Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, kello on 11.00
600 tartuntaa ja 15 kuollutta, joista 3 lapsia.
Missä?
Suomessa.
Tartuntoja ympäri maata. Kuolleet Jyväskylän seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole hyödytöntä mutta THL ym on pakko levittää sitä sanomaa ettei hoitohenkilöstöltä lopu maskit ja käsidesi niinkuin nyt jo hyvin todennäköisesti on käymässä.
On pakko vain ja ainoastaan siksi, koska valtiovalta ei ole käyttänyt lakisääteistä oikeuttaan ottaa haltuunsa maahantuojien, tukkujen ja kauppojen varastoja kansallisen turvallisuuden nimissä. Nyt sitten ollaan näinkin yksinkertaisessa asiassa tilanteessa, jossa on pakko vedota huonosti toimivaan vapaaehtoisuuteen jotta viranomaisten toimintakyky saataisiin turvattua.
Ei näin.
Ketterät pikkufirmat ostivat tukut tyhjiksi ja myivät verkkokauppana Aasiaan:
Satakunnan Kansa 3.2.
https://www.satakunnankansa.fi/a/fafc7cf5-5e18-4ef1-8061-88c7f796312d
"Oulussa puolestaan ensihoitotuotteiden verkkokauppa MedKit Finland on ostanut alan suomalaisten tukkureiden varastoja tyhjiksi. Liikevaihto on saanut kunnon kasvusysäyksen ja verkkosivujen kävijämäärä kolminkertaistunut 35 000:een viikossa."
Saksa sulki jo ajat sitten nuo kanavat.
Oma maa ensten.
Sanna ho hoi,yritä edes.
Suomessa ainakin 17 uutta koronavirustartuntaa
17 uutta tartuntaa, 11 pk-seudulla
Satakunnasta ei vissiin vielä ilmoitettu?
Miksi en löydä tietoja thl:n sivuilta :(
Vierailija kirjoitti:
Eli 17 uutta tartuntaa. Plus piilossa olevat, joita ei testata. Vauhti on kova
Olin Tirolin alueella pari viikkoa sitten. Nyt kurkkukipua ja flunssainen olo. Soitin Hyvnkäälle: ei tarvetta testille tässä vaiheessa. Oletan ettei testiin pääse Suomessa ilman rankkoja oireita ja hyvää tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuolla Norjassa oikein on tehty, kun porukkaa on vähemmän kuin Suomessa, mutta tapauksia tullut lyhyessä ajassa jo 401???
Käyköhän siellä turisteja enemmän??
Enemmän rahaa käytössä ja sitä myös käytetään, kuten matkustamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, kello on 11.00
600 tartuntaa ja 15 kuollutta, joista 3 lapsia.
TROLLI, tämä EI ole totta. Mene muualle hakemaan huvituksesi, kakara!
Siis mikä toi 15 kuollutta on????
Jänskää, kun ei enää edes tiedoteta kunnolla. Jotain epämääräisiä iltiksen ”ainakin 17 uutta” -otsikoita vain.
Vierailija kirjoitti:
Desin käsidesipulloja on meillä joka kraanan vieressä, molemmissa autoissa, mulla käsilaukussa ja pojalla repussa. Lisäksi on 16 pulloa jemmassa, osa lähtee äidilleni.
Lidlistä ostettu kaikki.
Lisäksi olen ostanut desinfioivia käsipyyhkeitä autoihin. Niillä voi pyyhkiä kauppakierroksen päätteeksi myös ratin, vaihdekepin nupin, namiskat ja ovenkahvat. Niitä on myös kätevä pitää käsilaukussa.
Et sitten ajatellut, että muutkin saattaisivat tarvita käsidesiä? Nyt hamstrasit itsellesi ison määrän ja moni jäi ilman vain sinun takiasi. Koska sinäsinäsinä eikä kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsidesit kaikkialta loppu, ainakin täällä Vantaalla. Ei Lidlissä, apteekeissa Tokmannilla. Osaako kukaan vinkata mistä saisi?
Sehän on vain hyvä, ovat ilmeisesti käytössä. Saippuaa varmasti on vielä hyllyissä?
On toki. Kaupungilla ym. liikkuessa vain hiukan hankala ruveta saippualla pesemään.
Savett superclean - desinfioivat käsipyyhkeet (toki on myös muita merkkejä) on näppäriä. Näkyi olevan monissa kaupoissa hyvin tyrkyllä kassojen lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Desin käsidesipulloja on meillä joka kraanan vieressä, molemmissa autoissa, mulla käsilaukussa ja pojalla repussa. Lisäksi on 16 pulloa jemmassa, osa lähtee äidilleni.
Lidlistä ostettu kaikki.
Lisäksi olen ostanut desinfioivia käsipyyhkeitä autoihin. Niillä voi pyyhkiä kauppakierroksen päätteeksi myös ratin, vaihdekepin nupin, namiskat ja ovenkahvat. Niitä on myös kätevä pitää käsilaukussa.
Eikö yhtään edes hävetä hamstaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta toi mölinä. Omaa trollaustasi se on.
Vierailija kirjoitti:
Trollin huumoria.
Onkohan nuo pääkaupunkiseudun 11 tapausta aiempiin tuloksiin liittyviä? Periaatteessa jos muita ei juuri testata, pakkohan on olla. Mutta eikö vastikään alettu testata myös sairaalahoitoa tarvitsevia hengitystieinfektion saaneita riippumatta tartuntariskistä?
Vierailija kirjoitti:
Eli 17 uutta tartuntaa. Plus piilossa olevat, joita ei testata. Vauhti on kova
Itämisaika keskimäärin n. 5 vrk. Paljonko oli viisi päivää sitten tartunnan saaneita. Siitä voisi laskea nousukäyrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä ostettu kaikki.
Lisäksi olen ostanut desinfioivia käsipyyhkeitä autoihin. Niillä voi pyyhkiä kauppakierroksen päätteeksi myös ratin, vaihdekepin nupin, namiskat ja ovenkahvat. Niitä on myös kätevä pitää käsilaukussa.Et sitten ajatellut, että muutkin saattaisivat tarvita käsidesiä? Nyt hamstrasit itsellesi ison määrän ja moni jäi ilman vain sinun takiasi. Koska sinäsinäsinä eikä kukaan muu.
Ihan on oman perheen terveys minulle tärkein. Enkä ostanut suinkaan hyllyä tyhjäksi, enkä kerralla koko määrää.
On toki. Kaupungilla ym. liikkuessa vain hiukan hankala ruveta saippualla pesemään.