Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun on niin hankala suojautua tältä.
Itse voisin jäädä kotiin lasten kanssa. Mutta kun yritän puhua miehelle, se alkaa vaan analysoida tilannetta maailmalla ja Suomessa ja mitä olisi pitänyt tehdä, millanen tilanne olisi jos sitä tai tätä jne.
Se ei pysty ajatella tätä meidän perheen kannalta millään, suojautuu vaan tuon insinööriytensä taakse.
Ja mä joudun yksin käydä kaiken läpi tän perheen kannalta ja tehdä kaikki hankinnat ja päätökset, joudun vahtia hygienia-asiat ym. Tiedän että se ei voi olla töistä pois mutta voisi se edes ottaa jotain kantaa!
Kiitos ja anteeksi ot purkaus.
Täällä sama meno. Hankin kaiken, tänään tosin jo mieskin osallistui. Mutta työmatkoille on lähdössä lentelemään. Toivon että työpaikka laittaa ennen näitä matkustusestot. Tai saa luvan olla työpaikallaan karanteenissa, kerta työt menee perheen terveysriskien edelle.
Meillä sama.
Mies hermostuu jos puhun varautumisesta. Olen sitten yksin ostanut hyvin säilyviä ruokia varastoon.
Eilen mies suostui ostamaan paketin näkkileipää hätävaraksi, mutta ahdistui silminnähden koko hommasta.
Ei myöskään ymmärrä miksi en halua enää päästää lapsia kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syty nyt kirjoitti:
Kiina on hoitanut koronavirus epidemian hienosti, sanovat jotkut. Kiinassa on kova kiire, et ehkä ehdi kuolla, kun olet jo päätynyt ruumispussiin ja sinut heitetään polttouuniin. No, saman asian voi hoitaa niin monella tavalla. En ole tyytyväinen siihen tapaan miten asia hoidetaan Suomessa, mutta ei tuo Kiinan tapa toimia, ole yhtään sen parempi.
https://www.ntdtv.com/gb/2020/03/06/a102793224.html
Named and surnamed Hubei female teacher sent to funeral home alive
Minghui.com reported on the 5th that Hubei Province female teacher Liu Weishan was forcibly sent to a funeral home for horror news. Schematic (STR / AFP via Getty Images)
Beijing Time: 2020-03-06 05:54
FacebookTwitterEmailPrintFont Size[NTD Beijing, March 06, 2020] The outbreak of pneumonia in Wuhan has caused a large number of people to die of illness. The video even exposes the tragedy of many critically ill patients in Wuhan who have not burned out. On the 5th, Minghui.com also reported a horror news that a female teacher Liu Weishan from Hubei Province was forcibly sent to a funeral home.
The pneumonia epidemic in Wuhan, which lasted for more than three months, spread throughout the world under the control of the CCP's public opinion and the suppression of online speech. The Communist Party of China implemented the "home isolation" policy in the early days, which caused many people to be infected by the whole family. In the face of a large-scale outbreak, the CCP has no countermeasures and serious shortages of medical resources, and tens of thousands of people are suffering on the line of life and death.
In response to the rising number of infected patients and deaths. In mid-February, the "Medical Waste Emergency Disposal Cube", which was developed by the Air Pollution Control Team of the School of Environmental Science and Engineering of Shanghai Jiaotong University, was changed to "Garbage and Animal Corpse Disposal Cube" and sent to Wuhan Chi Aid Epidemic Area.
Officials claim that the cabin can operate continuously and efficiently, burn 5 tons of medical waste animal carcasses daily, and perform harmless treatment at the same time. This cabin is the "National Key R & D Plan during the 13th Five-Year Plan" period, and the CCP military also participated in research and development. Just passed the military verification test in Golmud, Qinghai in January.
It is said that these square cabins were transported into Wuhan by large trucks, and the number was up to 40. Netizens said, "It's terrible ... how many people died?"
