyttöön todellinen sosiaalinen eristäminen. Heidän pitäisi asua pienissä yksiköissä hotelleissa, joissa ei muita asiakkaita (hotelli siis palvelisi vain heitä), eikä niin että hakevat tautia vapaasti kodeistaan ja julkisista liikennevälineistä ja kaupoista. Heille pitäisi antaa jokaiselle oma auto käyttöön työmatkoja varten. Ja oma huone tietysti sieltä hotellista. Ja ruoka tuotaisiin suoraan ovelle, ei yhteisruokailuja. 

Sitten voitaisiin nähdä, että eivät sairastu. 

Vierailija
50251/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatin sitä nopeaa toimintaa heti, koska siten saatiin sairautta estettyä ja eteneminen tapahtui hallitusti, tämän päättelen niiden maiden käyristä, jotka toimi nopeasti.

Nyt kun tämä edellä mainittu on myöhäistä ja täällä pyritää hommaamhidastamaan, ja puhutaan laumasuojasta, että on hyvä, että tauti leviää.

Mietin silloin, miten on viisainta toimia? Se emeritus professori ei ymmärrä kuohuntaa. Päätäjät sanovat, että kaikkea on ja Suomi on varautunut.

Asiat mitkä minua pohdituttavat on se, että Korea tekee testejä, monet muut maat tekee testejä hurrjia määriä, jossain jopa kaikille, jotka ajavat tarkastus pisteille vapaehtoisesti. Eli niitä testejä on. Meillä tämä kapasiteetti on jo tässä kohtaa käytetty. Samoin henkilökunna kanssa. Jo nyt matkoilta tulleita henkilökunnan jäseniä päästetään töihin. Se kertoo minulle, että resurssia ei ole.

(Toki se, että ihmiset ovat jo valmiiksi sairaalassa, kun sinne tulee lääkäri heitä altistamaan, on sinällään tekokasta taudin levittämistä ja ihmiste ovat jo valmiina pötköllään siinä sairaalassa apua saamassa, eli toisaalta eritääin hallittua levittämistä. Eli joku viiaus se tässäkin tavassa on.)

Kuitenkin koko muun maailman viesti on: Liian vähän tehty, liian hitaasti, tehkää kaikkenne taudin eteen tai olette ongelmissa ja järjestelmä ei kestä. Sama viesti tulee niin Singaporesta, jossa homma on osattu hoitaa ja Italiasta, jossa hommaa ei ole niin hyvin osattu hoitaa.

Jotkun korkeat ihmiset sanovat, ettei hätää, tälläisiä sairauksia on osa kuolee, ei voi mittään, ei tarvitse panikoitua.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että se mistä paniikki esim Italiassa johtii, on se että monet sairastuvat kerralla, siten, että asiallista hoitoa ei riitä kaikille ja tulee turhia kuolemia. olenko ymmärtänyt väärin? kaikkia ihmisä ei keritä hoitamaan, koska kapasiteeti ei kestä.

Jos minkään muun maan kapsiteeti ei ole kestänyt, jos kunnollisia estoja ei ole tehty heti, jolloin leviäminen olisi oikeasti hallittua, niin mikä saa Suome ajattelemaan, että me kestämme, kun jo nyt meillä on liian vähän testejä ja henkilökuntaa+

Tässä on nyt jotain mitä en tajua. Jos tauti saa täällä riehua ilman estoja, niin silloin on paras olla ne koulut sulkematta ja estetään se taloudellinen katastrofi. Porukkaa nyt kuolee kumminkin, niin estetäänpähän ainakin , ettei kuole huonoksi menneen talouden takia. Tämä olisi ihan fiksu ajattelu tapa, jos ne kaikki sairastuneet ehdittäisiin hoitamaan. Jos olaan ihan 100% varmoja, että teho hoito paikkoja, hengitykoneita, henkilökuntaa, vuodepaikkoja, on riittävästi. Nyt minä epäilen tätä riitäävyyttä, koska niin vahvoja merkkejä siitä on jo ilmassa.

Voi olla, että tauti pyyhii suomen yli kevyempänä, kuin muualla, toivon todella, että varustuksemme kestää. Mutta mitä jos niin ei ole? Mitä jos muiden maiden viesti on totta? Onko se huono juttu varautua ennakolta, jos ei ole ihan 100% varma?

Tämä viesti on täyttä asiaa ja olen tismalleen samaa mieltä.

Nyt taitaa tosiaan olla niin, että testejä ei kerta kaikkiaan saa mistään, ainakaan tarpeeksi. Ehkäpä tässä oli vähän huono juttu, että tämä tuli meille myöhäisessä vaiheessa, kun muut kriisimaat ovat jo ehtineet hamstrata kaikki testit ja välineet..? Olisi hyvä, jos päättäjät kertoisivat tämän avoimesti. Silloin tämä linja olisi helpompi hyväksyä ja toisaalta kansalaiset saisivat enemmän tietoa ja osaisivat muuttaa toimintatapojaan.

Testien puutteen vuoksi pitäisi mennä jonkin tason lockdowniin, sillä viruksen levinneisyyttä ei enää pystytä selvittämään. Tämä taas maksaa, mutta nyt on valittava: monen suomalaisen henki vai talous. Olen Saulin kanssa samoilla linjoilla, kumpi. Ja sitä paitsi kyllähän se sairastelukin maksaa!

Testit eivät ole vielä 100% varmoja, joten on tärkeämpää eristää sairastuneet ja mahdollisesti tartunnan saaneet. Testattavalla on myös riski saada Korona testitilanteessa, joten turhaan ei kannata mennä testiin.

