Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Voi ei :( Espanjassa taas mellein 400 uutta tartuntaa. Espanjassa nyt yhteensä 1646 tartunnan saanutta.
Oho, enemmän kuin Saksassa
Minua rauhoittaa kummasti tieto siitä, että suomalaiset ovat rauhallisia ihmisiä ja tottelevat annettuja ohjeita ja sääntöjä melko säntillisesti. Karanteeniin määrätyt pysyvät karanteenissa eikä kukaan levitä virusta tieten tahtoen.
Käsienpesulle on tässäkin ketjussa naureskeltu, mutta jos se auttaa estämään viruksen leviämistä, niin hyvä.
Kaikenlaisia uhkakuvia voi maalailla ja prosenttilukuja esitellä, mutta ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen terveydenhuolto- ja sairaalaverkkoa on leikattu viimeisen parinkymmenen vuoden aikana, viimeksi Sipilän kaudella.
Maaseudun sairaat ja vanhukset eivät tule pääsemään hoitoon. Sille asialle ei nyt voida yhtään mitään.
Tuskin kukaan uskoi maailmanlaajuiseen tappavaan virukseen. Eihän sellaista ole 2020-luvulla.
Sille asialle voidaan ihan kaikki!!!
Englannissa testaavat kymmeniä tuhansia ja 200 tartuntaa. Suomessa on 50 tartuntaa ja kasvaa eksponentiaalisesti. Viimeinen hetki laittaa kaikki kiinni rahtia lukuunottamatta ja takoa rahaa sairaalatarvikkeilla hanskoilla ja maskeilla. Suomihan osaa valmistaa näitä itsekin ja c-vitamiinia.Jos ei nyt toimita niin se on kansanmurha 20% kuolee pahimmassa skenaariossa.
Toivottavasti syylliset saadaan rangaistavaksi. Ei Suomessa, vaan EU-tasolla.
Nykyiset ministerit ja THL:n asiantuntijat ovat syyllisiä jokaiseen kuolemaan, joka heidän toimien ja ohjeiden takia tulee. Ihan jokainen koronakuolema tulee olemaan heidän syytään, sillä eivät edes yritä hidastaa viruksen tulemista Suomeen.Oikein lentokoneilla sitä tänne lennättävät ja kehottavat potentiaasia tartuttajia menemään töihin ja kouluun.
Nyt on vielä aloitettu kampanja jolla on tarkoitus saada kodeissaan olevat ihmiset ulos ja osallistumaan tapahtumiin. Hesarissa oli oikein iso juttu jossa selitettiin, että on liioittelua välttää kontakteja. Kehottivat juttelemaan jonkun kanssa jos tuntuu ettei uskalla mennä töihin tai kauppaan.
Ovat vissiin huolissaan siitä, että proletariaattia saattaa jäädä henkiin koronan jäljiltä. Itse aion linnoittautua entistä tiukemmin kotiin tuon jutun jälkeen 😡
Tuntuu kyllä oikeesti todella kummalliselta, että oikein kehoitetaan ihmisiä sosiaaliseen kanssakäymiseen, kun muut maat nimenomaan siitä varoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi Suomessa parantunut https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/94bda098-1ca1-466e-a55b-b467e901d013
Hyvä että parantui. Mutta tiedossa kyllä oli jo että virus aiheuttaa lapsille hyvin lievät oireet eikä sitä pidetä vaarallisena lapsille.
Toivon totisesti, että tätä ketjua ei poisteta. Niin mainio historiallinen aikalaiskuvaus tapahtumien kehittymisestä tästä tulee.
Miten WHO:lle voi laittaa viestiä? Olisin jo viime viikolla ilmiantanut Suomen hyssyttelystä ja valehtelusta, mutta heidän sivuillaan ei ollut palautelinkkiä.
Ainakin tuon voisi linkittää heille THL:n sivuilta, että Suomessa ei edelleenkään testata vaikka olisi oireita. Ja että tapahtumia "ei kannata" perua.
Vierailija kirjoitti:
Minua rauhoittaa kummasti tieto siitä, että suomalaiset ovat rauhallisia ihmisiä ja tottelevat annettuja ohjeita ja sääntöjä melko säntillisesti. Karanteeniin määrätyt pysyvät karanteenissa eikä kukaan levitä virusta tieten tahtoen.
Käsienpesulle on tässäkin ketjussa naureskeltu, mutta jos se auttaa estämään viruksen leviämistä, niin hyvä.
Kaikenlaisia uhkakuvia voi maalailla ja prosenttilukuja esitellä, mutta ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden.
Niin, olemme rauhallisia. Ennustaa ei tarvitse, kunhan katsot Italian uutisia, niin näet että se on suomen tulevaisuus, jos päättäjät eivät toimi jo tällä viikolla...WHO kehottaa toimimaan. Hölmölä ei toimi
Vierailija kirjoitti:
En pysty seuraamaan tätä ketjua enää. Täällä annetaan hihhulien ja hörhöjen suitsia toinen toisiaan yhä pahemmille kierroksille. Itseäkin huolestuttaa korona, mutta tämä ketju on jotain aivan sairasta.
Tää on kääntynyt aika vahvasti viihteen puolelle.
Järkevyys ennen kaikkea kirjoitti:
Ärsyttää tuollainen trolli joka on kopioinut juttua iltalehden tai sanomien psykiatrin höpinöistä, koskien pelkoa. SE ETTÄ TOIMII JA VAATII VIRANOMAISILTA TOIMIA, on viisautta, ei pelkoa.
