Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Kiinalle naureskeltiin mutta on parin muun maan lisäksi ainoa, joka on hoitanut homman kunnialla.
Täys paskaa tämä Suomen politiikka,kun eivät osaa ennakoida mitään,esim,korona laittakaa jo nyt asoijoita tärkeysjärjestykseen ja ajatelkaa Suomen kansaa jotka ovat teitä äänestäneet,ÄLKÄÄKÄ VAIN ITSEÄNNE AJATELKO mutta sehän on aina sama asia mitä äänestäjät tekevät...AINA VAAN ITSEÄNNE AJATTELETTE SAATANAN MULKUT SIELLÄ MÄELL'ÄÄÄÄÄÄ....TEITÄ KYLLÄ AUTETAAN mutta eipä kansasta välitetä ...
Tällainen asia on mielestäni naurettava: Asiantuntijat hokevat kuinka karanteeni on äärimmäisen ankara toimenpide joka rajoittaa ihmistä kuin vankila. Esimerkiksi eilisessä jyväskylän nettiluennolla. Ja että voi ihmiselle aiheuttaa jopa stressiperäisen traumareaktion, masennuksen ja paniikkikohtauksen. Höpönlöpön. Itselläni on stressiperäinen traumahäiriö, vakava ahdistushäiriö, paniikkia, vakava masennus. Ja olen sairastanut 2 vakavaa sairautta jotka eristivät minulta kuukausiksi(8kk-1,5v) normaalielämän ja yhteydet muihin ihmisiin ja jopa sairaalassakin olin useampaan otteeseen eristyshuoneessa. Ihan hyvin selvisin, ahdistusta aiheutti itse sairaus, ei kotikaranteenissa oleminen mikään paha ole, voi tehdä kaikkea mukavaa varsinkin jos ei ole mitään oireita. Monet ottaisivat mielellään sellaisen netflix-loman suorastaan.
Aion nyt itse oleilla kotioloissa niin paljon kuin mahdollista sillä olen vielä syöpätoipilas.
Onko muita joita on ollut Ruotsin risteilyllä
hiihtolomalla? Alkaa pikkaisen pelottaa,ettei sieltä ole saatu mitään.Sillä osa perheestä oli kipeänä toisilla ripuli ja toisilla kuume ja päänsärky
Vierailija kirjoitti:
Ei mene kauaa kun tulee maailmanhistorian kovin pörssiromahdus. Jahka jenkeissä pöpö vähän ottaa lisää kierroksia niin kaaos on valmis.
Tyhmä kysymys, mutta valistakaa miten pörssiromahdus vaikuttaa tavallisen kansalaisen arkeen ja asioihin?
Eli miten se näkyy ja vaikuttaa sellaiselle, joka ei ole sijoittanut senttiäkään, kun tulot niin pienet et elämä on mennyt päivästä toiseen senttiä venyttämällä.
Kiinassa alkaa tilanne olla ohi. Kaikki väliaikaiset sairaalat on suljettu ja asiantuntijoiden mukaan Kiina julistaa kohta epidemian voitetuksi.
Lähde BBC.
Marisijan hallitus pihalla kuin sulanut lumiukko. Toivotaan että tulee herätys tai hallitus vaihtuisi kiireellä.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen asia on mielestäni naurettava: Asiantuntijat hokevat kuinka karanteeni on äärimmäisen ankara toimenpide joka rajoittaa ihmistä kuin vankila. Esimerkiksi eilisessä jyväskylän nettiluennolla. Ja että voi ihmiselle aiheuttaa jopa stressiperäisen traumareaktion, masennuksen ja paniikkikohtauksen. Höpönlöpön. Itselläni on stressiperäinen traumahäiriö, vakava ahdistushäiriö, paniikkia, vakava masennus. Ja olen sairastanut 2 vakavaa sairautta jotka eristivät minulta kuukausiksi(8kk-1,5v) normaalielämän ja yhteydet muihin ihmisiin ja jopa sairaalassakin olin useampaan otteeseen eristyshuoneessa. Ihan hyvin selvisin, ahdistusta aiheutti itse sairaus, ei kotikaranteenissa oleminen mikään paha ole, voi tehdä kaikkea mukavaa varsinkin jos ei ole mitään oireita. Monet ottaisivat mielellään sellaisen netflix-loman suorastaan.