Vierailija
50252/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä vaan ihmettelen, että missä on ihmisten OMA järjenkäyttö? Huudetaan laumassa määräyksiä ylemmiltä tahoilta, eikä osata itse käyttää omaa järkeään ja tehdä ratkaisuja sen pohjalta. Miten ihmeessä te selviätte muista elämän kriiseistä? 

Jos on mahdollista, ottakaa ne lapset pois koulusta. Mikä estää? Aivan varmasti jokaisen oppilaitoksen rehtorit ymmärtää. Jos olette itse kotona, älkää viekö lapsia päivähoitoon. Jos tulette itse vähääkään kipeäksi, älkää menkö töihin tai muutenkaan ihmisten ilmoille niin kauaksi aikaa että olette parantuneet. Peskää käsiä, välttäkää ihmisjoukkoja, pitäkää fyysistä etäisyyttä toisiin muualla liikkuessanne. Ruokaa voi tilata verkkokaupasta tai käydä kaupassa niin, että ostaa viikon ostokset kerralla. Kipeänä sinne ei mennä. Rajoittakaa elämä vain pakollisiin menoihin, työ, kauppa/apteekki, terv. huolto. Muuten ollaan kotona, että saadaan taudin leviämistä hidastettua ja rajattua. 

Mihin tässä tarvitaan pakkokeinoja? Mihin tarvitaan jokaisen ihmisen testaamista? Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä omaa järkeänne ja toimikaa sen mukaisesti. 

Suomi selvästi tarvitsee niitä pakkokeinoja, niinkuin moni muukin maa. Täällä on edelleen todella paljon ihmisiä jotka pitävät sairautta perusflunssana ja vähättelevät. siksi tarvitaan ne pakkokeinot.

Kannattaisko nyt jos koskaan keskittyä ihan vaan siihen omaan tekemiseen? Pidä huoli että itse ja oma kotitaloutesi toimii ohjeiden mukaan ja lakkaa vähät välittämästä niistä, jotka haluavat toimia oman päänsä mukaan. MIksi sä ajattelet niin, että jos toiset menee ravintoloihin yms, niin sunkin pitää? Miten ne toisten toimet vaikuttaa sun elämään? Jos he haluaa ehdoin tahdoin taudin saada, niin olkoon sitten niin. Keskity sinä pitämään oma itsesi ja perheesi suojassa. Kyllä sekin auttaa, että edes osa käyttää järkeään ja toimii kuten on ohjeistettu. Eikö tässä nyt ole tarpeeksi muutakin stressattavaa, kuin että pitää alkaa stressaamaan vielä idioottienkin puolesta?

Vierailija
50253/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee kyllä melkein vihainen itku silmään, kun lukee Ylen päivityksiä asiasta ja näkee, että puheet lottovoiton todennäköisyydestä ovat vaihtuneet muotoon "runsaan kolmasosan suomalaisista ennustetaan sairastuvan koronavirukseen lähikuukausina". Oltiinko muka todella noin sokeita aiemmin, vai miten tässä nyt yllättäen kävi näin.

Vierailija
50254/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Menehtyneiden keski-ikä on 80,3 vuotta ja heistä naisia on vain 25,8 prosenttia. Kaksi kuolleista on ollut alle 40-vuotiaita ja molemmat olivat sairaalahoidossa muiden sairauksien vuoksi”

Niin heidäthän jätetään tylysti hoitamatta joten kuolevat. Kun sairastuneita yhä lisää niin myös nuorempia ja muita sairaita jätetään myös hoitamatta. Jossakin vaiheessa voi mennä siihen että myös se ratkaisee että onko arvokas yhteiskunnalle. Jos ei niin hoitoa ei saa ja kuolema varma. 

Vierailija
50255/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin on muistin syövereisssä sellainen uutisointi tammi-helmikuulta, jossa mainittiin testejä olevan nelinumeroinen luku (5000kpl?). Viimeaikaisissa lausunnoissahan on sanottu testauskapasiteetin olevan satoja päivässä, mutta kukaan ei ole sanonut kuinka monta päivää sitä tahtia voidaan pitää yllä...

Vierailija
50256/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa sulkee terveysaseman yhden koronavirus tapauksen vuoksi.

https://yle.fi/uutiset/3-11259101

Vierailija
50257/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri joka on vieläkin jumissa Wuhanissa sano, että siellä lähti leviämään erityisesti terveysasemilla ja kouluissa. Samoin näyttää käyvän myös suomessa.

Kiinassa koronan leviämistä edesauttoi lomakauden alkaminen ja ihmisten matkustelu ja liikkuminen.

No kovasti tuntuu suomalaisetkin lentelevän ees ja taas. Vielä kelpaa Suomeen ulkomaalaiset turistitkin. Tervetuloa! Ja muistakaa tuoda korona tuliaisiksi. Suomessa kun sitä niin vähän THLn mukaan.

Lentokoneissa on nyt niin vähän matkustajia jokaisella reitillä, että on vain päivien ja viikkojen kysymys, kun kaikki koneet jää maahan odottelemaan parempia aikoja.  

Vierailija
50258/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin Italian tilastossa lukee, että myös lapsia ja nuoria on kuollut. 

Vierailija
50259/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin heidäthän jätetään tylysti hoitamatta joten kuolevat. Kun sairastuneita yhä lisää niin myös nuorempia ja muita sairaita jätetään myös hoitamatta. Jossakin vaiheessa voi mennä siihen että myös se ratkaisee että onko arvokas yhteiskunnalle. Jos ei niin hoitoa ei saa ja kuolema varma. 

Mutta eikö ole kohtuullisen luonnollista, että 80-vuotias kuolee? Sairaaksi on mennyt, jos ajatellaan, että ihmisen maanpäällinen vaellus on ikuinen... Luonnollista että luonto korjaa omansa, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
50260/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussakin koululuokkia karanteeniin kertoo Kaleva.

Ketju on lukittu.