Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
47981/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh O_O

”Niiden, joilla ei ole kriittistä syytä olla Norjassa, ei pitäisi olla täällä”

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006439796.html

Koko maaima alkanut toimia ylimitoitetusti.

Spektaakkeleita harrastavat.

Ääliöt kaipaavat resursseja tuhlaavia ja tehottomia spektaakkeleita.

Muu maailma on ääliö. Suomi on viisas.

Vierailija
47982/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin lentoliikennettä Suomesta vielä on?

Moskova, Dubai, Teneriffa, Ivalo, Malaga, Riika jne

Lappi onkin ollut jo tammikuusta saakka epidemia-aluetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47983/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut ketjussa mukana alusta asti. Lapset oli vielä eilen koulussa, maanantaina eivät enää mene. Eilen haettiin vielä illalla ruokaa.

Mulla oli eilen illalla olo että varmaan jo myöhäistä eristäytyä, kuitenkin viimeistään eilen napattiin se virus jostain. Mutta nyt tuntuu taas että ehkä me sittenkin ehdittiin. Täällä Seinäjoella ei ainakaan todettuja tartuntoja ole montaa, toki varmaan paljon niitä joita ei olla testattu. Ei ole paljoa tullut yskiviä ihmisiä vastaan ja ollan oltu varovaisia jo aiemminkin liikkumisen kanssa.

Että vielä on ehkä toivoa eikä ole myöhäistä eristäytyä kotiin ja laittaa käsiä ristiin että tästä selvitään.

Olet Seinäjoella, ja noin paniikissa? Olen Helsingissä, mutta en ole eristäytynyt kotiini. Minulla on vaihtoehtoina joko mennä töihin tai irtisanoutua, koska työtäni ei voi tehdä etänä. No valitettavasti irtisanoutuminen ei ole mahdollista ja töihin on mentävä. Kaupassa käyn normaali hygieniaa noudattaen, pesen käsiäni ja kotona ovenkahvoja useasti, mutta edelleen pidän epätodennäköisenä että olen virusta saanut. Tosin sitähän ei tiedä, kun ei minua testiin kuitenkaan otettaisi. Kotiin jään, jos tulee pieniäkin yskän oireita.

Vierailija
47984/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että yksi maailman kehittyneemmistä maista, Suomi, ei tällä vauraustasolla, pysty järjestämään kansalaistensa terveydenhoitoa tämän paremmin.

Johonkin muuhun menevät rahat ja en tykkää siitä ajatuksesta.

Mihin kaikki rahat ovat menneet? Maksan järkyttäviä summia veroja vuodessa, olisi niille rahoille muutakin käyttöä kun on monta lasta ja vanha omakotitalo, jota pitää jatkuvasti remontoida.

Todella mielenkiintoinen kysymys, mihin ovat rahat menneet? Maailman paras terveydenhuolto taitaa olla pelkkä kupla vaan.

Vierailija
47985/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että yksi maailman kehittyneemmistä maista, Suomi, ei tällä vauraustasolla, pysty järjestämään kansalaistensa terveydenhoitoa tämän paremmin.

Sosialistisessa himmelissä, jossa organisaatio on kasvanut hallitsemattomasti, on paljon rahanruinaajia. Rahaa jaetaan mm. kaikenlaisille hyve-start-upeille, hyveprojekteille, hyvetyöryhmille ja hyvetutkimuksille. Rahaa jaetaan myös erilaisiin tukiin, joilla on joku hyvearvo. Ja tietysti suuri osa menee kehitysapuun ja globalismin lisäämiseen.

Hyvinvointiyhteiskunta toimii silloin kun organisaatio on kevyt, ja keskitytään auttamaan vain niitä, jotka apua tarvitsee. Mutta pikku hiljaa on menty systeemiin, jossa valtion velalla rahoitetaan kaikenlaisten onnenonkijoiden bisneksiä, jotka osaavat sisällyttää hakemukseensa tyylikkäitä ja trendikäitä sanoja, tai hyvesignalointia.

Sen siitä saa, kun ei ymmärrä, että vasemmalle voi mennä liikaa.