Aion nyt itse oleilla kotioloissa niin paljon kuin mahdollista sillä olen vielä syöpätoipilas.
Ymmärräthän, että me kaikki olemme erilaisia. En usko, että itsekään kovin paljon ahdistuisin kotikaranteenista, niin kauan kuin tietoverkon kautta voi pitää yhteyksiä ulkomaailmaan. Mutta yleisellä tasolla on aivan ymmärrettävää, että telkeäminen kotiin epämääräiseksi ajaksi aiheuttaa ahdistusta sekin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa alkaa tilanne olla ohi. Kaikki väliaikaiset sairaalat on suljettu ja asiantuntijoiden mukaan Kiina julistaa kohta epidemian voitetuksi.
Lähde BBC.
Eli 4kk kestää, jos oikeasti taistelee vastaan ja ottaa järeät aseet käyttöön. Miten pitkään se kestää, jos ei näitä keinoja käytetä?
Mitä armeija oikein puuhaa?
Eilen lähikaupassa näkyi ryhmä armeijan vaatteisiin pukeutuneita miehiä. Se oli vähintäänkin hämmentävää, sillä lähin varuskunta on satojen kilometrien päässä eikä täällä näy oikeasta koskaan armeijan porukkaa. Joskus näkyy lomilla olevia nuoria, mutta nämä eivät olleet nuoria.
He olivat arviolta kolmekymppisiä-nelikymppisiä aikuisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
HiljainenHiihtäjä kirjoitti:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006429372.html
INFLUENSSA näyttäisi leviävän jopa 50–100 kertaa tehokkaammin kuin koronavirusepidemia. Siksi influenssa on myös kaiken kaikkiaan pahempi tappaja kuin koronavirus, vaikka uusi tauti onkin kantajalleen vaarallisempi.
Influenssaan kuolee keskimäärin 0,1 prosenttia sairastuneista, kun koronaviruksessa sairastuneiden kuolleisuus on ollut tällä tietoa 3,4 prosenttia sairastuneista.
”WHO on voimakkaasti korostanut, että koronavirus näyttää leviävän eri tavalla kuin influenssa. Influenssan leviämismallit eivät käy koronavirukseen”, Puumalainen sanoo.
Jos koronavirus olisi levinnyt Hubeissa kuin influenssa, tapauksia olisi ollut viidestä kuuteen miljoonaa.
Tuosta kun laskee esim 100 korona viruksen kantajasta kuolee 3,4, eli 3 henkilöä, niin samaan aikaan influenssaan kuolee 5-10 henkilöä riippuen leviääkö influenssa 50-100x nopeammin kuin korona. Miksi siis paniikki koronan takia, ei influenssan?
Mediassa puhutaan myös jatkuvasti koronan säilyvän pinnoilla jopa 9pv, miksi ei sanota, että se on pinnoilta tarttuva vain muutaman tunnin?
Miksi ihmiset ostavat hengityssuojaimia, kun ne tiedon mukaan eivät estä saamasta virusta, enemmänkin vain estää sen levittämistä jos sairastunut?
Apua mitä aivopieruja. Jos perehtyisit aiheeseen? Ja ehkä sä et ole kuuleppa viisampi, kun terveysalan ammattilaiset, jotka muualla maailmassa ottavat tilanteen vakavasti?
Mitä sä höpiset hörhö? Mitään tässä ei ollut MINUN ajatuksiani, vaan asiantuntijoiden kommentteja asioista. Lähteinä ammattilaiset ja perus matematiikka.
Vierailija kirjoitti:
Mitä armeija oikein puuhaa?
Eilen lähikaupassa näkyi ryhmä armeijan vaatteisiin pukeutuneita miehiä. Se oli vähintäänkin hämmentävää, sillä lähin varuskunta on satojen kilometrien päässä eikä täällä näy oikeasta koskaan armeijan porukkaa. Joskus näkyy lomilla olevia nuoria, mutta nämä eivät olleet nuoria.
He olivat arviolta kolmekymppisiä-nelikymppisiä aikuisia miehiä.
Kertausharjoitus ja eväiden osto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene kauaa kun tulee maailmanhistorian kovin pörssiromahdus. Jahka jenkeissä pöpö vähän ottaa lisää kierroksia niin kaaos on valmis.
Tyhmä kysymys, mutta valistakaa miten pörssiromahdus vaikuttaa tavallisen kansalaisen arkeen ja asioihin?