A few days ago, after being discharged from hospital, an elderly woman in Wuhan received her family's return and introduced her to the driver and people inside the car on her way home. She experienced the horror experience she had seen while in hospital at Wuhan Infectious Diseases Hospital. She saw a few patients like her, who were still dead, and with a breath, they were tied to their hands and feet and put into the body bag on the fourth floor and carried away.
The mother-in-law said that the living person was afraid of the poisonous gas when they burned it. The same was true in the room next door. An old man had burned it before he had lost his gas. We were in hospital and saw it with our own eyes. I really think of cold heart ... No medicine, nothing. It is oxygen rescue, like dead dogs, dead one after another. The yellow lattice was carried away as soon as it was installed.
Jatkuu...
En tiedä mistä oot tämän kopioinut, mutta jos olisit vaivautunut lukemaan tämän läpi, olisit huomannut että tässä tarinassa ei ole päätä eikä häntää.
Tärkeintä kuitenkin on kopioida pitkiä englanninkielisiä tekstejä, joita luulo-peelot eivät ymmärrä. Ne näyttävät vaikuttavilta ja pitävät ketjua hengissä. :D
Tämä on aika viihdyttävä tämä luulo-peelojen ketju, mutta samalla antaa aika ankean kuvan suomalaisten hysteriaan taipuvaisuudesta. Kyllä on kansan sisu vuosien saatossa mahonnut!
Mitäs luulon perästä läksit tähän ketjuun oikein kommentoimaan? Jos ei itse osaa englantia, täällä voi pyytää referaattia. Kyllä tämä nyt näkyy olevan maailman ykköspuheenaihe, olisi kummallista jos siitä ei syntyisi monenlaista keskustelua.
Joka kertoo surullisen tosiasian siitä, että korkeastikoulutettujen tai muuten vaan fiksujen ihmisten määrä näyttää maailmassa olevan aika pieni.
Luulo-peelot on tällä palstalla elementissään! Saa elämöidä ja piehtaroida ihan kunnolla, kerrankin.
Olen huolissani suomalaisten ajattelukyvystä, nyt ei näytä hyvältä. Luulottelu sumentaa järjen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan palstalla olevista vielä kuollut koronaan?
Senkö jälkeen saa ottaa potentiaalisen pandemian vakavasti kun on ensin kuollut siihen?
Juu, sitten siirrytään h#lvetin omalle av-palstalle jota ei suljeta ikinä eikä edes yöksi vaan palstailu jatkuu ikuisesti.
Tämä on potentiaalinen pandemia. Me varmaan kuollaan kaikki!
No vakavasti otettuna, en jätä matkustamatta tämän koronan takia. Mutta uskon kyllä tämän olevan vasta esimakua siitä mitä tuleman pitää: tulossa on oikea vaarallinen pandemia(jota korona ei siis ole), koska maapallolla on liikaa ihmisiä ja luonnolla on keinosa tasapainon ylläpitämiseen. Sitä odottaessa, matkalla Lontooseen!
Toivottavasti et sentään huviksesi matkusta. Vaikka et itsestäsi olisi huolissasi, muista että voit omilla toimillasi ehkäistä viruksen välittämistä eteenpäin. Sekin on jo paljon, että katkaisee ketjun omalla kohdallaan.
Moni ajattelee ettei omilla toimilla ole mitään väliä, vaikka saattaisi olla se ketjun osa, joka voisi estää viruksen leviämisen just siihen lähipiiriin, jossa sairastuminen voi olla vakava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Syty nyt ? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomentaisiko joku? Polttavat elävältä niitä?
Sitä tuossa kerrottiin jos oikein tulkitsin. Hirveää.
Niin tuossa kerrotan. Tuo on kiinalaiselta sivustolta... i.