Valtiosetämies on selvästi pettynyt päivän korona uutisiin Suomessa. :D

Vierailija
47986/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla saattaa olla korona. Vierailin reilu viikko sitten työmatkan puitteissa eurooppalaisessa maassa, johon on nyt julistettu koronan johdosta poikkeustilanne. Hengitystieoireet alkoivat minulla eilen. Mietin vaan, että kuinka pitkä karanteeni tässä voi tulla....? Mulla on perhe, jossa neljä lasta ja mies. Työpaikka ja lasten koulut menevät todnäk myöskin karanteeniin, jos saan testistä positiivisen tuloksen. Yritän päästä testiin ensi viikolla. Nyt viikonloppuna vaikuttais mahdottomalta. Nyt sit vaan odotellaan kotona.

Mä soitin tänään omista oireista Tampereen kaupungin kuumalle koronalinjalle ja vastaus oli, että enää ei testata eikä altistuneita jäljitetä. Minut määrättiin oireiden perusteella kotikaranteeniin. Heitä ei enää kiinnostanut, mistä olisin sen mahdollisesti saanut. 

Vierailija
47987/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muuten käy opiskelijoille kesäaikana? Kelahan lätkii kylmästi tuet poikki, eikä ole vielä tietoa pystyykö edes murto-osa tyskentelemään kesällä tämän koronahärdellin takia.

Muuttavat vanhemmilleen tai joutuvat kodittomiksi. Enemmän olisin huolissani yksityishenkilöistä, jotka opiskelijoille vuokraavat. Ehdottaisin että peritte vuokraa etukäteen, koska voi olla ettei muutaman kuukauden sisään vuokralaisilla ole varaa maksaa vuokraa.

Miksi olet huolissasi yksityishenkilöstä, joka vuokraa? Hän on kaiken järjen mukaan varakas, jolla on sijoitusasunto. Myyköön asuntonsa pois ensimmäisenä.

Kuka näillä markkinoilla ostaa pientä yksiötä, kun kohta kenelläkään ei ole varaa mihinkään? Miksi se opiskelija ei voi muuttaa vanhemmilleen? Itse en ainakaan yhtään vapaamatkustajaa asunnossani siedä. Vuokra maksetaan tai sitten ulos. Minä suojaan toimillani oman perheeni elannon, en ole velvollinen miettimään mitä se Pirkka-Liisa 25v elämäntapaopiskelija tekee kun rahat loppuu.

Vierailija
47988/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa tiedetään asiat, älkää nyt hätäilkö. Ei täällä kannata huomioda Kiinan presidentin sanoja, jotka hän sanoi 25.1 maailmalle: "Olemme tekemisissä ennen näkemättömän paholaisen kanssa. Paholainen nujerretaan äärimmäisillä keinoilla, ja siihen tarvitaan kaikkien apua".

Huvikseenhan se Kiinan presidentti tuollaisia höpötteli.

Muistan tuon lausunnon. Sitä siteerattiin laajasti ympäri maailmaa. Oli se vissiin iltasanomissakin silloin, mutta ihan pienellä mainittuna.

Oli maita jotka silloin viimeistään ryhtyivät varautumaan tulevaan. Ja sitten oli maita, jotka eivät tuota noteeranneet.

Vierailija
47989/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut ketjussa mukana alusta asti. Lapset oli vielä eilen koulussa, maanantaina eivät enää mene. Eilen haettiin vielä illalla ruokaa.

Mulla oli eilen illalla olo että varmaan jo myöhäistä eristäytyä, kuitenkin viimeistään eilen napattiin se virus jostain. Mutta nyt tuntuu taas että ehkä me sittenkin ehdittiin. Täällä Seinäjoella ei ainakaan todettuja tartuntoja ole montaa, toki varmaan paljon niitä joita ei olla testattu. Ei ole paljoa tullut yskiviä ihmisiä vastaan ja ollan oltu varovaisia jo aiemminkin liikkumisen kanssa.

Että vielä on ehkä toivoa eikä ole myöhäistä eristäytyä kotiin ja laittaa käsiä ristiin että tästä selvitään.

Olet Seinäjoella, ja noin paniikissa? Olen Helsingissä, mutta en ole eristäytynyt kotiini. Minulla on vaihtoehtoina joko mennä töihin tai irtisanoutua, koska työtäni ei voi tehdä etänä. No valitettavasti irtisanoutuminen ei ole mahdollista ja töihin on mentävä. Kaupassa käyn normaali hygieniaa noudattaen, pesen käsiäni ja kotona ovenkahvoja useasti, mutta edelleen pidän epätodennäköisenä että olen virusta saanut. Tosin sitähän ei tiedä, kun ei minua testiin kuitenkaan otettaisi. Kotiin jään, jos tulee pieniäkin yskän oireita.

