Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
48021/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Infektiotautiopin emeritusprofessori Heikki Peltola kyllä ihmetteli tänään Ylen klipissä, että miksi tästä on tehty tällainen spektaakkeli. 

Hänen mukaansa edelleenkään ei ole tullut ilmi mitään mikä oikeuttaisi tämän hässäkän mikä koronan ympärille on synnytetty. 

Miksi ulkomaalaiset asiantuntijat ovat eri mieltä? Vai onko meillä maailman parhaat koulut joista tulee maailman parhaat asiantuntijat?

Vierailija
48022/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muuten käy opiskelijoille kesäaikana? Kelahan lätkii kylmästi tuet poikki, eikä ole vielä tietoa pystyykö edes murto-osa tyskentelemään kesällä tämän koronahärdellin takia.

Muuttavat vanhemmilleen tai joutuvat kodittomiksi. Enemmän olisin huolissani yksityishenkilöistä, jotka opiskelijoille vuokraavat. Ehdottaisin että peritte vuokraa etukäteen, koska voi olla ettei muutaman kuukauden sisään vuokralaisilla ole varaa maksaa vuokraa.

Miksi olet huolissasi yksityishenkilöstä, joka vuokraa? Hän on kaiken järjen mukaan varakas, jolla on sijoitusasunto. Myyköön asuntonsa pois ensimmäisenä.

Kuka näillä markkinoilla ostaa pientä yksiötä, kun kohta kenelläkään ei ole varaa mihinkään? Miksi se opiskelija ei voi muuttaa vanhemmilleen? Itse en ainakaan yhtään vapaamatkustajaa asunnossani siedä. Vuokra maksetaan tai sitten ulos. Minä suojaan toimillani oman perheeni elannon, en ole velvollinen miettimään mitä se Pirkka-Liisa 25v elämäntapaopiskelija tekee kun rahat loppuu.

Mulla ei ole vanhempia, jos mun vuokranantaja alkaisi tälläisessä muutenkin kurjassa tilanteessa vaatimaan usean kuukauden vuokria ennakkoon, niin voin suoraan sanoa että tapan itseni. Mulla ei ole mitään mahiksia maksaa noin isoja summia ennakkoon, itselläni lähti juuri kesätyöt alta enkä todellakaan tiedä mitä tulen tekemään.

Kuulostaa muuten karulta, mutta varmaan 70% tuntemistani opiskelijoista päätyisi samaan ratkaisuun jos tuet katkaistaan eikä ihmisille ole töitä.

Minä saan yhdestä yksiöstä vuokratuloja. Olen työtön ja miehenikin jäi juuri työttömäksi (työpaikka meni selvitystilaan)

Eli emme saa sossutukia kun on tuo omaisuus. Mies saa ansiosidonnista ja minä työmarkkinatukea. Ei me kaikki vuokranantajat oll rikkaita. Luulen, että harva meistä on.

Ymmärrän. Mutta kaikista siisteintä on se, että minä päätän päiväni jos en kykene taloudellista taakkaani kantamaan. Mulla ei ole perhettä, lapsia. Ja turhaan syöksen sua ja sun perhettäsi taloudelliseen ahdonkoon jos en pysty laskujani maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
48023/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla saattaa olla korona. Vierailin reilu viikko sitten työmatkan puitteissa eurooppalaisessa maassa, johon on nyt julistettu koronan johdosta poikkeustilanne. Hengitystieoireet alkoivat minulla eilen. Mietin vaan, että kuinka pitkä karanteeni tässä voi tulla....? Mulla on perhe, jossa neljä lasta ja mies. Työpaikka ja lasten koulut menevät todnäk myöskin karanteeniin, jos saan testistä positiivisen tuloksen. Yritän päästä testiin ensi viikolla. Nyt viikonloppuna vaikuttais mahdottomalta. Nyt sit vaan odotellaan kotona.