Ei me voida tietää ollenkaan mikä on totta. En lähtisi noista täällä sen kummemmin jaarittelemaan. Meillä toimitaan toisin, mutta onko asiat ollenkaan paremmin? Meille se vaan on tuttua ja siksi turvallista. Se mikä täällä on tavallista, voi olla jonkun muun mielestä outoa. Esim, että hiljaa annetaan koronan vallata maa, ei vain välitetä toimia toisin ja ihmiset jää täällä sen vuoksi huonoon asemaan. Ei ehkä laiteta polttoon kun vielä hengittää, mutta jos tukehtuu, kun ei saa apua, niin onko se yhtään sen parempi?
Olet oikeassa. Se on kyllä outoa, ettei täällä tehdä kaikkea mahdollista koronavirus epidemian leviämisen estämiseksi.
Sveitsissä 94 uutta tartuntaa.
Kohta julkaistaan Italian tän päivän uudet tartunnat. Arvauksia määrästä? 500?
Sanna sai YK:ssa raikuvat aplodit. Hän jo legenda. Kyllä Sanna hommat hoitaa. Ei meillä oo mitään hätää, terveysministerillä lähihoitajakoulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona-epidemia vei matkustajat Ryanairin lennoilta Suomesta Italiaan – 200 matkustajan koneet lentävät lähes tyhjillään
Ryanair lentää Suomesta Pohjois-Italian epidemia-alueelle vain Lappeenrannasta.
– Ihmiset ovat peruneet lentoja. Suurin osa on jättänyt tulematta. Keskiviikkona Lappeenrannasta Bergamoon lähteneessä koneessa oli muutamia kymmeniä matkustajia, kertoo Joro.
No voi kyynel. Nuokin muutama kymmenen joutaa jättää sinne.
Toki, etenkin kun ovat Italialaisia kotimatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähdössä pitkälle viikonlopulle Wieniin, haluatteko kysyä jotain?
Tulin sieltä juuri ja ihan rauahallista oli, ihmiset eivät hössötä koronasta ollenkaan, vaan elävät normaalia elmää. Kahvilat oli täynnä niin kuin aina. Onkohan mualla maailmassa tälläsitä öyhötys palstaa kuin meillä? Hysteriaa hysteriaa lietsomaan vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin jäädä kotiin lasten kanssa. Mutta kun yritän puhua miehelle, se alkaa vaan analysoida tilannetta maailmalla ja Suomessa ja mitä olisi pitänyt tehdä, millanen tilanne olisi jos sitä tai tätä jne.
Se ei pysty ajatella tätä meidän perheen kannalta millään, suojautuu vaan tuon insinööriytensä taakse.
Ja mä joudun yksin käydä kaiken läpi tän perheen kannalta ja tehdä kaikki hankinnat ja päätökset, joudun vahtia hygienia-asiat ym. Tiedän että se ei voi olla töistä pois mutta voisi se edes ottaa jotain kantaa!
Täällä sama meno. Hankin kaiken, tänään tosin jo mieskin osallistui. Mutta työmatkoille on lähdössä lentelemään. Toivon että työpaikka laittaa ennen näitä matkustusestot. Tai saa luvan olla työpaikallaan karanteenissa, kerta työt menee perheen terveysriskien edelle.
Meillä sama.
Mies hermostuu jos puhun varautumisesta. Olen sitten yksin ostanut hyvin säilyviä ruokia varastoon.
Eilen mies suostui ostamaan paketin näkkileipää hätävaraksi, mutta ahdistui silminnähden koko hommasta.Ei myöskään ymmärrä miksi en halua enää päästää lapsia kouluun.
Oletko siis ottanut lapset pois koulusta?
Tsekeissä ministeriö määräsi yleislääkärit laittamaan Italiasta palaavat kahden viikon karanteeniin.