No en mä kyllä paniikissa ole. Halusin vain kirjoittaa ajatuksia.

Mä oon siinä kunnossa että jos koronan saan niin se on sit varmaan siinä. ja lapsia ei ois kiva jättää äidittömäksi.

Ja mä mieluummin eristäydyn nyt kun vielä ehtii. En oikein usko tuohon THL:n taktiikkaan ;D

Vierailija
47990/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Viruksen koko on melko suuri (solun halkaisija on noin ‪400-500‬ nm), joten tavallinen maski voi sen periaatteessa suodattaa. Jos tartunnan saanut aivastaa edessäsi tai kulkee yli 3 metrin etäisyydellä sinusta virus(sylki ym) putoaa maahan, se ei voi lentää niin pitkälle.

-Jos tämä on totta, niin mites tuulessa, lentää pidemmälle?

Mitä ihme tuubaa tämä on?

Ei viruksella ole soluja ja virukset ovat todella paljon pienempiä.

Älkää nyt kaikkea nettihöpöä uskoko.

Vierailija
47991/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin lenkiltä kotiin. Oli kyllä tyhjää kaduilla. Huvitti kun kuulin rappukäytävässä toisesta saman kerroksen asunnosta rakastelun ääniä ja naisen äänekästä voihkintaa. Tuota se kotona jumittaminen taitaa teettää. 

sehän onnellista olisi että tulosta tulisi, nyt on aika väkertää vauvoja

Vierailija
47992/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kaikki rahat ovat menneet? Maksan järkyttäviä summia veroja vuodessa, olisi niille rahoille muutakin käyttöä kun on monta lasta ja vanha omakotitalo, jota pitää jatkuvasti remontoida.

Todella mielenkiintoinen kysymys, mihin ovat rahat menneet? Maailman paras terveydenhuolto taitaa olla pelkkä kupla vaan.

Mitä tässä nyt muistelee viime vuoden suurimpia aiheita politiikassa, niin t-urvapaikanhakijat ja päästötalkoot. Niihinhän tarvitaan rahaa ja paljon, niin ihanilta ja tarpeellisilta asioilta kuin ne kuulostavatkin.

47993/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialistisessa himmelissä, jossa organisaatio on kasvanut hallitsemattomasti, on paljon rahanruinaajia. Rahaa jaetaan mm. kaikenlaisille hyve-start-upeille, hyveprojekteille, hyvetyöryhmille ja hyvetutkimuksille. Rahaa jaetaan myös erilaisiin tukiin, joilla on joku hyvearvo. Ja tietysti suuri osa menee kehitysapuun ja globalismin lisäämiseen.

Hyvinvointiyhteiskunta toimii silloin kun organisaatio on kevyt, ja keskitytään auttamaan vain niitä, jotka apua tarvitsee. Mutta pikku hiljaa on menty systeemiin, jossa valtion velalla rahoitetaan kaikenlaisten onnenonkijoiden bisneksiä, jotka osaavat sisällyttää hakemukseensa tyylikkäitä ja trendikäitä sanoja, tai hyvesignalointia.

Sen siitä saa, kun ei ymmärrä, että vasemmalle voi mennä liikaa.

Valtiosetämies on selvästi pettynyt päivän korona uutisiin Suomessa. :D

Minulla ei ole mitään kytköksiä valtioon. Ja tuskin kukaan täällä kovin tyytyväinen on koronauutisiin. Vai saatko sinä jotain sairasta mielihyvää siitä, että ihmiset sairastuu?

Vierailija
47994/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kaatuu tämän sotkun seurauksena. Eivät pysty suojelemaan kansalaisiaan kuten muut maat! Thl johtajalle patsas ja kaikki istumaan päälle seuraavan mm lätkä mestaruuden jälkeen.

Jep. On selvää, että hallitus pitää kaataa kun epidemia on ohi.  

Eikö oppositiolla ole nyt muuta mietittävää kuin hallituksen kaataminen ja koronaepidemialla ratsastaminen?

Tämä hallitus on yksinkertaisesti liian kokematon tämän luokan kriisiin, muissa oloissa olisin antanut sille vielä mahdollisuuden.

Marin pahimmasta päästä, lähtee heti levy pyörimään paikallaan tyhjiä fraaseja toistellen, kun kysytään jotain hankalaa. Jopa Li Andersson olisi tässä tilanteessa parempi valinta tuosta porukasta, vaikka olen huomattavasti keskemmällä ideologisesti. Häneltä on sentään saanut omilta ajatuksilta kuulostavia vastauksia kysymyksiin.