Mä soitin tänään omista oireista Tampereen kaupungin kuumalle koronalinjalle ja vastaus oli, että enää ei testata eikä altistuneita jäljitetä. Minut määrättiin oireiden perusteella kotikaranteeniin. Heitä ei enää kiinnostanut, mistä olisin sen mahdollisesti saanut. 

Kuinka pitkän karanteeniin sait? Miten ihmeessä ne määrittelee noi sairastuneiden määrät, jos eivät kerran testaa? Mistä ne luvut tulee? Vaadin päästä testeihin, vaikka ehkä en kuitenkaan pääse. Lasten kouluthan täytyy laittaa karanteeniin, jos perheessä on kerran sairastuttu? Miten se todennetaan?

Ei todenneta

Et pääse

Jää itse kotiin ja suositeltavaa olisi puolison jäädä etätöihin ja lasten kotiin ainakin 5 päiväksi niin näet mihin kehittyy, sairastuuko ne jne. Tämä on kuitenkin sinun itsesi vastuulla huolehtia että he jäävät karanteeniin. Puolisosi jää karanteeniin korvauksetta jos hän ei voi tehdä etätöitä ja joutuu ottamaan esim palkatonta lomaa. Sinun vastuulla kansalaisena on tehdä päätös, lähteekö puolisosi ja lapsesi tartuttamaan virusta eteenpäin vai ei.

Testiin pääset sitten kun tarvitse sairaalahoitoa. Jos silloinkaan.

Tämä on Suomen linja. En ole trolli vaan tämä on totta. Voit nyt jo soittaa sinne linjalle niin saat tämän vastauksen.

Vierailija
48024/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muuten käy opiskelijoille kesäaikana? Kelahan lätkii kylmästi tuet poikki, eikä ole vielä tietoa pystyykö edes murto-osa tyskentelemään kesällä tämän koronahärdellin takia.

Muuttavat vanhemmilleen tai joutuvat kodittomiksi. Enemmän olisin huolissani yksityishenkilöistä, jotka opiskelijoille vuokraavat. Ehdottaisin että peritte vuokraa etukäteen, koska voi olla ettei muutaman kuukauden sisään vuokralaisilla ole varaa maksaa vuokraa.

Miksi olet huolissasi yksityishenkilöstä, joka vuokraa? Hän on kaiken järjen mukaan varakas, jolla on sijoitusasunto. Myyköön asuntonsa pois ensimmäisenä.

Kuka näillä markkinoilla ostaa pientä yksiötä, kun kohta kenelläkään ei ole varaa mihinkään? Miksi se opiskelija ei voi muuttaa vanhemmilleen? Itse en ainakaan yhtään vapaamatkustajaa asunnossani siedä. Vuokra maksetaan tai sitten ulos. Minä suojaan toimillani oman perheeni elannon, en ole velvollinen miettimään mitä se Pirkka-Liisa 25v elämäntapaopiskelija tekee kun rahat loppuu.

Mulla ei ole vanhempia, jos mun vuokranantaja alkaisi tälläisessä muutenkin kurjassa tilanteessa vaatimaan usean kuukauden vuokria ennakkoon, niin voin suoraan sanoa että tapan itseni. Mulla ei ole mitään mahiksia maksaa noin isoja summia ennakkoon, itselläni lähti juuri kesätyöt alta enkä todellakaan tiedä mitä tulen tekemään.

Kuulostaa muuten karulta, mutta varmaan 70% tuntemistani opiskelijoista päätyisi samaan ratkaisuun jos tuet katkaistaan eikä ihmisille ole töitä.

No älä nyt viitsi. Minkään kämäisen vuokrakämpän vuoksi itseään kannata päiviltä päästää tuossa iässä :D

No mitä sitten ehdotat? Jos ei ole varaa maksaa vuokraa, ei ole tukiverkkoja eikä tulojakaan?