Jos ihminen rikkoo kotikaranteenia, seurauksena on jopa 3 miljoonan kruunun sakko (yli 100 000 euroa).
https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-outbreak-03-06-20-i…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin ymmärrän sua. Mun mies sanoi, että katsotaan sitten, kun tulee hätätilanne, mutta minä haluan estää hätätilannetta. Poikani on unohtanut käsidesin kotiin jo kolmatta päivää. Onneksi he pesevät käsiä kunnolla aina kun tulevat kotiin - sitä on tehty meillä aina - jopa ennen Koronaa. Nyt on lisääntynyt kännykän putsaaminen. Mieheni on ihana. Rauhallinen ja järkevä. Yritän siis tehdä kompromisseja. On tärkeä puhua, miten käyttäydytään, kun tulee vakava tilanne. Esimerkiksi ymmärrän, että mieheni ei voi jäädä töistä pois, kun Helsingissä on 10 tartuntaa, tai kun on kuollut muutama ikäihminen (toivottavasti sitä ei tapahdu!!!!), mutta en taas kuvittelisi, että hän jatkaa töissä, kun kuolee perusterveitä ihmisä. Tärkeä on keskustella, kuinka kauas kumpikin on valmis menemään toisen ja perheen vuoksi.
Meillä miehellä on kaksikin perussairautta ja siksi olen jo etukäteen yrittänyt ehkä liikaakin noita hygieniajuttuja tyrkyttää. On kyllä muutenkin oman hygieniansa kanssa tarkka, mutta itseänikin naurattaa, kun pakotin pyyhkimään autonavaimet kaupasta tultua (käytiin aamulla klo 7, ei ollut kaupass kuin 1 asiakas meidän lisäksi vinkvink), ja kotoa lähdettäessä jätetään kylppärin ovi auki, että pääsee pesemään käsiä oven kahvaan koskematta. Kuivat ostokset jätetään kassiin eteiseen joksikin aikaa ennen niiden purakamista jne.
No nyt kun on noita tartuntauutisia tullut, niin ei enää ämpyile vastaan kovasti.
No, jos Kiinassa näkee porukkaa kemikaalisuojapuvut päällä, ei minkään pitäisi olla liioteltua täällä. Varsinkin kun ei tiedetä onko virus mutatoitunut, ja miten agressiiviseksi kannaksi.
Itse vedän ovenkahvat ja muut desinfiointipyyhkeellä muutaman kerran päivässä. Lapsi joutuu vaihtamaan vaatteet koulusta tullessaan. Käsillä en koske ollenkaan kasvoihin, jos olen kaupassa. Onhan näitä esimerkkejä vaikka kuinka miten on elämä rajoittunut ja muuttunut koronan myötä.
Helsinkiläiset, käyttekö vielä esim uimahalleissa? Tai ostoskeskuksissa?
Krista Kiuru saa nähdä muutaman viikon päästä miten hyvin Suomi oli varautunut.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006430950.html
Kokoukseen osallistuneen Suomen peruspalveluministerin Krista Kiurun (sd) mukaan Suomen varautuminen on yleisesti keskimääräistä paremmalla tasolla.
”Suomi on materiaalisella tasolla mitattuna monia EU-maita keskimääräistä paremmassa asemassa. Myös tiedonvaihto ja sairaanhoidon toimivuus ovat keskimääräistä paremmalla tasolla.”
Suomi lupasi miljoona euroa kehitysmaiden korona-apuun.
Vierailija kirjoitti:
Suojavarustepula ja vientikiellot huolettavat EU-maissa – ministeri Kiuru: Suomen varautumistilanne keskimääräistä parempi
EU:n terveysministerit etsivät perjantaina Brysselissä yhteisiä keinoja torjua kasvavaa koronavirusuhkaa. Suomi lupasi miljoona euroa kehitysmaiden korona-apuun.
Euroopan unionilla ei ole lainsäädäntövaltaa jäsenmaiden terveysasioihin. Siksi kokous keskittyi Kiurun mukaan tiedonvaihdon parantamiseen. Kiuru painotti itse puheenvuorossaan hoitohenkilökunnan koulutusta sekä kansalaisten tiedonsaantia.