Orpo tai Hallis ne vasta onnettomia olisivat. Kannattaa muistaa, että he olivat vuoden 2015 kansainvaellushallituksessa.

Vierailija
47995/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla saattaa olla korona. Vierailin reilu viikko sitten työmatkan puitteissa eurooppalaisessa maassa, johon on nyt julistettu koronan johdosta poikkeustilanne. Hengitystieoireet alkoivat minulla eilen. Mietin vaan, että kuinka pitkä karanteeni tässä voi tulla....? Mulla on perhe, jossa neljä lasta ja mies. Työpaikka ja lasten koulut menevät todnäk myöskin karanteeniin, jos saan testistä positiivisen tuloksen. Yritän päästä testiin ensi viikolla. Nyt viikonloppuna vaikuttais mahdottomalta. Nyt sit vaan odotellaan kotona.

Mä soitin tänään omista oireista Tampereen kaupungin kuumalle koronalinjalle ja vastaus oli, että enää ei testata eikä altistuneita jäljitetä. Minut määrättiin oireiden perusteella kotikaranteeniin. Heitä ei enää kiinnostanut, mistä olisin sen mahdollisesti saanut. 

Kuinka pitkän karanteeniin sait? Miten ihmeessä ne määrittelee noi sairastuneiden määrät, jos eivät kerran testaa? Mistä ne luvut tulee? Vaadin päästä testeihin, vaikka ehkä en kuitenkaan pääse. Lasten kouluthan täytyy laittaa karanteeniin, jos perheessä on kerran sairastuttu? Miten se todennetaan?

Vierailija
47996/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakakaa tämä kaikille! JOKU MIETTI TÄÄLLÄ MIKSI WUHANISSA SUOSITELLAAN VEDEN JUONTIA. VASTAUS ALLA:

Wuhanissa olleiden lääkäreiden huomioita ja neuvoja viruksesta.

Jos on nuha ja yskä, ja sinulla on kylmä, et voi olla koronavirustartunnan kantaja. Coronavirus-keuhkokuume on kuiva yskä ilman nuhaa. Tämä on helpoin tapa määrittää onko sinulla korona. 

Wuhan-virus ei ole lämmönkestävä ja se kuolee 26–27 asteen lämpötilassa. Siksi juo enemmän kuumaa vettä. Jos mahdolista ole lämpimässä - esim sauna ym. Kuuma vesi ei ole parannuskeino, mutta hyvä terveydelle ja tehokas estämäön kaikkia viruksia.

Lääkärin suositukset koronaviruksesta:

1. Viruksen koko on melko suuri (solun halkaisija on noin ‪400-500‬ nm), joten tavallinen maski voi sen periaatteessa suodattaa. Jos tartunnan saanut aivastaa edessäsi tai kulkee yli 3 metrin etäisyydellä sinusta virus(sylki ym) putoaa maahan, se ei voi lentää niin pitkälle.

2. Jos virus pääsee metallin tai muulle viileälle pinnalle, se säilyy vähintään 12 tuntia. Siksi, jos joudut kosketuksiin metallipintojen ym kanssa, pese kädet huolellisesti saippualla.

3. Virus voi pysyä aktiivisena kankaassa 6-12 tunnin ajan. Tavanomaisen pyykinpesuaineen tulisi tappaa virus. vaatteet kannattaa kuivata riittävän kuivassa, esim  auringossa tai saunassa, hiustenkuivaaja ym koska lämpö tappaaa viruksen.

Tietoja itse sairauden oireista - koronaviruksen aiheuttama keuhkokuume:

1. Jos virus tulee kurkkuun, kurkku saattaa tulla kuivaksi kuten angiinassa.  Tämä kestää noin 3-4 päivää.

2. Sitten virus sulautuu nenänesteeseen, pääsee henkitorveen ja sitten keuhkoihin aiheuttaen keuhkokuumeen. Tämä prosessi kestää 5–6 päivää.

3. Koronoviruskeuhkokuumeessa ilmaantuu kuume ja hengenahdistus. Nenän tukkoisuus ei ole kuin normaali nenän tukkoisuus, on tunne, että olet hukkumassa veteen. Ota tällöin välittömästi yhteyttä lääkäriin.