Tuskin tämä mihinkään yhteiskunnan romahtamiseen johtaa. Tt-tukea sitten vaan hakemaan. 

Mitään kuukausien ennakkoja ei olla perimässä. Tuskin olisi laillistakaan. Jos joku vuokranantaja tuollaista yrittäisi niin somekampanja pystyyn vaan ja juttuvinkkiä esim. Ylelle. Kyseinen vuokranantaja joutuisi todennäköisesti halveksunnan vuoksi painumaan maan alle. 

Vierailija
48025/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Infektiotautiopin emeritusprofessori Heikki Peltola kyllä ihmetteli tänään Ylen klipissä, että miksi tästä on tehty tällainen spektaakkeli. 

Hänen mukaansa edelleenkään ei ole tullut ilmi mitään mikä oikeuttaisi tämän hässäkän mikä koronan ympärille on synnytetty. 

Katsoin saman, ja jotenkin luotan enemmän hänen kokemukseensa ja näkemykseensä kuin yhdenkään tämän palstan tyypeistä.

Eli Kiinassa ja Italiassa ylireagoivat?

Vierailija
48026/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole huolissaan tupakoinnista ja sen vaikutuksista keuhkoihin? aika monessa talossa Suomessa tupakoidaan jolloin savun hajut kulkeutuu keuhkoihin, joista voi aiheutua astmaa yms.

Vierailija
48027/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin saman, ja jotenkin luotan enemmän hänen kokemukseensa ja näkemykseensä kuin yhdenkään tämän palstan tyypeistä.

No ehkäpä.

Emeritusprofessori vs. FSB-miesten trollivideoita youtubessa katsoneet AV-asiantuntijat. 

Vierailija
48028/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että yksi maailman kehittyneemmistä maista, Suomi, ei tällä vauraustasolla, pysty järjestämään kansalaistensa terveydenhoitoa tämän paremmin.

Johonkin muuhun menevät rahat ja en tykkää siitä ajatuksesta.

Mutta kun Suomi ei ole mikään erityisen vauras maa. Joo, elintaso ja palvelut on ihan ok, mutta niitä pyöritetään velkarahalla. Suomi on kuin se palstalla paljon haukuttu yli varojensa elävä pintaliitäjä, joka on korviaan myöden veloissa, koska elää kuin olisi rikas.

Suomalaiset kotitaloudet ovat köyhiä kuin kirkonrotat verrattuna tanskalaisiin, ruotsalaisiin ja norjalaisiin kotitalouksiin.

Tosi juttu. Työpaikalla suurin osa on kauhuissaan tulevista lomautuksista (1kk?), koska minkäänlaista taloudellista kestokykyä tai puskuria ei heillä tunnu olevan, vaan sen kaatamiseen riittää jo tuo muutaman viikon päivärahalle jääminen...

Suomessa kotitalouksien varallisuus on kiinni ylihintaisen kaupunkiasunnon seinissä, hiljalleen arvottomiksi jäävissä kesämökeissä ja velaksi ostetussa autossa.

Ja ne joilla ei ole varallisuus noissa, ei ole varallisuutta ollenkaan tai rahat on sijoitettu osakkeisiin, jotka tippuivat juuri 30%.

Vierailija
48029/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa niin hyssyttelijöiden riekunta on täälläkin vaihtunut kauhistuneeseen hiljaisuuteen.

Noh, jos katsoo pohjoismaiden tilastoja, niin tartuntoja tullut joo, mutta vakavia tapauksia on todella vähän ja kuolleita vain muutama. En ole kauhuissani, enkä edes huolissani.

Ikävää on se että kuolemia tulee ts myös ennenaikaisia. Tää on nyt kaikille ikävää.