Eli miten se näkyy ja vaikuttaa sellaiselle, joka ei ole sijoittanut senttiäkään, kun tulot niin pienet et elämä on mennyt päivästä toiseen senttiä venyttämällä.
Kun isot sijoittajat vetävät rahojaan pois, yritykset alkavat kärsiä, investoinnit putoavat nollaan, ihmisiä irtisanotaan.
Eläkerahastojen arvot tippuvat nopeasti. Voi olla, että valtio ei selviä eläkemaksuista ja/tai muista velvoitteistaan.
Kun piensijoittajien säästöt hupenevat, alkaa omanlaisensa kierre. Esim asuntoja voi tulla paljon myyntiin. Se on jollekin hyvä asia, mutta jos lainojen vakuutena olevien asuntojen arvot putoavat kovasti, tulee uudenlaisia vaikeuksia.
Tässä nyt jotain. Romahduksissa on aina voittajia, mutta isompi osa häviäjiä. Ja kyllä pörssikehitys valitettavasti myös reaalitaloudessa näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde BBC.Eli 4kk kestää, jos oikeasti taistelee vastaan ja ottaa järeät aseet käyttöön. Miten pitkään se kestää, jos ei näitä keinoja käytetä?
Olisi kestänyt vielä vähemmän, jos Kiina ei olisi käyttänyt perinteistä "turpa kiinni tai linnaan"-menetelmää tilanteen alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee vain hetki kuin pörssiromahdus realisoituu ihan normaaliin työelämään, ja sitä kautta irtisanomisiin ym. Toki sosiaalituilla ym. eläviin ei vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miten se näkyy ja vaikuttaa sellaiselle, joka ei ole sijoittanut senttiäkään, kun tulot niin pienet et elämä on mennyt päivästä toiseen senttiä venyttämällä.Menee vain hetki kuin pörssiromahdus realisoituu ihan normaaliin työelämään, ja sitä kautta irtisanomisiin ym. Toki sosiaalituilla ym. eläviin ei vaikutusta.
Kuinka niin? Ihmisiä irtisanotaan, työttömyys kasvaa, veronmaksajat vähentyvät... mitä luulet, että tuille tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006429372.html
INFLUENSSA näyttäisi leviävän jopa 50–100 kertaa tehokkaammin kuin koronavirusepidemia. Siksi influenssa on myös kaiken kaikkiaan pahempi tappaja kuin koronavirus, vaikka uusi tauti onkin kantajalleen vaarallisempi.
Influenssaan kuolee keskimäärin 0,1 prosenttia sairastuneista, kun koronaviruksessa sairastuneiden kuolleisuus on ollut tällä tietoa 3,4 prosenttia sairastuneista.
”WHO on voimakkaasti korostanut, että koronavirus näyttää leviävän eri tavalla kuin influenssa. Influenssan leviämismallit eivät käy koronavirukseen”, Puumalainen sanoo.
Jos koronavirus olisi levinnyt Hubeissa kuin influenssa, tapauksia olisi ollut viidestä kuuteen miljoonaa.
Tuosta kun laskee esim 100 korona viruksen kantajasta kuolee 3,4, eli 3 henkilöä, niin samaan aikaan influenssaan kuolee 5-10 henkilöä riippuen leviääkö influenssa 50-100x nopeammin kuin korona. Miksi siis paniikki koronan takia, ei influenssan?
Mediassa puhutaan myös jatkuvasti koronan säilyvän pinnoilla jopa 9pv, miksi ei sanota, että se on pinnoilta tarttuva vain muutaman tunnin?
Miksi ihmiset ostavat hengityssuojaimia, kun ne tiedon mukaan eivät estä saamasta virusta, enemmänkin vain estää sen levittämistä jos sairastunut?
Apua mitä aivopieruja. Jos perehtyisit aiheeseen? Ja ehkä sä et ole kuuleppa viisampi, kun terveysalan ammattilaiset, jotka muualla maailmassa ottavat tilanteen vakavasti?
Mitä sä höpiset hörhö? Mitään tässä ei ollut MINUN ajatuksiani, vaan asiantuntijoiden kommentteja asioista. Lähteinä ammattilaiset ja perus matematiikka.
Asiantuntijat ovat myös sanoneet että virus kestää pinnoilla 9 pv. Asiantuntijat ovat myös sanoneet, että kironaviruksella on suurempi kuolleisuus kuin influenssalla.