Nimenomaan. Jos thl ei välitä ja haluaa että Italian tilanne on täällä niin sitten:
Ihmisten pitää Itse tajuta karanteerata itsensä 1 kk ajaksi joukkotapahtumista. Unohtakaa ne ylppärit jos haluatte olla elossa.
Vierailija kirjoitti:
Miten WHO:lle voi laittaa viestiä? Olisin jo viime viikolla ilmiantanut Suomen hyssyttelystä ja valehtelusta, mutta heidän sivuillaan ei ollut palautelinkkiä.
Ainakin tuon voisi linkittää heille THL:n sivuilta, että Suomessa ei edelleenkään testata vaikka olisi oireita. Ja että tapahtumia "ei kannata" perua.
Hain ihan Googlesta WHO contacts tms, sieltä ne sitten löytyi aika helposti. Kannattaa sinnekin viestiä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelon iskiessä voi pysähtyä pohtimaan, onko oikeasti vaarassa. On hyvä muistaa, että vaikka olisi kuinka huolissaan, mitään ei välttämättä tapahdu.
Ei huono ajatus tuokaan, kunhan toimii sen mukaan, minkä lopputuloksen kanssa on parempi elää tulevaisuudessa. Jos varaudun järkevästi, tiedostaen koronaviruksen vaarallisuuden ja en itse saakaan tartuntaa, kaikki on hyvin. En ole vaarantanut muita, enkä itse sairastunut. Taloudelliset tappiot yhteiskuntatasolla koskevat myös minua, kuiten kaikkia muitakin, mutta kaikista tärkein: oma, läheisten ja kanssaihmisten terveys ei vaarantunut minun vuokseni.
Jos taas suhtaudun virukseen välittämättä sen riskeistä ja toimin edesvastuuttomasti, saatan saada tartunnan itsekin ja mahdollisesti tartuttaa jonkun toisen ihmisen, todennäköisesti oman läheisen, joka ehkä sairastuukin siihen vakavasti. Hän itse tai hänen altistamansa saattaa myös menehtyä. Kumpi tuntuu järkevämmältä tai mukavammalta ajatukselta?
Kirjoitat viisaasti <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi Suomessa parantunut https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/94bda098-1ca1-466e-a55b-b467e901d013
Hyvä että parantui. Mutta tiedossa kyllä oli jo että virus aiheuttaa lapsille hyvin lievät oireet eikä sitä pidetä vaarallisena lapsille.
Ja joka hyvästä uutisesta pitää kaivaa joku mutta... :(
Pelko sairauteen liittyvistä avoimista kysymyksistä voi täyttää mielen ja joidenkin mielissä tilanne tuntuu niin hallitsemattomalta, että tuntuu, ettei siihen voi mitenkään vaikuttaa. Silloin voi pysähtyä miettimään, mikä oikeastaan pelottaa.
Joillakin se voi olla kuolemanpelko, mutta tilanteessa voi nousta mieleen myös muita pelkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa tänään vähemmän tartuntoja (57) kuin muina päivinä. Ovatkohan keksineet, että kun litran tuopeista kippaa huurteista, niin virus ei tykkää ollenkaan.
Pätevät edeskäyvät ja yksinkertaisuuteen asti kuuliaiset kansalaiset.
Erinomainen tiedotus.
Ketkä kuuliaisia? Eivät ainakaan saksalaiset. Täällä ihmiset tekevät mitä tykkäävät vaikka kuuluisivat heihin, joiden pitäisi pysyä kotona. Suomalaisten viranomaisusko on ihan toista.
t. saksalainen
Vierailija kirjoitti:
Joillakin se voi olla kuolemanpelko, mutta tilanteessa voi nousta mieleen myös muita pelkoja.
Vanhatkin pelot nostavat päätään, kun tilanne on epävarma. Eri ihmisiä pelottavat erilaiset asiat.
Onko yllätys että käsiä pitää pestä muulloinkin kun pyyhkiessä ahteria.
Jos koronaviruspelko tulee uniinkin ja valvottaa, kannattaa asiasta keskustella jonkun läheisen tai terveydenhuollon ammattilaisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ahdistusta ja pelkoa voi jonkin verran kanavoida sillä, että pesee käsiä ja huolehtii ruokavarastoista mahdollisen karanteenin ajaksi. Myös se, että tekee jotain itselle mieluista, auttaa.
Minä olen löytänyt uuden kivan harrastuksen.
Käytiin perheen kanssa ampumaradalla. Se oli oikein mukavaa ja rentouttavaa.
Osuin monta kertaa kymppiin. Siitä tuli hyvä mieli pitkäksi aikaa.
Seuraavaksi aion kokeilla kuinka hyvin osun liikkuvaan maaliin 😃
Ei huono ajatus tuokaan, kunhan toimii sen mukaan, minkä lopputuloksen kanssa on parempi elää tulevaisuudessa. Jos varaudun järkevästi, tiedostaen koronaviruksen vaarallisuuden ja en itse saakaan tartuntaa, kaikki on hyvin. En ole vaarantanut muita, enkä itse sairastunut. Taloudelliset tappiot yhteiskuntatasolla koskevat myös minua, kuiten kaikkia muitakin, mutta kaikista tärkein: oma, läheisten ja kanssaihmisten terveys ei vaarantunut minun vuokseni.
Jos taas suhtaudun virukseen välittämättä sen riskeistä ja toimin edesvastuuttomasti, saatan saada tartunnan itsekin ja mahdollisesti tartuttaa jonkun toisen ihmisen, todennäköisesti oman läheisen, joka ehkä sairastuukin siihen vakavasti. Hän itse tai hänen altistamansa saattaa myös menehtyä. Kumpi tuntuu järkevämmältä tai mukavammalta ajatukselta?