Italiasta on kyllä kuulunut sellaisia uutisia, että tauti tappaa varsinkin nuoremman ihmisen vasta viikkojen kuluttua alkamisestaan. Joku lääkäri kertoi, että tulee porukkaa sairaalaan, jotka ovat sairastaneet kotona jo pitkään ja sitten vasta alkaa keuhkot oireilla. Eikö se ensimmäisiin Italiassa sairastuneisiin kuulunut lenkkeillyt ja eli normaalisti pikkuflunssan oireilla, kunnes joutui ihan äkisti teholle.

Eli nyt kannattaa ne pikkulenssut ja nöpöstiina-nuhatkin parantaa ihan kaikessa rauhassa kotona leväten.

Vierailija
48030/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ole huolissaan tupakoinnista ja sen vaikutuksista keuhkoihin? aika monessa talossa Suomessa tupakoidaan jolloin savun hajut kulkeutuu keuhkoihin, joista voi aiheutua astmaa yms.

Jotenkin minusta tuntuu että hirveän moni täällä keskusteleva ei polta tupakkaa.

Vierailija
48031/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että yksi maailman kehittyneemmistä maista, Suomi, ei tällä vauraustasolla, pysty järjestämään kansalaistensa terveydenhoitoa tämän paremmin.

Johonkin muuhun menevät rahat ja en tykkää siitä ajatuksesta.

Mutta kun Suomi ei ole mikään erityisen vauras maa. Joo, elintaso ja palvelut on ihan ok, mutta niitä pyöritetään velkarahalla. Suomi on kuin se palstalla paljon haukuttu yli varojensa elävä pintaliitäjä, joka on korviaan myöden veloissa, koska elää kuin olisi rikas.

Suomalaiset kotitaloudet ovat köyhiä kuin kirkonrotat verrattuna tanskalaisiin, ruotsalaisiin ja norjalaisiin kotitalouksiin.

Miksi ei ole?

Vierailija
48032/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut ketjussa mukana alusta asti. Lapset oli vielä eilen koulussa, maanantaina eivät enää mene. Eilen haettiin vielä illalla ruokaa.

Mulla oli eilen illalla olo että varmaan jo myöhäistä eristäytyä, kuitenkin viimeistään eilen napattiin se virus jostain. Mutta nyt tuntuu taas että ehkä me sittenkin ehdittiin. Täällä Seinäjoella ei ainakaan todettuja tartuntoja ole montaa, toki varmaan paljon niitä joita ei olla testattu. Ei ole paljoa tullut yskiviä ihmisiä vastaan ja ollan oltu varovaisia jo aiemminkin liikkumisen kanssa.

Että vielä on ehkä toivoa eikä ole myöhäistä eristäytyä kotiin ja laittaa käsiä ristiin että tästä selvitään.

Olet Seinäjoella, ja noin paniikissa? Olen Helsingissä, mutta en ole eristäytynyt kotiini. Minulla on vaihtoehtoina joko mennä töihin tai irtisanoutua, koska työtäni ei voi tehdä etänä. No valitettavasti irtisanoutuminen ei ole mahdollista ja töihin on mentävä. Kaupassa käyn normaali hygieniaa noudattaen, pesen käsiäni ja kotona ovenkahvoja useasti, mutta edelleen pidän epätodennäköisenä että olen virusta saanut. Tosin sitähän ei tiedä, kun ei minua testiin kuitenkaan otettaisi. Kotiin jään, jos tulee pieniäkin yskän oireita.

On se aika karmivaa jatkuvasti odottaa, että alkaako oireet. Milloin ja millaisina ja meneekö henki ahtaalle. Käykö sama molemmille vanhemmille samaan aikaan. Jos se tapahtuu niin minne lapset. Välillä tuntuu, että ei jaksa tätä asiaa enää yhtään. Ja sekin vielä, että jos oireet alkaa niin onko koronainfektio vai joku ihan vaaraton. Sitä saa jännittää ties kuin monta kertaa, kun testiä ei tehdä.

Vierailija
48033/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL: ”Vastasyntyneellä vauvalla on todettu korona Lontoossa.