Vierailija kirjoitti:
10.3.2020 Uutisissa pörssit sitä, talous tätä. Yritysten elvytys- ja lainapaketteja, blaablaabaa.
Mikä v*ttu tätä maailmaa vaivaa?! Ihmisiä sairastuu ja kuolee koko ajan, kuolleita on jo yli 4000. Eikö heillä ole mitään väliä? Eikö omaisten surulla ja menetyksellä ole mitään merkitystä? Eivät kiinalaiset ja italialaiset ole vain JOITAKIN MUITA, he ovat ihmisiä siinä missä mekin.
Suomessa ei ole tarvetta laittaa kouluja kiinni tai perua joukkotapahtumia, koska ei ole saatu valmiiksi SELVITYKSIÄ HYÖDYISTÄ JA HAITOISTA. Edelleen, mitä h*lvettiä?
Ainiin, eduskuntaan ei oteta vierailijoita, mutta me muut joudamme kyllä töihin ja kouluun sairastuttamaan itsemme ja läheisimme. Niin, me kaikki emme ole nuoria ja perusterveitä. En halua menettää rakkaitani, kuten eivät muutkaan - missään.
Minä jään nyt lakkoon yliopisto-opinnoistani, pitäkää tunkkinne päättäjät. En lähde massaluennoille hakemaan tartuntaa.
En halua olla mukana rakentamassa tällaista Suomea!
(alkuperäistä viestiä muokattu hieman)
Lakkopäivä numero 1
Edelleen p*rkeleen pahalla päällä. Ylen Aamussa keskustetiin juuri koronasta: "Pörssi-Syöksy: Suomi hyötyy halvasta energiasta, Bensan hinta voi laskea pienellä viiveellä, Korkojen arvioidaan pysyvän alhaalla pitkään".
Miksi rahaa menee ihmishenkien edelle? Miksei täällä toimita ja suojella meitä? Mitä tälle voisi tehdä?
Tartuntojen määrä tällä hetkellä:
119 243 yhteensä
40 Suomessa
Kuolleiden määrä:
4 300
(lähde: https://www.worldometers.info/coronavirus/)
p.s. Saa lähteä mukaan lakkoilemaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, että me kaikki olemme erilaisia. En usko, että itsekään kovin paljon ahdistuisin kotikaranteenista, niin kauan kuin tietoverkon kautta voi pitää yhteyksiä ulkomaailmaan. Mutta yleisellä tasolla on aivan ymmärrettävää, että telkeäminen kotiin epämääräiseksi ajaksi aiheuttaa ahdistusta sekin.
Mutta jos punnitaan kumpi on tärkeämpi, pieni karanteenin aiheuttama, ohimenevä epämukavuus vai useiden ihmisten henkien säilyminen ja vaikeat sairaalahoidot hengityskoneineen niin itse valitsisin tuon pienen epämukavuuden. Jo kun katsoo italian ja kiinan terveyshenkilökuntaa niin näkee miten äärirajoillaan he työskentelevät, epämukakuusalueelta hekin ovat poissa ja äärimmäisessä stressitilassa. Itse sairastaneena kunnioitan heitä ja haluan vähentään heidän taakkaansa. Ymmärrän kyllä että ihmiset ovat tästä erimieltä mutta sitä en ymmärrä että miksi.
Jos minä selvisin hengissä henkisesti vaikeista tilanteista jo valmiiksi henkisesti heikkona niin kyllä siitä terve ihminenkin selviää.
Niinno, mikä sitten on paras tapa. Laumasuoja olisi hieno asia, siitähän on vähän ristiriitaista juttua nyt liikkeellä saako tälle immuniteettia ja jos, kuinka pitkäksi aikaa. Tyypillisesti koronaviruksille saa immuniteetin, mutta se ei ole kovin pitkäkestoinen. Tästä uudesta ei vielä tiedä.
Jos immuniteettia saa, laumasuoja-ajatus voi olla järkevä, sillä tukahduttamalla tämän se todennäköisesti ryöpsähtää yhä uudestaan ja uudestaan aina jostain esiin aiheuttaen uuden kaaoksen, ainakin siihen saakka kun/jos tälle saadaan toimiva rokote. Jos ei, silloin ainoa järkevä toimi olisi vaan rajoittaa sitä keinolla millä hyvänsä.
Aika näyttää.