”Yksi Suomen kärkiviesteistä oli, että terveydenhuollon järjestelmän kykyä hoitaa potilaita on etukäteen nostettava ja varauduttava siihen, että ihmiset tulevat hoidetuksi kaikissa olosuhteissa.”
Italiassa järjestettiin hätäkoulutusta terveydenhuollon henkilökunnalle. Siihen osallistui yli 800, joiden tehtävänä oli jakaa tietoa omiin yksiköihinsä. Meilläkin olisi hyvä olla edes jotain vastaavaa, nyt kun se vielä ei tule paniikkitilanteeseen, kuten Italiassa. Tunnen monia hoitsuja eri hoitoyksiköissä, eikä kenenkään heidän työpaikalla ole ollut muuta kuin parhaimmillaan yksi printattu lappu seinällä, joka ei oikeasti sisällä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Poikani ilmoitti, että jotkut oppilaitokset ovat ilmoittaneet tarkemmista ohjeista lomalta paluuta varten. En tiedä onko kuullut kavereiltaan vai onko saanut itsekin ilmoituksen. Etäopintoja kuulemma reissulaisille. Hyvä suunta!
Hiihtolomien jälkeen voisikin olla kouluissa käytöntö, että ekat 2-3päivää olisivat etäpäiviä. Ihan joka vuosi. Sitten säästyis ees vähän porukkaa tartunnoilta hiihtolomien jälkeen. Hyvä idis.
Katselin Kiinasta otettuja videoita ja ikävä kyllä ne näyttivät autenttisilta.
Tervehtynyt nainen kertoi taksissa, miten potilaita oli hoitokodissa laitettu ruumispussiin jo ennen viimeistä henkäystä. (Voihan olla että tukehtuivat pussissa ennen polttoa).
Näytettiin myös miten terveydenhoidossa makasi lattialla, ilmeisesti menehtyneitä, avunhakijoita. Lattialle jätettyinä.
Näin myös miten kerrostalokotiinsa lukittu nainen parvekkeelle epätoivoisesti huusi apua sairaalle vanhemmalle äidilleen.
Itsemurhavideoita en ole nähnyt, uskon että voi tuossa tilanteessa olla tottakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan palstalla olevista vielä kuollut koronaan?
Senkö jälkeen saa ottaa potentiaalisen pandemian vakavasti kun on ensin kuollut siihen?
Juu, sitten siirrytään h#lvetin omalle av-palstalle jota ei suljeta ikinä eikä edes yöksi vaan palstailu jatkuu ikuisesti.
Tämä on potentiaalinen pandemia. Me varmaan kuollaan kaikki!
No vakavasti otettuna, en jätä matkustamatta tämän koronan takia. Mutta uskon kyllä tämän olevan vasta esimakua siitä mitä tuleman pitää: tulossa on oikea vaarallinen pandemia(jota korona ei siis ole), koska maapallolla on liikaa ihmisiä ja luonnolla on keinosa tasapainon ylläpitämiseen. Sitä odottaessa, matkalla Lontooseen!
Toivottavasti et sentään huviksesi matkusta. Vaikka et itsestäsi olisi huolissasi, muista että voit omilla toimillasi ehkäistä viruksen välittämistä eteenpäin. Sekin on jo paljon, että katkaisee ketjun omalla kohdallaan.
Moni ajattelee ettei omilla toimilla ole mitään väliä, vaikka saattaisi olla se ketjun osa, joka voisi estää viruksen leviämisen just siihen lähipiiriin, jossa sairastuminen voi olla vakava juttu.
Minulle itselleni sairastuminen voisi olla vakava juttu, sairauksieni vuoksi. Tosiasiassa korona ei kuitenkaan ole yhtä vakava kuin keuhkokuume, joten en pelkää omasta puolestani. Hysterian lietsominen voi olla vakavampi asia kuin itse korona, se voi ajaa jopa jonkun mieleltään herkän peruuttamattomiin ratkaisuihin. Toivottavasti hysteriaa ja väärää tietoa levittäessänne ette aiheuta tällaista ilmapiiriä, joka voi jollekin olla liian raskas juttu.
