Ihan ymmärrettävää, että tuotetta ei voi palauttaa ilman kuittia, pelkän pankkikorttiveloituksen perusteella
Eihän se pankkikorttiveloitus todista että kyse on samasta tuotteesta. Ihan hyvin voisi napata kaupasta maksamattoman tuotteen joka on saman hintainen ja yrittää sen perusteella saada rahaa.
Kommentit (51)
Myyjä on varmasti yrittänyt hyvin asiallisesti sekä kärsivällisesti asian asiakkaalle selittää, samoin kauppiaan laatimat säännöt, joita myös hänen on noudatettava, mutta asiakas käytöksellään protestoinut tuota informaatiota vastaan, eikä näin ollen myyjä ole nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin pyytää vartija avukseen.
Myös naisasiakkaiden käytös voi olla hyvinkin ala-arvoista, aggressiivista, uhkaavaa ...
Vierailija kirjoitti:
Idiot!
Ei sinun tarvitse omaa nimeäsi tänne kirjoittaa kuten teit.
Jossain voi jossain ei. Itse olen palauttanut pelkällä plussakortilla.
Voit valittaa tuotteen virheestä myös ilman kuittia
Myyjä, maahantuoja ja/tai valmistaja voi olla vastuussa tuotteen virheestä riippumatta siitä, onko sinulla esittää kuittia ostoksestasi. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai myyjäliikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan.
Kuitti - Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Ap ei taida tietää kassajärjestelmistä eikä kaupan käynnistä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Voit valittaa tuotteen virheestä myös ilman kuittia
Myyjä, maahantuoja ja/tai valmistaja voi olla vastuussa tuotteen virheestä riippumatta siitä, onko sinulla esittää kuittia ostoksestasi. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai myyjäliikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan.
Kuitti - Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Ei päde virheettömään tuotteeseen.
Kuitti esiin tai lähdet pihalle. Meillä ei näistä asioista keskustella.
Yksi kauppa ottaa henkkareista tiedot, jos asiakas antaa tietonsa kaupalle. Kuitti on sähköinen joissakin pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida tietää kassajärjestelmistä eikä kaupan käynnistä yhtään mitään.
No kerro millä varmistat että kyseessä on sama tuote, kun siitä ei ole mitään todistetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit valittaa tuotteen virheestä myös ilman kuittia
Myyjä, maahantuoja ja/tai valmistaja voi olla vastuussa tuotteen virheestä riippumatta siitä, onko sinulla esittää kuittia ostoksestasi. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai myyjäliikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan.
Kuitti - Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Ei päde virheettömään tuotteeseen.
1. Virheettömällä tuotteella ei välttämättä ole vaihto- tai palautusoikeutta
Virheettömillä tavaroilla ei ole lakiin perustuvaa vaihto- tai palautusoikeutta myymälästä tai tavaratalosta ostettuina. Monet liikkeet myöntävät kuitenkin vaihto- tai palautusoikeuden vapaaehtoisesti. Myyjä voi vapaasti asettaa ehtoja oikeudelle, kuten vaatia alkuperäistä kuittia, myöntää vain vaihtamisen tavaraan tai lahjakorttiin tai rajata alennuksella myydyt tuotteet vaihto- tai palautusoikeuden ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida tietää kassajärjestelmistä eikä kaupan käynnistä yhtään mitään.
No kerro millä varmistat että kyseessä on sama tuote, kun siitä ei ole mitään todistetta?
Itsekin haluaisin tietää.
Kyllä sen saa selville mistä on tuote ostettu ja milloin ja mitä maksanut. Tarvii tietää tuotteen hinnan ja ostopäivän. Ne löytyvät liikkeen tilitapahtumista. Olen sen kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida tietää kassajärjestelmistä eikä kaupan käynnistä yhtään mitään.
No kerro millä varmistat että kyseessä on sama tuote, kun siitä ei ole mitään todistetta?
Tilitapahtuma riittää todisteeksi ja osassa kaupoista ei edes saa enää paperikuittia, jos on sitoutunut sähköiseen kuittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida tietää kassajärjestelmistä eikä kaupan käynnistä yhtään mitään.
No kerro millä varmistat että kyseessä on sama tuote, kun siitä ei ole mitään todistetta?
No eikö se näy siellä kaupan omassa kassajärjestelmässä, että tuote on myyty? Sitten voi verrata päivämääriä.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida tietää kassajärjestelmistä eikä kaupan käynnistä yhtään mitään.
Minä tiedän, ja tiedän myös siitä pankin tiliotteesta mitä siellä näkyy. Olen itse esimerkiksi maksanut jonkun tuotteen ja kyllä se mihin rahat menee on nimeltään jotain muuta ja osoite myös ihan eri. Kaupassa näkyy kyllä ostokset mitä kukakin ostaa, ihan voi lukea näytöltä ja sama teksti tulee kassakuittiin. Mutta jos sinulla ei kuittia olemassa eikä mitään todisteita että olet just siitä paikasta ostanut niin ei voi myyjä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida tietää kassajärjestelmistä eikä kaupan käynnistä yhtään mitään.
No kerro millä varmistat että kyseessä on sama tuote, kun siitä ei ole mitään todistetta?
Tilitapahtuma riittää todisteeksi ja osassa kaupoista ei edes saa enää paperikuittia, jos on sitoutunut sähköiseen kuittiin.
Minulle tulee joistakin liikkeistä sähköinen kuitti osa sähköpostiin osa sovellukseen, joten on ne kuitit tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Voit valittaa tuotteen virheestä myös ilman kuittia
Myyjä, maahantuoja ja/tai valmistaja voi olla vastuussa tuotteen virheestä riippumatta siitä, onko sinulla esittää kuittia ostoksestasi. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai myyjäliikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan.
Kuitti - Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Koskee vain tuotteita joilla on takuu.
Eli oikea tapa hoitaa asia on painaa punaista nappia jolloin 5 vartiaa saapuu trloittamaan asiakkaan