Tietoja ennaltaehkäisystä:

1. Yleisin tapa saada tartunta on koskettaa ihmisiä, joten sinun on pestävä kädet usein. Virus voi elää käsissäsi vain 5-10 minuuttia ( koska kädet lämpimät). Mutta mitä voi tapahtua näissä 5-10 minuutissa (voit hieroa silmiäsi käsillä tai koskettaa nenääsi).

2. Usein käsinpesujen lisäksi voit huuhdella/kurlata suuta ja kurkkua Betadine-aineella poistaaksesi tai minimoidakseen mikrobien vaikutuksen, kun ne ovat vielä kurkussa (ennen kuin ne pääsevät keuhkoihin ..).

Ole erityisen varovainen ja juo enemmän ja usein ( 15-30min välein) lämmitettyä vettä.

Väärää tietoa ja lähde pitää aina mainita ennenkuin lähtee jakamaan "terveystietoa"

Nuhaa on Saksan virallisten tilastojen mukaan 32 prosentilla koronapotilaista.

Kurkun kurlaaminen täysin outo toimenpide, koska koronavirus käyttää kiinnittymisessään furiinia, jota erittyy keuhkoissa, maksassa ja ohutsuolessa.

Koronaviruksen läpimitta on 80 nm.

Nämide kohde-elinon keuhkot, kurkusta ne menevät vatsahappojen tapettavaksi.

Betadinella ei ole mitään merkitystä.

Ei kuole 27 C asteessa, vaatii paljon korkeampaa lämpötilaa.

Jne.

Kuka näitä oikein trollaa?

Ja täysin ilman lähteitä.

Googlatkaa loput itse.

Vierailija
47997/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko nähneet maskeja käytössä? Tänään päivällä näin kylillä ensimmäisen ihmisen jolla oli hengityssuojain.

Joitain on näkynyt PK-seudulla, mutta ei kantasuomalaisten näköisillä.

Vierailija
47998/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muuten käy opiskelijoille kesäaikana? Kelahan lätkii kylmästi tuet poikki, eikä ole vielä tietoa pystyykö edes murto-osa tyskentelemään kesällä tämän koronahärdellin takia.

Muuttavat vanhemmilleen tai joutuvat kodittomiksi. Enemmän olisin huolissani yksityishenkilöistä, jotka opiskelijoille vuokraavat. Ehdottaisin että peritte vuokraa etukäteen, koska voi olla ettei muutaman kuukauden sisään vuokralaisilla ole varaa maksaa vuokraa.

Miksi olet huolissasi yksityishenkilöstä, joka vuokraa? Hän on kaiken järjen mukaan varakas, jolla on sijoitusasunto. Myyköön asuntonsa pois ensimmäisenä.

Kuka näillä markkinoilla ostaa pientä yksiötä, kun kohta kenelläkään ei ole varaa mihinkään? Miksi se opiskelija ei voi muuttaa vanhemmilleen? Itse en ainakaan yhtään vapaamatkustajaa asunnossani siedä. Vuokra maksetaan tai sitten ulos. Minä suojaan toimillani oman perheeni elannon, en ole velvollinen miettimään mitä se Pirkka-Liisa 25v elämäntapaopiskelija tekee kun rahat loppuu.

Jos olet sijoitusasunnon ostanut tehdäksesi rahaa, niin kai ymmärsit, ettei se ole riskitöntä? Sori, nyt se riski sitten realisoituu.

Vierailija
47999/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun Suomi ei ole mikään erityisen vauras maa. Joo, elintaso ja palvelut on ihan ok, mutta niitä pyöritetään velkarahalla. Suomi on kuin se palstalla paljon haukuttu yli varojensa elävä pintaliitäjä, joka on korviaan myöden veloissa, koska elää kuin olisi rikas.

Suomalaiset kotitaloudet ovat köyhiä kuin kirkonrotat verrattuna tanskalaisiin, ruotsalaisiin ja norjalaisiin kotitalouksiin.

Vierailija
48000/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole vanhempia, jos mun vuokranantaja alkaisi tälläisessä muutenkin kurjassa tilanteessa vaatimaan usean kuukauden vuokria ennakkoon, niin voin suoraan sanoa että tapan itseni. Mulla ei ole mitään mahiksia maksaa noin isoja summia ennakkoon, itselläni lähti juuri kesätyöt alta enkä todellakaan tiedä mitä tulen tekemään.

Kuulostaa muuten karulta, mutta varmaan 70% tuntemistani opiskelijoista päätyisi samaan ratkaisuun jos tuet katkaistaan eikä ihmisille ole töitä.

Ketju on lukittu.