Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Corona-Corinna kirjoitti:
Hei! Olen raskaana ja mietin, kuinka huolissaan koronasta olisi syytä olla. Muita kohtalotovereita?
No yleisellä järjellä ajateltuna hyvin huolissaan jos sulla on siellä kohdussa ihminen. Jos sun keuhkot menettää hapenottokyvyn niin vauva ei saa happea. Jos hengityskoneita ei riitä kaikille niin... you know.
Sitten ei tiedetä mitä jälkivaikutuksia tämä corona voi jättää esim sinulle tai voiko vaikuttaa vauvan kehityksen jos sairastut.
vauvalle ja äidille riittää, otetaan koneesta, nk priorisointi
Ruotsissa on nyt tasan 500 tartunnan saanutta https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronavirus…
Helsinki kiinni. Nopeasti.
Loppunut ne spekulaatiot, että covid on vaarallinen vain kiinalaisille ja eurooppalainen valkoinen on turvassa.
Miten menee jos julistetaan poikkeustila Suomessa; luovutetaanko tasvallan ylipäällikkyys silloin puolustusvoimien komentajalle?
Esim. Italiassa nähtyjen liikkumisrajoitusten asettaminen vaatisi poikkeustilan julistamista. Eli ei ole aivan utopistista, että sellainen nähtäisiin Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Nordic Nightmare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisten ja italialaisten terveydessä ja elintavoissa suuria eroja? En ole käynyt Italiassa koskaan.
Suomessa ainakin runsaasti ylipainoa, korkeaa verenpainetta, diabetesta, alkoholin suurkulutusta tupakointia, liikkumattomuutta ja huonoa yleiskuntoa. Eli en kutsuisi tätä terveelliseksi kansaksi millään tavalla...
Suomalaiset on italialaisiin verrattuna sairasta kansaa. Melkein jokaisella on Suomessa joku sairaus. Monella nykyään jo syntyessään.
Onko täällä jotenkin erityisen sairasta porukkaa, kun itse keski-ikäisenä omassa lähipiirissä noin 20-30h:n joukosta tiedän vain yhden. jolla on perussairaus?
Ne eivät nyt kerro sulle ihan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuollaan kaikki. Hyvästi :(
Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.
Sitä voi hidastaa sen verran, ettei koko terveydenhuolto kaadu.
Siihen keksitään rokote aikanaan.
Ja lopulta jo sairastaneet muodostavat laumasuojan lopuille.
Siis koronan voi saada vaikka heti uudestaan, siitä ei muodostu mitään suojaa.
Älä jauha paskaa.
https://www.nytimes.com/2020/02/29/health/coronavirus-reinfection.html
Oliko liian pitkä artikkeli kun et viitsinyt loppuun asti itse lukea? :-)
Asiasta löytyy kymmeniä juttuja/tutkimuksia, tässä vain yksi linkki. Vajaavaiselle on turha asiaa varmaan tarkemmin selventää. Tulet kuitenkin totuuden pian näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään joku ihmetteli ettei Satakunnassa oo virusta, nyt on kaksin kappalein.
Miehet ovat hyvässä kunnossa ja kotihoidossa. Miesten tilanne ei ole vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MARIN tänään A-Studiossa klo 21!! Järkyttää jo valmiiks
"Niin nythän on niin että on tehty sellainen tilannearvio että tämä korona leviää ja me seuraamme tilannetta"
”Keskusteluissa XXX kanssa painotettiin yhteistyön ja keskinäisen koordinoinnin merkitystä”
Vaihda tuohon XXX tilalle jokin ajankohtainen taho, ja saat Sannan kommentin asiaan kuin asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä muuta, mutta tavarankuljetus ketjut alkavat takuta. Olen kaupassa itse töissä ja tällä viikolla on jäänyt useita tavaratoimituksia saapumatta toimitusongelmien takia. Tavara alkaa yksinkertaisesti loppumaan.
Täällä huomattu että tehtaat eivät tuota niin paljon, esim. läppärit tietyillä valmistajilla aika kortilla, sama puhelimissa. Laivaliikenne myös vähän takkuilee kun käyvät useissa maissa ja satamissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisten ja italialaisten terveydessä ja elintavoissa suuria eroja? En ole käynyt Italiassa koskaan.
Suomessa ainakin runsaasti ylipainoa, korkeaa verenpainetta, diabetesta, alkoholin suurkulutusta tupakointia, liikkumattomuutta ja huonoa yleiskuntoa. Eli en kutsuisi tätä terveelliseksi kansaksi millään tavalla...
Suomalaiset on italialaisiin verrattuna sairasta kansaa. Melkein jokaisella on Suomessa joku sairaus. Monella nykyään jo syntyessään.
Onko täällä jotenkin erityisen sairasta porukkaa, kun itse keski-ikäisenä omassa lähipiirissä noin 20-30h:n joukosta tiedän vain yhden. jolla on perussairaus?