Lapsen äiti otettiin sairaalaan muutamaa päivää ennen synnytystä keuhkokuumeen vuoksi. Myös hänellä on todettu korona.

Vielä ei ole tiedossa, saiko vastasyntynyt lapsi koronan synnytyksen yhteydessä vai jo ennen sitä.

Aiemmin Ison-Britannian Terveyden ja hyvinvoinnin laitosta vastaavan Chief Medical Officerin johtaja, professori Chris Whitty on sanonut, ettei raskaana olevien naisten tarvitse olla huolissaan koronatartunnoista, koska virus ei voi tarttua hänen mukaansa äidinmaidon välityksellä.

Helmikuussa muun muassa BBC uutisoi, että myös Kiinan Wuhanissa syntyi lapsi, jolla oli syntyessään koronavirus”.

Vierailija
48034/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla saattaa olla korona. Vierailin reilu viikko sitten työmatkan puitteissa eurooppalaisessa maassa, johon on nyt julistettu koronan johdosta poikkeustilanne. Hengitystieoireet alkoivat minulla eilen. Mietin vaan, että kuinka pitkä karanteeni tässä voi tulla....? Mulla on perhe, jossa neljä lasta ja mies. Työpaikka ja lasten koulut menevät todnäk myöskin karanteeniin, jos saan testistä positiivisen tuloksen. Yritän päästä testiin ensi viikolla. Nyt viikonloppuna vaikuttais mahdottomalta. Nyt sit vaan odotellaan kotona.

Mä soitin tänään omista oireista Tampereen kaupungin kuumalle koronalinjalle ja vastaus oli, että enää ei testata eikä altistuneita jäljitetä. Minut määrättiin oireiden perusteella kotikaranteeniin. Heitä ei enää kiinnostanut, mistä olisin sen mahdollisesti saanut. 

Kuinka pitkän karanteeniin sait? Miten ihmeessä ne määrittelee noi sairastuneiden määrät, jos eivät kerran testaa? Mistä ne luvut tulee? Vaadin päästä testeihin, vaikka ehkä en kuitenkaan pääse. Lasten kouluthan täytyy laittaa karanteeniin, jos perheessä on kerran sairastuttu? Miten se todennetaan?

Ei todenneta

Et pääse

Jää itse kotiin ja suositeltavaa olisi puolison jäädä etätöihin ja lasten kotiin ainakin 5 päiväksi niin näet mihin kehittyy, sairastuuko ne jne. Tämä on kuitenkin sinun itsesi vastuulla huolehtia että he jäävät karanteeniin. Puolisosi jää karanteeniin korvauksetta jos hän ei voi tehdä etätöitä ja joutuu ottamaan esim palkatonta lomaa. Sinun vastuulla kansalaisena on tehdä päätös, lähteekö puolisosi ja lapsesi tartuttamaan virusta eteenpäin vai ei.

Testiin pääset sitten kun tarvitse sairaalahoitoa. Jos silloinkaan.

Tämä on Suomen linja. En ole trolli vaan tämä on totta. Voit nyt jo soittaa sinne linjalle niin saat tämän vastauksen.

Mihin nuo tautilulemat sitten perustuvat, jos ei kerran testata? Miten työnantaja pystyy tekemään mitään järkeviä päätöksiä, jos se ei saa tietoa työpaikan tiloissa tautia levittäneistä sairastuneista työntekijöistä? Aion joka tapauksessa yrittää päästä ensi viikolla testiin. Lapset otan viikoksi karanteeniin. Asun pk-seudulla.

Vierailija
48035/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Epidemia loppuu, kun tarpeeksi moni on sairastanut sen, eikä koronalla ole enää kotia. Mutta jos tapahtuu liian nopeasti, ihmisiä kuolee, kun lääkäreiltä loppuvat kädet.