Savonialle 10 pistettä! Oli tullut sähköposti, jossa sanottiin, että hiihtolomalla epidemia alueilla olleet eivät osallistu 11 päivään lähiopetukseen! Ja oireelliset eivät saa tulla campus alueelle. Toivottavasti kaikki koulut ottavat mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin ymmärrän sua. Mun mies sanoi, että katsotaan sitten, kun tulee hätätilanne, mutta minä haluan estää hätätilannetta. Poikani on unohtanut käsidesin kotiin jo kolmatta päivää. Onneksi he pesevät käsiä kunnolla aina kun tulevat kotiin - sitä on tehty meillä aina - jopa ennen Koronaa. Nyt on lisääntynyt kännykän putsaaminen. Mieheni on ihana. Rauhallinen ja järkevä. Yritän siis tehdä kompromisseja. On tärkeä puhua, miten käyttäydytään, kun tulee vakava tilanne. Esimerkiksi ymmärrän, että mieheni ei voi jäädä töistä pois, kun Helsingissä on 10 tartuntaa, tai kun on kuollut muutama ikäihminen (toivottavasti sitä ei tapahdu!!!!), mutta en taas kuvittelisi, että hän jatkaa töissä, kun kuolee perusterveitä ihmisä. Tärkeä on keskustella, kuinka kauas kumpikin on valmis menemään toisen ja perheen vuoksi.
Meillä miehellä on kaksikin perussairautta ja siksi olen jo etukäteen yrittänyt ehkä liikaakin noita hygieniajuttuja tyrkyttää. On kyllä muutenkin oman hygieniansa kanssa tarkka, mutta itseänikin naurattaa, kun pakotin pyyhkimään autonavaimet kaupasta tultua (käytiin aamulla klo 7, ei ollut kaupass kuin 1 asiakas meidän lisäksi vinkvink), ja kotoa lähdettäessä jätetään kylppärin ovi auki, että pääsee pesemään käsiä oven kahvaan koskematta. Kuivat ostokset jätetään kassiin eteiseen joksikin aikaa ennen niiden purakamista jne.
No nyt kun on noita tartuntauutisia tullut, niin ei enää ämpyile vastaan kovasti.
No, jos Kiinassa näkee porukkaa kemikaalisuojapuvut päällä, ei minkään pitäisi olla liioteltua täällä. Varsinkin kun ei tiedetä onko virus mutatoitunut, ja miten agressiiviseksi kannaksi.
Itse vedän ovenkahvat ja muut desinfiointipyyhkeellä muutaman kerran päivässä. Lapsi joutuu vaihtamaan vaatteet koulusta tullessaan. Käsillä en koske ollenkaan kasvoihin, jos olen kaupassa. Onhan näitä esimerkkejä vaikka kuinka miten on elämä rajoittunut ja muuttunut koronan myötä.Helsinkiläiset, käyttekö vielä esim uimahalleissa? Tai ostoskeskuksissa?
Ovenkahvat, kännykät jne pyyhitään täälläkin desinfiointipyyhkeellä päivittäin ja käsipyyhkeet vaihdetaan päivittäin. Käsienpesuun kiinnitetään eniten huomioita kun tullaan töistä, kaupasta tai koulutusta yms. Tosin kauppakäyntejä ollaan harvennettu puoleen.
21 uutta tapausta Ruotsissa.
i dag kl 18:59
21 ytterligare personer i Stockholms län har smittats av nya coronaviruset, enligt Region Stockholm.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronavirus…
Vielä toi Kiurukin vaan jauhaa tuota samaa roskaa. Hän taitaa itse uskoa puheisiinsa...?