Ihan samaa ajattelin. Olen 53, mies 55 ja olemme ihan terveitä. Kohta kolmekymppiset lapsemme ovat terveitä. Siskoni perhe on terve. Äitini on terve. Anoppini on terve.
Eräällä kaverillani on muutamakin sairaus, mutta hän ei ole suomalainen, vaan Suomessa asuva virolainen.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen johtava asiatuntija Jussi Sane kertoo Ylelle, että Suomessa seurataan virustartunnan tilannetta tarkasti.
– Laboratoriovalmiutta ja toimintamalleja on kehitetty.
Sanen mukaan epidemiariski Euroopassa on erittäin pieni, eikä Suomessa ole syytä ryhtyä radikaaleihin toimenpiteisiin.
https://yle.fi/uutiset/3-11168163
Massatapahtumien peruminen saattaa olla turhaa – “Virus jyllää kolmesta kuuteen kuukautta ja sitten se katoaa”
– Tieteellistä näyttöä ei ole, että massatapahtumien peruminen toimisi minkään hengitystieinfektion kohdalla.
Aluksi virus löytää muutamassa kuukaudessa alttiina olevat ihmiset, jolloin pieni osa väestöstä sairastuu. Lisäksi osa ihmisistä saa tartunnan mutta saavat siitä suojan, vaikka eivät varsinaisesti sairastukaan.
– Loput eivät ole missään riskissä sairastua.
Sitten tauti sammuu. Näin käyttäytyy esimerkiksi influenssa.
Mu ahdistaa jo valmiiksi kuunnella sitä pääministeriä yhdeksältä.
Otin jo rauhoittavaa lääkettä valmiiksi. Stressaavaa, kun se taas vähättelee koko asiaa ja sanoo, että olemme hyvin valmistautuneita ja mitään yleisötilaisuuksia ei tarvitse sulkea eikä mitään liikkumisrajoituksia kaupunkeihin tehdä jne jne. Ja vaan 0.1 % sairastuu, mutt me ollaan valmistauduttu ihan valtavan yllimitoitetusti eli jopa 35 prosenttiin.
Koronatiivi kirjoitti:
Käytin kaupassa maskia ja pikkutytön reaktio oli seuraava: selitti ensin isälleen jotain mutta kun näki mut niin sana katkesi kesken ja katsoi vain suu auki. 😁
Käytin maskia koska olen flunssassa. Paikkoja kolottaa, kuumeinen olo lievästi ja kuivaa yskää. Soitin päivällä THLn korona-numeroon, josta kerrottiin että ei hätää.
Käytin maskia, koska olen lukenut että se suojaa muita, jos sairastunut käyttää sitä itse. Ajattelin että kun ei voi olla varma mikä on, en ota riskejä ja on se hyvä suojata muita myös nuhaflunssalta.
Nyt sinulla pitäisi olla oikeus testiin, koska WHO on tänään antanut kritiikkiä Suomelle.
Ei hätää. Ruotsinlaivat liikennöivät yhä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyy partiolainen espoosta. Olet joo tynnyrissä kasvanut.
Jos vaikka lähtis siitä, että kahdella miljoonalla suomalaisella on korkea verenpaine niin aika monen tuttavat ja perheenjäsenet osuu siihen sakkiin.
Vierailija kirjoitti:
MARIN tänään A-Studiossa klo 21!! Järkyttää jo valmiiks
Sanna on nusssittavan hyvän näköinen. Tumputus käyntiin klo 21.00.
Vierailija kirjoitti:
Olin linkittämässä tänne uutista, jossa terveydenhoitopäiviä oltiin pokkana menossa viettämään Tukholman laivalle isolla hoitajaporukalla ja siihen kommentti: En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.
Nyt kuitenkin oli juuri äsken peruttu tuo maailman suurin hulluus hakea hoitohenkilökunnalle koronat laivalta juuri kun homma leviää Suomessa sairaaloihin. Huh! On siellä jollakulla edes jokunen aivosolu toiminut!
Entäs ensi viikon Tampereen lääkäripäivät ja tulevat sairaanhoitajapäivät Helsingissä!?!!
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää minkälainen suhtautuminen Suomessa on viikon päästä, tai kahden viikon. Tässä alkaa jo miettiä kaikkia menemisiä, pitäisikö perua. Kuuluuko ne perua? Nythän se olisi järkevintä eikä silloin kun on jo luuhannut joka paikassa hankkimassa sen koronan itselleen.
Näinpä. Minä olen jo vähentänyt kaikkea turhaa kanssakäymistä muiden kanssa. Kohtahan se nähdään, oliko tämä hysteeristä vai ei.. Uskon, että viimeistään huhtikuussa nähdään, miten käy.
Kysyy partiolainen espoosta. Olet joo tynnyrissä kasvanut.