Jos olisi heti Wuhanin katastrofin aikoihin Euroopassa laitettu rajat kiinni kiinalaisilta, Suomi olisi ehkä kokonaan välttänyt tämän.

Mää tiedän yhden maan mikä teki juuri näin. Ja harjoitti etnistä profilointia karkottaen maassa jo olleita kiinalaisia tai määräten heidät karanteeniin 5 vuoden vankeusrangaistuksen uhalla. 

Vierailija
48036/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan yhdestä yksiöstä vuokratuloja. Olen työtön ja miehenikin jäi juuri työttömäksi (työpaikka meni selvitystilaan)

Eli emme saa sossutukia kun on tuo omaisuus. Mies saa ansiosidonnista ja minä työmarkkinatukea. Ei me kaikki vuokranantajat oll rikkaita. Luulen, että harva meistä on.

Ymmärrän. Mutta kaikista siisteintä on se, että minä päätän päiväni jos en kykene taloudellista taakkaani kantamaan. Mulla ei ole perhettä, lapsia. Ja turhaan syöksen sua ja sun perhettäsi taloudelliseen ahdonkoon jos en pysty laskujani maksamaan.

Koska elämä. Samalla lailla, kun tämä kauhea asia voi syöstä monet ahdinkoon, samalla lailla voi tapahtua jotain hyvää, joka nostaa sieltä ahdingosta taas päivänvaloon.

Se, että hetken on mustaa tai pidemmänkin aikaa, ei tarkoita, että niin on aina. Se valo, joka sen jälkeen paistaa, tuntuu sitä paremmalta. en ala elämäntarinanai tänne laittamaan, mutta näin se on.

Välillä on mustaa, välillä sysi mustaa. sitten koittaa valo ja elämä onkinihna aja elämisen arvoista.

Kun tule emittariin muutama vuosikymmen ja käy muutaman  koettelemuksen läpi tämän huomaa selkeämmin. Never give up, äläkä ole niin ylpeä, että et odottaisi päivää parempaa, vaan itse tekisit lopullisen teon. Aina on toivo, niin kaun kuin on elämää. Se vaan on totta.

Vierailija
48037/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu että tänä iltana tässä ketjussa on trolleja jotka yrittää kokoajan harhauttaa keskustelua pois itse aiheesta. Vuokra-asunnot, itsemurhat, tupakointi.

Älkää ruokkiko trolleja

Vierailija
48038/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan, että koulut ja koko maa suljetaan! Ylipäänsä, että toimitaan. Kuitenkin valmiuslaki keskittäisi kaiken päätösvallan tälle hallitukselle (lue THL:lle). Se vasta pelottavaa onkin. Nyt sentään jotkut kaupungit ja oppilaitokset ovat tehneet viisaita ratkaisuja. Niitä pitäisi vain saada lisää, ehkä olemalla aktiivisia kukin omassa kunnassaan... mutta EI valmiuslakia!

48039/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä.

Emeritusprofessori vs. FSB-miesten trollivideoita youtubessa katsoneet AV-asiantuntijat. 

Sinä nyt uskot vaikka Anneli Aueriin, joten ihan sama.

Vierailija
48040/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten musta tuntuu että tänä iltana tässä ketjussa on trolleja jotka yrittää kokoajan harhauttaa keskustelua pois itse aiheesta. Vuokra-asunnot, itsemurhat, tupakointi.

Älkää ruokkiko trolleja

Mun mielestä se on oikeastaan hyvä aihe tässä keskustelussa. Tämä itse virus ei ole lopulta ollenkaan niin haitallinen kuin sen muut seuraukset. Jonkin verran tulee kuolemia kyllä, mutta moni ei ymmärrä, miten riippuvaisia olemme taloudesta ja toimivuudesta. Kun se nyt alkaa sakkaamaan toden teolla, sillä on kauaskantoiset seuraukset. Kuten työttömyys, köyhyys, itsemurhat jne.

Ketju on lukittu.